Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 15.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 675 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Davlat tili (O'zbek tili) fanidan Attestatsiya testlari №1 Davlat tili-O'zbek tili fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 5. Yaxshi tarbiya ko‘rgan odam... xislatlari... biri shuki, bunday odam o‘z faoliyati... boshqalar... bir qadam oldinga o‘tsa, sheriklari... yordam qo‘li... uzatadi, sail... kengaytirib, yangi g‘alaba... ko‘zlaydi. Ushbu gapda nuqtalar o‘rnida ishlatilishi kerak bo"lgan qo‘shimchalar tartibi qaysi javobda to‘g‘ri ko"rsatilgan? -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni -ni, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni, -ni 2 / 50 2) 21. Matnni o’qing va noto’g’ri hukmni toping Marokash bozori Marokashdagi Marokash bozorida haqiqiy Sharq ertaklaridagi muhitni his qilish mumkin. Go’yoki asrlar bu bozorni chetlab o’tgandek,kelajak ham tarixni, albatta,kutib oladigandek tasavvur uyg’onadi.Marokashga kelgan sayyoh bu bozorni aylanmay qaytmaydi. Ayniqsa,bozor o’zining xushbo’y ziravorlari bilan nom qozongan va butun rastalar bo’ylab ularning ifori aylanib yuradi.Shunningdek,bo’taloq junidan tayyorlangan nafis matoli liboslar bozor ramziga aylangan Marokash bozorida kelajak tarixni kutib oladi. Bozor bo‘taloq junidan tayyorlangan liboslari bilan nom qozongan. Bozor dunyodagi mashhur bozorlardan sanaladi. Bozor rastalar bo‘ylab ifori anqib yuradigan ziravorlari bilan mashhur. 3 / 50 3) 18. Shaxslarni yashash joyiga ko‘ra nomlab kelgan otlarni aniqlang. Sarvi xola, Turdi tog‘a, Yo‘ldosh amaki shaharlik, farq‘onalik, buxorolik suvchi, zargar, kosib chol, kampir, yigit, qiz 4 / 50 4) 9. Taqlid so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. Namoz g‘azabi oshib, dag‘-dag‘ qaltiray boshladi. – Shoshma, Qorako‘z, shoshma. … Drr! Ana bo‘ldi, ketdik, – Chu, birodar. Kanizak aftidan shuni aytmoqchi edi, shekilli, noiloj “ha” dedi. Shu o‘rinda ta’kidlab o‘tish lozimki, eng qadimgi turkiy so‘z qisqa, lo‘nda, bir bo‘g‘inli bo‘lgan: bosh, qosh, ko‘z, qo‘l, kul, bor, yot, o‘t va hokazo. 5 / 50 5) 13. Shaxslarning ichki kechinmalari va narsaning bir holatdan ikkinchi holatga o‘tish jarayonini ifodalovchi fe’llar… harakat fe’llari tafakkur fe’llari ruhiy holat fe’llari holat fe’llari 6 / 50 6) 31 Qaysi gapda uyushiq aniqlovchi qo‘llangan? Ko‘lning atrofi o‘siq tollar, qalin qamishlar bilan o‘ralgan. Quyosh yorug‘ida ko‘k, sariq, qizg‘ish qum zarrachalari yaltirardi. Ba’zilari qayroqtoshday uzunchoq va silliq edi. Hulkar kulib, quvnab o‘yinga tushdi. 7 / 50 7) 4. gramatika(1), yovoyi(2),afsuz(3) Berilgan so’zlarning imlosi haqida qaysi javobda to’g’ri fikr bildirilgan? 1-so’z xató yozilgan 2 va 3-so’z xató yozilgan barcha so’zlar xató yozilgan barcha so’zlar to’g’ri yozilgan 8 / 50 8) 40. O‘qituvchi o‘quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o‘qitish usullari ketmaketligini qanday tanlashi lozim? Reproduktiv usul Axborot to‘plash - reseptiv usul Muammoli ta’lim usuli Tadqiqot usuli 2,1,3,4 1,4,2,3 2,1,4,3 3,1,2,4 9 / 50 9) 50. Darslarda mavzuga mos keladigan o'rgazmali va tarqatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? Ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun To'g'ri baholash va qayta aloqani o'rnatish uchun Differencial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun 10 / 50 10) 14. Qadar ko‘makchisi qanday ma’no ifodalaydi? chegara yo‘nalish evazlik maqsad 11 / 50 11) 22. Qaysi gapda // shartli belgisi o'rnida tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Saltanat ham // ikkinchi bosqich talabasi. Tilga ixtiyorsiz // elga e'tiborsiz. Shuni bilingki // biz sizni aslo unutmaymiz. Bugun bu yerda eshitganlarim ham // haqiqat edi 12 / 50 12) 38. Qaysi holatlarda namunaviy o’quv rejalarga o’zgartirish kiritish mumkin? Yuqori tashkilot va maktab ma’muriyati buyrug’iga asosan O’quvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqqan holda Maktab ma’muriyati va metodik birlashma takliflariga ko’ra Ota-onalar va o’qituvchilarning ehtiyoj va talablariga binoan 13 / 50 13) 19. Miqdor-daraja ravishi berilgan gapni toping. Bo‘ying sal cho‘zilsin, bironta duradgor usta topilsa, shogirdlikka topshirardim. Ajdodlar yodi hamisha qalbimizda yashaydi. Idoraga yaqin qolganda, Nuriddin otga qamchi urdi. Bular piyoda asta-sekin o‘rdaga bordilar. 14 / 50 14) 46. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo‘lgach, o‘quvchilaming quyidagi savoliga duch keldi: “Bulaming bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o‘rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o‘qituvchi o‘quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to‘liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4)Baholash 1,2 2,3 1,4 2,4 15 / 50 15) 15. Aqlli,es-hushli,tadbirli inson so’z boshlar,suhbatdosh jim bo’lgan zamon. Ushbu gapda nechta so’z yasovchi qo’shimcha mavjud? 6 ta 4 ta 3 ta 5 ta 16 / 50 16) 2. Opamning kitobi, qizil gul, uyga kirmoq birliklari bog’lanishning qaysi turiga mansub? teng bog’lanish so’z birikmasi otli birikma so’z qo’shilmasi 17 / 50 17) 20. O’z tarix va ajdodlarini siylagan xalqning kelajagi,albatta,porloq bo’lad. Mazkur gapda yordamchi so’z turkumining qaysi turi mavjud? yuklama ko‘makchi bog‘lovchi modal so‘z 18 / 50 18) 24. Qizchaga biror narsa bo’lganini payqagan Alisher bor kuchi bilan unga qarab yugurdi. Mazkur gapda kishilik olmoshi qaysi so’z o’rnida qo’llangan? Alisher qizchaga kuchi payqagan 19 / 50 19) 17. Qaysi zamon shakli ba’zan harakatning doimiy, har uch zamonga ham oidligini ifodalaydi? o‘tgan zamon hozirgi zamon kelasi zamon sifatdoshi kelasi zamon 20 / 50 20) 47. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi.O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi.Bu qobiliyat qaysi faoliyati turiga kiradi? Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar... ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish....o'z-o'zini tartibga solish...to'siqlarni yengish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) 21 / 50 21) 32 Ko‘z so‘zining o‘z ma’nosida qo‘llangan variantini aniqlang. buloq ko‘zi ishning ko‘zi qushning ko‘zi derazaning ko‘zi 22 / 50 22) 7. Soyga qarab to’n bichmoq iborasi qanday ma’no anglatadi? andoza olmoq kashf etmoq baho bernoq tayyorlamoq 23 / 50 23) 23. Qaysi qatorda yasama so‘z berilmagan? turtki kuldon injiq uzviy 24 / 50 24) 28. Qaysi qatordagi gapda undalmalar uyushib kelgan? Salom, yashil vodiylar, ko'm-ko'k o'rmonlar! Qadrli ustozlar, aziz talabalarni bayram bilan muborakbod etaman! Seni unutolmas yuragim aslo, Ey O'rta Osiyo, O'rta Osiyo. Muhtaram otalar, munis onaxonlarimiz bizni duo qilib o'tiribdi. 25 / 50 25) 12. Qaysi qatorda sintaktik shakl yasovchi qo‘shimchalar o‘zaro omonimlik (shakldoshlik) hosil qilgan? ishlaNG-opaNG do‘stI-boyI (moq) to‘plaM-akaM o‘yinCHOQ-qo‘ziCHOQ 26 / 50 26) 34. “Hali ko‘nglingiz g‘unchaday yosh, ota”, – dedi Sayramov. Qo‘shtirnoqqa olingan jumla qaysi qatorda to‘g‘ri izohlangan? buyruq gap ko‘chirma gap muallif gapi o‘zlashtirma gap 27 / 50 27) 27. Agar fe’lda ham nisbat, ham mayl qo‘shimchasi bo‘lsa, ularning joylashuvi qay tartibda bo‘ladi? fe’llarga bir vaqtda yo nisbat, yo mayl qo‘shimchalari qo‘shilmaydi. avval mayl, keyin nisbat qo‘shimchalari qo‘shiladi. fe’lning undosh yoki unli bilan tugallanganiga qarab belgilanadi. avval nisbat, keyin mayl qo‘shimchalari qo‘shiladi. 28 / 50 28) 3. Jamlovchi sonning -ov,-ala qo’shimchalari qaysi sonlarga qo’shiladi? bu qo’shimchaning sonlarga qo’shilishi cheklanmagan birdan yettigacha birdan o’ngacha ikkidan o’ngacha 29 / 50 29) 10. Nutq qanday yo‘l bilan amalga oshiriladi? tovushlar vositasida so‘zlash va harflar vositasida yozish orqali tovushlar zanjiri asosida bayon qilish orqali harflar ketma-ketligi asosida bayon qilish orqali so‘zlarni bir-biriga bog‘lab bayon qilish orqali 30 / 50 30) 33. Qaysi asarda o‘z ishining ustalari Boniy va Moniy obrazlari ishtirok etgan? “Yulduzlar mangu yonadi” romanida “Farhod va Shirin” dostonida “Buyuk sakrash” hikoyasida “Qarz” hikoyasida 31 / 50 31) 37. Darsni boshlashdan avval o’qituvchi har bir o’quvchining darsdan tashqari vaqtda nima bilan shug’ullanishi haqida so’radi. Dars davomida barcha o’quvchi faol ishtirok etdi. O’qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash maqsadida qanday usuldan foydalandi? motivatsion vaziyatlarni yaratish,ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi Dars vaqtini oqilona boshqarish va o’quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi o’quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qiziqishlaridan foydalandi O’quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashitrishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi 32 / 50 32) 16. Quyida berilgan gaplarning qaysi birida ohangni o‘zgartirish orqali farqli fikr hosil qilish mumkin? Gulchehra mo‘ysafidga nima javob qilishni bilmay, o‘zini tramvayga otdi. Tog‘ qushlarining sayrashi qo‘ylarning ma‘ragan ovozlariga jo‘r bo‘lmoqda. – Nima bo‘ldi, qizim, nega yig‘layapsan? Haligi sumka ko‘targan qizini chaqirdi. 33 / 50 33) 6. Nisbiy sifatlarni aniqlang xushbichim,serg’alva,qizil devsifat, do’ppili,soyaki kuzgi,aniq,to’la yashil,chiroyli, kamtar 34 / 50 34) 25. -sa qo‘shimchasi vazifasiga ko‘ra qanday qo‘shimcha? so‘z yasovchi va sintaktik shakl yasovchi faqat so‘z yasovchi faqat sintaktik shakl yasovchi lug‘aviy shakl yasovchi va so‘z yasovchi 35 / 50 35) 29. Modal so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. -Yuring, salqinga o‘tamiz. – Xo‘p. -Hay, shoshma, – debdi Zebi. Avvalo, insonning qalbi go‘zal bo‘lmog‘i kerak. To‘rtta savag‘ich bilan tap-tap urib, par singari titiladi. 36 / 50 36) 35. Ta’lim -bu …. Ta’lim maqsadi va vazifalariga erishish yo’lidagi faoliyati turlari Belgilangan maqsadga erishish yo’lida o’qituvchi va o’quvchining o’zaro hamkorligi Ta’lim jarayonida o’zlashtirilgan bilim,ko’nikma,malaka va fikrlash usullari Ta’lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo’llari 37 / 50 37) 43. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o’tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to’g’ri ko’rsatilgan variantlarni belgilang 1. Ta’lim sifati,uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma’lumotlarni to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantirish va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqish 2,3,4,5 1,2,3,5 1,2,5 2,4,5 38 / 50 38) 42. O'qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining innovatsion faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati 39 / 50 39) 30 Qaysi gapda tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Ehtimol, sizda ham shunday hollar bo‘lgandir // tun yarmidan og‘ganda birdan uyg‘onib ketasiz. Mening opam ham // tajribali shifokor. Na qor, na yomg‘ir, na to‘fon va na bo‘ron // hech narsa dovyuraklarni qo‘rqita olmadi. Shunday odamlar borki // kelajakni oldindan bashorat qila oladilar. 40 / 50 40) 26. Omon menga qaradi,men unga qaradim. Gapda ikkinchi darajali bo’lakning qaysi turi mavjud? ega to‘ldiruvchi aniqlovchi hol 41 / 50 41) 36. Nima uchun o’quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? O’quvchilarga o’zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishda yordam berish o’quvchilar erkin rivojlanishlari va o’zlarini o’zaro namoyon eta olishlari uchun o’zaro hurmat muhitini yaratish maqsadga qay darajada erishganligini ko’rsatishga,o’qishni davom ettirishga qiziqtirish,motivatsiya berish sinf kesimida nisbiy baholash va o’quvchilardan kelib chiqib o’z vaqtida yordam berish 42 / 50 42) 1. Ko’p yashash emas,qanday yashash muhim. Ushbu gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so’z fe’lning qaysi vazifa shaklida kelgan? ravishdosh sifatdosh sof fe’l harakat nomi 43 / 50 43) 11. Tilimizning ma’lum davrida qo‘llanilib, hozirgi kunda foydalanilmaydigan so‘zlarga nima deyiladi? eskirgan so‘zlar yangi so‘zlar jargon so‘zlar vulgar so‘zlar 44 / 50 44) 39. Rejalashtirilayotgandarsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr -qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim O’quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim Darsning maqsadlari,o’quvchilarning yosh xususiyatlari va o’zlashtirishga mos kelishi lozim Turli xil ta’limiy ehtiyojlar,shuningdek iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim 45 / 50 45) 45 O’qituvchi o’quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi.Vazifani bajarishda faqatgina berilgan adabiyotlar ro’yxatidan foydalanmasdan,o’z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so’radi. Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? shaxsga yo’naltirilgan ta’lim ijtimoiy ta’lim turi darsdan tashqari ta’lim turi muammoli ta’lim turi 46 / 50 46) 44 O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? shaxsga yo'naltirilgan ta'lim muammoli ta'lim turi tabaqalashtirilgan ta'lim reproduktiv ta'lim 47 / 50 47) 41. O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib,bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig’ish ishlarini tashkil etish. 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish. 3. Tog’ chang’i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda “Ekologik muammolar “ mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 1,4 2,3 1,2 2,4 48 / 50 48) 49. Faoliyat doirasida o'qituvchi o‘quvchilaming kognitiv va amaliy ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun turli usullardan foydalanadi. O‘qitish usullari va ularni amalga oshirishning o‘ziga xos xususiyatlarini moslaslitiring 1. Izohli- ko’rgazmali O‘quvchi belgilangan model bo'yicha harakatlami amalga oshiradi - o‘qituvchi ma’lumot beradi, o‘quvchilar uni idrok etadilar 2. Reproduktiv O‘qituvchi ma’lumot beradi - o’quvchi berilgan ma’lumotni qabul qiladi 3. Muammoli v) O‘quvchilaming mustaqil izlanuvchanlik faoliyatini amalga oshiradilar (nazariy yoki amaliy) 4. Tadqiqot g) O‘quvchilar oldilariga qo‘yilgan masalani hal qilisli ketma-ketligiga rioya qilgan holda vazifani bajaradilar va shu orqali bilimlarini rivojlantiradilar O‘quvchilar oldiga qo‘yilgan muammoni hal qilishda o’qituvchining ko‘rsatmalaridan bosqichma- bosqich foydalanadilar 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 49 / 50 49) 8 Bir biriga ma’nodosh (sinonim ) bo’lmagan so’zlar qatorini aniqlang vatan,yurt sayyoh,turist tong,sabo sovg’a,hadya 50 / 50 50) 48. O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? qo'llash tahlil bilish mulohaza Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Davlat tili (o'zbek tili) (att)