Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4350 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars 2 / 50 2) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Keling, opa, achchiq choy damladim. 3 / 50 3) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Rolf Emerson — A.P.Chexov — Alisher Navoiy — Amir Temur 4 / 50 4) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. 5 / 50 5) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Savol berish — Tarixni oʻrganish — Oʻz ustida ishlash — Yangiliklardan xabardor boʻlish 6 / 50 6) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Soztuproq — Qizil tuproq — Qora tuproq — Boʻztuproq 7 / 50 7) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; 8 / 50 8) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 9 / 50 9) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -20 — 251 -100 -30 10 / 50 10) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Saturn — Yupiter — Mars — Venera 11 / 50 11) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -3 -4 -5 -2 12 / 50 12) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -5 -7 -4 -6 13 / 50 13) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Ot, sifat, feʼl — Ot, feʼl — Sifat, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl 14 / 50 14) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Yangilikni kashf qilish — Nabirasini tartibga chaqirish — Nabiralarini bilimini sinash 15 / 50 15) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Bulbul — Boyoʻgʻli — Chittak — Kaklik 16 / 50 16) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va ohak — Qum, loy, shagʻal va marmar 17 / 50 17) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — maskani — Toshkent — shoir — kutubxona 18 / 50 18) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 19 / 50 19) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -3 -1 -4 20 / 50 20) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — shox, sulton — ortiq, abzal — nufus, aholi — ganch, boylik 21 / 50 21) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — qizil — yashil — moviy — kulrang 22 / 50 22) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 23 / 50 23) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 24 / 50 24) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 25 / 50 25) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Laqma, yolgʻonchi — Dono, saxovatli — Xudbin, qoʻrqoq — Baxil, toshbagʻir 26 / 50 26) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — sarigʻi — tilagimiz — oʻynoqi — yashamoq 27 / 50 27) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Koʻzi — Xaltachasi — Tuyoqlari — Dumi 28 / 50 28) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. 29 / 50 29) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz 30 / 50 30) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -1 -3 -4 -2 31 / 50 31) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 32 / 50 32) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Suv tomchilari — Kuchli tebranish — Shamol — Bulutlar 33 / 50 33) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -3 -4 -2 -1 34 / 50 34) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Delfin — Ilon — Yalangʻoch koʻrsichqon — fil 35 / 50 35) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Qizil , moviy va yashil — Qizil va yashil — Moviy, sariq va yashil — Qizil, sariq va yashil 36 / 50 36) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 37 / 50 37) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish — Bilim, koʻnikma, malaka — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 38 / 50 38) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -2000000 -1000000 — Foyda koʻrmadi -3000000 39 / 50 39) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 91 kg — 75kg — 98 kg — 77 kg 40 / 50 40) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 41 / 50 41) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pangolin — pingvin — timsoh — oʻrdakburun 42 / 50 42) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Oʻsimlikning tuzilishi — Oziq zanjiridagi oʻrni — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas — Yashash sharoitining oʻzgarishi 43 / 50 43) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. 44 / 50 44) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi 45 / 50 45) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. — 1 -4 -2 -3 46 / 50 46) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -16 -5 — 10 -1 47 / 50 47) 27 Mimika- bu … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. 48 / 50 48) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 49 / 50 49) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 50 / 50 50) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Kaktus — Palma — Akatsiya — Fikus Ваша оценка 0% Qayta boshla 0% 4350 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. - Foyda koʻrmadi -1000000 -2000000 -3000000 2 / 50 2) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 3 / 50 3) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Yashash sharoitining oʻzgarishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Oziq zanjiridagi oʻrni - Oʻsimlikning tuzilishi 4 / 50 4) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - maskani - kutubxona - shoir - Toshkent 5 / 50 5) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 6 / 50 6) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 7 / 50 7) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 8 / 50 8) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - sarigʻi - tilagimiz - yashamoq - oʻynoqi 9 / 50 9) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -4 -3 -1 10 / 50 10) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 11 / 50 11) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va ohak - Qum, loy, shagʻal va marmar 12 / 50 12) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Koʻzi - Xaltachasi - Tuyoqlari - Dumi 13 / 50 13) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. 14 / 50 14) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - qizil - yashil - moviy - kulrang 15 / 50 15) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 16 / 50 16) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus va Salomat qiz 17 / 50 17) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 18 / 50 18) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -30 - 251 -20 -100 19 / 50 19) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - ortiq, abzal - shox, sulton - nufus, aholi - ganch, boylik 20 / 50 20) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 21 / 50 21) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. 22 / 50 22) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Yalangʻoch koʻrsichqon - Ilon - Delfin - fil 23 / 50 23) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Shamol - Kuchli tebranish - Bulutlar - Suv tomchilari 24 / 50 24) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Savol berish - Tarixni oʻrganish - Yangiliklardan xabardor boʻlish 25 / 50 25) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Moviy, sariq va yashil - Qizil, sariq va yashil - Qizil va yashil - Qizil , moviy va yashil 26 / 50 26) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 27 / 50 27) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; 28 / 50 28) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Yangilikni kashf qilish - Nabiralarini bilimini sinash - Nabirasini tartibga chaqirish 29 / 50 29) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. 30 / 50 30) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -3 - 1 -4 31 / 50 31) 27 Mimika- bu ... oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 32 / 50 32) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. - 10 -5 -16 -1 33 / 50 33) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. 34 / 50 34) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - timsoh - pingvin - oʻrdakburun - pangolin 35 / 50 35) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Sifat, feʼl - Ot, sifat, feʼl 36 / 50 36) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -3 -5 -2 -4 37 / 50 37) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -3 -1 -2 -4 38 / 50 38) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Bilim, koʻnikma, malaka - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 39 / 50 39) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Mars - Yupiter - Saturn - Venera 40 / 50 40) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 41 / 50 41) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Boyoʻgʻli - Bulbul - Chittak - Kaklik 42 / 50 42) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Dono, saxovatli - Laqma, yolgʻonchi - Xudbin, qoʻrqoq - Baxil, toshbagʻir 43 / 50 43) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars 44 / 50 44) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 45 / 50 45) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 98 kg - 77 kg - 75kg - 91 kg 46 / 50 46) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Boʻztuproq - Qizil tuproq - Soztuproq - Qora tuproq 47 / 50 47) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Amir Temur - Rolf Emerson - Alisher Navoiy - A.P.Chexov 48 / 50 48) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Kaktus - Fikus - Akatsiya - Palma 49 / 50 49) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -1 -2 -3 -4 50 / 50 50) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -7 -5 -6 Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att