Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 172 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan Attestatsiya №1 Musiqa fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 50) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 1,4 2,3 1,2 2,4 2 / 50 2) 14) Qozoq xalq musiqa cholg'ulari 1-D, 2-A, 3-C, 4-B Arab xalq musiqa cholg'ulari Xitoy xalq musiqa cholg'ulari 3 / 50 3) 17) Yevropa mamlakatlarida kompozitorlar ijodida boshqa san'at turlari kabi turli ijodiy ogimlar shakllangan. Jumladan, N.Paganini, F.Shopen, F.Mendelson, R.Shuman, F.List, G.Berlioz qaysi badiiy yonalishda ijod qilishgan? Eron kasbiy musiqasining asosiy janri Realizm Romantizm Impressionizm 4 / 50 4) 34) Musigiy tovush qanday xususiyatlarga ega? Shovginligi bilan Qisqa, uzun, shovqunli, past, baland Anig va noanig balandligi bilan Balandlik, kuch, cho'zim, tembr 5 / 50 5) 27) 1-A, 2-E, 3-C, 4-B, 5-D 1-a. 2-c. 3-d. 4-b 1-b. 2-e. 3-a. 4-c 1-b. 2-d. 3-c. 4-e 6 / 50 6) 11) Tenor kaliti katta oktavaning mi tovushini ko'rsatadi Alt kaliti kichik oktavaning si tovushini ko'rsatadi Bas kaliti kichik oktava fa tovushini ko'rsatadi Kelajagi buyuk davlatning ma'naviy barkamolligiga erishish 7 / 50 7) 22) "Lazgi" raqsining nomiga ta'rif berilgan qatorni toping. Qo'l, oyoq, badan harakatlari tabiat go'zalligi, fasllar o'zgarishini aks etadi. "Otello", "Rigoletto", "Traviata" Nafis harakatlar va maxsus kiyimlar Jo'shqinlik, olovli ehtiros mustaqil, mag'rur xalqning xarakterini aniq ifodalaydi. 8 / 50 8) 2) "Mushkulot" bo'limi qaysi maqom turida qo’llaniladi va u necha qismdan iborat ? Shashmaqomning cholg'u bo'limi 5 qismdan iborat Shashmaqomning aytim bo'limi 6 qismdan iborat Toshkent Farq'ona maqom yo'llarida yaratilgan aytimlar Xorazm maqomining cholg'u bo'limi 4 qismdan iborat 9 / 50 9) 15) Polifonik uslub qaysi davrning nechanchi asrlariga to'g'ri keladi? O'rta asr V asrdan XIV asrgacha Uyg'onish davri XIV-XVI asrgacha Qirg'iz xalq musiqa cholg'ulari O'rta asr davri XII-XIV asrgacha 10 / 50 10) 47) 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 11 / 50 11) 42) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? muammoli ta'lim turi shaxsga yo'naltirilgan ta'lim reproduktiv ta'lim tabaqalashtirilgan ta'lim 12 / 50 12) 23) 1-D,2-C, 3-B 1-B, 2-D, 3-A 1-C, 2-A, 3-B Oyoq depsinishining shiddati, qo'l harakatlarining keskinligi, qomat va qarashlardagi viqor, samimiylik ifodalanadi. 13 / 50 13) 21) Dj. Verdi operalarini toping "Yevgeniy Onegin", "To'ppon xonim", 12 ta, "Fidelio" "Karmen" 14 / 50 14) 25) Bariton ovozi kimlarga xos ovoz hisoblanadi? Kitob Yuqori balandlikdagi erkaklar ovozi O'rta balandlikdagi erkaklar ovozi Past balandlikdagi erkaklar ovozi 15 / 50 15) 45) O'qituvchi mualiflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining ishdan tashgari faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati O'qituvchining innovatsion faoliyati 16 / 50 16) 46) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'lgach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 2,4 1,2 2,3 1,4 17 / 50 17) 29) Qaysi qatorda o'zbek xalq kasbiy musiqa janrlari to'g'ri ko'rsatilgan? Maqom, doston, ashula, katta ashula Alla, yalla, lapar, qo'shiq "Paxta" (Roslaves), "Orzu" (I. Akbarov), "Sevgi tumori" (M. Ashrafiy, "Tanavor"( A.Kozlovskiy) Kantata, syuita, sonata, ariya 18 / 50 18) 41) O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? mulohaza qo’llash bilish tahlil 19 / 50 19) 1) 1-A. 2-D. 3-B 1-B. 2-A. 3-C 1-C. 2-B, 3-D 1-B. 2-A. 3-D 20 / 50 20) 49) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim Muammoli ta'lim turi Darsdan tashgari ta'lim turi Ijtimoiy ta'lim turi 21 / 50 21) 24) Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? Partitura Applikatura 1-A, 2-D, 3-C Klavir 22 / 50 22) 31) Xor ijrosi uchun xalq go'shiqlarini moslashtirgan kompozitorlarni toping. M. Qoriyoqubov, Tamaraxonim 1-d 2-c 3-a M. Burxonov, S. Boboyev, I. Akbarov, Sh. Yormatov S.Yudakov, A. Varelas 23 / 50 23) 38) Qaysi holatlarda namunaviy o'quv rejalariga o'zgartirish kiritish mumkin? Ota-onalar va o'quvchilarning ehtiyoji va talablariga binoan O'quvchilarning ehtiyojlari va qizigishlaridan kelib chiqgan holda Maktab ma'muriyati va metodik birlashma takliflariga ko'ra Yuqori tashkilot va maktab ma'muriyati buyrug'iga asosan 24 / 50 24) 6) Xorazm dostonchilik maktabi o'z an'analariga ega bo'lib, u boshqa mahalliy dostonchilik maktablaridan qanday jihatlari bilan farqlanadi? Jamoa bo'lib kuylanadi, cholg'u jo'rligisiz kuylanadi. "Bo'g'ig" opvozda kuylanadi, do'mbra cholg'usi jo'r bo'ladi. "Alpomish", "Go'ro'g'li", "Kuntug'mish" kabi dostonlar ijro etiladi. "Ochig" ovozda kuylanadi, garmon, bulamon cholg'lari qo'llaniladi, 25 / 50 25) 7) Qaysi tonalliklarda alteratsiya belgilari yo'q? F-dur va d-moll C-dur va a mol! G-dur va e-moll B-dur va g-mol! 26 / 50 26) 30) 1-a 2-b 3-c Opera , balet, simfoniya, oratoriya 1-b 2-c 3-a 1-b2-d 3-c 27 / 50 27) 26) 1-C, 2-A, 3-D, 4-E, 5-B Past balandlikdagi ayollar ovozi 1-B, 2-D, 3-A, 4-E, 5-C 1-C, 2-B, 3-D, 4-A, 5-E 28 / 50 28) 40) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? Differensial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun To'g'ri baholash va gayta alogani o'rnatish uchun 29 / 50 29) 35) O'zbek xalq cholg'ulari orkestriga oid cholg'u guruhlarini ajrating.1. Torli kamonli 2. Torli urma 3. Torli mezrobli 4. Damli 5. Yog'och damli 6. Mis damli. 7. Zarbli 2. 4. 6. 7. 1. 2. 3. 4. 7. 1. 3. 4. 6. 7. 1. 5. 6. 7. 30 / 50 30) 9) Torli mezrobli cholg’ular guruhi Yog’och damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Torli kamonli cholg'ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog'och damli cholg'ular guruhi Torli urma cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog’och damli cholg'ular guruhi Torli Kamonli cholg’ular guruhi Yogoch damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi 31 / 50 31) 37) “Dars vaqtini ogilona tashkillashtirish, darsning magsad, shakl va usullarini aniqlash" O'qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko'nikmalariga kiradi? O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish O'quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish O'quv jarayonini rejalashtirish Ta'lim samaradorligini ta'minlash 32 / 50 32) 36) Darsni boshlashdan avval o'qituvchi har bir o'quvchining darsdan tashgari vaqtda nima bilan shug'ullanishi haqida so'radi. Dars davomida barcha o'quvchi faol ishtirok etdi. O'gituvchi ta'lim samaradorligini ta'minlash magsadida qanday usuldan foydalandi? Dars vaqtini ogilona boshqarish va o'quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi O'quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qizigishlaridan foydalandi Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi O'quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashtirishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi 33 / 50 33) 28) Sahnaviy musiqa asarlaridan balet san'ati O'zbekistonda XX asr 30-yillaridan rivojlandi. Ilk baletlarni toping. 1-c. 2-b. 3-a. 4-d "Hind dostoni' va "To'maris" (U. Musayev), "Sharq afsonasi" (A. Mansurov), "Xumo" (A.Ergashev), "Ulug'bek burji" va "Nodirabegim"(M. Bafoyev) "Romeo va Julyetta" (S. Prokofyev) "Gayane", "Spartak"(A. Xachaturyan), "Bog'chasaroy fontani"(B. Asafyev) 34 / 50 34) 10) Ma'lumki har bir davr yoki zamon o'z taraqqiyot darajasi negizida o'zining ma'naviy dunyosiga ega bo'ladi. Bugungi kunning zamonaviy musiqasiga qanday talablar kirmaydi? Har bir sohada mustaqil bo'lish, miliy qadriyatimizni tiklash Yangi dunyoviy musiqa janrlari bilan boyib bormoqda Chet el musiqasiga taqlid qilish tug'ri javob yuq 35 / 50 35) 8) "Bulbulcha" bolalar xorining ilk nomi qanday bo'lgan? "Binafsha" "Boychechak' "Shodiyona" "Paxtaoy" 36 / 50 36) 32) Shashmaqomning "Mushkilot" bo'limida mavjud bo'lgan beshta asosiy qismlarning nomini aniglang. Saft, Talgincha, Qashqarcha, Sogiynoma, Ufar Maqomi Rost, Peshravi Gardun, Muxammas I, Muxammas II, Muxammasi Ushshoq,Saqili Vazmin, Ufar N. Norxo'jayev, U. Musayev, Tasnif, Tarje, Gardun, Muxammas, Saqil Saraxbor, Tarona, Talqin, Tarona, Nasr, Ufar 37 / 50 37) 43) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 2,1,4,3 3,1,2,4 2,1,3,4 1,4,2,3 38 / 50 38) 19) Balet san’atiga aloqasi yo'q so'zlarni aniqlang. 1) Libretto. 2) Puanta. 3) Ariya. 4) Xoreografiya 5) Sonata. 6) Dekoratsiya 7) Simfoniya 8) Kompozitor. 3, 5,7 1,6, 7 3,4, 7 "Sharq taronasi" 39 / 50 39) 16) Taqsim, Kor, Basta.. Ushbu tarkibiy qismlar qaysi sharq xalqlari musiqasi hisoblanadi? Turkman mumtoz musiqasining asosiy janri Turk musiqasining asosiy kasbiy janrining tarkibiy qismlari Ozarbayjon xalqining badiha uslubiga xos bo'lgan yirik janr Ma'rifatparvarlik XVIll asrgacha 40 / 50 40) 12) Qaysi milliy cholg'u "Noxun" bilan ijro etiladi? Rubob Sato Skripka kaliti birinchi oktavaning sol tovushini ko'rsatadi Dutor 41 / 50 41) 13) 1-A, 2-C, 3-B, 4-D Tanbur 1-B, 2-A, 3-D, 4-C 1-D, 2-B, 3-A, 4-C 42 / 50 42) 4) Xorazm raqs maktabi Buxoro raqs maktabi Surxondaryo - Qashqadaryo raqs maktabi Farq'ona - Toshkent raqs maktabi 43 / 50 43) 44) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) 44 / 50 44) 5) 1-C, E. 2-A, B, D 1-B, C, D. 2-A, E 1-A, C, D. 2-B, E 1-A, B. 2-C, D, E 45 / 50 45) 20) Maqomlarning "Mushkilot" cholg'u bo'limlari "Tasnif" nomli kuylar bilan boshlanadi. Shashmaqomda nechta "Tasnif" kuylari mavjud? 6 ta 2,4,8 5 ta 6,5 ta 46 / 50 46) 3) O'zbek dostonchiligining mahalliy uslublarini aniqlang va ularda qo'llaniladigan cholg’ularni moslashtiring.1. Xorazm dostonchiligi2.Surxondaryo-Qashqadaryo dostonchilik maktabi.3. Toshkent -Farq’ona dostonlari. 1-a, 2-c, 3-b 1-b, 2-c, 3-a 1-b, 2-a, 3-c 1-c, 2-a, 3-b 47 / 50 47) 39) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? o'quvchilar erkin rivojlanishlari va ozlarini namoyon eta olishlari uchun ozaro hurmat muhitini yaratish maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chigib, o'z vaqtida yordam berish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas’uliyati qarorlarini qabul qilishga yordam berish 48 / 50 48) 18) 1997 yilda tashkil etilgan xalqaro musigiy festivalga D.Omonullayeva tomonidan yozilgan madhiyani aniqlang. "Sharg festivali" "O'zbekiston Vatanim manim" "O'zbekiston respublikasining davlat madhiyasi" Simfonizm 49 / 50 49) 33) O'zbekistonda keyinchalik folklor maqomiga erishgan "Yalla" guruhi repertuaridagi go'shiglarni aniglang. "Uchquduq", "Yalla", "Shahrisabz" "Dilxiroj" "Yallama yorim", "Qari navo" "Ey, sabo", "Ey, nozanin", "Munojot" "Ra'no", "G'ayra-g'ayra", "Maftun bo'ldim" 50 / 50 50) 48) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 2,4,5 1,2,3,5 2,3,4,5 1,2,5 Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Musiqa (att)