Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 170 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 1) Tarbiyaning maqsadi bu … Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Axloq normalarini singdirish 2 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 2) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. 3 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 3) Odob qanday so’zdan olingan? Forscha Grekcha Lotincha Arabcha 4 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 4) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Ibrat,namuna ,uqtirish. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi 5 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 5) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Avloniy. A.Navoiy; A.N.Forobiy; A.A.Ibn Sino; 6 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 6) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va ijtimoiy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar Biologik va jismoniy omillar 7 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 7) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Bolalarga yaxshilik qilish; Kamtarlik. O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; 8 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 8) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ Z.M.Bobur A.Jomiy. A Navoiy. Rudakiy 9 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 9) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Ijtimoiy ongni shakllantirishga Faoliyatga Xulq-atvorga Ijobiy xatti-harakatga 10 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 10) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish Insonparvarlik ruhida tarbiyalash O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi 11 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 11) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Mustaqil ish Faoliyat Topshiriq Mashq 12 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 12) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Jamiyat talablari Davr nafasi va milliy xususiyatlar Umuminsoniy qadriyatlar 13 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 13) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. 14 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 14) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Suhbat,hikoya,namuna. Rag’batlantirish va jazolash. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 15 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 15) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Nizomilmulkga Amir Temurga Saroymulkxonimga Yusuf Xos Xojibga 16 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 16) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Faoliyat Malaka Mustaqillik Odat 17 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 17) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Axloqi Muhsiniy Siyosatnoma Qobusnoma Siyosat 18 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 18) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Vatanparvarligi Talabchan va adolatli bo’lish Xushmuomalalik Mehribonligi va kamtarligi 19 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 19) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? Amaliy hayot bilan bog`langanda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda 20 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 20) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. 21 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 21) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Kasbiy ta’lim Umum ta’lim Politexnika ta’limi Madaniy ta’lim 22 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 22) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating O`gatish, nasihat bersh Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq Tushuntirish Namuna 23 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 23) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. 24 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 24) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1098-yilda 1091-yilda 1095-yilda 1099-yilda 25 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 25) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Alisher Navoiy Ibn Sino Forobiy A.Avloniy 26 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 26) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Iymon, insofli qilib tarbiyalash Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish 27 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 27) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Al Xorazmiy Abdulla Avloniy Abu Ali ibn Sino Forobiy 28 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 28) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Ko`rsatmali Ko`rgazmali Amaliy Og`zaki 29 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 29) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. 30 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 30) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. 31 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 31) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Mehribonlik Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Xushmuomalalik Vatanni sevish 32 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 32) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir 33 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 33) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Vatan himoyachilarini tarbiyalash. 34 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 34) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Aniq maqsadga qaratilganlik Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. 35 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 35) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? metodika uslubiyot yo’l, usul uslub 36 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 36) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Og’zaki,yozma,amaliy. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. 37 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 37) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? I.Karimov A.Temur A.Navoiy Z.M.Bobur 38 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 38) Muallim so’zining ma’nosi nima? Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. 39 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 39) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Suhbat,hikoya,namuna Mashq va o’rgatish usullari. 40 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 40) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. 41 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 41) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Odob, go’zallik,tejamkorlik Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. 42 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 42) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Faoliyatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod 43 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 43) Rag`batlantirish metodi nima? Ruhlantirish Shakllantirish Faollashtirish Tashabbuskorlik 44 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 44) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Rostgo`y bo`lish Kishilarni hurmat qilish, qadrlash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish O`z burchini anglash 45 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 45) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Jamoa. Ibrat, namuna O’qituvchi va o’quvchi Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi 46 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 46) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? Saidrasul Aziziy H.H.Niyoziy A.Avloniy Mahmudxo’ja Behbudiy Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)