Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 303 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 1) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Odob, go’zallik,tejamkorlik 2 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 2) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. 3 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 3) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Xushmuomalalik Vatanni sevish Mehribonlik 4 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 4) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi 5 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 5) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir 6 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 6) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Rag’batlantirish va jazolash. Suhbat,hikoya,namuna. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 7 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 7) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. 8 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 8) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? A.Avloniy Ibn Sino Forobiy Alisher Navoiy 9 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 9) Odob qanday so’zdan olingan? Lotincha Forscha Grekcha Arabcha 10 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 10) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Avloniy. A.N.Forobiy; A.Navoiy; A.A.Ibn Sino; 11 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 11) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Forobiy Abdulla Avloniy Abu Ali ibn Sino Al Xorazmiy 12 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 12) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi Insonparvarlik ruhida tarbiyalash 13 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 13) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? uslub metodika yo’l, usul uslubiyot 14 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 14) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish 15 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 15) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? Z.M.Bobur A.Navoiy A.Temur I.Karimov 16 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 16) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Mashq Topshiriq Mustaqil ish Faoliyat 17 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 17) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Suhbat,hikoya,namuna Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Mashq va o’rgatish usullari. 18 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 18) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Politexnika ta’limi Madaniy ta’lim Kasbiy ta’lim Umum ta’lim 19 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 19) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Og’zaki,yozma,amaliy. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. 20 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 20) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ Z.M.Bobur Rudakiy A Navoiy. A.Jomiy. 21 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 21) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Faoliyat Malaka Mustaqillik Odat 22 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 22) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Kamtarlik. Bolalarga yaxshilik qilish; 23 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 23) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’ziga tanqid qilish. 24 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 24) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. 25 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 25) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Xulq-atvorga Faoliyatga Ijtimoiy ongni shakllantirishga Ijobiy xatti-harakatga 26 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 26) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. 27 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 27) Rag`batlantirish metodi nima? Ruhlantirish Faollashtirish Shakllantirish Tashabbuskorlik 28 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 28) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Qobusnoma Axloqi Muhsiniy Siyosatnoma Siyosat 29 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 29) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Ibrat,namuna ,uqtirish. 30 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 30) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Faoliyatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod 31 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 31) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Aniq maqsadga qaratilganlik Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. 32 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 32) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Rostgo`y bo`lish O`z burchini anglash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish Kishilarni hurmat qilish, qadrlash 33 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 33) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Amir Temurga Yusuf Xos Xojibga Nizomilmulkga Saroymulkxonimga 34 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 34) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Og`zaki Amaliy Ko`rsatmali Ko`rgazmali 35 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 35) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Jamoa. O’qituvchi va o’quvchi Ibrat, namuna Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi 36 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 36) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Vatan himoyachilarini tarbiyalash. 37 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 37) Muallim so’zining ma’nosi nima? Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi 38 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 38) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va jismoniy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar Biologik va ijtimoiy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari 39 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 39) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda Amaliy hayot bilan bog`langanda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda 40 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 40) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Dunyoqarashni shakllantirish Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Iymon, insofli qilib tarbiyalash 41 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 41) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1091-yilda 1095-yilda 1098-yilda 1099-yilda 42 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 42) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Xushmuomalalik Talabchan va adolatli bo’lish Vatanparvarligi Mehribonligi va kamtarligi 43 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 43) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? H.H.Niyoziy Mahmudxo’ja Behbudiy A.Avloniy Saidrasul Aziziy 44 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 44) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Jamiyat talablari Umuminsoniy qadriyatlar Davr nafasi va milliy xususiyatlar 45 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 45) Tarbiyaning maqsadi bu … Axloq normalarini singdirish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Aqlli bolalarni voyaga yetkazish 46 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 46) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating O`gatish, nasihat bersh Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq Tushuntirish Namuna Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)