Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 242 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 1) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Jamiyat talablari Umuminsoniy qadriyatlar Davr nafasi va milliy xususiyatlar 2 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 2) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Qobusnoma Siyosat Siyosatnoma Axloqi Muhsiniy 3 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 3) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1091-yilda 1099-yilda 1095-yilda 1098-yilda 4 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 4) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod Faoliyatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod 5 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 5) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; Bolalarga yaxshilik qilish; O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Kamtarlik. 6 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 6) Odob qanday so’zdan olingan? Lotincha Arabcha Grekcha Forscha 7 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 7) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Kishilarni hurmat qilish, qadrlash Rostgo`y bo`lish O`z burchini anglash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish 8 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 8) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. 9 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 9) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir 10 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 10) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Og’zaki,yozma,amaliy. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. 11 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 11) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Insonparvarlik ruhida tarbiyalash O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish 12 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 12) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. 13 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 13) Muallim so’zining ma’nosi nima? Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi 14 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 14) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’zini tanqid qilish. 15 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 15) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? uslub uslubiyot metodika yo’l, usul 16 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 16) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. Aniq maqsadga qaratilganlik Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. 17 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 17) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ Rudakiy A Navoiy. Z.M.Bobur A.Jomiy. 18 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 18) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Topshiriq Mustaqil ish Faoliyat Mashq 19 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 19) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? Amaliy hayot bilan bog`langanda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda 20 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 20) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. 21 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 21) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Iymon, insofli qilib tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish 22 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 22) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Suhbat,hikoya,namuna. Rag’batlantirish va jazolash. 23 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 23) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Ibrat,namuna ,uqtirish. 24 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 24) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Navoiy; A.N.Forobiy; A.A.Ibn Sino; A.Avloniy. 25 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 25) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Jamoa. Ibrat, namuna Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi O’qituvchi va o’quvchi 26 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 26) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Politexnika ta’limi Umum ta’lim Madaniy ta’lim Kasbiy ta’lim 27 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 27) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Odob, go’zallik,tejamkorlik 28 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 28) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq O`gatish, nasihat bersh Namuna Tushuntirish 29 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 29) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? A.Avloniy Ibn Sino Alisher Navoiy Forobiy 30 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 30) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. 31 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 31) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Amaliy Ko`rgazmali Ko`rsatmali Og`zaki 32 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 32) Tarbiyaning maqsadi bu … Axloq normalarini singdirish Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash 33 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 33) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Al Xorazmiy Abdulla Avloniy Forobiy Abu Ali ibn Sino 34 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 34) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Vatanparvarligi Xushmuomalalik Mehribonligi va kamtarligi Talabchan va adolatli bo’lish 35 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 35) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Faoliyat Malaka Mustaqillik Odat 36 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 36) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Suhbat,hikoya,namuna Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Mashq va o’rgatish usullari. 37 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 37) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi 38 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 38) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Nizomilmulkga Yusuf Xos Xojibga Amir Temurga Saroymulkxonimga 39 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 39) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va jismoniy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va ijtimoiy omillar 40 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 40) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? Z.M.Bobur A.Navoiy I.Karimov A.Temur 41 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 41) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi 42 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 42) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Faoliyatga Xulq-atvorga Ijobiy xatti-harakatga Ijtimoiy ongni shakllantirishga 43 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 43) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Vatanni sevish Mehribonlik Xushmuomalalik 44 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 44) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. 45 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 45) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? A.Avloniy H.H.Niyoziy Mahmudxo’ja Behbudiy Saidrasul Aziziy 46 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 46) Rag`batlantirish metodi nima? Shakllantirish Ruhlantirish Faollashtirish Tashabbuskorlik Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)