Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 314 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 1) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Bolalarga yaxshilik qilish; Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; Kamtarlik. O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; 2 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 2) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Mehribonlik Xushmuomalalik Vatanni sevish Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish 3 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 3) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ Rudakiy Z.M.Bobur A.Jomiy. A Navoiy. 4 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 4) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish Insonparvarlik ruhida tarbiyalash Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi 5 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 5) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. 6 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 6) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. 7 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 7) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Jamiyat talablari Umuminsoniy qadriyatlar Milliy qadriyatlar Davr nafasi va milliy xususiyatlar 8 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 8) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Odob, go’zallik,tejamkorlik Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. 9 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 9) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir 10 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 10) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Ibrat,namuna ,uqtirish. Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik 11 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 11) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. 12 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 12) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? yo’l, usul uslub metodika uslubiyot 13 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 13) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? Z.M.Bobur A.Navoiy I.Karimov A.Temur 14 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 14) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Jamoa. Ibrat, namuna O’qituvchi va o’quvchi 15 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 15) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. 16 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 16) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Odat Mustaqillik Malaka Faoliyat 17 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 17) Muallim so’zining ma’nosi nima? Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. 18 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 18) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating Namuna Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq Tushuntirish O`gatish, nasihat bersh 19 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 19) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Nizomilmulkga Yusuf Xos Xojibga Saroymulkxonimga Amir Temurga 20 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 20) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish Rostgo`y bo`lish Kishilarni hurmat qilish, qadrlash O`z burchini anglash 21 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 21) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash 22 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 22) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Og’zaki,yozma,amaliy. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. 23 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 23) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Navoiy; A.A.Ibn Sino; A.N.Forobiy; A.Avloniy. 24 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 24) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Ruhiy va ijtimoiy omillar Biologik va jismoniy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va ijtimoiy omillar 25 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 25) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi 26 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 26) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. 27 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 27) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? Mahmudxo’ja Behbudiy H.H.Niyoziy Saidrasul Aziziy A.Avloniy 28 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 28) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Abdulla Avloniy Al Xorazmiy Forobiy Abu Ali ibn Sino 29 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 29) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1095-yilda 1091-yilda 1098-yilda 1099-yilda 30 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 30) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Mehribonligi va kamtarligi Xushmuomalalik Talabchan va adolatli bo’lish Vatanparvarligi 31 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 31) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Iymon, insofli qilib tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish 32 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 32) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Umum ta’lim Politexnika ta’limi Kasbiy ta’lim Madaniy ta’lim 33 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 33) Tarbiyaning maqsadi bu … Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Axloq normalarini singdirish 34 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 34) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Axloqi Muhsiniy Siyosatnoma Siyosat Qobusnoma 35 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 35) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Og`zaki Ko`rsatmali Amaliy Ko`rgazmali 36 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 36) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Suhbat,hikoya,namuna Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 37 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 37) Odob qanday so’zdan olingan? Grekcha Arabcha Lotincha Forscha 38 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 38) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Aniq maqsadga qaratilganlik 39 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 39) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Mashq Faoliyat Mustaqil ish Topshiriq 40 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 40) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? A.Avloniy Forobiy Ibn Sino Alisher Navoiy 41 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 41) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda Amaliy hayot bilan bog`langanda 42 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 42) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Rag’batlantirish va jazolash. Suhbat,hikoya,namuna. 43 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 43) Rag`batlantirish metodi nima? Ruhlantirish Faollashtirish Shakllantirish Tashabbuskorlik 44 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 44) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Ijtimoiy ongni shakllantirishga Xulq-atvorga Ijobiy xatti-harakatga Faoliyatga 45 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 45) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish 46 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 46) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod Faoliyatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)