Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 303 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 1) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Forobiy Abdulla Avloniy Al Xorazmiy Abu Ali ibn Sino 2 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 2) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Kishilarni hurmat qilish, qadrlash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish O`z burchini anglash Rostgo`y bo`lish 3 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 3) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Alisher Navoiy Forobiy Ibn Sino A.Avloniy 4 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 4) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. 5 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 5) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda Amaliy hayot bilan bog`langanda 6 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 6) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Umum ta’lim Politexnika ta’limi Kasbiy ta’lim Madaniy ta’lim 7 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 7) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi 8 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 8) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Amir Temurga Nizomilmulkga Yusuf Xos Xojibga Saroymulkxonimga 9 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 9) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Suhbat,hikoya,namuna. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Rag’batlantirish va jazolash. Mashq va o’rgatish usullari. 10 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 10) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ A.Jomiy. Z.M.Bobur A Navoiy. Rudakiy 11 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 11) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Topshiriq Mustaqil ish Mashq Faoliyat 12 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 12) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Amaliy Og`zaki Ko`rgazmali Ko`rsatmali 13 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 13) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Odob, go’zallik,tejamkorlik Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. 14 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 14) Muallim so’zining ma’nosi nima? Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi 15 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 15) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Mashq va o’rgatish usullari. Suhbat,hikoya,namuna Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 16 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 16) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tanqid qilish. 17 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 17) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. 18 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 18) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? uslub yo’l, usul uslubiyot metodika 19 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 19) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish Insonparvarlik ruhida tarbiyalash 20 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 20) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Kamtarlik. Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; Bolalarga yaxshilik qilish; 21 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 21) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. 22 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 22) Odob qanday so’zdan olingan? Lotincha Forscha Arabcha Grekcha 23 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 23) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Ijobiy xatti-harakatga Faoliyatga Xulq-atvorga Ijtimoiy ongni shakllantirishga 24 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 24) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir 25 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 25) Dunyoqarash nima?. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. 26 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 26) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1091-yilda 1099-yilda 1095-yilda 1098-yilda 27 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 27) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. 28 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 28) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Siyosatnoma Qobusnoma Siyosat Axloqi Muhsiniy 29 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 29) Tarbiyaning maqsadi bu … Axloq normalarini singdirish Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish 30 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 30) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Og’zaki,yozma,amaliy. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. 31 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 31) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Odat Malaka Faoliyat Mustaqillik 32 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 32) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Aniq maqsadga qaratilganlik Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. 33 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 33) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va ijtimoiy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va jismoniy omillar 34 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 34) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? A.Navoiy A.Temur Z.M.Bobur I.Karimov 35 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 35) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Mehribonlik Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Xushmuomalalik Vatanni sevish 36 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 36) Rag`batlantirish metodi nima? Ruhlantirish Faollashtirish Shakllantirish Tashabbuskorlik 37 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 37) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? Mahmudxo’ja Behbudiy H.H.Niyoziy A.Avloniy Saidrasul Aziziy 38 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 38) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating O`gatish, nasihat bersh Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq Tushuntirish Namuna 39 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 39) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.A.Ibn Sino; A.N.Forobiy; A.Avloniy. A.Navoiy; 40 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 40) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish Dunyoqarashni shakllantirish Iymon, insofli qilib tarbiyalash Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash 41 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 41) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Jamoa. O’qituvchi va o’quvchi Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Ibrat, namuna 42 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 42) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. 43 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 43) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod Faoliyatga undovchi metod 44 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 44) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Jamiyat talablari Umuminsoniy qadriyatlar Davr nafasi va milliy xususiyatlar 45 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 45) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Xushmuomalalik Vatanparvarligi Mehribonligi va kamtarligi Talabchan va adolatli bo’lish 46 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 46) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Ibrat,namuna ,uqtirish. Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)