Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 506 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Matematika fanidan Attestatsiya №1 Matematika fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 13 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 2 / 50 2) 20 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? 3. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi 4. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 2. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 1. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 3 / 50 3) 43 Masalani yeching - -3 - -2 - 1 - 5 4 / 50 4) 17 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 1. Oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish; oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish; oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 2. Kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish; har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik; oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish 3. Pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi; oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi; muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 4. Har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi; muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish; muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 5 / 50 5) 22 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 3. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi 2. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 1. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 6 / 50 6) 38 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning uchinchi hadini toping. - 50 - 44 - 56 - 52 7 / 50 7) 16 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. 3. Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 4. Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 1. Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 2. Bilim, koʻnikma, malaka 8 / 50 8) 30 Masalani yeching - 6 - 3 - 2 - 5 9 / 50 9) 3 f(x)=x^2+bx+c funksiyaning nollari 2 va 3 boʻlsa, c ni toping. - 5 - -5 - -6 - 6 10 / 50 10) 31 Tengsizlikni yeching - [6;7) - (-7;-6 ∪ [6;7) - (3;7) - (3;4) ∪ (4;6] 11 / 50 11) 36 Litrda ifodalang. 4 dm3 40sm3 - 0,44 - 4,4 - 4,04 - 44 12 / 50 12) 10 . Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 2. Ta’limning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 4. Ta’lim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 1. Tegishli o‘quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 3. O‘quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 13 / 50 13) 40 Masalani yeching.Agar xy = 5 va x + y= -5 bo'lsa, (3+ 2x)2. y+ (3+ 2y)2x ifodaning qiymatini toping - 0 - 5 - -25 - -5 14 / 50 14) 9 Misolni yechingA=44..44 (49 ta) bo'lsa, A sonini 3 ga bo'lgandagi qoldiqni toping. - Aniqlab boʻlmadi - 0 - 1 - 2 15 / 50 15) 50 Rasmdan foydalanib x ning qiymatini toping. - berilgan maʼlumotlar yetarli emas - 6,5 - 9 - 8 16 / 50 16) 4 Ikki natural sonning EKUKi 168 ga teng va ularning nisbati 3∶4 kabi boʻlsa, kichik sonni toping. - 36 - 52 - 42 - 56 17 / 50 17) 29 Ifodani soddalashtiring (x>0): 1) 2) 3) 4) - 2 - 1 - 4 - 3 18 / 50 18) 6 Oliy toifali o‘qituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Ta’lim va o‘qitishga qo‘yiladigan talab - Amaliy ish tajribasiga qo‘yiladigan talab - Pedagogik faoliyatga qo‘yiladigan talab 19 / 50 19) 25 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 2. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 20 / 50 20) 48 Masalani yeching - 37 - 32 - 23 - 75 21 / 50 21) 32 Tenglamaning barcha ildizlari yigʻindisini toping. - -8 - -14 - 6 - 16 22 / 50 22) 35 Hisoblang - 4√7 cm - 6√3 cm - 3√5 cm - 3√6 cm 23 / 50 23) 47 Tengsizlikni yeching - [3;27] - [1;9] - [3;9] - [1;3] 24 / 50 24) 5 Agar qoʻshni burchaklar oʻzaro 13∶17 nisbatda boʻlsa, shu qoʻshni burchaklardan kattasini toping. - 680 - 1120 - 1020 - 780 25 / 50 25) 26 Hisoblang: - √7-√5 - √5 - √7+√5 - √7 26 / 50 26) 45 Masalani yeching - 11 - 10 - 9 - √108 27 / 50 27) 15 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi 28 / 50 28) 12 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 29 / 50 29) 42 Tenglamani yeching - 13 - 10 - 7 - 5 30 / 50 30) 37 Oʼzaro teskari sonlarni aniqlang. - 1,2 va 4 - faqat 1 - 1 va 3 - hammasi 31 / 50 31) 18 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang. “Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Rolf Emerson - A.P.Chexov - Amir Temur - Alisher Navoiy 32 / 50 32) 46 Tengsizlikni yeching - (0;10) - (-2;6) - (-1;1) - (2;8) 33 / 50 33) 49 Rasmdagi misolni yeching - 48 - 32 - 16 - 60 34 / 50 34) 33 Masalani yeching f(x) = x. cosx2 funksiyaning x0 = 0 nuqtadagi hosilasini toping. - -1 - 2 - 0 - 1 35 / 50 35) 24 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang 4. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri 3. Talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 2. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri 1. Taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 36 / 50 36) 14 Qobiliyat bu- … 1. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 3. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 4. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir 2. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 37 / 50 37) 1 Faqat 3 ta natural boʻluvchiga ega boʻlgan ikki xonali natural sonlarning eng kattasini toping. - 49 - 46 - 51 - 81 38 / 50 38) 39 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning oltinchi hadini toping. - 156 - 158 - 150 - 152 39 / 50 39) 44 Integralni hisoblang - x+3arcsin(x+6)+C - x+3arctg(x+3)+C - x-3arctg(x+3)+C - x-3arcsin(x+1)+C 40 / 50 40) 23 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 1. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 41 / 50 41) 27 Hisoblang 2017 2019 2018*(1/2018) 2018 42 / 50 42) 8 Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? - Fanni o‘qitishning turli usullari - Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash - DTS va o‘quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o‘quv rejalarini ishlab chiqish - Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish 43 / 50 43) 2 3a-4,a+2 va 6 sonlarining oʻrta arifmetigi a-3 ga teng. a ning qiymatini toping. - 5 - -13 - 14 - -14 44 / 50 44) 28 Hisoblang - 1,5 - 1 - 2 - -1 45 / 50 45) 41 Masalani yeching - 8 - 18 - 6 - -6 46 / 50 46) 34 Integralni hisoblang - cos1/2 - sin1/2 - (-sin1/2) - 0 47 / 50 47) 11 Pedagogik mahorat nima? 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 48 / 50 48) 19 Pedagogik muloqot – bu … 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir 49 / 50 49) 21 Refleksiya – bu …. 2. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 1. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 50 / 50 50) 7 “Inson kapitalini rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - O‘zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Matematika (att)