Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 8 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish 2 / 50 2) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda o’rta guruh katta tayyorlov guruh 3 / 50 3) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni ma’naviy rivojlantirish bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; 4 / 50 4) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 5 / 50 5) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 5 ta 4 ta 1 ta; 3 ta 6 / 50 6) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 4 2; 3 7 / 50 7) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali 8 / 50 8) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. 9 / 50 9) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; kitobning qadr-qimmatini tushunish 10 / 50 10) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 15 ta 13 ta; 14 ta; 11 / 50 11) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati maroqli hordiq 12 / 50 12) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 13 / 50 13) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? o’rtoqlari bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kattalar bilan muloqot; 14 / 50 14) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? Faqat mahalla uslubchi va tarbiyachi; mahalla-maktab tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; 15 / 50 15) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. 16 / 50 16) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta 16 ta 14 ta 12 ta 17 / 50 17) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi 18 / 50 18) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 4-5 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 3-4 yoshda 19 / 50 19) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Davlat talablari Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; 20 / 50 20) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 4 ta 5 ta. 2 ta; 21 / 50 21) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 6 ta 7 ta 3 ta 22 / 50 22) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1997- yil 29- avgust 1992- yil 2 iyun 23 / 50 23) Interfaol usullar qaysilar? qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; 24 / 50 24) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 25 / 50 25) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida mahalliy hokimiyat organlari TXTB 26 / 50 26) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi 27 / 50 27) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 28 / 50 28) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, 29 / 50 29) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; buyuk siymolar bilan tanishtirish nafosat tarbiyasi orqali 30 / 50 30) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 7 bosqich 6 bosqich 4 bosqich 5 bosqich 31 / 50 31) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi rasmdagi predmetlarni taniydi; 32 / 50 32) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 33 / 50 33) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? atosirlar, maqollar rivoyatlar, anosirlar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar "Quron karim","Hadislar" 34 / 50 34) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? ilk matematik tushunchalar berish bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; me’yoriy hujjatlar minimal talablar 35 / 50 35) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? integrallashtirilgan ta’lim; o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; tadbirlar; 36 / 50 36) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda 37 / 50 37) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida 38 / 50 38) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat talablariga mosligi Variativ dasturlar asosida 39 / 50 39) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 5 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 9 ta, 4 tasida 40 / 50 40) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 41 / 50 41) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 42 / 50 42) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? M.Manguberdi A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur 43 / 50 43) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 44 / 50 44) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 45 / 50 45) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 46 / 50 46) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 4 bo’lim 3 bo’lim 8 bo’lim 2 bo’lim 47 / 50 47) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 10 ta 7 ta 8 ta 48 / 50 48) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta; 26 ta; 14 ta; 12 ta 49 / 50 49) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot; oilasi bilan muloqot katalar bilan muloqot 50 / 50 50) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim Ваша оценка 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)