Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12724 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Категория: Pedagogika 1) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon 2 / 25 Категория: Pedagogika 2) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish 3 / 25 Категория: Pedagogika 3) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish 4 / 25 Категория: Pedagogika 4) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi 5 / 25 Категория: Pedagogika 5) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. 6 / 25 Категория: Pedagogika 6) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Uslub Vosita Usul Ta‘lim 7 / 25 Категория: Pedagogika 7) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. 8 / 25 Категория: Pedagogika 8) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Demokrit. . Arastu. Kaykovus. Abu Ali Ibn Sino 9 / 25 Категория: Pedagogika 9) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish innovatsion kompetentlik Shaxsiy kompetentlik kommunikativ kompetentlik Ektremal kompetentlik 10 / 25 Категория: Pedagogika 10) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Frontal Individual Sinf-dars Ma’ruza seminar 11 / 25 Категория: Pedagogika 11) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi 12 / 25 Категория: Pedagogika 12) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 6 7 5 8 13 / 25 Категория: Pedagogika 13) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Idrokdan Sezishdan Tushunishdan 14 / 25 Категория: Pedagogika 14) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Takrorlash-umumlashtirish Aralash dars Bilimlarni mustahkamlash Yangi bilimlarni bayon qilish 15 / 25 Категория: Pedagogika 15) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. 16 / 25 Категория: Pedagogika 16) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. 17 / 25 Категория: Pedagogika 17) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? O‘tilgan materialni mustahkamlash Takrorlash-umumlashtirish Yangi bilimlar berish darsi Aralash dars 18 / 25 Категория: Pedagogika 18) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Monitoring, ekspertiza Mazmunli, normativli, nazorat Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli Monitoring, normativli 19 / 25 Категория: Pedagogika 19) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi 20 / 25 Категория: Pedagogika 20) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida 21 / 25 Категория: Pedagogika 21) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Har xil metodlardan foydalanish Fikrni boshqara bilish. Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Yodlash 22 / 25 Категория: Pedagogika 22) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? O`rta Yuqori Ixtisoslashgan Past 23 / 25 Категория: Pedagogika 23) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. 24 / 25 Категория: Pedagogika 24) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik profilaktika Pedagogik diagnostika Pedagogik nazorat Pedagogik korreksiya 25 / 25 Категория: Pedagogika 25) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)