Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12722 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Категория: Pedagogika 1) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi 2 / 25 Категория: Pedagogika 2) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Abu Ali Ibn Sino . Arastu. Demokrit. Kaykovus. 3 / 25 Категория: Pedagogika 3) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish Shaxsiy kompetentlik kommunikativ kompetentlik Ektremal kompetentlik innovatsion kompetentlik 4 / 25 Категория: Pedagogika 4) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon 5 / 25 Категория: Pedagogika 5) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Frontal Sinf-dars Ma’ruza seminar Individual 6 / 25 Категория: Pedagogika 6) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi 7 / 25 Категория: Pedagogika 7) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Mazmunli, normativli, nazorat Monitoring, normativli Monitoring, ekspertiza Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli 8 / 25 Категория: Pedagogika 8) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. 9 / 25 Категория: Pedagogika 9) 197. Pedagogika qanday fan? Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan 10 / 25 Категория: Pedagogika 10) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik nazorat Pedagogik diagnostika Pedagogik korreksiya Pedagogik profilaktika 11 / 25 Категория: Pedagogika 11) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? Ixtisoslashgan Yuqori Past O`rta 12 / 25 Категория: Pedagogika 12) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 6 5 7 8 13 / 25 Категория: Pedagogika 13) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri 14 / 25 Категория: Pedagogika 14) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Yangi bilimlarni bayon qilish Aralash dars Bilimlarni mustahkamlash Takrorlash-umumlashtirish 15 / 25 Категория: Pedagogika 15) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Yangi bilimlar berish darsi O‘tilgan materialni mustahkamlash Aralash dars Takrorlash-umumlashtirish 16 / 25 Категория: Pedagogika 16) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. 17 / 25 Категория: Pedagogika 17) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida 18 / 25 Категория: Pedagogika 18) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi 19 / 25 Категория: Pedagogika 19) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi 20 / 25 Категория: Pedagogika 20) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. 21 / 25 Категория: Pedagogika 21) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Yodlash Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Fikrni boshqara bilish. Har xil metodlardan foydalanish 22 / 25 Категория: Pedagogika 22) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon 23 / 25 Категория: Pedagogika 23) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Sezishdan Tushunishdan Idrokdan Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi 24 / 25 Категория: Pedagogika 24) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. 25 / 25 Категория: Pedagogika 25) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Uslub Vosita Ta‘lim Usul Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)