Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12719 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Категория: Pedagogika 1) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Yodlash Har xil metodlardan foydalanish Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Fikrni boshqara bilish. 2 / 25 Категория: Pedagogika 2) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Usul Ta‘lim Uslub Vosita 3 / 25 Категория: Pedagogika 3) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi 4 / 25 Категория: Pedagogika 4) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard 5 / 25 Категория: Pedagogika 5) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon 6 / 25 Категория: Pedagogika 6) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. 7 / 25 Категория: Pedagogika 7) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 7 8 6 5 8 / 25 Категория: Pedagogika 8) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Takrorlash-umumlashtirish Yangi bilimlar berish darsi O‘tilgan materialni mustahkamlash Aralash dars 9 / 25 Категория: Pedagogika 9) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Individual Frontal Sinf-dars Ma’ruza seminar 10 / 25 Категория: Pedagogika 10) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Mazmunli, normativli, nazorat Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli Monitoring, normativli Monitoring, ekspertiza 11 / 25 Категория: Pedagogika 11) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish Ektremal kompetentlik innovatsion kompetentlik Shaxsiy kompetentlik kommunikativ kompetentlik 12 / 25 Категория: Pedagogika 12) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi 13 / 25 Категория: Pedagogika 13) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi 14 / 25 Категория: Pedagogika 14) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Yangi bilimlarni bayon qilish Takrorlash-umumlashtirish Aralash dars Bilimlarni mustahkamlash 15 / 25 Категория: Pedagogika 15) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi 16 / 25 Категория: Pedagogika 16) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Idrokdan Tushunishdan Sezishdan 17 / 25 Категория: Pedagogika 17) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? Yuqori Past O`rta Ixtisoslashgan 18 / 25 Категория: Pedagogika 18) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. 19 / 25 Категория: Pedagogika 19) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. 20 / 25 Категория: Pedagogika 20) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Demokrit. . Arastu. Kaykovus. Abu Ali Ibn Sino 21 / 25 Категория: Pedagogika 21) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon 22 / 25 Категория: Pedagogika 22) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. 23 / 25 Категория: Pedagogika 23) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. 24 / 25 Категория: Pedagogika 24) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi 25 / 25 Категория: Pedagogika 25) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik korreksiya Pedagogik nazorat Pedagogik diagnostika Pedagogik profilaktika Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)