Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12676 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Рубрика: Pedagogika 1) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi 2 / 25 Рубрика: Pedagogika 2) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. 3 / 25 Рубрика: Pedagogika 3) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 7 8 6 5 4 / 25 Рубрика: Pedagogika 4) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish innovatsion kompetentlik Shaxsiy kompetentlik Ektremal kompetentlik kommunikativ kompetentlik 5 / 25 Рубрика: Pedagogika 5) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish 6 / 25 Рубрика: Pedagogika 6) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon 7 / 25 Рубрика: Pedagogika 7) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. 8 / 25 Рубрика: Pedagogika 8) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik nazorat Pedagogik profilaktika Pedagogik korreksiya Pedagogik diagnostika 9 / 25 Рубрика: Pedagogika 9) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Bilimlarni mustahkamlash Yangi bilimlarni bayon qilish Aralash dars Takrorlash-umumlashtirish 10 / 25 Рубрика: Pedagogika 10) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Sezishdan Tushunishdan Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Idrokdan 11 / 25 Рубрика: Pedagogika 11) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Demokrit. Kaykovus. . Arastu. Abu Ali Ibn Sino 12 / 25 Рубрика: Pedagogika 12) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Aralash dars Yangi bilimlar berish darsi Takrorlash-umumlashtirish O‘tilgan materialni mustahkamlash 13 / 25 Рубрика: Pedagogika 13) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli Monitoring, ekspertiza Mazmunli, normativli, nazorat Monitoring, normativli 14 / 25 Рубрика: Pedagogika 14) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Individual Frontal Sinf-dars Ma’ruza seminar 15 / 25 Рубрика: Pedagogika 15) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati 16 / 25 Рубрика: Pedagogika 16) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi 17 / 25 Рубрика: Pedagogika 17) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? O`rta Ixtisoslashgan Past Yuqori 18 / 25 Рубрика: Pedagogika 18) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. 19 / 25 Рубрика: Pedagogika 19) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir 20 / 25 Рубрика: Pedagogika 20) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi 21 / 25 Рубрика: Pedagogika 21) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Vosita Ta‘lim Usul Uslub 22 / 25 Рубрика: Pedagogika 22) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida 23 / 25 Рубрика: Pedagogika 23) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. 24 / 25 Рубрика: Pedagogika 24) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. 25 / 25 Рубрика: Pedagogika 25) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Yodlash Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Har xil metodlardan foydalanish Fikrni boshqara bilish. Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)