Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12592 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Рубрика: Pedagogika 1) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Demokrit. Abu Ali Ibn Sino . Arastu. Kaykovus. 2 / 25 Рубрика: Pedagogika 2) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 7 5 8 6 3 / 25 Рубрика: Pedagogika 3) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Sinf-dars Ma’ruza seminar Individual Frontal 4 / 25 Рубрика: Pedagogika 4) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Monitoring, ekspertiza Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli Mazmunli, normativli, nazorat Monitoring, normativli 5 / 25 Рубрика: Pedagogika 5) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Har xil metodlardan foydalanish Fikrni boshqara bilish. Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Yodlash 6 / 25 Рубрика: Pedagogika 6) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi 7 / 25 Рубрика: Pedagogika 7) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish 8 / 25 Рубрика: Pedagogika 8) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. 9 / 25 Рубрика: Pedagogika 9) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida 10 / 25 Рубрика: Pedagogika 10) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. 11 / 25 Рубрика: Pedagogika 11) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi 12 / 25 Рубрика: Pedagogika 12) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Usul Uslub Ta‘lim Vosita 13 / 25 Рубрика: Pedagogika 13) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. 14 / 25 Рубрика: Pedagogika 14) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish innovatsion kompetentlik kommunikativ kompetentlik Ektremal kompetentlik Shaxsiy kompetentlik 15 / 25 Рубрика: Pedagogika 15) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Bilimlarni mustahkamlash Yangi bilimlarni bayon qilish Takrorlash-umumlashtirish Aralash dars 16 / 25 Рубрика: Pedagogika 16) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi 17 / 25 Рубрика: Pedagogika 17) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir 18 / 25 Рубрика: Pedagogika 18) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi 19 / 25 Рубрика: Pedagogika 19) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. 20 / 25 Рубрика: Pedagogika 20) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon 21 / 25 Рубрика: Pedagogika 21) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Aralash dars Yangi bilimlar berish darsi Takrorlash-umumlashtirish O‘tilgan materialni mustahkamlash 22 / 25 Рубрика: Pedagogika 22) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Sezishdan Idrokdan Tushunishdan Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi 23 / 25 Рубрика: Pedagogika 23) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? O`rta Past Yuqori Ixtisoslashgan 24 / 25 Рубрика: Pedagogika 24) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati 25 / 25 Рубрика: Pedagogika 25) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik nazorat Pedagogik profilaktika Pedagogik diagnostika Pedagogik korreksiya Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)