Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12724 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Категория: Pedagogika 1) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? O`rta Past Yuqori Ixtisoslashgan 2 / 25 Категория: Pedagogika 2) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik profilaktika Pedagogik nazorat Pedagogik diagnostika Pedagogik korreksiya 3 / 25 Категория: Pedagogika 3) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi 4 / 25 Категория: Pedagogika 4) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. 5 / 25 Категория: Pedagogika 5) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish innovatsion kompetentlik Shaxsiy kompetentlik kommunikativ kompetentlik Ektremal kompetentlik 6 / 25 Категория: Pedagogika 6) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati 7 / 25 Категория: Pedagogika 7) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Takrorlash-umumlashtirish O‘tilgan materialni mustahkamlash Aralash dars Yangi bilimlar berish darsi 8 / 25 Категория: Pedagogika 8) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi 9 / 25 Категория: Pedagogika 9) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Ma’ruza seminar Frontal Individual Sinf-dars 10 / 25 Категория: Pedagogika 10) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Mazmunli, normativli, nazorat Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli Monitoring, ekspertiza Monitoring, normativli 11 / 25 Категория: Pedagogika 11) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. 12 / 25 Категория: Pedagogika 12) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Ta‘lim Usul Vosita Uslub 13 / 25 Категория: Pedagogika 13) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi 14 / 25 Категория: Pedagogika 14) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 7 8 6 5 15 / 25 Категория: Pedagogika 15) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. 16 / 25 Категория: Pedagogika 16) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida 17 / 25 Категория: Pedagogika 17) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Fikrni boshqara bilish. Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Yodlash Har xil metodlardan foydalanish 18 / 25 Категория: Pedagogika 18) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Yangi bilimlarni bayon qilish Takrorlash-umumlashtirish Bilimlarni mustahkamlash Aralash dars 19 / 25 Категория: Pedagogika 19) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish 20 / 25 Категория: Pedagogika 20) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. 21 / 25 Категория: Pedagogika 21) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. 22 / 25 Категория: Pedagogika 22) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi 23 / 25 Категория: Pedagogika 23) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon 24 / 25 Категория: Pedagogika 24) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Tushunishdan Idrokdan Sezishdan 25 / 25 Категория: Pedagogika 25) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Demokrit. Kaykovus. Abu Ali Ibn Sino . Arastu. Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)