Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12676 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Рубрика: Pedagogika 1) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir 2 / 25 Рубрика: Pedagogika 2) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati 3 / 25 Рубрика: Pedagogika 3) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, 4 / 25 Рубрика: Pedagogika 4) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. 5 / 25 Рубрика: Pedagogika 5) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. 6 / 25 Рубрика: Pedagogika 6) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. . Arastu. Kaykovus. Abu Ali Ibn Sino Demokrit. 7 / 25 Рубрика: Pedagogika 7) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon 8 / 25 Рубрика: Pedagogika 8) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi 9 / 25 Рубрика: Pedagogika 9) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Aralash dars O‘tilgan materialni mustahkamlash Yangi bilimlar berish darsi Takrorlash-umumlashtirish 10 / 25 Рубрика: Pedagogika 10) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Idrokdan Tushunishdan Sezishdan 11 / 25 Рубрика: Pedagogika 11) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Sinf-dars Ma’ruza seminar Individual Frontal 12 / 25 Рубрика: Pedagogika 12) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi 13 / 25 Рубрика: Pedagogika 13) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Yangi bilimlarni bayon qilish Aralash dars Bilimlarni mustahkamlash Takrorlash-umumlashtirish 14 / 25 Рубрика: Pedagogika 14) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik korreksiya Pedagogik diagnostika Pedagogik profilaktika Pedagogik nazorat 15 / 25 Рубрика: Pedagogika 15) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Monitoring, ekspertiza Mazmunli, normativli, nazorat Monitoring, normativli Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli 16 / 25 Рубрика: Pedagogika 16) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard 17 / 25 Рубрика: Pedagogika 17) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. 18 / 25 Рубрика: Pedagogika 18) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Ta‘lim Vosita Uslub Usul 19 / 25 Рубрика: Pedagogika 19) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi 20 / 25 Рубрика: Pedagogika 20) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 8 6 5 7 21 / 25 Рубрика: Pedagogika 21) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi 22 / 25 Рубрика: Pedagogika 22) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Fikrni boshqara bilish. Yodlash Har xil metodlardan foydalanish 23 / 25 Рубрика: Pedagogika 23) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish Ektremal kompetentlik innovatsion kompetentlik Shaxsiy kompetentlik kommunikativ kompetentlik 24 / 25 Рубрика: Pedagogika 24) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan 25 / 25 Рубрика: Pedagogika 25) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? Yuqori O`rta Past Ixtisoslashgan Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)