Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12719 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Категория: Pedagogika 1) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. 2 / 25 Категория: Pedagogika 2) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. . Arastu. Kaykovus. Demokrit. Abu Ali Ibn Sino 3 / 25 Категория: Pedagogika 3) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Yangi bilimlar berish darsi Takrorlash-umumlashtirish O‘tilgan materialni mustahkamlash Aralash dars 4 / 25 Категория: Pedagogika 4) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi 5 / 25 Категория: Pedagogika 5) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Vosita Ta‘lim Usul Uslub 6 / 25 Категория: Pedagogika 6) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi 7 / 25 Категория: Pedagogika 7) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? Past O`rta Yuqori Ixtisoslashgan 8 / 25 Категория: Pedagogika 8) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Har xil metodlardan foydalanish Fikrni boshqara bilish. Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Yodlash 9 / 25 Категория: Pedagogika 9) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Sinf-dars Individual Frontal Ma’ruza seminar 10 / 25 Категория: Pedagogika 10) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan 11 / 25 Категория: Pedagogika 11) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish Ektremal kompetentlik Shaxsiy kompetentlik innovatsion kompetentlik kommunikativ kompetentlik 12 / 25 Категория: Pedagogika 12) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Idrokdan Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Tushunishdan Sezishdan 13 / 25 Категория: Pedagogika 13) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi 14 / 25 Категория: Pedagogika 14) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik diagnostika Pedagogik profilaktika Pedagogik korreksiya Pedagogik nazorat 15 / 25 Категория: Pedagogika 15) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Mazmunli, normativli, nazorat Monitoring, normativli Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli Monitoring, ekspertiza 16 / 25 Категория: Pedagogika 16) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka 17 / 25 Категория: Pedagogika 17) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Aralash dars Yangi bilimlarni bayon qilish Takrorlash-umumlashtirish Bilimlarni mustahkamlash 18 / 25 Категория: Pedagogika 18) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. 19 / 25 Категория: Pedagogika 19) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida 20 / 25 Категория: Pedagogika 20) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. 21 / 25 Категория: Pedagogika 21) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi 22 / 25 Категория: Pedagogika 22) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 6 7 8 5 23 / 25 Категория: Pedagogika 23) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon 24 / 25 Категория: Pedagogika 24) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. 25 / 25 Категория: Pedagogika 25) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)