Pedagogik mahorat testlari No8 Posted on 18.03.202418.03.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogik mahorat testlari No8 нет 0% 12719 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogika Pedagogika - 8 Pedagogik Mahorat bo'yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No8 1 / 25 Рубрика: Pedagogika 1) 185. Al-Forobiyning ta’lim-tarbiya to‘g‘ri sidagi fikrlari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? Yodlash Har xil metodlardan foydalanish Ta’lim-tarbiyada mo‘tadillik, tabiatga moslikka rioya qilish Fikrni boshqara bilish. 2 / 25 Рубрика: Pedagogika 2) 200. Didaktikaning asosiy tushunchalari qaysilar? Dars, o’quvchilarning mustaqil ishlari, ekskursiya bayon Ta‘lim jarayon mohiyati, qonuniyatlari, printsiplari, metodlari, Dars, suhbat, ma‘ruza, hikoya kuzatish Dars, darsdan tashqari ishlar bilim, kunikma malaka 3 / 25 Рубрика: Pedagogika 3) 196. Pedagog, pedagogika atamalari qaysi so’zdan kelib chiqqan va qanday ma‘noni bildiradi? Qadimgi grek tilidagi paydogogos so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. Ingliz tilidagi “payne” so’zidan olingan bo’lib, bolani rivojlantirish, yetaklash, tarbiyalash degan ma‘nolarni bildiradi. Qadimgi grek tilidagi paydogogoc so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “o’qitaman”, “o’rgataman” degan ma‘noni anglatadi. Pedagogika atamasi qadimgi lotin tilidagi “paydagogos” so’zidan kelib chiqqan bo’lib, “bola yetaklovchi” degan ma‘noni bildiradi. 4 / 25 Рубрика: Pedagogika 4) 179.O‘rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsining tuzilishi qaysi qatorda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? tashkiliy qism; o‘rganilganlarni umumiy tarzda takrorlash (yodga tushirish); nazorat ishini o‘tkazish; uy vazifasi (o‘rganilganlarni qayta takrorlash maqsadid tashkiliy qism; o‘rganilgan mavzularga doir savol-javob o‘tkazish; o‘rganilgan mavzularga doir amaliy topshiriqlarni bajarish; o‘quvchilarni baholash. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; amaliy ish topshiriqlarini bajarish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. tashkiliy qism; nazariy materiallarni mustahkamlash; laboratoriya ishini o‘tkazish; o‘quvchilarni baholash; uy vazifasi. 5 / 25 Рубрика: Pedagogika 5) 195. «Metod» so‘zining lug‘aviy ma‘nosini ko‘rsating? «Metod» yunoncha so‘z bo‘lib, «uslubiyat» ma‘nosini bildiradi «Metod» lotincha so‘z bo‘lib, «vositachi» ma‘nosini bildiradi «Metod» grekcha so‘z bo‘lib, yo‘l, usul demakdir «Metod» inglizcha so‘z bo‘lib, «yo‘l ko‘rsatuvchi» degan ma‘noni bildiradi 6 / 25 Рубрика: Pedagogika 6) 197. Pedagogika qanday fan? Pedagogika tarbiya jarayonining qonuniyatlari, prinsiplari, shakl va metodlari haqidagi gumanitar fan Pedagogika tarbiyaning mazmuni, qonuniyatlari, metodlarini o’rganuvchi, ijtimoiy, umumkasbiy fan Ta‘lim-tarbiya jarayonining mohiyati, mazmuni,qonuniyatlari,metodlarini o’rganuvchi ijtimoiy, fan. Pedagogika tarbiyaning nazariy asoslarini tadqiq etuvchi ijtimoiy- gumanitar fan. 7 / 25 Рубрика: Pedagogika 7) 187. Nazoratning diagnostik funksiyasi deganda nimani tushunasiz? Nazorat natijasida sifat o‘zgarishlarning meyori aniqlanadi. Nazorat natijasida bilim, iqtidor va ko‘nikmalarning shakllanganlik darajasi aniqlanadi. Nazorat jarayonida talabalar o‘z bilimlarini mustahkamlaydilar. O‘quv materiali yanada chuqur o‘zlashtiriladi. Nazorat natijasida talabalarda o‘z bilim, iqtidor va ko‘nikmalarini yanada takomillashtirish ishtiyoqi uyg‘onadi. 8 / 25 Рубрика: Pedagogika 8) 194. Tarbiya jarayoni qanday jarayon? Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarini o‘z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon Tarbiyachi bevosita tashkil etadigan, ko‘p qirrali qatnashadigan jarayon Ta‘lim-tarbiya ishini muvaffaqiyatli amalga oshiradigan jarayon Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi qatnashadigan jarayon 9 / 25 Рубрика: Pedagogika 9) 190. Ma‘lum o‘qitish usulini muvaffaqqiyatli amalga oshirmoq uchun zarur bo‘lgan yordamchi o‘quv materiallari-asbob, qurol, apparat va boshqa shu kabilar qaysi terminga mansub? Vosita Uslub Ta‘lim Usul 10 / 25 Рубрика: Pedagogika 10) 180.Tа’lim jаrаyonidа o’qituvchining pеdаgоgik mаhоrаtini nаmоyon etuvchi аsоsiy vоsitаlаr? O’quv mаtеriаllаrini nаzаriy vа аmаliy jihаtdаn puхtа o’zlаshtirishi Tа’lim bеruvchi vа tа’lim оluvchining o’zаrо fаоliyati O’quvchining nаzаriy hаmdа аmаliy fаоliyatidа erishаdigаn yutuqlаri vа ijоbiy nаtijаlаri Stаndаrt vа nоstаndаrt mаshg’ulоtlаrni o’tqаzish 11 / 25 Рубрика: Pedagogika 11) 192 .Ta‘lim mazmuni nimalarda ifodalanadi? Ta‘lim printsiplarida, o‘qituvchining amaliy ishida Ta‘lim metodlari, vosita va qo‘llanmalard DTS, o‘quv rejasida dasturi va darsliklarida Ta‘lim shaklida, dars tuzilishi, tipi va qo‘llanishida 12 / 25 Рубрика: Pedagogika 12) 177. Aniq bir masalani hal etishda ta’lim oluvchining har bir harakati va operatsiyalarini kuzatib borishga imkon berish qaysi ta’lim shaklining yutug‘i hisoblanadi? Individual Ma’ruza seminar Sinf-dars Frontal 13 / 25 Рубрика: Pedagogika 13) 199. Didaktika so’zi qanday mo‘noni bildiradi? Didaktika grekcha so’z bo’lib pand-nasihat ma‘nolarini bildiradi. C Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko so’zi tarbiyalovchi ta‘lim degan ma‘noni bildiradi. Didaktika lotin tilidan olingan bo’lib “didayko” ya‘ni tarbiyalayapman degan mo‘noni beradi. Didaktika grekcha so’z bo’lib didayko ya‘ni o’qitish, o’rganish ma‘nolarini beradi 14 / 25 Рубрика: Pedagogika 14) 176.Predmetlararo bog‘liqlik prinsipi: Ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan o‘quv predmetlari mazmuniga inson omili, uning qadr-qiymati, sha’ni, or-nomusi, huquq va burchlarini hurmatlash g‘oyalarini singdirish zarurligini nazarda tutadi Ta’lim muassasalarida o‘tilayotgan umumta’lim, maxsus va umumkasbiy turkum o‘quv predmetlari boshqa o‘quv predmetlari bilan hamda o‘zaro bog‘liq holda o‘rganilishni ifodalaydi Ta’lim-tarbiya va shaxs rivojlanishi (kamoloti)ning uyg‘unligi, muayyan tizimga ega ekanligini anglatadi Turkum o‘quv predmetlarini o‘rganish obyektining mohiyati, muhim xususiyatlari, aloqalari, obyektiv olam bilan muayyan munosabatlarini o‘zida ifodalaydi 15 / 25 Рубрика: Pedagogika 15) 189. Yangi bilimlarni bayon qilish, yangi bilimlarni mustahkamlash, yangi bilimlar ustida mashq qilish qaysi turiga mansub? Takrorlash-umumlashtirish Aralash dars O‘tilgan materialni mustahkamlash Yangi bilimlar berish darsi 16 / 25 Рубрика: Pedagogika 16) 178 .Uy vazifasini so‘rash, yangi materiallarni bayon qilish, yangi materiallarni mustaxkamlash, uy vazifalarini tekshirish qaysi dars turiga mansub? Aralash dars Yangi bilimlarni bayon qilish Bilimlarni mustahkamlash Takrorlash-umumlashtirish 17 / 25 Рубрика: Pedagogika 17) 198.Bolani 6 yoshdan, jamoada o’qitishning afzalliklari haqida qaysi mutafakkir gapirgan. Demokrit. . Arastu. Kaykovus. Abu Ali Ibn Sino 18 / 25 Рубрика: Pedagogika 18) 186.Faoliyat natijalarini sarxisob qilish, amaliy xulosalar yasash, bo‘sh yoki muvaffaqqiyatli o‘rinlarni belgilab olish nima deyiladi? Pedagogik profilaktika Pedagogik nazorat Pedagogik korreksiya Pedagogik diagnostika 19 / 25 Рубрика: Pedagogika 19) 188 .Pedagog olim I.Y.Gutnig pedagogik diagnostikani nechta bosqichga ajratgan 5 6 8 7 20 / 25 Рубрика: Pedagogika 20) 184 .Pedagogik diagnostika darajalarini aniqlang? Monitoring, normativli Mazmunli, normativli, nazorat Monitoring, ekspertiza Komponentlik, tuzilmaviy, tizimli 21 / 25 Рубрика: Pedagogika 21) 193. Bilish nimadan boshlanadi? Tushunishdan Barcha jarayonda bir vaqtda boshlanadi Idrokdan Sezishdan 22 / 25 Рубрика: Pedagogika 22) 191.O‘rganilgan bilim kecha o‘rganilgan bilimni mustahkamlaydi va ertaga o‘rganiladigan bilimga zamin hozirlaydi. Bu ta‘limning qaysi qoidasiga mos keladi? Ta‘limning ilmiy bo‘lish qoidasi Ta‘limning tizimli va izchil bo‘lishi Ta‘limning o‘quvchi yoshiga mos bo‘lishi Ta‘lim va tarbiyaning birligi qoidasi 23 / 25 Рубрика: Pedagogika 23) 181.Pеdаgоgik mаhоrаt kоmpоnеntlаri keltirilmagan javobni toping? O’qituvchining o’z kаsbigа sаdоqаti Pеdаgоgik mаhоrаtini yetishmasligi O’z fаnini o’qitish mеtоdikаsini puхtа bilishi Pеdаgоgik qоbiliyatlаrini nаmоyish etа оlishi 24 / 25 Рубрика: Pedagogika 24) 182… – pedagogik jarayonni takomillashtirish, ta’lim sifatini yaxshilash, tarbiya jarayonining samaradorligini oshirishga doir yangi g‘oyalarni ilgari surish, ularni amaliyotga samarali tatbiq etish Shaxsiy kompetentlik innovatsion kompetentlik kommunikativ kompetentlik Ektremal kompetentlik 25 / 25 Рубрика: Pedagogika 25) 183.”Muntazam ravishda turli tashabbuslarni ilgari suradi, kreativ qobiliyatga egaligini izchil namoyon etib boradi, izlanuvchan, faol” ushbu ta`rif kreativlikning qaysi darajasiga berilgan? O`rta Past Ixtisoslashgan Yuqori Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)