Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 439 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan Attestatsiya №1 Musiqa fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 9) Torli mezrobli cholg’ular guruhi Yog’och damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Torli kamonli cholg'ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog'och damli cholg'ular guruhi Torli Kamonli cholg’ular guruhi Yogoch damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Torli urma cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog’och damli cholg'ular guruhi 2 / 50 2) 46) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'lgach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 2,4 1,4 1,2 2,3 3 / 50 3) 37) “Dars vaqtini ogilona tashkillashtirish, darsning magsad, shakl va usullarini aniqlash" O'qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko'nikmalariga kiradi? Ta'lim samaradorligini ta'minlash O'quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish O'quv jarayonini rejalashtirish O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish 4 / 50 4) 2) "Mushkulot" bo'limi qaysi maqom turida qo’llaniladi va u necha qismdan iborat ? Xorazm maqomining cholg'u bo'limi 4 qismdan iborat Shashmaqomning aytim bo'limi 6 qismdan iborat Shashmaqomning cholg'u bo'limi 5 qismdan iborat Toshkent Farq'ona maqom yo'llarida yaratilgan aytimlar 5 / 50 5) 32) Shashmaqomning "Mushkilot" bo'limida mavjud bo'lgan beshta asosiy qismlarning nomini aniglang. Saft, Talgincha, Qashqarcha, Sogiynoma, Ufar N. Norxo'jayev, U. Musayev, Tasnif, Tarje, Gardun, Muxammas, Saqil Saraxbor, Tarona, Talqin, Tarona, Nasr, Ufar Maqomi Rost, Peshravi Gardun, Muxammas I, Muxammas II, Muxammasi Ushshoq,Saqili Vazmin, Ufar 6 / 50 6) 25) Bariton ovozi kimlarga xos ovoz hisoblanadi? Kitob O'rta balandlikdagi erkaklar ovozi Past balandlikdagi erkaklar ovozi Yuqori balandlikdagi erkaklar ovozi 7 / 50 7) 27) 1-b. 2-e. 3-a. 4-c 1-A, 2-E, 3-C, 4-B, 5-D 1-a. 2-c. 3-d. 4-b 1-b. 2-d. 3-c. 4-e 8 / 50 8) 31) Xor ijrosi uchun xalq go'shiqlarini moslashtirgan kompozitorlarni toping. S.Yudakov, A. Varelas 1-d 2-c 3-a M. Qoriyoqubov, Tamaraxonim M. Burxonov, S. Boboyev, I. Akbarov, Sh. Yormatov 9 / 50 9) 5) 1-B, C, D. 2-A, E 1-A, C, D. 2-B, E 1-A, B. 2-C, D, E 1-C, E. 2-A, B, D 10 / 50 10) 36) Darsni boshlashdan avval o'qituvchi har bir o'quvchining darsdan tashgari vaqtda nima bilan shug'ullanishi haqida so'radi. Dars davomida barcha o'quvchi faol ishtirok etdi. O'gituvchi ta'lim samaradorligini ta'minlash magsadida qanday usuldan foydalandi? O'quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashtirishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi O'quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qizigishlaridan foydalandi Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi Dars vaqtini ogilona boshqarish va o'quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi 11 / 50 11) 38) Qaysi holatlarda namunaviy o'quv rejalariga o'zgartirish kiritish mumkin? O'quvchilarning ehtiyojlari va qizigishlaridan kelib chiqgan holda Yuqori tashkilot va maktab ma'muriyati buyrug'iga asosan Ota-onalar va o'quvchilarning ehtiyoji va talablariga binoan Maktab ma'muriyati va metodik birlashma takliflariga ko'ra 12 / 50 12) 13) 1-B, 2-A, 3-D, 4-C 1-A, 2-C, 3-B, 4-D Tanbur 1-D, 2-B, 3-A, 4-C 13 / 50 13) 47) 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 14 / 50 14) 29) Qaysi qatorda o'zbek xalq kasbiy musiqa janrlari to'g'ri ko'rsatilgan? Kantata, syuita, sonata, ariya Maqom, doston, ashula, katta ashula "Paxta" (Roslaves), "Orzu" (I. Akbarov), "Sevgi tumori" (M. Ashrafiy, "Tanavor"( A.Kozlovskiy) Alla, yalla, lapar, qo'shiq 15 / 50 15) 34) Musigiy tovush qanday xususiyatlarga ega? Qisqa, uzun, shovqunli, past, baland Shovginligi bilan Balandlik, kuch, cho'zim, tembr Anig va noanig balandligi bilan 16 / 50 16) 1) 1-C. 2-B, 3-D 1-A. 2-D. 3-B 1-B. 2-A. 3-D 1-B. 2-A. 3-C 17 / 50 17) 20) Maqomlarning "Mushkilot" cholg'u bo'limlari "Tasnif" nomli kuylar bilan boshlanadi. Shashmaqomda nechta "Tasnif" kuylari mavjud? 6,5 ta 6 ta 5 ta 2,4,8 18 / 50 18) 12) Qaysi milliy cholg'u "Noxun" bilan ijro etiladi? Sato Rubob Dutor Skripka kaliti birinchi oktavaning sol tovushini ko'rsatadi 19 / 50 19) 26) 1-C, 2-B, 3-D, 4-A, 5-E 1-B, 2-D, 3-A, 4-E, 5-C Past balandlikdagi ayollar ovozi 1-C, 2-A, 3-D, 4-E, 5-B 20 / 50 20) 15) Polifonik uslub qaysi davrning nechanchi asrlariga to'g'ri keladi? O'rta asr davri XII-XIV asrgacha Uyg'onish davri XIV-XVI asrgacha O'rta asr V asrdan XIV asrgacha Qirg'iz xalq musiqa cholg'ulari 21 / 50 21) 50) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 1,2 2,3 1,4 2,4 22 / 50 22) 49) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim Darsdan tashgari ta'lim turi Ijtimoiy ta'lim turi Muammoli ta'lim turi 23 / 50 23) 23) Oyoq depsinishining shiddati, qo'l harakatlarining keskinligi, qomat va qarashlardagi viqor, samimiylik ifodalanadi. 1-B, 2-D, 3-A 1-D,2-C, 3-B 1-C, 2-A, 3-B 24 / 50 24) 42) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? shaxsga yo'naltirilgan ta'lim muammoli ta'lim turi reproduktiv ta'lim tabaqalashtirilgan ta'lim 25 / 50 25) 19) Balet san’atiga aloqasi yo'q so'zlarni aniqlang. 1) Libretto. 2) Puanta. 3) Ariya. 4) Xoreografiya 5) Sonata. 6) Dekoratsiya 7) Simfoniya 8) Kompozitor. 1,6, 7 3, 5,7 "Sharq taronasi" 3,4, 7 26 / 50 26) 8) "Bulbulcha" bolalar xorining ilk nomi qanday bo'lgan? "Paxtaoy" "Boychechak' "Binafsha" "Shodiyona" 27 / 50 27) 10) Ma'lumki har bir davr yoki zamon o'z taraqqiyot darajasi negizida o'zining ma'naviy dunyosiga ega bo'ladi. Bugungi kunning zamonaviy musiqasiga qanday talablar kirmaydi? Yangi dunyoviy musiqa janrlari bilan boyib bormoqda tug'ri javob yuq Har bir sohada mustaqil bo'lish, miliy qadriyatimizni tiklash Chet el musiqasiga taqlid qilish 28 / 50 28) 3) O'zbek dostonchiligining mahalliy uslublarini aniqlang va ularda qo'llaniladigan cholg’ularni moslashtiring.1. Xorazm dostonchiligi2.Surxondaryo-Qashqadaryo dostonchilik maktabi.3. Toshkent -Farq’ona dostonlari. 1-a, 2-c, 3-b 1-c, 2-a, 3-b 1-b, 2-a, 3-c 1-b, 2-c, 3-a 29 / 50 29) 16) Taqsim, Kor, Basta.. Ushbu tarkibiy qismlar qaysi sharq xalqlari musiqasi hisoblanadi? Ma'rifatparvarlik XVIll asrgacha Turk musiqasining asosiy kasbiy janrining tarkibiy qismlari Ozarbayjon xalqining badiha uslubiga xos bo'lgan yirik janr Turkman mumtoz musiqasining asosiy janri 30 / 50 30) 39) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? o'quvchilar erkin rivojlanishlari va ozlarini namoyon eta olishlari uchun ozaro hurmat muhitini yaratish sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chigib, o'z vaqtida yordam berish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas’uliyati qarorlarini qabul qilishga yordam berish maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish 31 / 50 31) 28) Sahnaviy musiqa asarlaridan balet san'ati O'zbekistonda XX asr 30-yillaridan rivojlandi. Ilk baletlarni toping. "Romeo va Julyetta" (S. Prokofyev) 1-c. 2-b. 3-a. 4-d "Hind dostoni' va "To'maris" (U. Musayev), "Sharq afsonasi" (A. Mansurov), "Xumo" (A.Ergashev), "Ulug'bek burji" va "Nodirabegim"(M. Bafoyev) "Gayane", "Spartak"(A. Xachaturyan), "Bog'chasaroy fontani"(B. Asafyev) 32 / 50 32) 22) "Lazgi" raqsining nomiga ta'rif berilgan qatorni toping. Nafis harakatlar va maxsus kiyimlar Qo'l, oyoq, badan harakatlari tabiat go'zalligi, fasllar o'zgarishini aks etadi. "Otello", "Rigoletto", "Traviata" Jo'shqinlik, olovli ehtiros mustaqil, mag'rur xalqning xarakterini aniq ifodalaydi. 33 / 50 33) 6) Xorazm dostonchilik maktabi o'z an'analariga ega bo'lib, u boshqa mahalliy dostonchilik maktablaridan qanday jihatlari bilan farqlanadi? "Ochig" ovozda kuylanadi, garmon, bulamon cholg'lari qo'llaniladi, Jamoa bo'lib kuylanadi, cholg'u jo'rligisiz kuylanadi. "Bo'g'ig" opvozda kuylanadi, do'mbra cholg'usi jo'r bo'ladi. "Alpomish", "Go'ro'g'li", "Kuntug'mish" kabi dostonlar ijro etiladi. 34 / 50 34) 44) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) 35 / 50 35) 33) O'zbekistonda keyinchalik folklor maqomiga erishgan "Yalla" guruhi repertuaridagi go'shiglarni aniglang. "Dilxiroj" "Yallama yorim", "Qari navo" "Uchquduq", "Yalla", "Shahrisabz" "Ey, sabo", "Ey, nozanin", "Munojot" "Ra'no", "G'ayra-g'ayra", "Maftun bo'ldim" 36 / 50 36) 21) Dj. Verdi operalarini toping "Fidelio" "Yevgeniy Onegin", "To'ppon xonim", 12 ta, "Karmen" 37 / 50 37) 30) 1-a 2-b 3-c 1-b2-d 3-c 1-b 2-c 3-a Opera , balet, simfoniya, oratoriya 38 / 50 38) 24) Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? Applikatura 1-A, 2-D, 3-C Klavir Partitura 39 / 50 39) 4) Xorazm raqs maktabi Farq'ona - Toshkent raqs maktabi Buxoro raqs maktabi Surxondaryo - Qashqadaryo raqs maktabi 40 / 50 40) 45) O'qituvchi mualiflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining innovatsion faoliyati O'qituvchining ishdan tashgari faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati 41 / 50 41) 40) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun Differensial yondashuvni ta'minlash uchun To'g'ri baholash va gayta alogani o'rnatish uchun 42 / 50 42) 18) 1997 yilda tashkil etilgan xalqaro musigiy festivalga D.Omonullayeva tomonidan yozilgan madhiyani aniqlang. "O'zbekiston respublikasining davlat madhiyasi" Simfonizm "Sharg festivali" "O'zbekiston Vatanim manim" 43 / 50 43) 41) O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? bilish qo’llash mulohaza tahlil 44 / 50 44) 48) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 2,3,4,5 2,4,5 1,2,5 1,2,3,5 45 / 50 45) 11) Tenor kaliti katta oktavaning mi tovushini ko'rsatadi Alt kaliti kichik oktavaning si tovushini ko'rsatadi Kelajagi buyuk davlatning ma'naviy barkamolligiga erishish Bas kaliti kichik oktava fa tovushini ko'rsatadi 46 / 50 46) 17) Yevropa mamlakatlarida kompozitorlar ijodida boshqa san'at turlari kabi turli ijodiy ogimlar shakllangan. Jumladan, N.Paganini, F.Shopen, F.Mendelson, R.Shuman, F.List, G.Berlioz qaysi badiiy yonalishda ijod qilishgan? Realizm Eron kasbiy musiqasining asosiy janri Impressionizm Romantizm 47 / 50 47) 14) Qozoq xalq musiqa cholg'ulari Xitoy xalq musiqa cholg'ulari 1-D, 2-A, 3-C, 4-B Arab xalq musiqa cholg'ulari 48 / 50 48) 43) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 3,1,2,4 2,1,4,3 2,1,3,4 1,4,2,3 49 / 50 49) 7) Qaysi tonalliklarda alteratsiya belgilari yo'q? B-dur va g-mol! C-dur va a mol! F-dur va d-moll G-dur va e-moll 50 / 50 50) 35) O'zbek xalq cholg'ulari orkestriga oid cholg'u guruhlarini ajrating.1. Torli kamonli 2. Torli urma 3. Torli mezrobli 4. Damli 5. Yog'och damli 6. Mis damli. 7. Zarbli 1. 3. 4. 6. 7. 1. 2. 3. 4. 7. 1. 5. 6. 7. 2. 4. 6. 7. Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Musiqa (att)