Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 нет 0% 175 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix fanidan Attestatsiya №2 Tarix fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST №2 1 / 50 1) 13 Turkistonda koʻtarilgan milliy ozodlik harakatlari boshlanishi sabablari toʻgʻri koʻrsatilgan javobni toping. 1. 1878-yili Mingtepada Yetimxon boshchiligida koʻtarilgan qoʻzgʻalon soliq toʻplash noqonuniy tusga kirganligiga qarshi chiqishi 4. 1896-yili Namanganda paxta dalalari kengayib, ekin maydonlari qisqarganligiga qarshi koʻtarilgan qoʻzgʻaloni 3. 1885-yili Darvishxon boshchiligida qoʻzgʻolon aholidan qoʻshimcha yer soligʻi olishga qarshi boʻlishi 2. 1880-yili Xoʻjandda koʻtarilgan mingboshilar saylovi adolatli oʻtmaganidan norozi boʻlishi 2 / 50 2) 18 Konservativ- so‘zining maʼnosini aniqlang. 1. Lotincha soʼz boʼlib, davlat ishlarida diniy qarashlarni ilgari suruvchi, jamoaviy tashkilotlarida diniy tashkilotlar tuzishni qoʼllab quvvatlovchilar 4. Lotincha soʼz boʼlib, hukumatda muhim voqea munosabatlarida qattiq pozitsiyasida turuvchi kuchlar 3. Lotincha soʼz boʼlib, eski tuzum tarafdorlari, islohotlar va oʼzgarishlarga qarshi turuvchilar 2. Grekcha soʼz boʼlib, yangicha qarash, tub islohotlarni qoʼllab- quvvatlovchilar 3 / 50 3) 47 Ushbu tarixiy shaxs asos solgan jadid teatriga qoʻshgan hissasini aniqlang. 3. Mahmudxoʻja Behbudiy boshchiligida Samarqandda birinchi bor teatr tashkil etildi. 1. 1916-yil Qoʻqon shahrida havaskorlar teatri tashkil etiladi. 2. 1910-yil Samarqand va Toshkentda Komissarjevskaya truppasi namunasida teatr tashkil etilgan. 4. 1914-yil Toshkentda “Turon” teatr truppasini tashkil etdi 4 / 50 4) 4 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy koʻnikma? 2. Oʻqitiladigan fan davlat taʼlim standartlari va asosiy umumtaʼlim dasturi, uning tarixi, shuningdek jahon madaniyati va fanidagi oʻrni talablar doirasida ъ1. Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, oʻz fanini boshqa fanlar bilan oʻzaro bogʻlash (korrelyatsiya) 3. Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish 4. Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga inobatga olgan holda, darsning aniq va oʻlchamli maqsad va natijalarini aniqlab, dars rejasini ishlab chiqish 5 / 50 5) 44 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 3. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 1. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 2. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 6 / 50 6) 28 Qaysi qadimiy davlat tarixida hukmdorlar hamma ishni oʻzining samoviy otasi amri bilan amalga oshiradi degan qarash mavjud boʻlgan? - Qadimgi Hindiston - Mesopatamiya - Qadimgi Misr - Qadimgi Rim 7 / 50 7) 26 Xalq deputatlari Kengashlari ishining asosiy tashkiliy huquqiy shakli bu-… - Yigʻilish - Sessiya - Kengash - Majlis 8 / 50 8) 42 Pedagogik muloqot – bu … 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 9 / 50 9) 33 1950-yillarda Hindistonda “J.Neru kursi” shakllandi. Bu nimani anglatadi? 2. Hududiy masalalarda Hindiston va Pokiston oʻrtasidagi mojorolardagi qatʼiy pozitsiyasi. 1. Bu buyuk davlatlar oʻrtasidagi mojorolardan chetda turish, qoʻshilmaslik siyosati edi. 3. Iqtisodiy oʻsish kursi, rupiyaning qadrlanishi. 4. Ishsizlikka qarshi kurashish orqali aholining kam taʼminlagan qismini moddiy yashash ahvolini yaxshilanishning oʻsish kursi. 10 / 50 10) 8 Ashtarxoniylar davrida qanday davlat boshqaruvidagi oʻzgarish markaziy hokimiyatni deyarli yoʻqqa chiqardi? - Devon tizimining barbod boʻlishi - Maʼmuriy boshqaruvda quyi boʻgʻin -amlok boshqaruvining joriy etilishi - Otaliq va devonbegining vazifasining tenglashtirilishi - Saroy kutvoli lavozimining joriy etilishi 11 / 50 11) 21 Oʻzbekiston SSRda qachon ilk bor maʼmuriy-hududiy boʻlinish oʻtkaziladi? - 1925-yil 29-yanvarda - 1924-yil 25-Mart - 1926-yil 19-avgust - 1926-yil 27-sentyabrda 12 / 50 12) 17 Javoblardan Buxoro amirligida koʻtarilgan qoʻzgʻolonlar toʻgʻri berilgan qatorni toping? - 1185-yil Kogonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1886-yil Bajluvonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Kalifda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Koʻlob bekligida koʻtarilgan qoʻzgʻolon 13 / 50 13) 16 “Jizzax qoʻzgʻoloni” nomli doston muallifi kim? - Fozil Yoʻldosh oʻgʻli - Ergash Jumanbulbul - Abdulboriy Qori - Samandar Baxshi 14 / 50 14) 27. 2700 yillik yubileyi nishonlangan Oʻzbekiston shaharlari nomi toʻgʻri koʻrsatilgan qatorni toping. - Samarqand, Shahrisabz - Shahrisabz, Qarshi - Buxoro, Margʻilon - Termiz, Qarshi 15 / 50 15) 20 1918–1920-yillarda amalga oshirilgan “harbiy kommunizm” siyosati mohiyatini aniqlang. 4. Xususiy mulk yoq qilinib, tadbirkorlikka keng ragʻbat berish. 1. Butun sanoat ishlab chiqarishi davlat qoʻlida jamlanib, qattiq markazlashtirish asosida boshqarish. 3. Yer-suv islohotini amalga oshirishda mazmunan harbiylashtirilish tizimi. 2. Xalq xoʻjaligida rahbarlik qilishning harbiylashtirish tizimdan voz kechish. 16 / 50 16) 32 Retsessiya bu-… 3. Ishlab chiqarishda xalq istʼemoli tovarlarini ishlab chiqarishga keng koʼlamli ishlab chiqazishga oʼtqazish 2. Jamiyatda maʼlum sohalarni boshqaruvida markazlashtirish 1. Ishlab chiqarish , texnika, texnologik jarayon kabilarni yangilash, zamonaviylashtirish 4. Iqtisodiyotda ishlab chiqarishning nisbatan moʼtadil pasayishini yoki iqtisodiy oʼsish surʼatlaring sekinlashuvini bildiradi 17 / 50 17) 34 MDH tashkilotining qaysi uchrashuvida oʻtgan uchrashuvda Deklaratsiya qabul qilinib, SSSR xalqaro huquq subyekti va geosiyosiy reallik sifatida oʻz faoliyatini tugatganligi taʼkidlandi? - 1991-yil mart Toshkent shahrida - 1991-yil dekabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil noyabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil dekabrdagi Ashxabad shahrida 18 / 50 18) 43 Refleksiya – bu … 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 2. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 1. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 19 / 50 19) 46 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 2. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 20 / 50 20) 9 Olloqulixon markaziy hokimiyatdan mustaqil boʻlishga harakat qilgan qaysi xalqlarning qoʻzgʻolonlarini shafqatsizlik bilan bostirdi? - Orolboʻyi oʻzbeklari va turkman - Turkman va qozoqlar - Turkman va qoraqalpoqlarning - Qozoqlar va qipchoqlar 21 / 50 21) 36 Pedagogik mahorat nima? 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 22 / 50 22) 29 Qanday huquqiy hujjatda qora tanli qullar savdosini taqiqlovchi deklaratsiya imzolangan? - Tilzit shartnomasida - Vena kongressida - San- Stefano shartnomasida - Frankfurkt shartnomasida 23 / 50 23) 50 Oʻrta asrlarda roman uslubida qurilgan, Fransiyada joylashgan Puate ibodatxonasi suratini toʻgʻri toping. 1) 2) 3) 4) -2 -1 -3 -4 24 / 50 24) 14 XIX asrning ikkinchi yarmida yarmida qoraqalpoqlarda tabaqalanish jarayonining kuchayishini yanada tezlashtirgan sababni aniqlang. 3. Qoraqalpoqlarning Xiva xonligi fuqaroligiga oʻtib, Qaroqalpoq ulusining tashkil etilishi 2. Qoraqalpoq yer-suv mulki , chorva mahsulotlarining katta ulushi urugʻ oqsoqollari, ruhoniylari va biylarning qoʻlida toʻplanishi 4. Qoraqalpoqlarda dehqonchilikning, chorvachilikni rivojlanishi 1. Yer-suv mulkining jamoa- xalq qoʻlida boʻlishi 25 / 50 25) 2 “Inson kapitalini rivojlantirish, oʻqitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish - Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 26 / 50 26) 7 Qaysi tarixiy voqealardan keyin hokimiyatda qoʻshhokimiyatchilik vujudga kelgan? - 1506-yil Husayn Bayqoro vafotidan keyin - 1447-yil Shohruh Mirzoni vafot etishi - 1458-yil Abulqosim Bobur vafot etishi - 1469-yil Abu Saidni oq qoʻyunlilar qarshi kurashda halok boʻlishi 27 / 50 27) 45 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 1. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 28 / 50 28) 40 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi. 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 29 / 50 29) 41 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 3. oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish;oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish;oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 4. har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi;muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish;muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 2. kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish;har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik;oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish. 1. pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi;oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi;muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 30 / 50 30) 12 Rus bosqinidan keyin Turkistonda qozilar va biylar sudlari aʼzolarining poraxoʻrligini avj oldirgan sababni koʻrsating. 2. Qozilar va biylarga maosh toʻlanmasligi 3. Qozilar va biylarga ish haqining kamligi 4. Sudlarga tashkil etilgan saylovlar mustamlakachi hukumat ixtiyorida boʻlishi 1. Qozilar va biylar sudi faoliyati cheklanardi. Asosiy daromadli ishlar rus mahkama sudlari koʻrib chiqardi 31 / 50 31) 39 Qobiliyat bu- … 4. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 2. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 32 / 50 32) 3 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? 4. Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash 3. Fanni oʻqitishning turli usullari 2. Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish 1. Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish 33 / 50 33) 35 Asar yoshlik, orzu va unga intilish haqida. “Taqdiriga erishish — mana insonning haqiqiy burchi”deya qaysi adib oʻz asarida aytib oʻtadi? - Joan Rouling “Garri Potter” - Xolid Husayniy “Shamol ortidan yugurayotgan odam” - Bernar Dadye “Ozodlik” - Paulo Koelyo “Alkimyogar” 34 / 50 34) 49 Rasmlarda qaysi davlat hukmdorlari surati berilgan. - 1)Vladimir- Kiyev Rusi knyazi 2) Otton I- Muqaddas Rim imperatori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2)Xlodvig- Franklar davlati hukmdori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2) Meshko-Polsha knyazi - 1)Qirol Artur- Angliya qiroli 2)Yustinian- Vizantiya imperatori 35 / 50 35) 22 Kimlarning tashabbusi bilan 1942-yil martda Turkiston legioniga asos solingan? - Sloh Umarov, Mustafo Choʻqay - Mustafo Choʻqay, Vali Qayumxon - Botir Boboyev, Vali Qayumxon - Boymirza Hayit, Yoʻldosh Ohunboboyev 36 / 50 36) 6 Amir Temur davlatida jami 7 ta vazir ijroiya hokimiyat-Devonda faoliyat olib borgan. Ularning 3 nafariga bir xil yuklatilgan vazifalarini aniqlang. - Sarhadlar va tobe mamlakatlar boshqaruvi - Mulkchilik va soliq ishlari - Moliya ishlari - Harbiy ishlar 37 / 50 37) 15 Qaysi hududda milliy ziyolilarning harakati Turkiston oʻlkasiga nisbatan ogʻir ijtimoiy sharoitda yuzaga keldi? - Samarqand - Xiva - Buxoro - Toshkent 38 / 50 38) 37 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi;pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi. 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 39 / 50 39) 23 SSSR hukumatining “1946-1953-yillarda Oʻzbekistonda paxtachilikni tiklash va yanada rivojlantirish rejasi va tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarori asosan … 3. Oʻzbekistonda paxta ekin maydonlarini ekin maydonlari hisobiga koʻpaytirmaslik edi. 2. Oʻzbekistonda paxta monokulturasini uzil-kesil joriy qilishga qaratilgan edi. 4. Oʻzbekistonda paxta savdosiga butunlay chek qoʻyib, davlat narxini qatʼiy belgilashga qaratilgan edi 1. Oʻzbekistonda paxtani qayta ishlash sanoatini vujudga keltirishga qaratilgan edi. 40 / 50 40) 10 XV-XIX asrlar Turkiston tarixi, jumladan Toshkent tarixi, Qoʻqon tarixi haqidagi ilmiy nuqtai nazariy shaklda yozilgan asar nomini aniqlang? - “Shohnomaiy nusratpayom” - “Umarnoma” - “Tarixi jadidayi Toshkand” - “Muntaxab ut-tavorix” 41 / 50 41) 25 M.S.Garbachyov va I.A.Karimov prezidentlik maqomiga erishgan sanani aniqlang. - 1990-yil 12–15-mart; 1990-yil 24-mart - 1990-yil 12–15-mart; 1991-yil 2-may - 1990-yil 15–18-aprel; 1990-yil 24-mart - 1989-yil 12–15-mart; 1991-yil 29-dekabr 42 / 50 42) 31 II jahon urushida “Buyuk chekinish”natijada rus qoʻshinlari qaysi hududlarni boy berishga majbur boʻldi? - Boltiqboʻyi, Belarussiya va Ukraina - Boltiqboʻyi, Sharqiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina - Kavkazorti, Qora dengiz boʻylari, Shimoliy Belarussiya - Polsha, Boltiqboʻyi, Gʻarbiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina 43 / 50 43) 48 Xaritani kuzating. Unda qanday tarixiy voqea mazmuni aks ettirilgan? - Yunoniston-Makedoniya urushi - Yunon-Fors urushlari - Qadimgi Yunoniston xaritasi - Yunon koloniyalarning joylashuvi 44 / 50 44) 24 Ittifoqqa toʻgʻridan to‘g‘ri boʻysunuvchi, mahalliy hokimiyatga boʻysunmaydigan Oʻzbekiston SSR shaharlarini aniqlang. - Zarafshon, Navoiy,Shoʻrtan - Zafarobod, Zarafshon, Uchquduq - Navoiy, Uchquduq, Zarafshon - Navoiy, Gazli, Uchquduq 45 / 50 45) 1Oliy toifali oʻqituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Amaliy ish tajribasiga qoʻyiladigan talab - Taʼlim va oʻqitishga qoʻyiladigan talab - Pedagogik faoliyatga qoʻyiladigan talab 46 / 50 46) 11 Rus bosqini arafasida Buxoro amirligining harbiy kuchini zaiflashtirgan omillar xato berilgan javobni aniqlang? - Zamonaviy harbiy texnikada ortda qolish - Ichki nizolar - Qoʻqon xonligi bilan olib borilgan uzluksiz urushlar - Aholining askarlikka borishdan bosh tortishiga qarshi soliqning joriy etilishi 47 / 50 47) 19 Qatorga mos boʻlmagan javobni aniqlang. - Muhammad Yusuf Bayoniy-“Shajarayi Xorazmshohiy” - Abdulla Qodiriy “Baxtsiz kuyov” - Mahmudxoʻja Behbudiy –“Padarkush” - Muqimiy “Tanobchilar”, “Saylov” 48 / 50 48) 5 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 2. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 4. Taʼlimning aniq va oʻlchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 3. Taʼlim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 1. Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 49 / 50 49) 38 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 50 / 50 50) 30 1911-yil Buyuk Britaniyada “Ish haqi minimum toʻgʻrisida”gi qonunga koʻra… - 13 yoshgacha bolalar ishlashi taqiqlandi - Pensiya, nafaqa va ish haqi oshirildi - 65 toshga toʻlgan kishilar nafaqaga chiqishi belgilandi - Korxonalar koʻrgan zararning tred- yunionlardan undirilishi taqiqlandi Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarix (att)