Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 нет 0% 206 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix fanidan Attestatsiya №2 Tarix fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST №2 1 / 50 1) 46 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 2. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 2 / 50 2) 27. 2700 yillik yubileyi nishonlangan Oʻzbekiston shaharlari nomi toʻgʻri koʻrsatilgan qatorni toping. - Shahrisabz, Qarshi - Termiz, Qarshi - Samarqand, Shahrisabz - Buxoro, Margʻilon 3 / 50 3) 10 XV-XIX asrlar Turkiston tarixi, jumladan Toshkent tarixi, Qoʻqon tarixi haqidagi ilmiy nuqtai nazariy shaklda yozilgan asar nomini aniqlang? - “Shohnomaiy nusratpayom” - “Tarixi jadidayi Toshkand” - “Umarnoma” - “Muntaxab ut-tavorix” 4 / 50 4) 34 MDH tashkilotining qaysi uchrashuvida oʻtgan uchrashuvda Deklaratsiya qabul qilinib, SSSR xalqaro huquq subyekti va geosiyosiy reallik sifatida oʻz faoliyatini tugatganligi taʼkidlandi? - 1991-yil dekabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil noyabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil mart Toshkent shahrida - 1991-yil dekabrdagi Ashxabad shahrida 5 / 50 5) 1Oliy toifali oʻqituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Taʼlim va oʻqitishga qoʻyiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Amaliy ish tajribasiga qoʻyiladigan talab - Pedagogik faoliyatga qoʻyiladigan talab 6 / 50 6) 18 Konservativ- so‘zining maʼnosini aniqlang. 1. Lotincha soʼz boʼlib, davlat ishlarida diniy qarashlarni ilgari suruvchi, jamoaviy tashkilotlarida diniy tashkilotlar tuzishni qoʼllab quvvatlovchilar 2. Grekcha soʼz boʼlib, yangicha qarash, tub islohotlarni qoʼllab- quvvatlovchilar 4. Lotincha soʼz boʼlib, hukumatda muhim voqea munosabatlarida qattiq pozitsiyasida turuvchi kuchlar 3. Lotincha soʼz boʼlib, eski tuzum tarafdorlari, islohotlar va oʼzgarishlarga qarshi turuvchilar 7 / 50 7) 28 Qaysi qadimiy davlat tarixida hukmdorlar hamma ishni oʻzining samoviy otasi amri bilan amalga oshiradi degan qarash mavjud boʻlgan? - Qadimgi Hindiston - Mesopatamiya - Qadimgi Rim - Qadimgi Misr 8 / 50 8) 29 Qanday huquqiy hujjatda qora tanli qullar savdosini taqiqlovchi deklaratsiya imzolangan? - San- Stefano shartnomasida - Frankfurkt shartnomasida - Vena kongressida - Tilzit shartnomasida 9 / 50 9) 32 Retsessiya bu-… 1. Ishlab chiqarish , texnika, texnologik jarayon kabilarni yangilash, zamonaviylashtirish 4. Iqtisodiyotda ishlab chiqarishning nisbatan moʼtadil pasayishini yoki iqtisodiy oʼsish surʼatlaring sekinlashuvini bildiradi 2. Jamiyatda maʼlum sohalarni boshqaruvida markazlashtirish 3. Ishlab chiqarishda xalq istʼemoli tovarlarini ishlab chiqarishga keng koʼlamli ishlab chiqazishga oʼtqazish 10 / 50 10) 2 “Inson kapitalini rivojlantirish, oʻqitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish - Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 11 / 50 11) 19 Qatorga mos boʻlmagan javobni aniqlang. - Muhammad Yusuf Bayoniy-“Shajarayi Xorazmshohiy” - Mahmudxoʻja Behbudiy –“Padarkush” - Muqimiy “Tanobchilar”, “Saylov” - Abdulla Qodiriy “Baxtsiz kuyov” 12 / 50 12) 48 Xaritani kuzating. Unda qanday tarixiy voqea mazmuni aks ettirilgan? - Yunoniston-Makedoniya urushi - Yunon koloniyalarning joylashuvi - Yunon-Fors urushlari - Qadimgi Yunoniston xaritasi 13 / 50 13) 36 Pedagogik mahorat nima? 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 14 / 50 14) 17 Javoblardan Buxoro amirligida koʻtarilgan qoʻzgʻolonlar toʻgʻri berilgan qatorni toping? - 1888-yil Kalifda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1886-yil Bajluvonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1185-yil Kogonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Koʻlob bekligida koʻtarilgan qoʻzgʻolon 15 / 50 15) 7 Qaysi tarixiy voqealardan keyin hokimiyatda qoʻshhokimiyatchilik vujudga kelgan? - 1506-yil Husayn Bayqoro vafotidan keyin - 1469-yil Abu Saidni oq qoʻyunlilar qarshi kurashda halok boʻlishi - 1458-yil Abulqosim Bobur vafot etishi - 1447-yil Shohruh Mirzoni vafot etishi 16 / 50 16) 5 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 2. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 4. Taʼlimning aniq va oʻlchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 1. Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 3. Taʼlim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 17 / 50 17) 30 1911-yil Buyuk Britaniyada “Ish haqi minimum toʻgʻrisida”gi qonunga koʻra… - 13 yoshgacha bolalar ishlashi taqiqlandi - Pensiya, nafaqa va ish haqi oshirildi - Korxonalar koʻrgan zararning tred- yunionlardan undirilishi taqiqlandi - 65 toshga toʻlgan kishilar nafaqaga chiqishi belgilandi 18 / 50 18) 24 Ittifoqqa toʻgʻridan to‘g‘ri boʻysunuvchi, mahalliy hokimiyatga boʻysunmaydigan Oʻzbekiston SSR shaharlarini aniqlang. - Zafarobod, Zarafshon, Uchquduq - Zarafshon, Navoiy,Shoʻrtan - Navoiy, Uchquduq, Zarafshon - Navoiy, Gazli, Uchquduq 19 / 50 19) 21 Oʻzbekiston SSRda qachon ilk bor maʼmuriy-hududiy boʻlinish oʻtkaziladi? - 1926-yil 19-avgust - 1924-yil 25-Mart - 1925-yil 29-yanvarda - 1926-yil 27-sentyabrda 20 / 50 20) 11 Rus bosqini arafasida Buxoro amirligining harbiy kuchini zaiflashtirgan omillar xato berilgan javobni aniqlang? - Zamonaviy harbiy texnikada ortda qolish - Ichki nizolar - Qoʻqon xonligi bilan olib borilgan uzluksiz urushlar - Aholining askarlikka borishdan bosh tortishiga qarshi soliqning joriy etilishi 21 / 50 21) 42 Pedagogik muloqot – bu … 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 22 / 50 22) 47 Ushbu tarixiy shaxs asos solgan jadid teatriga qoʻshgan hissasini aniqlang. 1. 1916-yil Qoʻqon shahrida havaskorlar teatri tashkil etiladi. 3. Mahmudxoʻja Behbudiy boshchiligida Samarqandda birinchi bor teatr tashkil etildi. 2. 1910-yil Samarqand va Toshkentda Komissarjevskaya truppasi namunasida teatr tashkil etilgan. 4. 1914-yil Toshkentda “Turon” teatr truppasini tashkil etdi 23 / 50 23) 49 Rasmlarda qaysi davlat hukmdorlari surati berilgan. - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2)Xlodvig- Franklar davlati hukmdori - 1)Vladimir- Kiyev Rusi knyazi 2) Otton I- Muqaddas Rim imperatori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2) Meshko-Polsha knyazi - 1)Qirol Artur- Angliya qiroli 2)Yustinian- Vizantiya imperatori 24 / 50 24) 33 1950-yillarda Hindistonda “J.Neru kursi” shakllandi. Bu nimani anglatadi? 3. Iqtisodiy oʻsish kursi, rupiyaning qadrlanishi. 4. Ishsizlikka qarshi kurashish orqali aholining kam taʼminlagan qismini moddiy yashash ahvolini yaxshilanishning oʻsish kursi. 2. Hududiy masalalarda Hindiston va Pokiston oʻrtasidagi mojorolardagi qatʼiy pozitsiyasi. 1. Bu buyuk davlatlar oʻrtasidagi mojorolardan chetda turish, qoʻshilmaslik siyosati edi. 25 / 50 25) 38 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 26 / 50 26) 35 Asar yoshlik, orzu va unga intilish haqida. “Taqdiriga erishish — mana insonning haqiqiy burchi”deya qaysi adib oʻz asarida aytib oʻtadi? - Bernar Dadye “Ozodlik” - Paulo Koelyo “Alkimyogar” - Xolid Husayniy “Shamol ortidan yugurayotgan odam” - Joan Rouling “Garri Potter” 27 / 50 27) 15 Qaysi hududda milliy ziyolilarning harakati Turkiston oʻlkasiga nisbatan ogʻir ijtimoiy sharoitda yuzaga keldi? - Buxoro - Samarqand - Toshkent - Xiva 28 / 50 28) 16 “Jizzax qoʻzgʻoloni” nomli doston muallifi kim? - Fozil Yoʻldosh oʻgʻli - Abdulboriy Qori - Ergash Jumanbulbul - Samandar Baxshi 29 / 50 29) 23 SSSR hukumatining “1946-1953-yillarda Oʻzbekistonda paxtachilikni tiklash va yanada rivojlantirish rejasi va tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarori asosan … 3. Oʻzbekistonda paxta ekin maydonlarini ekin maydonlari hisobiga koʻpaytirmaslik edi. 4. Oʻzbekistonda paxta savdosiga butunlay chek qoʻyib, davlat narxini qatʼiy belgilashga qaratilgan edi 1. Oʻzbekistonda paxtani qayta ishlash sanoatini vujudga keltirishga qaratilgan edi. 2. Oʻzbekistonda paxta monokulturasini uzil-kesil joriy qilishga qaratilgan edi. 30 / 50 30) 13 Turkistonda koʻtarilgan milliy ozodlik harakatlari boshlanishi sabablari toʻgʻri koʻrsatilgan javobni toping. 2. 1880-yili Xoʻjandda koʻtarilgan mingboshilar saylovi adolatli oʻtmaganidan norozi boʻlishi 3. 1885-yili Darvishxon boshchiligida qoʻzgʻolon aholidan qoʻshimcha yer soligʻi olishga qarshi boʻlishi 4. 1896-yili Namanganda paxta dalalari kengayib, ekin maydonlari qisqarganligiga qarshi koʻtarilgan qoʻzgʻaloni 1. 1878-yili Mingtepada Yetimxon boshchiligida koʻtarilgan qoʻzgʻalon soliq toʻplash noqonuniy tusga kirganligiga qarshi chiqishi 31 / 50 31) 4 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy koʻnikma? 4. Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga inobatga olgan holda, darsning aniq va oʻlchamli maqsad va natijalarini aniqlab, dars rejasini ishlab chiqish 3. Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish 2. Oʻqitiladigan fan davlat taʼlim standartlari va asosiy umumtaʼlim dasturi, uning tarixi, shuningdek jahon madaniyati va fanidagi oʻrni talablar doirasida ъ1. Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, oʻz fanini boshqa fanlar bilan oʻzaro bogʻlash (korrelyatsiya) 32 / 50 32) 50 Oʻrta asrlarda roman uslubida qurilgan, Fransiyada joylashgan Puate ibodatxonasi suratini toʻgʻri toping. 1) 2) 3) 4) -1 -4 -2 -3 33 / 50 33) 9 Olloqulixon markaziy hokimiyatdan mustaqil boʻlishga harakat qilgan qaysi xalqlarning qoʻzgʻolonlarini shafqatsizlik bilan bostirdi? - Turkman va qozoqlar - Orolboʻyi oʻzbeklari va turkman - Qozoqlar va qipchoqlar - Turkman va qoraqalpoqlarning 34 / 50 34) 12 Rus bosqinidan keyin Turkistonda qozilar va biylar sudlari aʼzolarining poraxoʻrligini avj oldirgan sababni koʻrsating. 1. Qozilar va biylar sudi faoliyati cheklanardi. Asosiy daromadli ishlar rus mahkama sudlari koʻrib chiqardi 2. Qozilar va biylarga maosh toʻlanmasligi 4. Sudlarga tashkil etilgan saylovlar mustamlakachi hukumat ixtiyorida boʻlishi 3. Qozilar va biylarga ish haqining kamligi 35 / 50 35) 40 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi. 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 36 / 50 36) 8 Ashtarxoniylar davrida qanday davlat boshqaruvidagi oʻzgarish markaziy hokimiyatni deyarli yoʻqqa chiqardi? - Saroy kutvoli lavozimining joriy etilishi - Devon tizimining barbod boʻlishi - Otaliq va devonbegining vazifasining tenglashtirilishi - Maʼmuriy boshqaruvda quyi boʻgʻin -amlok boshqaruvining joriy etilishi 37 / 50 37) 20 1918–1920-yillarda amalga oshirilgan “harbiy kommunizm” siyosati mohiyatini aniqlang. 3. Yer-suv islohotini amalga oshirishda mazmunan harbiylashtirilish tizimi. 2. Xalq xoʻjaligida rahbarlik qilishning harbiylashtirish tizimdan voz kechish. 1. Butun sanoat ishlab chiqarishi davlat qoʻlida jamlanib, qattiq markazlashtirish asosida boshqarish. 4. Xususiy mulk yoq qilinib, tadbirkorlikka keng ragʻbat berish. 38 / 50 38) 43 Refleksiya – bu … 1. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi. 2. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 39 / 50 39) 26 Xalq deputatlari Kengashlari ishining asosiy tashkiliy huquqiy shakli bu-… - Majlis - Kengash - Sessiya - Yigʻilish 40 / 50 40) 41 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 1. pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi;oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi;muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 4. har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi;muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish;muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 3. oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish;oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish;oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 2. kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish;har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik;oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish. 41 / 50 41) 22 Kimlarning tashabbusi bilan 1942-yil martda Turkiston legioniga asos solingan? - Boymirza Hayit, Yoʻldosh Ohunboboyev - Mustafo Choʻqay, Vali Qayumxon - Botir Boboyev, Vali Qayumxon - Sloh Umarov, Mustafo Choʻqay 42 / 50 42) 37 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi;pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi. 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 43 / 50 43) 39 Qobiliyat bu- … 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 2. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 4. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 44 / 50 44) 31 II jahon urushida “Buyuk chekinish”natijada rus qoʻshinlari qaysi hududlarni boy berishga majbur boʻldi? - Boltiqboʻyi, Sharqiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina - Boltiqboʻyi, Belarussiya va Ukraina - Kavkazorti, Qora dengiz boʻylari, Shimoliy Belarussiya - Polsha, Boltiqboʻyi, Gʻarbiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina 45 / 50 45) 14 XIX asrning ikkinchi yarmida yarmida qoraqalpoqlarda tabaqalanish jarayonining kuchayishini yanada tezlashtirgan sababni aniqlang. 2. Qoraqalpoq yer-suv mulki , chorva mahsulotlarining katta ulushi urugʻ oqsoqollari, ruhoniylari va biylarning qoʻlida toʻplanishi 4. Qoraqalpoqlarda dehqonchilikning, chorvachilikni rivojlanishi 3. Qoraqalpoqlarning Xiva xonligi fuqaroligiga oʻtib, Qaroqalpoq ulusining tashkil etilishi 1. Yer-suv mulkining jamoa- xalq qoʻlida boʻlishi 46 / 50 46) 3 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? 3. Fanni oʻqitishning turli usullari 1. Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish 4. Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash 2. Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish 47 / 50 47) 25 M.S.Garbachyov va I.A.Karimov prezidentlik maqomiga erishgan sanani aniqlang. - 1990-yil 12–15-mart; 1990-yil 24-mart - 1989-yil 12–15-mart; 1991-yil 29-dekabr - 1990-yil 15–18-aprel; 1990-yil 24-mart - 1990-yil 12–15-mart; 1991-yil 2-may 48 / 50 48) 6 Amir Temur davlatida jami 7 ta vazir ijroiya hokimiyat-Devonda faoliyat olib borgan. Ularning 3 nafariga bir xil yuklatilgan vazifalarini aniqlang. - Moliya ishlari - Harbiy ishlar - Sarhadlar va tobe mamlakatlar boshqaruvi - Mulkchilik va soliq ishlari 49 / 50 49) 45 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 3. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 1. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 50 / 50 50) 44 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 3. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 1. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 2. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 4. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarix (att)