Tarix Attestatsiya №3 Posted on 10.05.202410.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarix Attestatsiya №3 нет 0% 4 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix Attestatsiya №3 Tarix fanidan Attestatsiya testlari №3 1 / 50 1) Somoniylar davrida ichki bozorda … tanga muomilada bo‘lgan. “islomiy” “fals” “dirham” “dinor” 2 / 50 2) «Najot faqat bilimdadir» ibora kimga tegishli aniqlang? M.Zamaxshariy Imom Buxoriy Amir Temur Islom Karimov 3 / 50 3) O’quvchilarning tayyorgarlik darajasiga qo’yiladigan zaruriy talablar tarixdan hikoyalar bo’yicha 5-sinf o’quvchilari egallashlari zarur bo’lgan bilimga nechta talab belgilangan? 8 10; 9 6 4 / 50 4) ……davridagi “Sali haqiqati” ga binoan yerni meros sifatida ayol kishiga berilishi taqiqlangan Karoling Xlodvig Lyudovik 12 Buyuk Karl 5 / 50 5) O’zbekiston Respublikasi Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi XTVning qo’shma hay’at majlisiga «Umumiy o’rta, o’rta-maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarida o’qitiladigan umumta’lim fanlari hamda oliy ta’limda davom ettiradigan fanlar dasturlari uzviyligi va uzluksizligini ta’minlash to’g’risida»gi qarori qachon qabul qilindi 2010 yil 1 iyul № 26/2/4/1 2010 yil 1 aprel 132 va 61-sonli qo’shma buyrug’i 2010 yil 17 mart 134 va 62-sonli qo’shma buyrug’i 2010 yil 8 iyul 23/11 Q sonli 6 / 50 6) O’zbekiston Respublikasi o’zining tashqi siyosatida qanday qoida va normalarga asoslanadi? Nizolarni teng yo’l bilan xal etish boshqa qoida va normalarida, davlatlarning ichki ishlariga aralashmaslik qoidalarida Davlatning suveren tengligiga.Kuch ishlatmaslik yoki kuch bilan tahdid qilmaslik, chegaralarning daxlsizligi normalariga Davlatning suveren tengligiga, кuch ishlatmaslik yoki kuch bilan tahdid qilmaslik, chegaralarning daxlsizligi normalariga, nizolarni teng yo’l bilan xal etish boshqa qoida va normalarida, davlatlarning ichki ishlariga aralashmaslik qoidalarida, xalqaro huquqning umume’tirof etilgan boshqa qoida va normalarida Xalqaro huquqning umume’tirof etilgan boshqa qoida va normalarida 7 / 50 7) 9-sinfdan necha soat hajmdagi nechta mavzu umumiy dars o’rta ta’limdan chiqarildi? 1 soat hajmdagi 1 ta mavzu 3 soat hajmdagi 3 ta mavzu. 5 soat hajmdagi 5 ta mavzu. 2 soat hajmdagi 2 ta mavzu. 8 / 50 8) 5-sinf «Tarixdan hikoyalar» dasturidan necha soat hajmdagi nechta mavzu 8-sinfga ko’chirildi? 10 soat hajmdagi 7 ta mavzu. 10 soat hajmdagi 8 ta mavzu. 11 soat hajmdagi 10 ta mavzu. 10 soat hajmdagi 9 ta mavzu 9 / 50 9) Matnlarni qo’shimcha manbalardagi misollar bilan sharhlay olish, tarixiy voqealar yuzasidan mustaqil mulohaza yurita olish, moddiy va ma’naviy madaniyatni bir-biridan farqlay olish, ularni tarix fanidagi ahamiyatini aniqlash ko’nikmalari qaysi sinfga xosligini belgilang? 5-sinf. 7-sinf. 8-sinf. 6-sinf. 10 / 50 10) 5-sinf «Tarixdan hikoyalar» dasturidan necha soat hajmdagi nechta mavzu 9-sinfga ko’chirildi? 3 soat hajmdagi 3 ta mavzu. 4 soat hajmdagi 1 ta mavzu. 4 soat hajmdagi 3 ta mavzu. 4 soat hajmdagi 4 ta mavzu 11 / 50 11) 5-sinf «Tarixdan hikoyalar» dasturidan necha soat hajmdagi nechta mavzu 7-sinfga ko’chirildi? 13 soat hajmdagi 12 ta mavzu. 14 soat hajmdagi 13 ta mavzu 14 soat hajmdagi 11 ta mavzu. 14 soat hajmdagi 12 ta mavzu 12 / 50 12) XIX asr madaniyati namoyondalari nomlari yozilgan, javobni aniqlang? Munis, Ogahiy, Muhammad Solih, Toshkandiy, Nodira, Berdaq, Feruz Al-Xorazmiy, Ahmad al-Farg’oniy, Abu Nasr Farobiy, Abu Rayhon Beruniy, Munis. Muhammad Solih Toshkandiy, Abu Nasr Farobiy, Abu Rayhon Beruniy Al-Xorazmiy, Ahmad al-Farg’oniy, Ogahiy, A.Navoiy 13 / 50 13) Ilk o‘rta asrlar davrida “chokar” so‘zi… ma’nosini anglatgan Ziroatchi oddiy qo‘shchi Qishloq hokimi Qishloqning dehqonlarga qaram aholisi Dehqon mulkini qo‘riqlovchi, harbiy posbon 14 / 50 14) Jahon tarixi bo’yicha 8-sinf ko’nikmalar uchun belgilangan talablar nechta belgilangan? 6 9 7 5 15 / 50 15) Jami tarix fanidan nechta soatlik nechta mavzu akademik litsey va kasb-hunar kollejlari o’quvchilari yoshiga xosligi sababli umumiy o’rta ta’limdan chiqarildi? 16 soatlik 16 ta mavzu 17 soatlik 17 ta mavzu 13 soatlik 13 ta mavzu. 15 soatlik 15 ta mavzu 16 / 50 16) Reyms — ……shahri bo‘lgan. Germaniya qirollarining an’anaviy toj kiyadigan Fransiya qirollarining an’anaviy toj kiyadigan Ispaniya qirollarining an’anaviy toj kiyadigan Angliya qirollarining an’anaviy toj kiyadigan 17 / 50 17) O‘rta asrlar davrida ritsar — …. ma’nosini anglatgan dubulg‘a kamonchi otliq piyoda 18 / 50 18) Uzbekiston tarixi fani bo’yicha 8-sinf o’quvchilari egallashlari lozim bo’lgan ko’nikmalar uchun nechta talab belgilangan? 9 7 11 8 19 / 50 19) Qadimgi grek tilidan olingan «arxeologiya» jumlasi qanday tarjima qilinadi? O’tmish haqidagi fan Qadimgi topilmalar haqidagi hikoya O’tmish haqidagi hikoya O’tmish haqidagi esdaliklar 20 / 50 20) Tarix Fani bo’yicha 6-sinf o’quvchilari egallashlari zarur bo’lgan bilimlar uchun talablar nechta belgilangan? 27 28 25 29 та 21 / 50 21) 5-sinfdan necha soat hajmdagi nechta mavzu akademik litsey va kasb-hunar kollejlari o’quvchilari yoshiga xosligi sababli umumiy dars o’rta ta’limdan chiqarildi? 16 soat hajmdagi 16 ta mavzu 14 soat hajmdagi 15 ta mavzu. 14 soat hajmdagi 14 ta mavzu. 12 soat hajmdagi 12 ta mavzu. 22 / 50 22) Jahon tarixi fani bo’yicha 7-sinf o’qituvchilari egallashi zarur bo’lgan bilimlar uchun nechta talab belgilangan? 13 11 12 10 23 / 50 23) Qaysi shaharda VIII asrda “Poytaxt axboroti” gazetasi chiqarilgan Pekin Tehron Tokio Dehli 24 / 50 24) O‘rta asarlar davrida “Amid-ul-mulk” …. vaziri bo‘lgan Moliya vaziri Davlat xujjatlari va elchilik aloqalari vaziri Din olimlar va harbiy vazir bo‘lgan Devonxona boshlig‘i 25 / 50 25) Ishchi guruhlar xulosalari va tahlillari, ilmiy-metodik kengash tavsiyalari asosida umumiy o’rta ta’lim maktablarida tarix fanidan jami necha soat hajmdagi nechta mavzu optimallashtirildi? 55 soat hajmdagi 51 ta mavzu. 58 soat hajmdagi 54 ta mavzu. 57 soat hajmdagi 53 ta mavzu. 59 soat hajmdagi 55 ta mavzu 26 / 50 26) O‘rta asrlar davrida Samarqandda yuqori navli ….. ishlab chiqarilar edi. gilamlar charm mollari qog‘oz kiyim-kechaklar 27 / 50 27) Maktab Ustavi nima asosida tuziladi? Maktab rahbarining bo‘yrug‘i asosida Umumiy o’rta ta’lim to’g’risidagi Nizom asosida XTV yo’riqnomasi asosida Umumiy o’rta ta’limni tashkil etish dasturi asosida 28 / 50 28) Jahon tarixi fani bo’yicha 9-sinf o’quvchilari egallashlari lozim bo’lgan ko’nikmalar uchun nechta talab belgilangan? 5 4 6 8 29 / 50 29) Olamning yagona va yaxlitligini, O’zbekistonning ajralmas bir qismi ekanligini idrok etish, ilk qoyatosh rasmlari haqida, qadimgi odamlarning hayoti haqida qadimgi davlatlar haqida tushunchalarga ega bo’lishi qaysi sinfga taaluqli ekanligini belgilang? 5-sinf. 6- sinf 7-sinf. 8-sinf. 30 / 50 30) Mazkur soatlar o’rnini to’ldirish uchun 5-sinfga jami necha soatlik nechta yangi mavzu, necha soatlik takrorlash, necha soat nazorat ishiga ajratildi? 51 soatlik 41 ta yangi mavzu, 6 soatlik takrorlash, 8 soat standart nazorat ishiga ajratildi. 51 soatlik 42 ta yangi mavzu, 6 soatlik takrorlash, 8 soat standart nazorat ishiga ajratildi.191. 5-sinfda nechta mavzu optimallashtirildi? 50 soatlik 41 ta yangi mavzu, 5 soatlik takrorlash, 7 soat standart nazorat ishiga ajratildi 51 soatlik 40 ta yangi mavzu, 6 soatlik takrorlash, 8 soat standart nazorat ishiga ajratildi 31 / 50 31) 5-sinfda nechta mavzu optimallashtirildi? 5 ta. 7 ta. 3 ta 4 ta. 32 / 50 32) O‘zbekiston tarixi fanining ta’lim-tarbiyaviy maqsadi qaysi javobda to`g`ri berilgan? Yosh avlodni vatanparvarlik ruhida tarbiyalaydi, o`z Vatanining qadriga yetishiga, uning ozodligi, kelajagi uchun jonini fido qilishga tayyor bo`lishga O`z xalqi va boshqa millat vakillarining tarixi va madaniyatiga qiziqishini hurmat qilish ko`nikmasini rivojlantirish va yoshlarda xalqimizning madaniy-ma’naviy merosi, ilg`or an’analari, milliy qadriyatlari, ahloqiy fazilatlariga hurmat, otashin vatanparvarlik tuyg`usini O`z xalqi va boshqa millat vakillarining tarixi va madaniyatiga qiziqishini hurmat qilish ko`nikmasini rivojlantirish Yoshlarda xalqimizning madaniy-ma’naviy merosi, ilg`or an’analari, milliy qadriyatlari, ahloqiy fazilatlariga hurmat, otashin vatanparvarlik tuyg`usini 33 / 50 33) O’zbekiston Respublikasi Prezidenti I.A.Karimovning Oliy majlisining ikkinchi sessiyasida ikki palatali parlament tuzish g’oyasi haqida ma’ruzasi qanday nomlanadi? «Bizning bosh maqsadimiz-jamiyatni demokratlashtirish va yangilash, mamlakatni modernizatsiya va isloh etishdir» «O’zgarish va yangilanish-hayot talabi» «Barkamol avlod-O’zbekiston taraqqiyotining poydevori» «Maktablarni rivojlantirish davr talabi» 34 / 50 34) Birinchi salib yurishlari 1096-1099 yillarda bo‘lib, …..tuzilishi bilan yakunlanadi. Antioxiya knyazligi Quddus qirolligi Edessa va Tripoli grafiliklari, Antioxiya knyazligi va Quddus qirolligining Edessa va Tripoli grafliklari 35 / 50 35) Markaziy Osiyoda ilk paleolit davri odamlari manzilgohlarini aniqlang? Selengur, Qoratog’, Ko’lbuloq Teshik tosh, Omonqo’ton, Obiraxmat, Ko’lbuloq Samarqand, Qoratog’, Ko’lbuloq, Obiraxmat Selangur, Qoratog’, Ko’rbuloq, Teshiktosh 36 / 50 36) O’zbekistonda ilk marotaba Prezident I.A.Karimov qachon ikki palatali parlament tuzish g’oyasini ilgari surdi? 2000 yil 18 sentyabr 2000 yil 25 may 2000 yil 18 avgus 2000 yil 19 may 37 / 50 37) 5-sinf «Tarixdan hikoyalar» dasturidan necha soat hajmdagi nechta mavzu 6-sinfga ko’chirildi? 14 soat hajmdagi 11 ta mavzu. 14 soat hajmdagi 13 ta mavzu 14 soat hajmdagi 12 ta mavzu. 13 soat hajmdagi 13 ta mavzu. 38 / 50 38) III asrda Xitoyda yer egaligi munosabatlari shakllana boshlaydi ……….. (589-618yy) davrida Xitoy markazlashgan . Tan imperiyasi Xan imperiyasi Suy sulolasi Min imperiyasi 39 / 50 39) Umumiy o’rta ta’lim o’quv dasturlaridan qancha soat hajmdagi mavzular o’rta-maxsus, kasb-hunar ta’limiga ajratildi? 243 soat 247 soat 245 soat 246 soat 40 / 50 40) Parlament – fransuzcha parle — … so‘zidan olingan qonun fikrlamoq anglamoq gapirmoq 41 / 50 41) Ilk o‘rta asrlar davrida “kadivar” so‘zi… ma’nosini anglatgan Qishloq hokimi Ziroatchi oddiy qo‘shchi Qishloqning dehqonlarga qaram aholisi Dehqon mulkini qo‘riqlovchi, harbiy posbon 42 / 50 42) O’zbekistondagi qoya suratlari chizilgan eng mashhur manzilgohlar qaysilar? Nasaf va Kesh Sopoltepa va Jarqo’ton Zarutsoy va Soymolitosh Selengur va Teshiktosh 43 / 50 43) O’zbekiston tarixi bo’yicha 9-sinf o’quvchilari egallashlari lozim bo’lgan malakalar uchun nechta talab belgilangan? 8 9 10 6 44 / 50 44) O’zbekiston Respublikasi Prezidentining «Qarshi shahrining 2700 yilligini nishonlashga doir qo’shimcha chora-tadbirlar to’g’risida» gi qaror mazmuni haqida javoblarni toping? May-iyun oylarida o’tkaziladigan maktab o’quvchilarining «Umid nihollari» sport o‘yinlari bilan hamohangligi Buyuk davlat arbobi va ulkan sarkarda, milliy davlat asoschilaridan biri Amir Temur tavalludiga 670 yilligini nishonlanishini Or-nomus, g’urur va iftihor tuyg’ularini kamol toptirishga xizmat qiladigan umummilliy bayram ekanligini. Xalqimizda o’zlikni, milliy davlatchiligimizni, boy an’analarini har tomonlama chuqur anglash, sohibqiron Amir Temur tavalludiga 670 yilligini nishonlanishini, «Umid nihollari» sport o’yinlari dasturi bilan hamohangligini. 45 / 50 45) Jahon tarixi fani bo’yicha 9-sinf o’quvchilari egallashlari lozim bo’lgan bilimlar uchun nechta talab belgilangan? 31 29 32 33 46 / 50 46) Jahon tarixi bo’yicha 8-sinf bilimlar uchun belgilangan talablar nechta belgilangan? 14 15 13 11 47 / 50 47) Tarix fanidan nechta soat hajmdagi nechta mavzu sinfdan-sinfga ko’chirildi? 41 soat hajmdagi 38 ta mavzu 42 soat hajmdagi 37 ta mavzu. 41 soat hajmidagi 39 ta mavzu. 42 soat hajmdagi 38 ta mavzu. 48 / 50 48) Tarix fanidan uzviylashtirilgan DTS bo’yicha o’quvchilar tarix ta’limi jarayonida egallashlari lozim bo’lgan bilim, ko’nikma, malaka uchun qancha talab qo’yilgan? 15 12 17 16 49 / 50 49) O’zbekiston tarixi fani bo’yicha 7-sinf o’quvchilari egallashlari zarur bo’lgan bilimlar uchun nechta talablar belgilangan? 9 11 12 13 50 / 50 50) Mezolit davrining muhim yutug’i nimadan iborat edi? Loydan idish yasashni ixtiro qilinishi. To’qimachilikni kashf etilishi. O’q-yoyni ixtiro qilinishi. Nayzani ixtiro qilinishi. Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarix (att)