Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 303 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 1) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Ibn Sino Forobiy Alisher Navoiy A.Avloniy 2 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 2) Tarbiyaning maqsadi bu … Axloq normalarini singdirish Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash 3 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 3) Odob qanday so’zdan olingan? Forscha Arabcha Grekcha Lotincha 4 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 4) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. 5 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 5) Dunyoqarash nima?. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. 6 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 6) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Faoliyat Mustaqillik Malaka Odat 7 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 7) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Aniq maqsadga qaratilganlik Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. 8 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 8) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? yo’l, usul uslubiyot uslub metodika 9 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 9) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? H.H.Niyoziy Saidrasul Aziziy A.Avloniy Mahmudxo’ja Behbudiy 10 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 10) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Mustaqil ish Topshiriq Faoliyat Mashq 11 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 11) Muallim so’zining ma’nosi nima? Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi 12 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 12) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Xushmuomalalik Vatanni sevish Mehribonlik 13 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 13) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1098-yilda 1091-yilda 1099-yilda 1095-yilda 14 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 14) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish 15 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 15) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Odob, go’zallik,tejamkorlik 16 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 16) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Ko`rsatmali Amaliy Ko`rgazmali Og`zaki 17 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 17) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir 18 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 18) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish O`z burchini anglash Kishilarni hurmat qilish, qadrlash Rostgo`y bo`lish 19 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 19) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Suhbat,hikoya,namuna Mashq va o’rgatish usullari. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 20 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 20) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. 21 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 21) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Xulq-atvorga Ijtimoiy ongni shakllantirishga Ijobiy xatti-harakatga Faoliyatga 22 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 22) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Abu Ali ibn Sino Al Xorazmiy Forobiy Abdulla Avloniy 23 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 23) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Jamiyat talablari Davr nafasi va milliy xususiyatlar Umuminsoniy qadriyatlar Milliy qadriyatlar 24 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 24) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Xushmuomalalik Talabchan va adolatli bo’lish Vatanparvarligi Mehribonligi va kamtarligi 25 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 25) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. 26 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 26) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash 27 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 27) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish Iymon, insofli qilib tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash 28 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 28) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod Faoliyatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod 29 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 29) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Politexnika ta’limi Kasbiy ta’lim Umum ta’lim Madaniy ta’lim 30 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 30) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda Amaliy hayot bilan bog`langanda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda 31 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 31) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Ibrat, namuna Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Jamoa. O’qituvchi va o’quvchi 32 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 32) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Amir Temurga Nizomilmulkga Saroymulkxonimga Yusuf Xos Xojibga 33 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 33) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Suhbat,hikoya,namuna. Rag’batlantirish va jazolash. 34 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 34) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Navoiy; A.A.Ibn Sino; A.Avloniy. A.N.Forobiy; 35 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 35) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Siyosat Siyosatnoma Qobusnoma Axloqi Muhsiniy 36 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 36) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Ibrat,namuna ,uqtirish. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi 37 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 37) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. 38 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 38) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va ijtimoiy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar Biologik va jismoniy omillar 39 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 39) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish 40 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 40) Rag`batlantirish metodi nima? Faollashtirish Tashabbuskorlik Ruhlantirish Shakllantirish 41 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 41) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Og’zaki,yozma,amaliy. 42 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 42) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Bolalarga yaxshilik qilish; Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Kamtarlik. 43 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 43) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ Rudakiy Z.M.Bobur A Navoiy. A.Jomiy. 44 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 44) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? I.Karimov Z.M.Bobur A.Temur A.Navoiy 45 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 45) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating Namuna Tushuntirish O`gatish, nasihat bersh Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq 46 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 46) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Insonparvarlik ruhida tarbiyalash Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)