Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 314 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 1) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Aniq maqsadga qaratilganlik Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. 2 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 2) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? metodika yo’l, usul uslub uslubiyot 3 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 3) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Faoliyat Odat Mustaqillik Malaka 4 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 4) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ Rudakiy A Navoiy. A.Jomiy. Z.M.Bobur 5 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 5) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.A.Ibn Sino; A.N.Forobiy; A.Avloniy. A.Navoiy; 6 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 6) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish 7 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 7) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Nizomilmulkga Saroymulkxonimga Amir Temurga Yusuf Xos Xojibga 8 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 8) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Odob, go’zallik,tejamkorlik Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. 9 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 9) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Abdulla Avloniy Forobiy Al Xorazmiy Abu Ali ibn Sino 10 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 10) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. 11 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 11) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? A.Temur Z.M.Bobur A.Navoiy I.Karimov 12 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 12) Rag`batlantirish metodi nima? Faollashtirish Ruhlantirish Shakllantirish Tashabbuskorlik 13 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 13) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. 14 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 14) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1091-yilda 1098-yilda 1095-yilda 1099-yilda 15 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 15) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Suhbat,hikoya,namuna 16 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 16) Muallim so’zining ma’nosi nima? Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi 17 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 17) Tarbiyaning maqsadi bu … Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Axloq normalarini singdirish Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish 18 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 18) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Siyosat Axloqi Muhsiniy Qobusnoma Siyosatnoma 19 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 19) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. 20 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 20) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish Iymon, insofli qilib tarbiyalash Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish 21 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 21) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Ibrat,namuna ,uqtirish. 22 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 22) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating O`gatish, nasihat bersh Tushuntirish Namuna Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq 23 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 23) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Suhbat,hikoya,namuna. Rag’batlantirish va jazolash. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 24 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 24) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. O’qituvchi va o’quvchi Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Jamoa. Ibrat, namuna 25 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 25) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Jamiyat talablari Umuminsoniy qadriyatlar Davr nafasi va milliy xususiyatlar 26 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 26) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Og`zaki Amaliy Ko`rgazmali Ko`rsatmali 27 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 27) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. 28 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 28) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Mehribonligi va kamtarligi Vatanparvarligi Xushmuomalalik Talabchan va adolatli bo’lish 29 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 29) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va ijtimoiy omillar Biologik va jismoniy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari 30 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 30) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. 31 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 31) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod Faoliyatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod 32 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 32) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. 33 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 33) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Ijobiy xatti-harakatga Ijtimoiy ongni shakllantirishga Faoliyatga Xulq-atvorga 34 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 34) Odob qanday so’zdan olingan? Grekcha Forscha Lotincha Arabcha 35 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 35) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? A.Avloniy H.H.Niyoziy Saidrasul Aziziy Mahmudxo’ja Behbudiy 36 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 36) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish Insonparvarlik ruhida tarbiyalash Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi 37 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 37) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Ibn Sino A.Avloniy Alisher Navoiy Forobiy 38 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 38) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Og’zaki,yozma,amaliy. 39 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 39) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Mehribonlik Vatanni sevish Xushmuomalalik Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish 40 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 40) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Topshiriq Faoliyat Mustaqil ish Mashq 41 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 41) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. 42 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 42) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Rostgo`y bo`lish Kishilarni hurmat qilish, qadrlash O`z burchini anglash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish 43 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 43) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; Kamtarlik. O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Bolalarga yaxshilik qilish; 44 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 44) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda Amaliy hayot bilan bog`langanda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda 45 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 45) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Madaniy ta’lim Politexnika ta’limi Umum ta’lim Kasbiy ta’lim 46 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 46) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)