Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 298 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 1) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Forobiy Abdulla Avloniy Al Xorazmiy Abu Ali ibn Sino 2 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 2) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Ibrat,namuna ,uqtirish. 3 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 3) Rag`batlantirish metodi nima? Shakllantirish Faollashtirish Tashabbuskorlik Ruhlantirish 4 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 4) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Odat Faoliyat Mustaqillik Malaka 5 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 5) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi 6 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 6) Tarbiyaning maqsadi bu … Axloq normalarini singdirish Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Aqlli bolalarni voyaga yetkazish 7 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 7) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? Z.M.Bobur A.Navoiy A.Temur I.Karimov 8 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 8) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. O’z-o’zini maqtash. 9 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 9) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Suhbat,hikoya,namuna. Rag’batlantirish va jazolash. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 10 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 10) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Suhbat,hikoya,namuna Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Rag’batlantirish va jazolash usullari. 11 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 11) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating Namuna O`gatish, nasihat bersh Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq Tushuntirish 12 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 12) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Ijtimoiy ongni shakllantirishga Faoliyatga Ijobiy xatti-harakatga Xulq-atvorga 13 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 13) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1091-yilda 1095-yilda 1099-yilda 1098-yilda 14 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 14) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. 15 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 15) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. 16 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 16) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Jamiyat talablari Davr nafasi va milliy xususiyatlar Umuminsoniy qadriyatlar 17 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 17) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Xushmuomalalik Mehribonlik Vatanni sevish Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish 18 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 18) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Ko`rsatmali Og`zaki Amaliy Ko`rgazmali 19 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 19) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish 20 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 20) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish 21 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 21) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. 22 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 22) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Faoliyatga undovchi metod Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod 23 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 23) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Ibrat, namuna O’qituvchi va o’quvchi Jamoa. 24 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 24) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Forobiy A.Avloniy Ibn Sino Alisher Navoiy 25 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 25) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ A.Jomiy. A Navoiy. Z.M.Bobur Rudakiy 26 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 26) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Yusuf Xos Xojibga Saroymulkxonimga Amir Temurga Nizomilmulkga 27 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 27) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Umum ta’lim Politexnika ta’limi Kasbiy ta’lim Madaniy ta’lim 28 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 28) Odob qanday so’zdan olingan? Grekcha Forscha Lotincha Arabcha 29 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 29) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va ijtimoiy omillar Biologik va jismoniy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari Ruhiy va ijtimoiy omillar 30 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 30) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Axloqi Muhsiniy Siyosatnoma Siyosat Qobusnoma 31 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 31) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? A.Avloniy Saidrasul Aziziy Mahmudxo’ja Behbudiy H.H.Niyoziy 32 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 32) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Odob, go’zallik,tejamkorlik Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. 33 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 33) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir 34 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 34) Muallim so’zining ma’nosi nima? Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. 35 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 35) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Iymon, insofli qilib tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish 36 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 36) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Aniq maqsadga qaratilganlik Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. 37 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 37) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Topshiriq Mashq Faoliyat Mustaqil ish 38 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 38) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; Kamtarlik. O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Bolalarga yaxshilik qilish; 39 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 39) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Kishilarni hurmat qilish, qadrlash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish Rostgo`y bo`lish O`z burchini anglash 40 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 40) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. 41 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 41) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? Amaliy hayot bilan bog`langanda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda 42 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 42) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Og’zaki,yozma,amaliy. 43 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 43) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Avloniy. A.Navoiy; A.N.Forobiy; A.A.Ibn Sino; 44 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 44) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi Insonparvarlik ruhida tarbiyalash 45 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 45) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Xushmuomalalik Vatanparvarligi Mehribonligi va kamtarligi Talabchan va adolatli bo’lish 46 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 46) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? yo’l, usul uslubiyot metodika uslub Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)