Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 242 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 1) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. 2 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 2) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda Amaliy hayot bilan bog`langanda 3 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 3) Rag`batlantirish metodi nima? Ruhlantirish Tashabbuskorlik Faollashtirish Shakllantirish 4 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 4) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating Namuna Tushuntirish O`gatish, nasihat bersh Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq 5 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 5) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. 6 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 6) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi 7 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 7) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? Z.M.Bobur I.Karimov A.Navoiy A.Temur 8 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 8) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Siyosatnoma Siyosat Qobusnoma Axloqi Muhsiniy 9 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 9) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. 10 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 10) Odob qanday so’zdan olingan? Lotincha Grekcha Forscha Arabcha 11 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 11) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. Og’zaki,yozma,amaliy. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. 12 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 12) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Ibn Sino Alisher Navoiy A.Avloniy Forobiy 13 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 13) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? metodika yo’l, usul uslub uslubiyot 14 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 14) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? O`z burchini anglash Rostgo`y bo`lish Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish Kishilarni hurmat qilish, qadrlash 15 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 15) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Yusuf Xos Xojibga Saroymulkxonimga Amir Temurga Nizomilmulkga 16 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 16) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Odat Mustaqillik Malaka Faoliyat 17 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 17) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. 18 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 18) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Mashq va o’rgatish usullari. Rag’batlantirish va jazolash. Suhbat,hikoya,namuna. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 19 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 19) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Milliy qadriyatlar Davr nafasi va milliy xususiyatlar Jamiyat talablari Umuminsoniy qadriyatlar 20 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 20) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Navoiy; A.A.Ibn Sino; A.Avloniy. A.N.Forobiy; 21 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 21) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. 22 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 22) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. O’qituvchi va o’quvchi Ibrat, namuna Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Jamoa. 23 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 23) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Rag’batlantirish va jazolash usullari. Suhbat,hikoya,namuna Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Mashq va o’rgatish usullari. 24 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 24) Tarbiyaning maqsadi bu … Aqlli bolalarni voyaga yetkazish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Axloq normalarini singdirish 25 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 25) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ A.Jomiy. Rudakiy A Navoiy. Z.M.Bobur 26 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 26) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Xushmuomalalik Vatanni sevish Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Mehribonlik 27 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 27) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini maqtash. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. 28 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 28) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish Iymon, insofli qilib tarbiyalash Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish 29 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 29) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod Faoliyatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod 30 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 30) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Xulq-atvorga Faoliyatga Ijtimoiy ongni shakllantirishga Ijobiy xatti-harakatga 31 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 31) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Ibrat,namuna ,uqtirish. Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi 32 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 32) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1091-yilda 1095-yilda 1098-yilda 1099-yilda 33 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 33) Muallim so’zining ma’nosi nima? Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi 34 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 34) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Odob, go’zallik,tejamkorlik Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. 35 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 35) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir 36 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 36) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Ko`rgazmali Amaliy Ko`rsatmali Og`zaki 37 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 37) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va jismoniy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va ijtimoiy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar 38 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 38) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi Insonparvarlik ruhida tarbiyalash Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish 39 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 39) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Kasbiy ta’lim Umum ta’lim Politexnika ta’limi Madaniy ta’lim 40 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 40) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? A.Avloniy Mahmudxo’ja Behbudiy H.H.Niyoziy Saidrasul Aziziy 41 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 41) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Topshiriq Faoliyat Mustaqil ish Mashq 42 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 42) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Forobiy Al Xorazmiy Abdulla Avloniy Abu Ali ibn Sino 43 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 43) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Aniq maqsadga qaratilganlik Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. 44 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 44) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; Kamtarlik. O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Bolalarga yaxshilik qilish; 45 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 45) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Vatan himoyachilarini tarbiyalash. 46 / 46 Рубрика: pedagogika-2012-att 46) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Talabchan va adolatli bo’lish Mehribonligi va kamtarligi Vatanparvarligi Xushmuomalalik Ваша оценка 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)