Pedagogika — 19 Posted on 24.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Pedagogika — 19 нет 0% 303 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546 Pedagogika Pedagogika — 19 Pedagogik Mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari No19 1 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 1) Komil insonning zaruriy fazilatlaridan biri nima? Xushmuomalalik Go’zallik qonunlari asosida ko’ra olish Vatanni sevish Mehribonlik 2 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 2) Tarbiya usuli deb nimaga aytiladi? Komil inson shaxsini tarbiyalashga aytiladi Tarbiyachining bolalarga axloq-odob fazilatlarini tarkib toptirish maqsadida ularning ongi va irodasiga ta’sir etish Insonparvarlik ruhida tarbiyalash O`quv jarayoni va ularni tashkil etilishi 3 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 3) Dunyoqarash nima?. Kishilarning o’z-o’ziga tabiatga,jamiatga,bo’lgan munosabatlarining yig’indisidir. Kishilarning o’z-o’zlarini boshqarishlari. Insondagi salbiy va ijobiy xususiyat lar yig’indisi Kshilarning o’zgalarga bo’lgan munosabati. 4 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 4) Rag`batlantirish va jazolash metodi o`quvchilarni nimaga undaydi? Ijtimoiy ongni shakllantirishga Ijobiy xatti-harakatga Xulq-atvorga Faoliyatga 5 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 5) „ Har kishi hayotdan olmasa ta’limUnga o’rgatolmas hech bir muallim .“ A.Jomiy. A Navoiy. Z.M.Bobur Rudakiy 6 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 6) Ta’lim-tarbiyaga birinchi bo’lib ta’rif bergan alloma Abu Ali ibn Sino Abdulla Avloniy Forobiy Al Xorazmiy 7 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 7) Odob qanday so’zdan olingan? Forscha Grekcha Arabcha Lotincha 8 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 8) „Metod“ so’zi qanday ma’noni bildiradi? yo’l, usul metodika uslub uslubiyot 9 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 9) Axloqiy tushunchalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Vatanparlik,insonparvarlik,muloqat madaniyati. Axloq,etika,odob,umuninsoniy axloq,milliy axloq,kasb axloqi,shaxs axloqi. Odob, go’zallik,tejamkorlik Milliy axloq,shaxs axloqi,adolat. 10 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 10) Zar va siyosat haqidagi fikr kimga qarashli: Amir Temurga Yusuf Xos Xojibga Nizomilmulkga Saroymulkxonimga 11 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 11) Shaxsni rivojlantiruvchi omillarni belgilang Biologik va jismoniy omillar Ijtimoiy va o‘sish omillari Biologik va ijtimoiy omillar Ruhiy va ijtimoiy omillar 12 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 12) Tarbiya prinsiplari qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,tarbiyaning hayot,mehnat bilan bog’liqligi,tarbiyaning izchilligi,tizimliligi.birligi Ko’rsatmalilik,ilmlilik,tizmlilik,kamol toptiruvchi prinsip Onglilik va faollik,tushunarlilik,puxtalik Ibrat,namuna ,uqtirish. 13 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 13) Yangi usul maktablari uchun birinchi marta „Ustodi avval“ alifbosini yaratgan Turkistonda ta’lim-tarbiya taraqqiyotiga katta hissa qo’shgan alloma kim? Saidrasul Aziziy Mahmudxo’ja Behbudiy H.H.Niyoziy A.Avloniy 14 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 14) Tarbiya metodlariga quyidagilardan qaysi metodlarni kiritamiz.. Ibrat,namuna,ishontirish,uqtirish,tushuntirish,nasihatqilish,uyaltirish,rag’batlantirish,tanbeh berish. Aniq maqsadga qaratilganlik Ilmiylik, tushunarlilik,muntazamlilik. Og’zaki,ko’rsatmali,amaliy. 15 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 15) “Tarbiya ikki xil usulda o’quvchilar o’rganishga moyillik bildirmasalar rag’batlantirish usulidan, o’zboshimcha va itoatsiz bo’lsalar majburiy usulni qo’llash joiz” ushbu jumlalar kimning qalamiga mansub? A.Avloniy. A.Navoiy; A.N.Forobiy; A.A.Ibn Sino; 16 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 16) Axloqiy tarbiyaning vazifalari nimalardan iborat? Iymon, insofli qilib tarbiyalash Birdamlik tuyg’ularini shakllantirish Insonning jamiyatga bo’lgan munosabatini shakllantirish, ongli intizomni tarbiyalasj, salbiy illatlarga qarshi nafrat uyg’otish, komil inson tarbiyalash Dunyoqarashni shakllantirish 17 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 17) Siyosatnoma asari nechanchi yilda yozilgan? 1098-yilda 1095-yilda 1099-yilda 1091-yilda 18 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 18) O’z-o’zini tarbiyalash usullarini aniqlang. O’z-o’ziga tanqid qilish. O’z-o’zini tanqid qilish. O’z-o’zini tahlil qilish,baholash. O’z-o’zini maqtash. 19 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 19) Mashq qildirish va o`rgatish usullari o’quvchlarni nimaga undaydi? Faoliyat Malaka Mustaqillik Odat 20 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 20) Barkamol shaxs tarbiyasining tarkibiy qismlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Aqliy,axloqiy,jismoniy,ma’naviyat tarbiyasi. Ma’naviyat,iymon-e’tiqod,go’zallik,mehnatsevarlik tarbiyasi. Axloqiy,jismoniy,estetik,insonparvarlik tarbiyasi. Jismoniy aqliy,axloqiy,estetik,mehnat tarbiyasi. 21 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 21) Rag`batlantirish metodi nima? Ruhlantirish Tashabbuskorlik Shakllantirish Faollashtirish 22 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 22) Siyosat so’ziga to’g’ri ta’rifni belgilang: Arabcha “arafa” sozidan olingan bo’lib,davlat degan ma’noni bildiradi. Fors tilidan olingan bo’lib “dalv”davlat degan ma’noni anglatadi. Lotincha “sintaksis” so’zidan olingan bo’lib aniq maqsadga intilish ma’nosini anglatadi. Yunoncha “polis”davlat so’zidan olingan bo’lib davlat va jamiyat ishlari bilan bevosita shug’ullanish jarayonini ahglatadi. 23 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 23) Tarbiya jarayonida kimlar qatnashadi…. O’qituvchi va o’quvchi Ibrat, namuna Tarbiyachi,tarbiyalanuvchi Jamoa. 24 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 24) Tarbiya maqsadini belgilashda nimalarga asoslanadi? Davr nafasi va milliy xususiyatlar Umuminsoniy qadriyatlar Jamiyat talablari Milliy qadriyatlar 25 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 25) Tarbiya nazariyasiga berilgan ta’rif qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Tarbiyalanuvchining qiziqishini rivojlantirish uchun sharoit yaratish. O’quvchilarning jamiyatimizda qabul qilingan axloq odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodini tarkib toptirish. Tarbiyaviy ishning samaradorligini oshirish. Insonparvarlik ta’limini kuchaytirish. 26 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 26) O’quvchilarni ijobiy hatti-harakatlarga undovchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Suhbat,hikoya,namuna. Rag’batlantirish va jazolash. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. 27 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 27) Pedagogik jarayonning harakat vositasi nima?] Mustaqil ish Topshiriq Faoliyat Mashq 28 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 28) Muallim so’zining ma’nosi nima? Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Kishilarni to’plab ilm beruvchi Arabcha so’z bo’lib „Eng ilmli kishi“, „Ilm beruvchi kishi“ degan ma’noni anglatadi. Lotincha so’zdan olingan bo’lib, „Mohir tarbiyachi“ degan ma’noni anglatadi Arabcha so’zdan olingan bo’lib, „Tarbiyachi“degan ma’noni anglatadi 29 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 29) Qaysi asarda davlatni odilona boshqarish,sulh va muruvvat,mamlakat obodonchiligi haqida da’vat etilga Siyosat Siyosatnoma Axloqi Muhsiniy Qobusnoma 30 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 30) O’qituvchining axloqiy fazilatlari qaysi jabovda ifodalangan? Bolalarga yaxshilik qilish; Kamtarlik. O’qituvchilar burchini ma’suliyatini anglash; Muallimlar talabchan va adolatli bo’lishi; 31 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 31) Qanday ta’lim o‘quvchilarning har tomonlama umumiy tayyorgarligini va rivojlanishini ta’minlovchi fan asoslarini egallab oladi? Kasbiy ta’lim Umum ta’lim Madaniy ta’lim Politexnika ta’limi 32 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 32) Barkamol shaxs tarbiyasining maqsadi. Aqlan yetuk,axloqan pok,jismonan baquvvat,mehnatsevar,estetik didli shaxsni tarbiyalash.. Aqlan teran e’tiqodi kuchli ,iymonli,insofli,qobiliyatli shaxsni tarbiyalash.xsni tarbiyalash. Jismonan sog’lom,keng dunyoqarashli,go’zal didli shaxsni tarbiyalash. Ma’nan boy,axloqan pok,iymon-e’tiqodli shaxsni tayyorlash 33 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 33) O’quvchilarni faoliyatga undovchi usullarni ko`rsating Mashq qildirish, o`yin, musobaqa va topshiriq Tushuntirish O`gatish, nasihat bersh Namuna 34 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 34) Tushuntirish, namuna, nasihat berish qaysi metodlarga kiradi? Ijobiy xatti-harakatga undovchi metod `Faoliyatga va xatti-harakatga undovchi metod Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metod Faoliyatga undovchi metod 35 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 35) Tarbiya ishlarini amalga oshirish qanday hollarda ancha oson va muvaffaqiyatli bo`ladi? Amaliy hayot bilan bog`langanda O`quvchilar ahil jamoa bo`lib uyushganda O`quvchilarning yosh xususiyatlarini hisobga olganda Ta’lim-tarbiya bir maqsadga qaratilganda 36 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 36) Aqliy tarbiyaning vazifasi nima. Farzandni aql-idrokli,odobli qilib kamolotga etkazish Insonlarga to’g’ri oqilona munosabatda bo’lish Vatan himoyachilarini tarbiyalash. Tabiat va jamiatdagi go’zallikni idrok etish. 37 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 37) O`qituvchining kasbiy—axloqiy fazilatlari qaysilar? Talabchan va adolatli bo’lish Vatanparvarligi Mehribonligi va kamtarligi Xushmuomalalik 38 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 38) Suhbat va hikoya, tushuntirish qaysi metod turiga kiradi? Ko`rgazmali Og`zaki Ko`rsatmali Amaliy 39 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 39) Ijtimoiy ongni shakllantirivchi metodlar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.. Mashq va o’rgatish usullari. Tushuntirish,o’rgatish,odatlantirish. Suhbat,hikoya,namuna Rag’batlantirish va jazolash usullari. 40 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 40) Tarbiya nazariyasi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan…. O’quvchining jamiyatimizda qabul qilingan axloq-odob qoidalariga mos keladigan e’tiqodni,axloqiy malaka va ko’nikmalarni ehtiyoj va intilishlarini tarkib toptirish Har bir o’quvchi rivojlanish darajasining asoslanishi Insonparvarlik ta’limimi kuchaytirish. Har bir tarbiyalanuvchi qobiliyati va qiziqishini rivojlantirish uchun kerakli sharoitlarni yaratib berish 41 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 41) Prinsip so’zining ma’nosi qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan. Xulqning hatti-harakatning asosiy qoidasi demakdir O’qitish jarayoniga qo’yiladigan talablar yig’indisidir Aqlga yaqin narsalarni olg’a surishdir. Lozim bo’lgan materialni eng yaxshi yo’sinda bayon qilishdir 42 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 42) Bolalarda insoniy his-tuyg`ularni tarbiyalashning asosi nimalardan iborat? Rostgo`y bo`lish O`z burchini anglash Kishilarni hurmat qilish, qadrlash Insonlarga nisbatan samimiy munosabatda bo`lish 43 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 43) Tarbiyaning maqsadi bu … Axloq normalarini singdirish Ta’lim-tarbiya jarayonini to`g`ri tashkil etish Har tomonlama barkamol yetuk insonlarni tarbiyalash Aqlli bolalarni voyaga yetkazish 44 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 44) Tarbiya prinsiplari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. Og’zaki,yozma,amaliy. Onglilik,faollik,,tushunarlilik,ko’rsatmalilik. Ijtimoiy ongni shakllantiruvchi,ijobiy xatti-harakatga undovchi,ijtimoiy xulq atvorni shakllantiruvchi. Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi,shaxsni jamoada va jamoa orqali tarbiyalash,tarbiyaning izchilligi,muntazamliligi. 45 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 45) „Intizom deb qiladurgan ibodatlarimizni, ishlarimizni har birini o’z vaqtida tartibi ila qilmoqni aytilur“ jumla kimning qalamiga mansub? Ibn Sino Alisher Navoiy A.Avloniy Forobiy 46 / 46 Категория: pedagogika-2012-att 46) „Tarbiyachi oldida turgan eng muhim vazifa bolalarni mustaqil fikrlay olishga o’rgatishdir „Ushbu jumla kimning qalamiga mansub? Z.M.Bobur A.Temur I.Karimov A.Navoiy Your score is 0% Qayta boshla Pedagogik Mahorat (att)