Tarbiya fanidan attestatsiya testlari №1 Posted on 16.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarbiya fanidan attestatsiya testlari №1 нет 0% 150 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarbiya fanidan Attestatsiya №1 Tarbiya fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 16) Nima uchun kiborlar tabaqasi dinni darhol gabul qilishni istamagan? Din jamiyatda fagat ijobiy hislatlarni targ'ib qilganligi uchun Din ularning e'tigodini o'zgartirib yuborganligi uchun Din mazlum va ijtimoiy ko'makka muhtoj kishilarni himoya qilishga xizmat qilganligi uchu Din ularning shakllangan urf-odatlariga ta'sir gilganligi uchun 2 / 50 2) 43) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? - Muammoli ta'lim turi - Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim - Darsdan tashgari ta'lim turi - ljtimoiy ta'lim turi 3 / 50 3) 12) Tomonlar o'rtasida kelishmovchiliklar paydo bo'lishining oldini olish mavjud kelishmovchiliklarning mojaroga aylanishiga yo'l qo'ymaslik shuningdek mojaroning tarqalishini cheklashga qaratilgan diplomatik harakatlar qanday nomlanadi? Preventiv diplomatiya An'anaviy diplomatiya Kiber diplomatiya Ekologik diplomatiya 4 / 50 4) 6) Dinning jamiyatda amalga oshiradigan vazifalari tartibi to'g'ri berilgan javob varintini aniqlang. 1. Tartibga solish 2. Kommunikativlik 3. Ruhiy-ma'naviy tarbiyalash 4. Birlashtirish 5.Tajriba orttirish 6. Kelajakni tasavvur qilish 7. Tasalli berish 2, 3, 4, 5, 7 3, 4, 5, 6, 7 1,2,4, 5,6 1,2, 3,4,7 5 / 50 5) 44) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 1,2,3 - 2,1,4,3 - 1,4,2,3 - 3,1,2,4 6 / 50 6) 13) Tamaddunning dastlabki qadamlaridan boshlab tabiat qanday o'zgardi? Inson ta'siri ostida o'zgardi ljobiy tomonga o'zgardi Urushlar natijasida o'zgardi Tabiiy ofatlar natijasida o'zgardi 7 / 50 7) 29) Mahalla haqida berilgan noto'g’ri ma'lumotlarni aniqlang. 1) qadimda mahallalarning chegarasi muazzin ovozi bilan belgilangan; 2) mahalla birlashgan kishilar jamoasi degan ma'noni anglatadi; 3) an'analar asosida tuzilgan muhim boshqaruv idorasi; 4) tarixchi olim Narshaxiyning "Qadimgi xalqlar tarixi" asarida mahalla xalqning boshqaruv uslubi bo'lganligi yozilgan; 5) mahalla raisi 2,5 yilga mahalla aholisi tomonidan saylanadi. 1,2, 5 2, 3, 5 3,4,5 2, 4, 5 8 / 50 8) 30) ……….insonning intellektual salohiyati, ma'rifiy kuchi, ma'naviy-axloqiy sifatlari, go'zal xulqi mujassamidir. Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Yaxshi tarbiya Halol mehnat Boy tajriba Yuksak tafakkur 9 / 50 9) 27) Samargand shahrida Amir Temur davrida bunyod etilgan Doniyor payg'ambar nomi bilan ataladigan magbara islom, xristian va yahudiylik dini vakillari tomonidan birdek e'zozlanadi.. Tarbiya darsligida berilgan ushbu misol o'quvchilarda qanday tuyg'ushakllanishiga xizmat qiladi? Minnatdorlik Diniy bag'rikenglik O'zga dinga muhabbat Ksenofobiya 10 / 50 10) 33) Insonlarning butun saodati uchun ikki narsa shart. Imom G'azzoliyning hikmatidagi bu ikki narsa to'g'ri berilgan javobni toping. 1) ilm 2) mehr-oqibat 3) amal 4) samimiyat 5) ma'naviyat 1,3 1, 2 4, 5 1, 5 11 / 50 11) 7) Tarbiya darslariga qo'yilgan talablar to'g'ri berilgan javob variantini aniqlang. 1) didaktik; 2) ilmiy-metodik; 3) pedagogik-psixologik;4) estetik; 5) gigiyenik; 6) teologik; 7) iyerarxik. 1, 2, 3, 4, 5 1,2, 3, 4,6 3, 4,8, 6, 9 3, 4,5, 6, 7 12 / 50 12) 14) Insondagi gobiliyat yuzaga chiqsa, undagi iste'doddan butun jamiyat manfaatdor bo'ladi. Insondagi iste'dodni kashf qilishning asosiy vositasi nima hisoblanadi? Kashfiyot Ta'lim Erkinlik Tabiiy boyliklar 13 / 50 13) 9) Mardonavor harakatlar orqali insonlar gahramonlik ko'rsatishadi. Qahramonlik, avvalo insondan nimani talab etadi? Fidokorlikni Mas'uliyatni E'tigodni Tajribani 14 / 50 14) 38) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? muammoli ta'lim turi tabaqalashtirilgan ta'lim shaxsga yo'naltirilgan ta'lim reproduktiv ta'lim 15 / 50 15) 32) Ushbu kompaniyada Sundar Pichai faoliyatini oddiy menejerlik lavozimidan boshlagan. Korporatsiya butun dunyoga innovatsion qidiruv tizimi yaratuvchisi sifatida mashhur. Ushbu ta'rif qaysi mashhur kompaniya hagida ketmoqda? Samsung Meta sony Google 16 / 50 16) 28) Quyida berilgan qaysi javob yuqori natijaning o'lchovi bo'la olmaydi? Daromadning oshishi ljobiy o'zgarishlar Motivatsiyaning borligi Ichki mamnunlik 17 / 50 17) 46) O'gituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? - mulohaza - qo’llash - bilish - tahlil 18 / 50 18) 24) Tiriklikning sir-u asrori ilm, odob, ongli faoliyat bo'lsa, uning asosi zukko aql, davomiyligi .... hisoblanadi. Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Qanoat Samarali mehnat Orttirilgan tajriba Yaxshi xulq 19 / 50 19) 37) O'quvchi bir loyiha ustida ishladi. O'qituvchi tomonidan loyiha taqdimotiga to'g'ri bildirilgan fikr variantlarini toping. 1) Vazifani belgilangan muddatdan oldin bajarganligini ta’kidlamoqchiman, ammo taqdimotdagi 1-muammo uchun keltirilgan malumotlarni joriy yil bo'yicha yangilash lozim. 2) Umuman olganda yomon emas. Ba'zi joylarida xatolikliklar bor, ularni birga tahlil qilishimiz lozim bo'Igani uchun, keyinroq ko'rishsak, yaxshiroq tushuntirib beraman,. 3) Loyiha ishi talab darajasida bajarilgan. Taqdimotga ba'zi o'zgartirishlar kiritish lozim. Darsdan so'ng ular haqida batafsil gaplashib olish uchun ko'rishsak ma'qul bo'lardi.4) Barakalla. Taqdimot ustida zo'r ishlabsan. Menga juda yoqdi. 1,2 1,4 1,3 2,3 20 / 50 20) 36) Rejalashtirilayotgan darsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? Turli xil ta'limiy ehtiyojlar, shuningdek iqtidorli o'quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim Darsning maqsadlari, o'quvchilarning yosh xususiyatlari va o'zlashtirishiga mos kelishi lozim O'quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim Bolalar bilan mulogot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim 21 / 50 21) 15) Inson ma'naviy olamining kuchi, qudrati uning Vatan oldidagi burchi va yana nimani anglab tushunishda ham namoyon bo'ladi? gadriyatlarni his-tuyg'ularini gonunlarni mas'uliyatini 22 / 50 22) 8) Berilgan javob variantlaridan go'zal tarbiya merosxo'rini aniqlang. Ota-ona Donishmandlar hikmati Ajdodlar o'giti Farzand 23 / 50 23) 21) Mahallaning asosiy tamoyillari to'g'ri berilgan javob variantini aniqlang. 1) ochiqlik; 2) oshkoralik; 3) jamiyatning davlat bilan bog'liqligi va xalq hokimiyatini amalga oshirish; 4) ijtimoiy-gumanitar masalalarni hal etish; 5) ijtimoiy adolat; 6) insonparvarlik; 7) mahalliy muammolarni hal qilishda erkinlik; 8) oilaviy va diniy munosabatlarni, marosimlarni, bayramlarni saqlash. 2, 1, 5, 7, 6 1, 3, 5, 6, 7 1, 8, 5, 6, 7 1, 2,5, 6, 7 24 / 50 24) 41) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta'sirni tashkil etish 4. Ta'lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g'risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 3,4 2,3 1,2 4,5 25 / 50 25) 50) 1-c, 2-e, 3-d, 4-b 1-c, 2-a, 3-d, 4-b 1-d, 2-c, 3-b, 4-a 1-a, 2-b, 3-c, 4-d 26 / 50 26) 10) Inson boshqalarning fikrini o'ylab o'tirgandan ko'ra qanday ish qilgani maqsadga muvofig bo'ladi? Qalbiga quloq solishi Jamoa a'zolari bilan hamkor bo'lishi O'z ustida ko'proq ishlashi Qarorni o'zi chigarishi 27 / 50 27) 49) 1-d, 2-g, 3-a, 4-b 1-b, 2-a, 3-g, 4-v 1-g, 2-a, 3-g, 4-v 1-v, 2-b, 3-d, 4-g 28 / 50 28) 31) Tanqidiy fikrlash nimalarda namoyon bo'ladi? 1) shaxsiy nuqtayi nazarga egalik va uni himoya qila olish; 2) o'zgalarning tanqidiy fikriga sog'lom munosabatda bo'lish; 3) yangi g'oyalarni ilgari surish; 4) fikrlarini aniq tasavvur qilish; 5) ma’lumotlarni aniqligini o'rganish, tekshirish; 6) hamma narsaga shubha bilan qarash; 7) ijobiy xulosalar chiqarmaslik. 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3,6,7 1, 2, 4, 5, 6 29 / 50 29) 22) G'azabdan saqlaning, chunki g'azab odamzod ichida yonib turganbir cho'g'dir. Agar qay biringiz o'zida g'azab alomatlarini sezsa. . Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Yotib olsin yoki o'tirib olsin Hissiyotlar bilan kurashsin Odamlarga xayrixoh bo'lsin Tez-tez chuqur nafas olsin 30 / 50 30) 25) Yolg'onga ishonmaydi, o'zi ham qo'llamaydi; hiylaga uchmaydi, o'zi ham hiyla qilmaydi; yaxshi so'zlar eshitadi, o'zi ham yaxshi so'zlaydi; mug'ombirlik qilmaydi, donolar bilan birga yuradi; shubhaga bormaydi, o'zi ham soxtalikdan yiroq bo'ladi.Yuqoridagi ta'riflarda qanday insonning alomatlari berilgan? Aqlli insonning alomati Salbiy insonning alomati Samimiy insonning alomati Rostgo'y insonning alomati 31 / 50 31) 17) Fugarolarning dinga munosabatidan qat'i nazar, diniy qarashlarni majburan singdirishga yo'l qo’ymagan holda, ularga sharoit yaratish mamlakatimizda nimaning ustuvorligini ta'minlaydi? Demokratiyani rivojlantirishni Vijdon erkinligini Miliy qadriyatlarni rivojini Kuchli ijtimoiy himoyani 32 / 50 32) 18) Shaxs fazilatlari, ichki "men"ining eng yaxshi qirralarini namoyon qiluvchi ijod shakli qaysi javob variantida to'g'ri ko'rsatilgan? Mulogot Hissiyot Ishtiyog Tasavvur 33 / 50 33) 4) Albert Eynshteyn aytganidek, muvaffagiyat gozonishda hammasi juda oddiy-barcha biror ishni bajarish imkonsiz deb turganida bir jasur odam keladi-da, ularning fikriga shubha bilan qarab, o'sha ishni uddalaydi. Ushbu fikr qanday ko'nikmaga misol bo'la oladi? Kreativ fikrlash Konstruktiv fikrlash Tangidiy fikrlash Keng qamrovli ijodiy fikrlash 34 / 50 34) 34) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chiqib, o'z vaqtida yordam berish o'quvchilar erkin rivojlanishlari va o'zlarini namoyon eta olishlari uchun o'zaro hurmat muhitini yaratish maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas'uliyatli garorlarini gabul qilishga yordam berish 35 / 50 35) 48) Hayo va iymon ikkisi bir-biriga yaginlashtirilgan. Qachon ulardan biri yo'golsa, boshqasi ham yo'goladi. Ma'naviyat xazinasidan berilgan ushbu hikmatli so'z orqali o'quvchilarda qanday kompetensiya shakllantiriladi? - Kommunikativ kompetensiya - Axborot bilan ishlash kompetensiyasi - Umummadaniy kompetensiya - Matematik savodxonlik kompetensiyasi 36 / 50 36) 11) Etiket qoidalari to'g'ri berilgan javob variantini aniqlang.1) insonlarni bir-biriga tanishtirilganida ular haqida qisqa ma’lumot beriladi;2) tanishtirayotgan odamga xayrixohligingizni bildirish maqsadida qo'l uzatishingiz zarur;3) erkaklar qo'l uzatmasa, ayollar qo'I uzatmaydilar;4) avvalo, erkaklar ayollar bilan tanishtiriladi, salomlashiladi;5) ayol va erkaklar to'plangan katta davralarda birinchi bo'lib erkaklar so'rashadi;6) erkaklar avval ayollar bilan, keyin o'zaro salomlashishlari odobdan bo'ladi;7) ko'cha-ko'yda ayol kishi erkak kishining chap tomonida yuradi. 1, 2,4, 3 2. 3. 4.7 1, 2,4, 6 1, 2, 4, 5 37 / 50 37) 45) O'gituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? - O'qituvchining ijtimoiy faoliyati - O'qituvchining innovatsion faoliyati - O'qituvchining qo'shimcha faoliyati - O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati 38 / 50 38) 47) Ta'lim - bu. - Ta'lim jarayonida o'zlashtirilgan bilim, ko'nikma, malaka va fikrlash usullari tizimi -Belgilangan maqsadga erishish yo'lida o'qituvchi va o'quvchining o'zaro hamkorligi - Ta'lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo'llari -Ta'lim magsadi va vazifalariga erishish yo'lidagi faoliyat turlari 39 / 50 39) 20) Nuqtalar o'rniga kerakli so'zlarni qo'yib, hikmatli so'zlarni to'ldiring. 1) Halol mehnat - mo'l .. . kasod 2) Puldan tashqari hech nimani tan qashshoqlik olmaydigan tadbirkorlik -. dir. boxabar 3) Tadbirkorlikning siri boshqalar daromad bilmagan tadbirdan .. bo'lishdir. e) soxtalik 1-d, 2-b, 3-a 1-d, 2-b, 3-c 1-d, 2-a, 3-c 1-a, 2-b, 3-c 40 / 50 40) 2) Itoatkorlik, hafsala, biror ishni astoydil berilib, sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi qaysi javob variantida to'g'ri ko'rsatilgan? Mas'uliyat Qunt Matonat Qat'iyat 41 / 50 41) 35) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday magsadda foydalaniladi? Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun Differensial yondashuvni ta'minlash uchun To'g'ri baholash va qayta alogani o'rnatish uchun 42 / 50 42) 3) Insonning burchlari to'rtga bo'linadi: o'z oldidagi burch; oilasi oldidagi burch; davlat oldidagi burch; o'zga odamlar oldidagi burch. Mana shu to'rt zarurat ado etilsa qanday ish amalga oshadi? Bag'rikenglik Mas'uliyat Vatanparvarlik ljtimoiy hamkorlik 43 / 50 43) 40) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'Igach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 3, 4 - 2,3 1, 4 - 1.2 44 / 50 44) 5) Yaxshi fazilatli insonni hech kim omaddan ayira olmaydi. Yomon xulqli kishiga ..........Ushbu fikrga mos javob variantini aniqlang. Hech kim yordam berolmaydi Hech kim do'st deb bilmaydi Hamma nafrat bilan garaydi Hech kim ta'sir eta olmaydi 45 / 50 45) 23) Do'kondan biror nima harid qilsangiz, uning qadog'ida foydalanish yo'riqnomasi mavjud bo'ladi. Ushbu yo'riqnoma nimaning yaqqol namunasi hisoblanadi? Algoritm Texnologiya Reklama Muvofiqlik sertifikati 46 / 50 46) 19) Barcha muvaffaqiyatli odamlarga xos ko'nikma yozilgan javobni toping. Tavakkal qilish, yangi marralarga erishish Boshqalarda ko'rgan yaxshi xislatlarni o'zlarida ham shakllantirish O'z olamlaridan tashgariga chigish, xatolarni hayotning saboqlari deb qabul qilish Teran idrok qilish, xayolotdan unumli foydalana olish 47 / 50 47) 39) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? - Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) -Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) --Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) -Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) 48 / 50 48) 42) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo'nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 3,4 -2,4 2,3 - 1,2 49 / 50 49) 1) Insonning ..., imon-e'tigodi har qanday mashaqqatni yengish uchun asosdir. Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Pok vijdoni Orttirilgan tajribasi Mustahkam irodasi Mahorati 50 / 50 50) 26) Maqsad sari qat'iy borishda ichki rag'batni oshirish yo'llarini aniqlang. 1) katta maqsadga olib boruvchi kichik maqsadlarni belgilash; 2) quruq so'zlardan voz kechib, ishga kirishish; 3) xotirjamlikni o'rganish; 4) boshqalarni xatolarini kuzatish; 5) to'g'ri ovqatlanish; 6) jismoniy mashqlar qilish; 7) muvaffaqiyatsiz insonlarga achinish hissi. 1, 3,4, 6,7 1 2 3 4 6 1,2, 3,4,7 1,2,3,5,6 Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarbiya (att)