Biologiya fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 16.04.202416.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Biologiya fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 628 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Biologiya fanidan Attestatsiya №1 Biologiya fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 4. Qandli diabet bilan og‘rigan bemorlarni davolash uchun zarur bo‘lgan insulin gormoni hozirda Escherichia coli bakteriyasi yordamida sanoat miqyosida ishlab chiqarilmoqda. Bunga biologiya fani qaysi sohasining yutuqlari tufayli erishildi? - sun‘iy mutagenez - hujayra gibridizatsiyasi - klonlash - genetik muhandislik 2 / 50 2) 38. Topshiriqni bajaring.. - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri - Faqat III fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri 3 / 50 3) 3. Filogenetik jihatdan uzoq guruhlari orasida o‘xshash tuzilmalar yoki organlarning paydo bo‘lish evolyutsion hodisasi qanday nomlanadi? - konvergensiya - divergensiya - allopatrik tanlanish - simpatrik alohidalanish 4 / 50 4) 36. Topshiriqni bajaring.. - 4,5,6 - 2,3,4 - 3,2,6 - 5,1,6 5 / 50 5) 49. O‘qituvchi o‘quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda faqatgina berilgan adabiyotlar ro‘yxatidan foydalanmasdan, o‘z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so‘radi. Shunda o‘qituvchi o‘quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? - Ijtimoiy ta’lim turi - Darsdan tashqari ta’lim turi - Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim - Muammoli ta’lim turi 6 / 50 6) 40. Topshiriqni bajaring.. - 1,3,4 - 2,3,4 - 1,2,3 - 1,2,4 7 / 50 7) 16. Topshiriqni bajaring. - 5’-ATG-GCT-GCT-CGA-AAA-GCT-3’ - 5’-ATG-GGT-CCT-CGA-AAA-CGT-3’ - 5’-ATG-GCT-GGT-CGA-AAA-CCT-3’ - 5’-ATG-GCT-CCT-CGA-AAA-CCT-3’ 8 / 50 8) 43. Topshiriqni bajaring. - 1-V, 2-B, 3-D, 4-G - 1-D, 2-G, 3-A, 4-B - 1-B, 2-A, 3-G, 4-V - 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 9 / 50 9) 39. Topshiriqni bajaring.. 3. B+ a - agglyutinatsiya; 1. O+ a+ ß= agglyutinatsiya;1 2. A+a- agglyutinatsiya; 4. A+ B= agglyutinatsiya; 10 / 50 10) 32. Topshiriqni bajaring.. - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri - Faqat III fikr to‘g‘ri 11 / 50 11) 15. Topshiriqni bajaring. - b, d - b, c - c, d - a, c 12 / 50 12) 30. Topshiriqni bajaring.. - 2,5,7,8 - 3,5,6,7 - 1,4,6,8 - 4,5,6,7 13 / 50 13) 12. Topshiriqni bajaring. - Faqat III fikr to‘g‘ri - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri - Faqat I fikr to‘g‘ri 14 / 50 14) 25. Topshiriqni bajaring.. - 1,2,5 - 1,3,6 - 4,5,6 - 1,2,6 15 / 50 15) 24. Topshiriqni bajaring.. - 2,5,7 - 3,4,6 - 6,7,9 - 1,8,9 16 / 50 16) 21. Topshiriqni bajaring.. - 4,6,8 - 2,5,8 - 7,8,9 - 3,4,6 17 / 50 17) 48. O‘qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o‘qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? - O‘qituvchining ishdan tashqari faoliyati - O‘qituvchining innovatsion faoliyati - O‘qituvchining ijtimoiy faoliyati - O‘qituvchining qo‘shimcha faoliyati 18 / 50 18) 1.Odamlarda qon ivish jarayonida bevosita ishtirok etadigan moddalar va tuzilmalar keltirilgan variantni aniqlang. - eritrotsitlar, trombin, fibrin, alfa globulin - trombotsitlar, trombin, protrombin, fibrin - fibrin, protrombin, trombotsitlar, agglyutinin - eritrotsitlar, trombosit, fibrin, leykosit 19 / 50 19) 29. Topshiriqni bajaring.. - Autosomaga birikkan resessiv kasallik - X xromosomaga birikkan resessiv kasallik - X xromosomaga birikkan dominant kasallik - Autosomaga birikkan dominant kasallik 20 / 50 20) 37. Topshiriqni bajaring.. 1. A geni 0,4; a geni 0,6; 2)uzun yungli 62,5% va kalta yungli 37,5%; 2. A geni 0,4; a geni 0,6; 2)uzun yungli 64% va kalta yungli 36% 3. A geni 0,8; a geni 0,4; 2)uzun yungli 62,5% va kalta yungli 37,5%; 4. A geni 0,6; a geni 0,4; 2)uzun yungli 100% va kalta yungli 0 %; 21 / 50 21) 47. Topshiriqni bajaring. - 1,2,5 - 2,4,5 - 2,3,4,5 - 1,2,3,5 22 / 50 22) 10. O‘qituvchi dars davomida aksariyat o‘quvchilarni tingladi. Noto‘g‘ri fikrlarni rad etmasdan, yo‘naltiruvchi savollar bilan yangi mavzuni tushuntirishga harakat qildi. O‘qituvchi tomonidan bunday usul nima maqsadda qo‘llangan edi? 3. O‘quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini to‘g‘ri va samarali tashkil etish maqsadida; 4. O‘quvchilar bilimini baholashning differensial yondashuvini hamda odilona baholash maqsadida. 2. Yoshga doir pedagogika va psixologiya, bolalar bilan ishlash usul va metodlarini to‘g‘ri qo‘llash maqsadida; 1. Dars davomida har bir o‘quvchiga o‘z g‘oyalari va qarashlarini ifoda etish imkoniyatini berish maqsadida; 23 / 50 23) 11. Topshiriqni bajaring. - 1 – b; 2 – g; 3 – d - 1 – a; 2 – b; 3 – d - 1 – h; 2 – a; 3 – d - 1 – b; 2 – h; 3 – c 24 / 50 24) 9. “Dars vaqtini oqilona tashkillashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarini aniqlash” o‘qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko‘nikmalariga kiradi? - O‘quv jarayonini rejalashtirish - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish - Ta’lim samaradorligini ta’minlash - O‘quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 25 / 50 25) 44. Topshiriqni bajaring. - 2,4 - 1,4 - 1,2 - 2,3 26 / 50 26) 42. O‘qituvchi muayyan mavzu bo‘yicha o‘quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so‘ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta’lim turiga taalluqli? - reproduktiv ta’lim - tabaqalashtirilgan ta’lim - shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim - muammoli ta’lim turi 27 / 50 27) 22. Topshiriqni bajaring.. - II va III fikr to‘g‘ri - Faqat II fikr to‘g‘ri - Faqat III fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri 28 / 50 28) 5. Tajriba dalasida ekilgan o‘simliklar o‘sishning susayishi va barg tomirlarida chipor dog‘lar paydo bo‘lishi kuzatildi. Buning sababi tuproqda minerallar yetishmasligi tufayli yuz bergani aniqlandi. Qaysi element boshqalariga nisbatan ko‘proq kamaygan? - azot - fosfor - magniy - kaliy 29 / 50 29) 23. Topshiriqni bajaring.. - 1- raqam bilan ko‘rsatilgan qismida ribosomlar shakllanadi - 6- raqam bilan ko‘rsatilgan qismida glikogen sintezida ishtirok etadi - 7- raqam bilan ko‘rsatilgan qismi hujayraning turgorligini ta’minlaydi - 5- raqam bilan ko‘rsatilgan qismida oksidlanish jarayoni sodir bo‘ladi 30 / 50 30) 26. Topshiriqni bajaring.. - 4,5,6,8 - 1,5,7,10 - 3,5,7,9 - 2,3,4,9 31 / 50 31) 35. Topshiriqni bajaring.. - Faqat III fikr to‘g‘ri; - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri 32 / 50 32) 31. Topshiriqni bajaring.. - denitrifikatsiya, assimlyatsiya - ammonitrifikatsiya, denitrifikatsiya - assimilyatsiya, denitrifikatsiya - nitrifikatsiya, assimilyatsiya 33 / 50 33) 34. Topshririqni bajaring. - c,d - a,d - a,b - b,c 34 / 50 34) 19. Topshiriqni bajaring. - 1)sporalilar; 3)zuhrasoch; 4)namsevar funariya - 2)qirqquloqdosh; 3)qirqquloqsimon; 4)funariya - 1)o‘simliklar; 2)qirqquloqdosh; 4)qirqquloqsimon - 1)sporalilar; 3)qirqquloqsimon; 4)funariyadosh 35 / 50 35) 41. O‘quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O‘quvchi o‘z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? - Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish….o‘z-o‘zini tartibga solish… to‘siqlarni yengish) - Kognitiv (yangi ma’lumotlarni o‘rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) - Kommunikativ (shaxslararo ko‘nikmalar… boshqalar bilan ishlash va o‘zaro hamkorlikda bo‘lish) - Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma’lumotlarni sharhlash va ishlatish) 36 / 50 36) 33. Topshiriqni bajaring.. - 1,2,4 - 4,5,6 - 4,5,7 - 2,4,6 37 / 50 37) 7. Rejalashtirilayotgan darsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? 3. Darsning maqsadlari, o‘quvchilarning yosh xususiyatlari va o‘zlashtirishiga mos kelishi lozim; 1. Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim; 2. O‘quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim; 4. Turli xil ta’limiy ehtiyojlar, shuningdek iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim. 38 / 50 38) 14. Topshiriqni bajaring. - 1) qoplovchi; 2) asosiy; 3) floema - 1) qoplovchi; 2) o‘zak; 3) ksilema - 1) po‘stloq; 2) floema; 3) ksilema - 1) epiderma; 2) floema; 3) ksilema 39 / 50 39) 50. O‘qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o‘quvchida qanday ko‘nikma turi shakllantiriladi? - qo‘llash - tahlil - mulohaza - bilish 40 / 50 40) 17. Topshiriqni bajaring.. - 3) kitsimonlar; 4) kemiruvchilar; 4) tulkilar - 1) molyuskalar; 3) primatlar; 5) sichqonlar - 2) peptiliyalarlar; 3) kemiruvchilar; 4) tulkilar - 1) xordalilar; 2) kitsimonlar; 5) dala sichqoni 41 / 50 41) 45. Topshiriqni bajaring. - 2,1,3,4 - 3,1,2,4 - 2,1,4,3 - 1,4,2,3 42 / 50 42) 6. Aerob usulda nafas oluvchi organizmni aniqlang. - achitqi zamburug‘i - exinokokk - mog‘or zamburug‘i - ossillatoriya 43 / 50 43) 2. O‘rmon qirqqulog‘ining sinf sistematik birligi berilgan variantni aniqlang. - qirqquloqsimon - qirqquloq - qirqquloqtoifa - qirqquloqdosh 44 / 50 44) 28. Topshiriqni bajaring.. - 3,4,6 - 4,7,8 - 2,5,7 - 3,6,8 45 / 50 45) 20. Topshiriqni bajaring. - 1- eritma izotonik; 2- eritma gipotonik;3- eritma gipertonik - 1 - eritma izotonik; 2- eritma gipertonik; 3- eritma gipotonik - 1- eritma gipotonik; 2- eritma gipertonik; 3- eritma izotonik - 1- eritma gipertonik; 2- eritma izotonik; 3- eritma gipotonik 46 / 50 46) 18. Topshiriqni bajaring. - 9,10,1,8 - 6,7,8,9 - 2,3,6,9 - 3,4,8,5 47 / 50 47) 8. Nima uchun o‘quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? 1. O‘quvchilarga o‘zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishga yordam berish; 2. Sinf kesimida nisbiy baholash va o‘quvchilarga individual ta’lim ehtiyojlaridan kelib chiqib, o‘z vaqtida yordam berish; 4. O‘quvchilar erkin rivojlanishlari va o‘zlarini namoyon eta olishlari uchun o‘zaro hurmat muhitini yaratish. 3. Maqsadga qay darajada erishganligini ko‘rsatish, o‘qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish; 48 / 50 48) 46. Topshiriqni bajaring. - 1,4 - 2,3 - 2,4 - 1,2 49 / 50 49) 13. Topshiriqni bajaring. - A va B populyatsiya tarqalgan hududda produsentlar keskin kamaygan - A va B populyatsiya individlari bitta ekologik nishada joylashgan - A populyatsiya individlari B populyatsiyani hududdan siqib chiqargan - A va B populyatsiyalarining o‘rtasida amensalizm munosabatlari shakllangan 50 / 50 50) 27. Topshiriqni bajaring.. - a)0,90; b)7600 - a)0,9025; b)7980 - a)0,9025; b)55790 - a)0,81; b)15120 Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Biologiya (att)