Biologiya fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 16.04.202416.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Biologiya fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 635 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Biologiya fanidan Attestatsiya №1 Biologiya fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 5. Tajriba dalasida ekilgan o‘simliklar o‘sishning susayishi va barg tomirlarida chipor dog‘lar paydo bo‘lishi kuzatildi. Buning sababi tuproqda minerallar yetishmasligi tufayli yuz bergani aniqlandi. Qaysi element boshqalariga nisbatan ko‘proq kamaygan? - magniy - fosfor - kaliy - azot 2 / 50 2) 17. Topshiriqni bajaring.. - 1) xordalilar; 2) kitsimonlar; 5) dala sichqoni - 1) molyuskalar; 3) primatlar; 5) sichqonlar - 2) peptiliyalarlar; 3) kemiruvchilar; 4) tulkilar - 3) kitsimonlar; 4) kemiruvchilar; 4) tulkilar 3 / 50 3) 1.Odamlarda qon ivish jarayonida bevosita ishtirok etadigan moddalar va tuzilmalar keltirilgan variantni aniqlang. - eritrotsitlar, trombosit, fibrin, leykosit - eritrotsitlar, trombin, fibrin, alfa globulin - fibrin, protrombin, trombotsitlar, agglyutinin - trombotsitlar, trombin, protrombin, fibrin 4 / 50 4) 24. Topshiriqni bajaring.. - 2,5,7 - 6,7,9 - 1,8,9 - 3,4,6 5 / 50 5) 48. O‘qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o‘qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? - O‘qituvchining ishdan tashqari faoliyati - O‘qituvchining ijtimoiy faoliyati - O‘qituvchining innovatsion faoliyati - O‘qituvchining qo‘shimcha faoliyati 6 / 50 6) 46. Topshiriqni bajaring. - 1,2 - 2,4 - 2,3 - 1,4 7 / 50 7) 16. Topshiriqni bajaring. - 5’-ATG-GGT-CCT-CGA-AAA-CGT-3’ - 5’-ATG-GCT-GCT-CGA-AAA-GCT-3’ - 5’-ATG-GCT-GGT-CGA-AAA-CCT-3’ - 5’-ATG-GCT-CCT-CGA-AAA-CCT-3’ 8 / 50 8) 35. Topshiriqni bajaring.. - I va III fikr to‘g‘ri - Faqat III fikr to‘g‘ri; - I va II fikr to‘g‘ri - Faqat II fikr to‘g‘ri 9 / 50 9) 20. Topshiriqni bajaring. - 1- eritma gipotonik; 2- eritma gipertonik; 3- eritma izotonik - 1- eritma gipertonik; 2- eritma izotonik; 3- eritma gipotonik - 1- eritma izotonik; 2- eritma gipotonik;3- eritma gipertonik - 1 - eritma izotonik; 2- eritma gipertonik; 3- eritma gipotonik 10 / 50 10) 10. O‘qituvchi dars davomida aksariyat o‘quvchilarni tingladi. Noto‘g‘ri fikrlarni rad etmasdan, yo‘naltiruvchi savollar bilan yangi mavzuni tushuntirishga harakat qildi. O‘qituvchi tomonidan bunday usul nima maqsadda qo‘llangan edi? 4. O‘quvchilar bilimini baholashning differensial yondashuvini hamda odilona baholash maqsadida. 3. O‘quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini to‘g‘ri va samarali tashkil etish maqsadida; 1. Dars davomida har bir o‘quvchiga o‘z g‘oyalari va qarashlarini ifoda etish imkoniyatini berish maqsadida; 2. Yoshga doir pedagogika va psixologiya, bolalar bilan ishlash usul va metodlarini to‘g‘ri qo‘llash maqsadida; 11 / 50 11) 21. Topshiriqni bajaring.. - 4,6,8 - 7,8,9 - 2,5,8 - 3,4,6 12 / 50 12) 9. “Dars vaqtini oqilona tashkillashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarini aniqlash” o‘qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko‘nikmalariga kiradi? - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish - O‘quv jarayonini rejalashtirish - Ta’lim samaradorligini ta’minlash - O‘quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 13 / 50 13) 45. Topshiriqni bajaring. - 2,1,3,4 - 1,4,2,3 - 3,1,2,4 - 2,1,4,3 14 / 50 14) 7. Rejalashtirilayotgan darsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? 3. Darsning maqsadlari, o‘quvchilarning yosh xususiyatlari va o‘zlashtirishiga mos kelishi lozim; 1. Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim; 2. O‘quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim; 4. Turli xil ta’limiy ehtiyojlar, shuningdek iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim. 15 / 50 15) 2. O‘rmon qirqqulog‘ining sinf sistematik birligi berilgan variantni aniqlang. - qirqquloqsimon - qirqquloqtoifa - qirqquloq - qirqquloqdosh 16 / 50 16) 44. Topshiriqni bajaring. - 2,3 - 2,4 - 1,4 - 1,2 17 / 50 17) 33. Topshiriqni bajaring.. - 2,4,6 - 1,2,4 - 4,5,6 - 4,5,7 18 / 50 18) 49. O‘qituvchi o‘quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda faqatgina berilgan adabiyotlar ro‘yxatidan foydalanmasdan, o‘z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so‘radi. Shunda o‘qituvchi o‘quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? - Muammoli ta’lim turi - Ijtimoiy ta’lim turi - Darsdan tashqari ta’lim turi - Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim 19 / 50 19) 28. Topshiriqni bajaring.. - 4,7,8 - 2,5,7 - 3,6,8 - 3,4,6 20 / 50 20) 25. Topshiriqni bajaring.. - 1,3,6 - 1,2,6 - 1,2,5 - 4,5,6 21 / 50 21) 13. Topshiriqni bajaring. - A va B populyatsiya individlari bitta ekologik nishada joylashgan - A va B populyatsiyalarining o‘rtasida amensalizm munosabatlari shakllangan - A populyatsiya individlari B populyatsiyani hududdan siqib chiqargan - A va B populyatsiya tarqalgan hududda produsentlar keskin kamaygan 22 / 50 22) 22. Topshiriqni bajaring.. - II va III fikr to‘g‘ri - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri - Faqat III fikr to‘g‘ri 23 / 50 23) 41. O‘quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O‘quvchi o‘z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? - Kognitiv (yangi ma’lumotlarni o‘rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) - Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma’lumotlarni sharhlash va ishlatish) - Kommunikativ (shaxslararo ko‘nikmalar… boshqalar bilan ishlash va o‘zaro hamkorlikda bo‘lish) - Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish….o‘z-o‘zini tartibga solish… to‘siqlarni yengish) 24 / 50 24) 31. Topshiriqni bajaring.. - ammonitrifikatsiya, denitrifikatsiya - denitrifikatsiya, assimlyatsiya - assimilyatsiya, denitrifikatsiya - nitrifikatsiya, assimilyatsiya 25 / 50 25) 34. Topshririqni bajaring. - a,d - b,c - a,b - c,d 26 / 50 26) 4. Qandli diabet bilan og‘rigan bemorlarni davolash uchun zarur bo‘lgan insulin gormoni hozirda Escherichia coli bakteriyasi yordamida sanoat miqyosida ishlab chiqarilmoqda. Bunga biologiya fani qaysi sohasining yutuqlari tufayli erishildi? - sun‘iy mutagenez - hujayra gibridizatsiyasi - klonlash - genetik muhandislik 27 / 50 27) 11. Topshiriqni bajaring. - 1 – b; 2 – g; 3 – d - 1 – a; 2 – b; 3 – d - 1 – h; 2 – a; 3 – d - 1 – b; 2 – h; 3 – c 28 / 50 28) 36. Topshiriqni bajaring.. - 3,2,6 - 2,3,4 - 4,5,6 - 5,1,6 29 / 50 29) 50. O‘qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o‘quvchida qanday ko‘nikma turi shakllantiriladi? - bilish - tahlil - mulohaza - qo‘llash 30 / 50 30) 32. Topshiriqni bajaring.. - Faqat III fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri 31 / 50 31) 6. Aerob usulda nafas oluvchi organizmni aniqlang. - mog‘or zamburug‘i - exinokokk - ossillatoriya - achitqi zamburug‘i 32 / 50 32) 39. Topshiriqni bajaring.. 3. B+ a - agglyutinatsiya; 2. A+a- agglyutinatsiya; 1. O+ a+ ß= agglyutinatsiya;1 4. A+ B= agglyutinatsiya; 33 / 50 33) 26. Topshiriqni bajaring.. - 2,3,4,9 - 3,5,7,9 - 1,5,7,10 - 4,5,6,8 34 / 50 34) 30. Topshiriqni bajaring.. - 2,5,7,8 - 3,5,6,7 - 1,4,6,8 - 4,5,6,7 35 / 50 35) 8. Nima uchun o‘quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? 4. O‘quvchilar erkin rivojlanishlari va o‘zlarini namoyon eta olishlari uchun o‘zaro hurmat muhitini yaratish. 1. O‘quvchilarga o‘zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishga yordam berish; 2. Sinf kesimida nisbiy baholash va o‘quvchilarga individual ta’lim ehtiyojlaridan kelib chiqib, o‘z vaqtida yordam berish; 3. Maqsadga qay darajada erishganligini ko‘rsatish, o‘qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish; 36 / 50 36) 40. Topshiriqni bajaring.. - 1,3,4 - 2,3,4 - 1,2,4 - 1,2,3 37 / 50 37) 19. Topshiriqni bajaring. - 1)sporalilar; 3)qirqquloqsimon; 4)funariyadosh - 1)o‘simliklar; 2)qirqquloqdosh; 4)qirqquloqsimon - 2)qirqquloqdosh; 3)qirqquloqsimon; 4)funariya - 1)sporalilar; 3)zuhrasoch; 4)namsevar funariya 38 / 50 38) 18. Topshiriqni bajaring. - 2,3,6,9 - 6,7,8,9 - 3,4,8,5 - 9,10,1,8 39 / 50 39) 42. O‘qituvchi muayyan mavzu bo‘yicha o‘quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so‘ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta’lim turiga taalluqli? - reproduktiv ta’lim - muammoli ta’lim turi - shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim - tabaqalashtirilgan ta’lim 40 / 50 40) 38. Topshiriqni bajaring.. - Faqat II fikr to‘g‘ri - I va III fikr to‘g‘ri - Faqat III fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri 41 / 50 41) 12. Topshiriqni bajaring. - Faqat III fikr to‘g‘ri - I va II fikr to‘g‘ri - Faqat II fikr to‘g‘ri - Faqat I fikr to‘g‘ri 42 / 50 42) 14. Topshiriqni bajaring. - 1) qoplovchi; 2) o‘zak; 3) ksilema - 1) po‘stloq; 2) floema; 3) ksilema - 1) epiderma; 2) floema; 3) ksilema - 1) qoplovchi; 2) asosiy; 3) floema 43 / 50 43) 3. Filogenetik jihatdan uzoq guruhlari orasida o‘xshash tuzilmalar yoki organlarning paydo bo‘lish evolyutsion hodisasi qanday nomlanadi? - allopatrik tanlanish - divergensiya - konvergensiya - simpatrik alohidalanish 44 / 50 44) 37. Topshiriqni bajaring.. 4. A geni 0,6; a geni 0,4; 2)uzun yungli 100% va kalta yungli 0 %; 1. A geni 0,4; a geni 0,6; 2)uzun yungli 62,5% va kalta yungli 37,5%; 2. A geni 0,4; a geni 0,6; 2)uzun yungli 64% va kalta yungli 36% 3. A geni 0,8; a geni 0,4; 2)uzun yungli 62,5% va kalta yungli 37,5%; 45 / 50 45) 27. Topshiriqni bajaring.. - a)0,81; b)15120 - a)0,9025; b)55790 - a)0,9025; b)7980 - a)0,90; b)7600 46 / 50 46) 23. Topshiriqni bajaring.. - 7- raqam bilan ko‘rsatilgan qismi hujayraning turgorligini ta’minlaydi - 5- raqam bilan ko‘rsatilgan qismida oksidlanish jarayoni sodir bo‘ladi - 1- raqam bilan ko‘rsatilgan qismida ribosomlar shakllanadi - 6- raqam bilan ko‘rsatilgan qismida glikogen sintezida ishtirok etadi 47 / 50 47) 43. Topshiriqni bajaring. - 1-V, 2-B, 3-D, 4-G - 1-D, 2-G, 3-A, 4-B - 1-B, 2-A, 3-G, 4-V - 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 48 / 50 48) 15. Topshiriqni bajaring. - b, d - a, c - b, c - c, d 49 / 50 49) 29. Topshiriqni bajaring.. - X xromosomaga birikkan resessiv kasallik - Autosomaga birikkan dominant kasallik - Autosomaga birikkan resessiv kasallik - X xromosomaga birikkan dominant kasallik 50 / 50 50) 47. Topshiriqni bajaring. - 2,3,4,5 - 2,4,5 - 1,2,5 - 1,2,3,5 Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Biologiya (att)