Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 15.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 918 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Davlat tili (O'zbek tili) fanidan Attestatsiya testlari №1 Davlat tili-O'zbek tili fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 1. Ko’p yashash emas,qanday yashash muhim. Ushbu gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so’z fe’lning qaysi vazifa shaklida kelgan? sifatdosh ravishdosh sof fe’l harakat nomi 2 / 50 2) 47. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi.O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi.Bu qobiliyat qaysi faoliyati turiga kiradi? Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish....o'z-o'zini tartibga solish...to'siqlarni yengish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar... ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) 3 / 50 3) 17. Qaysi zamon shakli ba’zan harakatning doimiy, har uch zamonga ham oidligini ifodalaydi? kelasi zamon o‘tgan zamon kelasi zamon sifatdoshi hozirgi zamon 4 / 50 4) 30 Qaysi gapda tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Shunday odamlar borki // kelajakni oldindan bashorat qila oladilar. Mening opam ham // tajribali shifokor. Na qor, na yomg‘ir, na to‘fon va na bo‘ron // hech narsa dovyuraklarni qo‘rqita olmadi. Ehtimol, sizda ham shunday hollar bo‘lgandir // tun yarmidan og‘ganda birdan uyg‘onib ketasiz. 5 / 50 5) 21. Matnni o’qing va noto’g’ri hukmni toping Marokash bozori Marokashdagi Marokash bozorida haqiqiy Sharq ertaklaridagi muhitni his qilish mumkin. Go’yoki asrlar bu bozorni chetlab o’tgandek,kelajak ham tarixni, albatta,kutib oladigandek tasavvur uyg’onadi.Marokashga kelgan sayyoh bu bozorni aylanmay qaytmaydi. Ayniqsa,bozor o’zining xushbo’y ziravorlari bilan nom qozongan va butun rastalar bo’ylab ularning ifori aylanib yuradi.Shunningdek,bo’taloq junidan tayyorlangan nafis matoli liboslar bozor ramziga aylangan Bozor bo‘taloq junidan tayyorlangan liboslari bilan nom qozongan. Marokash bozorida kelajak tarixni kutib oladi. Bozor rastalar bo‘ylab ifori anqib yuradigan ziravorlari bilan mashhur. Bozor dunyodagi mashhur bozorlardan sanaladi. 6 / 50 6) 48. O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? mulohaza tahlil bilish qo'llash 7 / 50 7) 36. Nima uchun o’quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? sinf kesimida nisbiy baholash va o’quvchilardan kelib chiqib o’z vaqtida yordam berish maqsadga qay darajada erishganligini ko’rsatishga,o’qishni davom ettirishga qiziqtirish,motivatsiya berish o’quvchilar erkin rivojlanishlari va o’zlarini o’zaro namoyon eta olishlari uchun o’zaro hurmat muhitini yaratish O’quvchilarga o’zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishda yordam berish 8 / 50 8) 38. Qaysi holatlarda namunaviy o’quv rejalarga o’zgartirish kiritish mumkin? O’quvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqqan holda Yuqori tashkilot va maktab ma’muriyati buyrug’iga asosan Maktab ma’muriyati va metodik birlashma takliflariga ko’ra Ota-onalar va o’qituvchilarning ehtiyoj va talablariga binoan 9 / 50 9) 20. O’z tarix va ajdodlarini siylagan xalqning kelajagi,albatta,porloq bo’lad. Mazkur gapda yordamchi so’z turkumining qaysi turi mavjud? modal so‘z yuklama bog‘lovchi ko‘makchi 10 / 50 10) 16. Quyida berilgan gaplarning qaysi birida ohangni o‘zgartirish orqali farqli fikr hosil qilish mumkin? Tog‘ qushlarining sayrashi qo‘ylarning ma‘ragan ovozlariga jo‘r bo‘lmoqda. Haligi sumka ko‘targan qizini chaqirdi. Gulchehra mo‘ysafidga nima javob qilishni bilmay, o‘zini tramvayga otdi. – Nima bo‘ldi, qizim, nega yig‘layapsan? 11 / 50 11) 24. Qizchaga biror narsa bo’lganini payqagan Alisher bor kuchi bilan unga qarab yugurdi. Mazkur gapda kishilik olmoshi qaysi so’z o’rnida qo’llangan? payqagan Alisher qizchaga kuchi 12 / 50 12) 23. Qaysi qatorda yasama so‘z berilmagan? kuldon uzviy turtki injiq 13 / 50 13) 12. Qaysi qatorda sintaktik shakl yasovchi qo‘shimchalar o‘zaro omonimlik (shakldoshlik) hosil qilgan? ishlaNG-opaNG do‘stI-boyI (moq) o‘yinCHOQ-qo‘ziCHOQ to‘plaM-akaM 14 / 50 14) 25. -sa qo‘shimchasi vazifasiga ko‘ra qanday qo‘shimcha? so‘z yasovchi va sintaktik shakl yasovchi lug‘aviy shakl yasovchi va so‘z yasovchi faqat so‘z yasovchi faqat sintaktik shakl yasovchi 15 / 50 15) 46. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo‘lgach, o‘quvchilaming quyidagi savoliga duch keldi: “Bulaming bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o‘rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o‘qituvchi o‘quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to‘liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4)Baholash 1,2 2,3 1,4 2,4 16 / 50 16) 49. Faoliyat doirasida o'qituvchi o‘quvchilaming kognitiv va amaliy ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun turli usullardan foydalanadi. O‘qitish usullari va ularni amalga oshirishning o‘ziga xos xususiyatlarini moslaslitiring 1. Izohli- ko’rgazmali O‘quvchi belgilangan model bo'yicha harakatlami amalga oshiradi - o‘qituvchi ma’lumot beradi, o‘quvchilar uni idrok etadilar 2. Reproduktiv O‘qituvchi ma’lumot beradi - o’quvchi berilgan ma’lumotni qabul qiladi 3. Muammoli v) O‘quvchilaming mustaqil izlanuvchanlik faoliyatini amalga oshiradilar (nazariy yoki amaliy) 4. Tadqiqot g) O‘quvchilar oldilariga qo‘yilgan masalani hal qilisli ketma-ketligiga rioya qilgan holda vazifani bajaradilar va shu orqali bilimlarini rivojlantiradilar O‘quvchilar oldiga qo‘yilgan muammoni hal qilishda o’qituvchining ko‘rsatmalaridan bosqichma- bosqich foydalanadilar 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 17 / 50 17) 35. Ta’lim -bu …. Ta’lim jarayonida o’zlashtirilgan bilim,ko’nikma,malaka va fikrlash usullari Ta’lim maqsadi va vazifalariga erishish yo’lidagi faoliyati turlari Ta’lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo’llari Belgilangan maqsadga erishish yo’lida o’qituvchi va o’quvchining o’zaro hamkorligi 18 / 50 18) 50. Darslarda mavzuga mos keladigan o'rgazmali va tarqatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun Ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun Differencial yondashuvni ta'minlash uchun To'g'ri baholash va qayta aloqani o'rnatish uchun 19 / 50 19) 22. Qaysi gapda // shartli belgisi o'rnida tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Saltanat ham // ikkinchi bosqich talabasi. Shuni bilingki // biz sizni aslo unutmaymiz. Tilga ixtiyorsiz // elga e'tiborsiz. Bugun bu yerda eshitganlarim ham // haqiqat edi 20 / 50 20) 9. Taqlid so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. Kanizak aftidan shuni aytmoqchi edi, shekilli, noiloj “ha” dedi. Namoz g‘azabi oshib, dag‘-dag‘ qaltiray boshladi. Shu o‘rinda ta’kidlab o‘tish lozimki, eng qadimgi turkiy so‘z qisqa, lo‘nda, bir bo‘g‘inli bo‘lgan: bosh, qosh, ko‘z, qo‘l, kul, bor, yot, o‘t va hokazo. – Shoshma, Qorako‘z, shoshma. … Drr! Ana bo‘ldi, ketdik, – Chu, birodar. 21 / 50 21) 32 Ko‘z so‘zining o‘z ma’nosida qo‘llangan variantini aniqlang. buloq ko‘zi qushning ko‘zi ishning ko‘zi derazaning ko‘zi 22 / 50 22) 11. Tilimizning ma’lum davrida qo‘llanilib, hozirgi kunda foydalanilmaydigan so‘zlarga nima deyiladi? eskirgan so‘zlar vulgar so‘zlar jargon so‘zlar yangi so‘zlar 23 / 50 23) 26. Omon menga qaradi,men unga qaradim. Gapda ikkinchi darajali bo’lakning qaysi turi mavjud? to‘ldiruvchi aniqlovchi hol ega 24 / 50 24) 10. Nutq qanday yo‘l bilan amalga oshiriladi? harflar ketma-ketligi asosida bayon qilish orqali tovushlar vositasida so‘zlash va harflar vositasida yozish orqali so‘zlarni bir-biriga bog‘lab bayon qilish orqali tovushlar zanjiri asosida bayon qilish orqali 25 / 50 25) 34. “Hali ko‘nglingiz g‘unchaday yosh, ota”, – dedi Sayramov. Qo‘shtirnoqqa olingan jumla qaysi qatorda to‘g‘ri izohlangan? o‘zlashtirma gap buyruq gap muallif gapi ko‘chirma gap 26 / 50 26) 40. O‘qituvchi o‘quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o‘qitish usullari ketmaketligini qanday tanlashi lozim? Reproduktiv usul Axborot to‘plash - reseptiv usul Muammoli ta’lim usuli Tadqiqot usuli 2,1,4,3 2,1,3,4 1,4,2,3 3,1,2,4 27 / 50 27) 19. Miqdor-daraja ravishi berilgan gapni toping. Bular piyoda asta-sekin o‘rdaga bordilar. Ajdodlar yodi hamisha qalbimizda yashaydi. Bo‘ying sal cho‘zilsin, bironta duradgor usta topilsa, shogirdlikka topshirardim. Idoraga yaqin qolganda, Nuriddin otga qamchi urdi. 28 / 50 28) 42. O'qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati O'qituvchining innovatsion faoliyati 29 / 50 29) 4. gramatika(1), yovoyi(2),afsuz(3) Berilgan so’zlarning imlosi haqida qaysi javobda to’g’ri fikr bildirilgan? 2 va 3-so’z xató yozilgan barcha so’zlar xató yozilgan 1-so’z xató yozilgan barcha so’zlar to’g’ri yozilgan 30 / 50 30) 44 O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? muammoli ta'lim turi reproduktiv ta'lim tabaqalashtirilgan ta'lim shaxsga yo'naltirilgan ta'lim 31 / 50 31) 33. Qaysi asarda o‘z ishining ustalari Boniy va Moniy obrazlari ishtirok etgan? “Buyuk sakrash” hikoyasida “Yulduzlar mangu yonadi” romanida “Qarz” hikoyasida “Farhod va Shirin” dostonida 32 / 50 32) 15. Aqlli,es-hushli,tadbirli inson so’z boshlar,suhbatdosh jim bo’lgan zamon. Ushbu gapda nechta so’z yasovchi qo’shimcha mavjud? 5 ta 3 ta 6 ta 4 ta 33 / 50 33) 29. Modal so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. -Hay, shoshma, – debdi Zebi. Avvalo, insonning qalbi go‘zal bo‘lmog‘i kerak. -Yuring, salqinga o‘tamiz. – Xo‘p. To‘rtta savag‘ich bilan tap-tap urib, par singari titiladi. 34 / 50 34) 27. Agar fe’lda ham nisbat, ham mayl qo‘shimchasi bo‘lsa, ularning joylashuvi qay tartibda bo‘ladi? fe’lning undosh yoki unli bilan tugallanganiga qarab belgilanadi. fe’llarga bir vaqtda yo nisbat, yo mayl qo‘shimchalari qo‘shilmaydi. avval mayl, keyin nisbat qo‘shimchalari qo‘shiladi. avval nisbat, keyin mayl qo‘shimchalari qo‘shiladi. 35 / 50 35) 2. Opamning kitobi, qizil gul, uyga kirmoq birliklari bog’lanishning qaysi turiga mansub? teng bog’lanish otli birikma so’z qo’shilmasi so’z birikmasi 36 / 50 36) 37. Darsni boshlashdan avval o’qituvchi har bir o’quvchining darsdan tashqari vaqtda nima bilan shug’ullanishi haqida so’radi. Dars davomida barcha o’quvchi faol ishtirok etdi. O’qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash maqsadida qanday usuldan foydalandi? Dars vaqtini oqilona boshqarish va o’quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi O’quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashitrishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi motivatsion vaziyatlarni yaratish,ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi o’quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qiziqishlaridan foydalandi 37 / 50 37) 31 Qaysi gapda uyushiq aniqlovchi qo‘llangan? Quyosh yorug‘ida ko‘k, sariq, qizg‘ish qum zarrachalari yaltirardi. Ba’zilari qayroqtoshday uzunchoq va silliq edi. Ko‘lning atrofi o‘siq tollar, qalin qamishlar bilan o‘ralgan. Hulkar kulib, quvnab o‘yinga tushdi. 38 / 50 38) 41. O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib,bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig’ish ishlarini tashkil etish. 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish. 3. Tog’ chang’i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda “Ekologik muammolar “ mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 2,3 1,4 1,2 2,4 39 / 50 39) 14. Qadar ko‘makchisi qanday ma’no ifodalaydi? evazlik maqsad yo‘nalish chegara 40 / 50 40) 13. Shaxslarning ichki kechinmalari va narsaning bir holatdan ikkinchi holatga o‘tish jarayonini ifodalovchi fe’llar… harakat fe’llari holat fe’llari tafakkur fe’llari ruhiy holat fe’llari 41 / 50 41) 45 O’qituvchi o’quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi.Vazifani bajarishda faqatgina berilgan adabiyotlar ro’yxatidan foydalanmasdan,o’z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so’radi. Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? muammoli ta’lim turi shaxsga yo’naltirilgan ta’lim darsdan tashqari ta’lim turi ijtimoiy ta’lim turi 42 / 50 42) 3. Jamlovchi sonning -ov,-ala qo’shimchalari qaysi sonlarga qo’shiladi? birdan yettigacha bu qo’shimchaning sonlarga qo’shilishi cheklanmagan ikkidan o’ngacha birdan o’ngacha 43 / 50 43) 6. Nisbiy sifatlarni aniqlang yashil,chiroyli, kamtar xushbichim,serg’alva,qizil devsifat, do’ppili,soyaki kuzgi,aniq,to’la 44 / 50 44) 43. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o’tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to’g’ri ko’rsatilgan variantlarni belgilang 1. Ta’lim sifati,uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma’lumotlarni to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantirish va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqish 1,2,5 2,4,5 1,2,3,5 2,3,4,5 45 / 50 45) 28. Qaysi qatordagi gapda undalmalar uyushib kelgan? Muhtaram otalar, munis onaxonlarimiz bizni duo qilib o'tiribdi. Qadrli ustozlar, aziz talabalarni bayram bilan muborakbod etaman! Salom, yashil vodiylar, ko'm-ko'k o'rmonlar! Seni unutolmas yuragim aslo, Ey O'rta Osiyo, O'rta Osiyo. 46 / 50 46) 8 Bir biriga ma’nodosh (sinonim ) bo’lmagan so’zlar qatorini aniqlang vatan,yurt sovg’a,hadya tong,sabo sayyoh,turist 47 / 50 47) 7. Soyga qarab to’n bichmoq iborasi qanday ma’no anglatadi? kashf etmoq baho bernoq andoza olmoq tayyorlamoq 48 / 50 48) 39. Rejalashtirilayotgandarsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? Turli xil ta’limiy ehtiyojlar,shuningdek iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim O’quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr -qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim Darsning maqsadlari,o’quvchilarning yosh xususiyatlari va o’zlashtirishga mos kelishi lozim 49 / 50 49) 5. Yaxshi tarbiya ko‘rgan odam... xislatlari... biri shuki, bunday odam o‘z faoliyati... boshqalar... bir qadam oldinga o‘tsa, sheriklari... yordam qo‘li... uzatadi, sail... kengaytirib, yangi g‘alaba... ko‘zlaydi. Ushbu gapda nuqtalar o‘rnida ishlatilishi kerak bo"lgan qo‘shimchalar tartibi qaysi javobda to‘g‘ri ko"rsatilgan? -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni, -ni -ni, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni 50 / 50 50) 18. Shaxslarni yashash joyiga ko‘ra nomlab kelgan otlarni aniqlang. suvchi, zargar, kosib shaharlik, farq‘onalik, buxorolik Sarvi xola, Turdi tog‘a, Yo‘ldosh amaki chol, kampir, yigit, qiz Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Davlat tili (o'zbek tili) (att)