Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 15.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 898 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Davlat tili (O'zbek tili) fanidan Attestatsiya testlari №1 Davlat tili-O'zbek tili fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 25. -sa qo‘shimchasi vazifasiga ko‘ra qanday qo‘shimcha? faqat so‘z yasovchi lug‘aviy shakl yasovchi va so‘z yasovchi so‘z yasovchi va sintaktik shakl yasovchi faqat sintaktik shakl yasovchi 2 / 50 2) 33. Qaysi asarda o‘z ishining ustalari Boniy va Moniy obrazlari ishtirok etgan? “Yulduzlar mangu yonadi” romanida “Qarz” hikoyasida “Farhod va Shirin” dostonida “Buyuk sakrash” hikoyasida 3 / 50 3) 13. Shaxslarning ichki kechinmalari va narsaning bir holatdan ikkinchi holatga o‘tish jarayonini ifodalovchi fe’llar… holat fe’llari harakat fe’llari ruhiy holat fe’llari tafakkur fe’llari 4 / 50 4) 23. Qaysi qatorda yasama so‘z berilmagan? injiq kuldon turtki uzviy 5 / 50 5) 43. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o’tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to’g’ri ko’rsatilgan variantlarni belgilang 1. Ta’lim sifati,uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma’lumotlarni to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantirish va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqish 2,3,4,5 1,2,5 2,4,5 1,2,3,5 6 / 50 6) 22. Qaysi gapda // shartli belgisi o'rnida tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Bugun bu yerda eshitganlarim ham // haqiqat edi Saltanat ham // ikkinchi bosqich talabasi. Tilga ixtiyorsiz // elga e'tiborsiz. Shuni bilingki // biz sizni aslo unutmaymiz. 7 / 50 7) 21. Matnni o’qing va noto’g’ri hukmni toping Marokash bozori Marokashdagi Marokash bozorida haqiqiy Sharq ertaklaridagi muhitni his qilish mumkin. Go’yoki asrlar bu bozorni chetlab o’tgandek,kelajak ham tarixni, albatta,kutib oladigandek tasavvur uyg’onadi.Marokashga kelgan sayyoh bu bozorni aylanmay qaytmaydi. Ayniqsa,bozor o’zining xushbo’y ziravorlari bilan nom qozongan va butun rastalar bo’ylab ularning ifori aylanib yuradi.Shunningdek,bo’taloq junidan tayyorlangan nafis matoli liboslar bozor ramziga aylangan Bozor bo‘taloq junidan tayyorlangan liboslari bilan nom qozongan. Bozor dunyodagi mashhur bozorlardan sanaladi. Bozor rastalar bo‘ylab ifori anqib yuradigan ziravorlari bilan mashhur. Marokash bozorida kelajak tarixni kutib oladi. 8 / 50 8) 34. “Hali ko‘nglingiz g‘unchaday yosh, ota”, – dedi Sayramov. Qo‘shtirnoqqa olingan jumla qaysi qatorda to‘g‘ri izohlangan? muallif gapi ko‘chirma gap buyruq gap o‘zlashtirma gap 9 / 50 9) 32 Ko‘z so‘zining o‘z ma’nosida qo‘llangan variantini aniqlang. buloq ko‘zi qushning ko‘zi derazaning ko‘zi ishning ko‘zi 10 / 50 10) 50. Darslarda mavzuga mos keladigan o'rgazmali va tarqatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? To'g'ri baholash va qayta aloqani o'rnatish uchun Ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun Differencial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun 11 / 50 11) 36. Nima uchun o’quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? O’quvchilarga o’zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishda yordam berish sinf kesimida nisbiy baholash va o’quvchilardan kelib chiqib o’z vaqtida yordam berish o’quvchilar erkin rivojlanishlari va o’zlarini o’zaro namoyon eta olishlari uchun o’zaro hurmat muhitini yaratish maqsadga qay darajada erishganligini ko’rsatishga,o’qishni davom ettirishga qiziqtirish,motivatsiya berish 12 / 50 12) 14. Qadar ko‘makchisi qanday ma’no ifodalaydi? maqsad yo‘nalish chegara evazlik 13 / 50 13) 9. Taqlid so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. Namoz g‘azabi oshib, dag‘-dag‘ qaltiray boshladi. Shu o‘rinda ta’kidlab o‘tish lozimki, eng qadimgi turkiy so‘z qisqa, lo‘nda, bir bo‘g‘inli bo‘lgan: bosh, qosh, ko‘z, qo‘l, kul, bor, yot, o‘t va hokazo. – Shoshma, Qorako‘z, shoshma. … Drr! Ana bo‘ldi, ketdik, – Chu, birodar. Kanizak aftidan shuni aytmoqchi edi, shekilli, noiloj “ha” dedi. 14 / 50 14) 45 O’qituvchi o’quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi.Vazifani bajarishda faqatgina berilgan adabiyotlar ro’yxatidan foydalanmasdan,o’z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so’radi. Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? darsdan tashqari ta’lim turi muammoli ta’lim turi ijtimoiy ta’lim turi shaxsga yo’naltirilgan ta’lim 15 / 50 15) 48. O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? tahlil mulohaza bilish qo'llash 16 / 50 16) 3. Jamlovchi sonning -ov,-ala qo’shimchalari qaysi sonlarga qo’shiladi? birdan o’ngacha bu qo’shimchaning sonlarga qo’shilishi cheklanmagan ikkidan o’ngacha birdan yettigacha 17 / 50 17) 6. Nisbiy sifatlarni aniqlang kuzgi,aniq,to’la yashil,chiroyli, kamtar xushbichim,serg’alva,qizil devsifat, do’ppili,soyaki 18 / 50 18) 10. Nutq qanday yo‘l bilan amalga oshiriladi? tovushlar zanjiri asosida bayon qilish orqali harflar ketma-ketligi asosida bayon qilish orqali tovushlar vositasida so‘zlash va harflar vositasida yozish orqali so‘zlarni bir-biriga bog‘lab bayon qilish orqali 19 / 50 19) 12. Qaysi qatorda sintaktik shakl yasovchi qo‘shimchalar o‘zaro omonimlik (shakldoshlik) hosil qilgan? do‘stI-boyI (moq) to‘plaM-akaM ishlaNG-opaNG o‘yinCHOQ-qo‘ziCHOQ 20 / 50 20) 29. Modal so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. Avvalo, insonning qalbi go‘zal bo‘lmog‘i kerak. To‘rtta savag‘ich bilan tap-tap urib, par singari titiladi. -Yuring, salqinga o‘tamiz. – Xo‘p. -Hay, shoshma, – debdi Zebi. 21 / 50 21) 37. Darsni boshlashdan avval o’qituvchi har bir o’quvchining darsdan tashqari vaqtda nima bilan shug’ullanishi haqida so’radi. Dars davomida barcha o’quvchi faol ishtirok etdi. O’qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash maqsadida qanday usuldan foydalandi? o’quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qiziqishlaridan foydalandi O’quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashitrishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi Dars vaqtini oqilona boshqarish va o’quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi motivatsion vaziyatlarni yaratish,ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi 22 / 50 22) 40. O‘qituvchi o‘quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o‘qitish usullari ketmaketligini qanday tanlashi lozim? Reproduktiv usul Axborot to‘plash - reseptiv usul Muammoli ta’lim usuli Tadqiqot usuli 3,1,2,4 1,4,2,3 2,1,4,3 2,1,3,4 23 / 50 23) 16. Quyida berilgan gaplarning qaysi birida ohangni o‘zgartirish orqali farqli fikr hosil qilish mumkin? Tog‘ qushlarining sayrashi qo‘ylarning ma‘ragan ovozlariga jo‘r bo‘lmoqda. Haligi sumka ko‘targan qizini chaqirdi. Gulchehra mo‘ysafidga nima javob qilishni bilmay, o‘zini tramvayga otdi. – Nima bo‘ldi, qizim, nega yig‘layapsan? 24 / 50 24) 5. Yaxshi tarbiya ko‘rgan odam... xislatlari... biri shuki, bunday odam o‘z faoliyati... boshqalar... bir qadam oldinga o‘tsa, sheriklari... yordam qo‘li... uzatadi, sail... kengaytirib, yangi g‘alaba... ko‘zlaydi. Ushbu gapda nuqtalar o‘rnida ishlatilishi kerak bo"lgan qo‘shimchalar tartibi qaysi javobda to‘g‘ri ko"rsatilgan? -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni -ni, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni, -ni 25 / 50 25) 8 Bir biriga ma’nodosh (sinonim ) bo’lmagan so’zlar qatorini aniqlang tong,sabo vatan,yurt sayyoh,turist sovg’a,hadya 26 / 50 26) 4. gramatika(1), yovoyi(2),afsuz(3) Berilgan so’zlarning imlosi haqida qaysi javobda to’g’ri fikr bildirilgan? barcha so’zlar to’g’ri yozilgan 1-so’z xató yozilgan barcha so’zlar xató yozilgan 2 va 3-so’z xató yozilgan 27 / 50 27) 17. Qaysi zamon shakli ba’zan harakatning doimiy, har uch zamonga ham oidligini ifodalaydi? kelasi zamon sifatdoshi o‘tgan zamon kelasi zamon hozirgi zamon 28 / 50 28) 46. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo‘lgach, o‘quvchilaming quyidagi savoliga duch keldi: “Bulaming bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o‘rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o‘qituvchi o‘quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to‘liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4)Baholash 1,4 2,4 2,3 1,2 29 / 50 29) 38. Qaysi holatlarda namunaviy o’quv rejalarga o’zgartirish kiritish mumkin? Ota-onalar va o’qituvchilarning ehtiyoj va talablariga binoan Maktab ma’muriyati va metodik birlashma takliflariga ko’ra Yuqori tashkilot va maktab ma’muriyati buyrug’iga asosan O’quvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqqan holda 30 / 50 30) 47. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi.O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi.Bu qobiliyat qaysi faoliyati turiga kiradi? Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar... ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish....o'z-o'zini tartibga solish...to'siqlarni yengish) 31 / 50 31) 2. Opamning kitobi, qizil gul, uyga kirmoq birliklari bog’lanishning qaysi turiga mansub? teng bog’lanish otli birikma so’z qo’shilmasi so’z birikmasi 32 / 50 32) 24. Qizchaga biror narsa bo’lganini payqagan Alisher bor kuchi bilan unga qarab yugurdi. Mazkur gapda kishilik olmoshi qaysi so’z o’rnida qo’llangan? Alisher kuchi payqagan qizchaga 33 / 50 33) 41. O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib,bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig’ish ishlarini tashkil etish. 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish. 3. Tog’ chang’i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda “Ekologik muammolar “ mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 1,2 2,4 2,3 1,4 34 / 50 34) 20. O’z tarix va ajdodlarini siylagan xalqning kelajagi,albatta,porloq bo’lad. Mazkur gapda yordamchi so’z turkumining qaysi turi mavjud? yuklama ko‘makchi modal so‘z bog‘lovchi 35 / 50 35) 19. Miqdor-daraja ravishi berilgan gapni toping. Bo‘ying sal cho‘zilsin, bironta duradgor usta topilsa, shogirdlikka topshirardim. Idoraga yaqin qolganda, Nuriddin otga qamchi urdi. Bular piyoda asta-sekin o‘rdaga bordilar. Ajdodlar yodi hamisha qalbimizda yashaydi. 36 / 50 36) 42. O'qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining innovatsion faoliyati O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati 37 / 50 37) 26. Omon menga qaradi,men unga qaradim. Gapda ikkinchi darajali bo’lakning qaysi turi mavjud? ega hol to‘ldiruvchi aniqlovchi 38 / 50 38) 30 Qaysi gapda tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Shunday odamlar borki // kelajakni oldindan bashorat qila oladilar. Mening opam ham // tajribali shifokor. Ehtimol, sizda ham shunday hollar bo‘lgandir // tun yarmidan og‘ganda birdan uyg‘onib ketasiz. Na qor, na yomg‘ir, na to‘fon va na bo‘ron // hech narsa dovyuraklarni qo‘rqita olmadi. 39 / 50 39) 31 Qaysi gapda uyushiq aniqlovchi qo‘llangan? Ko‘lning atrofi o‘siq tollar, qalin qamishlar bilan o‘ralgan. Hulkar kulib, quvnab o‘yinga tushdi. Ba’zilari qayroqtoshday uzunchoq va silliq edi. Quyosh yorug‘ida ko‘k, sariq, qizg‘ish qum zarrachalari yaltirardi. 40 / 50 40) 35. Ta’lim -bu …. Ta’lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo’llari Belgilangan maqsadga erishish yo’lida o’qituvchi va o’quvchining o’zaro hamkorligi Ta’lim maqsadi va vazifalariga erishish yo’lidagi faoliyati turlari Ta’lim jarayonida o’zlashtirilgan bilim,ko’nikma,malaka va fikrlash usullari 41 / 50 41) 44 O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? shaxsga yo'naltirilgan ta'lim muammoli ta'lim turi tabaqalashtirilgan ta'lim reproduktiv ta'lim 42 / 50 42) 28. Qaysi qatordagi gapda undalmalar uyushib kelgan? Salom, yashil vodiylar, ko'm-ko'k o'rmonlar! Muhtaram otalar, munis onaxonlarimiz bizni duo qilib o'tiribdi. Qadrli ustozlar, aziz talabalarni bayram bilan muborakbod etaman! Seni unutolmas yuragim aslo, Ey O'rta Osiyo, O'rta Osiyo. 43 / 50 43) 1. Ko’p yashash emas,qanday yashash muhim. Ushbu gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so’z fe’lning qaysi vazifa shaklida kelgan? ravishdosh harakat nomi sof fe’l sifatdosh 44 / 50 44) 15. Aqlli,es-hushli,tadbirli inson so’z boshlar,suhbatdosh jim bo’lgan zamon. Ushbu gapda nechta so’z yasovchi qo’shimcha mavjud? 5 ta 3 ta 4 ta 6 ta 45 / 50 45) 18. Shaxslarni yashash joyiga ko‘ra nomlab kelgan otlarni aniqlang. suvchi, zargar, kosib Sarvi xola, Turdi tog‘a, Yo‘ldosh amaki shaharlik, farq‘onalik, buxorolik chol, kampir, yigit, qiz 46 / 50 46) 11. Tilimizning ma’lum davrida qo‘llanilib, hozirgi kunda foydalanilmaydigan so‘zlarga nima deyiladi? yangi so‘zlar eskirgan so‘zlar jargon so‘zlar vulgar so‘zlar 47 / 50 47) 27. Agar fe’lda ham nisbat, ham mayl qo‘shimchasi bo‘lsa, ularning joylashuvi qay tartibda bo‘ladi? fe’lning undosh yoki unli bilan tugallanganiga qarab belgilanadi. avval nisbat, keyin mayl qo‘shimchalari qo‘shiladi. fe’llarga bir vaqtda yo nisbat, yo mayl qo‘shimchalari qo‘shilmaydi. avval mayl, keyin nisbat qo‘shimchalari qo‘shiladi. 48 / 50 48) 49. Faoliyat doirasida o'qituvchi o‘quvchilaming kognitiv va amaliy ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun turli usullardan foydalanadi. O‘qitish usullari va ularni amalga oshirishning o‘ziga xos xususiyatlarini moslaslitiring 1. Izohli- ko’rgazmali O‘quvchi belgilangan model bo'yicha harakatlami amalga oshiradi - o‘qituvchi ma’lumot beradi, o‘quvchilar uni idrok etadilar 2. Reproduktiv O‘qituvchi ma’lumot beradi - o’quvchi berilgan ma’lumotni qabul qiladi 3. Muammoli v) O‘quvchilaming mustaqil izlanuvchanlik faoliyatini amalga oshiradilar (nazariy yoki amaliy) 4. Tadqiqot g) O‘quvchilar oldilariga qo‘yilgan masalani hal qilisli ketma-ketligiga rioya qilgan holda vazifani bajaradilar va shu orqali bilimlarini rivojlantiradilar O‘quvchilar oldiga qo‘yilgan muammoni hal qilishda o’qituvchining ko‘rsatmalaridan bosqichma- bosqich foydalanadilar 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 49 / 50 49) 39. Rejalashtirilayotgandarsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? O’quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim Darsning maqsadlari,o’quvchilarning yosh xususiyatlari va o’zlashtirishga mos kelishi lozim Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr -qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim Turli xil ta’limiy ehtiyojlar,shuningdek iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim 50 / 50 50) 7. Soyga qarab to’n bichmoq iborasi qanday ma’no anglatadi? tayyorlamoq kashf etmoq andoza olmoq baho bernoq Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Davlat tili (o'zbek tili) (att)