Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 Posted on 24.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 нет 0% 903 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 25. Topshiriqni bajaring.Javob variantlarning qaysi biri maktabgacha ta’lim muassasalari pedgog xodimlarining umumkasbiy bilimlariga taalluqli emas 1. O‘quv-tarbiyaviy jarayonni samarali boshqarish, o‘quv-me’yoriy hujjatlar bilan ishlash 2. Jamiyatni pedagogizatsiyalash sharoitida pedagogik profilaktikani tashkil etish va amalga oshirish 4. Kasbiy faoliyatning ilmiy sohasidagi o‘zgarishlarni anglash, tahlil etish, umumlashtirish. Tarbiyalanuvchi o‘zini boshqa bolalar bilan muloqot qilishdan tortishini kuzatdingiz. Buning sababi bolaning nutqi rivojlanmaganligi ekanini aniqladingiz. Bola nutqini rivojlantirish uchun qanday mashg‘ulotlardan foydalanasiz? 3. Zamonaviy ta’lim va innovatsion tendensiyalarni hisobga olgan holda, kasbiy o‘z-o‘zini rivojlantirish 2 / 50 2) 10. Maktabgacha ta’lim konsepsiyasi bu- 3. qayta shakllantiruvchi ta’lim texnologiyasiga asoslangan xuquqiy me’yoriy xujjatdir 4. bola shaxsiga yo‘naltirilgan ta’lim,hamkorlik pedagogikasiga asoslangan xuquqiy, me’yoriy xujjatdir 2. ijtimoiy pedagogik yondashuv hamda psixologik yondashuvga asoslangan xuquqiy me’yoriy xujjatdir 1, maktabgacha ta’limning xalqaro andozalarga mos zamonaviy yangilanish tamoyillari va modellarini yorituvchi xuquqiy,me’yoriy xujjatdir. 3 / 50 3) 17. Topshiriqni bajaring. “Bola xayoti xavfsizligi asoslari” mavzularida (haftaning shanba vayakshanba kuni dam olish kunlari boʻlganligi sababli, bolalar uyda yolgʻizqolishlari yoki ota-onalar bilan koʻngil ochar maskanlariga borishlari, suvhavzalarida choʻmilishlari va boshqa holatlarni inobatga olib, bolalarga begonashaxslar bilan muloqat qilganda, adashib qolganda qanday harakat qilish lozimligi toʻgʻrisida suhbat oʻtkiziladi).Ushbu suhbat 2023-yil 28-avgustdagi 99-sonli buyruqqa asosan haftaning qaysi kuniga rejalashtirilganligini belgilang. — Dushanba — Seshanba — Juma — Payshanba 4 / 50 4) 39. Topshiriqni bajaring. — 1-b, 2-c, 3-a, 4-d, 5-e — 1-b, 2-d, 3-c, 4-a, 5-e — 1-b, 2-c, 3-a, 4-e, 5-d — 1-b, 2-a, 3-e, 4-d, 5-c 5 / 50 5) 1.Sport o‘yinlari to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. — Volleybol, stol tennisi, badminton, futbol, basketbol — Tennis, basketbol,chana, badminton,chang‘i,chana — Konki, chang‘i, volleybol, futbol,velosiped,chana — Chana, volleybol, futbol, velosiped, narvonga chiqish, 6 / 50 6) 2. Topshiriqni bajaring..Atrofdagi odamlar bilan o‘zaro munosabatlarning konstruktiv usullariva vositalariga ega bo‘lishni taqozo qiladi; muloqot qilish va yuzaga kelgan o‘yin, bilish, maishiy va ijodiy vazifalarni muvaffaqiyatli hal qilish qobiliyati ……….deyiladi. — “Men” kompetensiyasi — bilish kompetensiyasi — kommunikativ kompetensiya — ijtimoiy kompetensiya 7 / 50 7) 5. Topshiriqni bajaring..…………-bu pedagogning ish jurnali bo‘lib,unda ta’lim va tarbiya jarayonining kunlik rejasi aks ettiriladi.Nuqtalar o‘rniga kerekli so‘zi qo‘ying. — Oylik reja — Yillik reja — Kunlik reja — Haftalik reja 8 / 50 8) 44. Topshiriqni bajaring. — 1-А, 2-B, 3-С — 1-B, 2-С, 3- А — 1-D, 2-А, 3- B — 1-С, 2-D, 3-B 9 / 50 9) 30. Topshiriqni bajaring. — 4,5 — 1,5 — 1,3,5 — 2,5 10 / 50 10) 19. Zamonaviy tarbiyachining kasbiy kompetentligi muhim aspektlarini belgilang. — Shaxsiy,refleksiv — Refleksiv,shaxsiy,tarbiyaviy — Shaxsiy,kasbiy,refleksiv — Refleksiv,kasbiy 11 / 50 11) 9. Ravon nutq shakllarining to‘g‘ri berilgan qatorini toping. — Monologik va dialogik shakllari — Bilishga va tasnifga ko‘ra shakllari — Qisqa va uzoq muddatli — Og‘zaki va yozma shakllari 12 / 50 12) 14. Tarbiya jarayoni nima? 2, Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi olib boriladigan hamkorlik jarayoni 1. Shaxsning tarbiyada rivojlanish jarayoni 4. Tarbiyachi tomonidan tashkil etiladigan tarbiya jarayoni 3. Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasida tashkil etiluvchi hamda aniq bir maqsadga yo‘naltirilgan hamkorlik jarayonidir 13 / 50 13) 50. Topshiriqni bajaring. — 2, 3, 4, 6, 7 — 2, 3, 5, 6, 7, 8 — 1, 3, 5, 6, 8 — 1, 3, 4, 6, 7, 8 14 / 50 14) 49. Topshiriqni bajaring. — 2, 3, 4, 5 — 1, 3, 4, 5 — 1, 2, 4, 6 — 2, 3, 5, 6 15 / 50 15) 22. Topshiriqni bajaring.Kattalar bilan eslatmasiz salomlashadi;tushunarli asarlarni qiziqish bilan tinglaydi va ularga hissiyotlarini namoyon etadi-ushbu indikator ,,Ijtimoiy-hissiy rivojlanish’’ rivojlanish sohasining qaysi kichik sohasida qo‘llanilishini aniqlang. 3. Ijtimoiylashuv, kattalar va tengdoshlar bilan muloqat 4. Hissiyotlar va ularni boshqarish 1. Sog‘lom turmush tarzi va xavfsizlik 2. ,,Men konsepsiyasi’’ 16 / 50 16) 28. Topshiriqni bajaring.Bir tarbiyalanuvchingiz sizning oddiy harakatlaringizdan cho‘chiydi va tadbirlarda tortinchoqligi bilan ajralib turadi. Bu holatning sababi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javob variantini tanlang 1. Oilada bolaning doimiy ravishda noo‘rin maqtanishi va siylanishi 3. Oilada bolaning o‘rniga barcha vazifalarning kattalar tomonidan bajarilishi 4. Oilada bola tashabbusi bo‘g‘ilishi va qat’iy nazoratda ushlab turilishi 2. Oilada kattaroq yoshli farzandlarga ko‘proq e’tibor qaratilishi 17 / 50 17) 27. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim muassasasining pedagog xodimi maktabgacha yoshdagi bolalarga ta’lim va tarbiya berish sohasidagi o‘quv-uslubiy qo‘llanma va uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqishni rejalashtirdi. Bu faoliyatni qanday hujjat asosida amalga oshiradi? 2. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning ish rejasi 3. Maktabgacha ta’lim tashkilotining ish rejimi 1. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat standarti 4. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat dasturi 18 / 50 18) 23. Quyida berilgan javob variantlarining qay biri tarbiyachi lavozim majburiyatlariga kirmaydi? — O‘quv va tarbiyaviy mashg‘ulotlarni o‘tkazish — Tarbiyalanuvchining dam olish kunlaridagi kun tartibini belgilash — Tarbiyalanuvchilar orasida ijobiy, xavfsiz muhitni yaratish — Kun tartibi, ovqatlanishni tashkil etish, sayr qilishni nazorat qilish 19 / 50 19) 18. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha yoshdagi bolalarni tabiat bilan tanishtirish yo’llari to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni aniqlang. 4. O‘yinlar, kundalik faoliyat jarayonlari, ekskursiya, ko‘rgazma, sayr, muloqat 3. Mashg‘ulotlar , o‘yinlar, kundalik faoliyat jarayonlari, ekskursiya, mehnat, rivojlanish markazlari 2. Mashg‘ulotlar, ko‘rgazmalar, tabiat burchaklari, muloqat, ekologik so‘qmoqlar, 1. Konsertlar, mashg‘ulotlar,yakka ishlash, tashriflar, muloqat, ekologik so‘qmoqlar, 20 / 50 20) 29. Topshiriqni bajaring.Bir tarbiyalanuvchingiz amaliy mashg‘ulotlarni bajarishda juda sust ekanligini kuzatdingiz. Bu vaziyatda bolada qanday mashg‘ulotlar orqali qo‘l mushaklarini rivojlantirish mumkin? 4. Modellashtirish, she’r yodlash 1. Stol o‘yinlari, konstruksiyalash, chizish 3. Yozish, chizish, sakrash 2. Sport o‘yinlari, yozish, suzish 21 / 50 21) 48. Topshiriqni bajaring. — Ha, Ha, Ha, Ha — Ha, Ha, Yo‘q, Ha — Ha, Ha, Ha, Yo‘q — Ha, Ha, Yo‘q, Yo‘q 22 / 50 22) 34. Topshiriqni bajaring. — 1-c,2-e,3-b,4-d,5-a. — 1-c,2-b,3-a,4-e,5-d. — 1-c,2-d,3-a,4-e,5-b. — 1-c,2-b,3-a,4-d,5-e. 23 / 50 23) 47. Topshiriqni bajaring. — 1, 2 — 3, 4 — 2, 3 — 1, 4 24 / 50 24) 37. Topshiriqni bajaring. — 1-a, 2-d, 3-b,4-c; — 1-d, 2-e, 3-b, 4-a; — 1-c, 2-a, 3-e, 4-b; — 1-d, 2-a, 3-c, 4-b; 25 / 50 25) 4. Shaxs rivojlanishiga ta‘sir etuvchi omillarni aniqlang. — Irsiyat,ta’lim,tarbiya; — Tarbiya,muhit,biogenetik omillar; — Biogenetik omillar, tarbiya,ta’lim; — Ijtimoiy muhit, irsiyat, tarbiya; 26 / 50 26) 45. Topshiriqni bajaring. — 1 – А, 2 – В, 3 — С — 1 – В, 2 – D, 3 — С — 1 – С, 2 – А, 3 — D — 1 – D, 2 – С, 3 — В 27 / 50 27) 15. Topshiriqni bajaring.Ijodiy rivojlanish sohasidagi ta’lim va tarbiya jarayoni yakunida 6-7 yoshli qanday kompetensiyalarni egallaydi? 3. Predmetlar,voqea-hodisalar va holatlar o‘rtasidagi bog‘liqlikni tushunadi va ularni yaxlit bir butunlik sifatida idrok qiladi 4. So‘zning lug‘aviy ma’nosi, bo‘g‘inli va fonetik tuzilishi to‘g‘risidagi tasavvurga tushunchaga ega bo‘ladi 2. Milliy an’analarni qadrlaydi va ularni kundalik hayotining bir qismi sifatida idrok etadi 1. O‘z hissiyotlarini boshqaradi va ularni vaziyatga mos ravishda ifodalaydi 28 / 50 28) 20. Topshiriqni bajaring.………….- ikki va undan ortiq parallel guruhlardagi pedagogik faoliyatlar taqqoslama oʻrganiladi. Metodist, maʼlum bir yoʻnalish mazmunidagitaʼlim jarayonini har ikki guruh tarbiyachisi ish faoliyati davomida nazorat qiladi. 2023-yil 28-avgustdagi 99-sonli buyruqqa asosan qaysi nazorat turi ekanligini aniqlang. — Mavzuli nazorat — Ishlab chiqarish — Frontal nazorat — Qiyosiy nazorat 29 / 50 29) 41. Topshiriqni bajaring. — 1,4,5 — 1,2,3 — 1,2,5 — 1,3,5 30 / 50 30) 33. Topshiriqni bajaring. — 1,2,3 — 2,3,4 — 1,3,5 — 2,3,5 31 / 50 31) 38. Topshiriqni bajaring. — 1-d,2-b,3-a — 1-c,2-b,3-a — 1-b,2-d,3-a — 1-a,2-c,3-b 32 / 50 32) 31. Topshiriqni bajaring. — 1,2,3 — 1,3,5 — 2,3,4 — 2,1,5 33 / 50 33) 11. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim tashkilotida teatrlashtirilgan faoliyatning asosiy vazifalari bo‘lmagan qatorni aniqlang. 1. Bolalarni teatr madaniyatiga oshno qilish. Teatrlashtirilgan faoliyatda bolalarning ijodiy faolligini oshirish 4. Kattalarning teatrlashtirilgan faoliyati (ota-onalar, xodimlar ishtirokida birgalikda spektakllar qo‘yish) 2. Teatrlashtirilgan faoliyatda bolalarning ijodiy faolligi uchun sharoit yaratish. 3. Pedagogik jarayonda teatrlashtirilgan va boshqa faoliyat turlari o‘zaro aloqadorligi uchun sharoit yaratish. 34 / 50 34) 12. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim olib boriladigan bolalar yosh chegarasi qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? — 3 yoshdan 6-7 yoshgacha — 2 yoshdan 6-7 yoshgacha — 3 oylikdan 6-7 yoshgacha — Tug’ilgandan to 7 yoshgacha 35 / 50 35) 24. Topshiriqni bajaring.Pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish maktabgacha ta’lim pedagogining qaysi kasbiy faoliyatiga qo‘yiladigan malaka talablariga kiradi? — Tashkiliy-boshqaruv faoliyatiga — Pedagogik faoliyatiga — Ilmiy-tadqiqot faoliyatiga — Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatiga 36 / 50 36) 7. Maktabgacha pedagogika fanining qaysi fanlar bilan aloqadorligini toping. — Falsafa, iqtisod, etika, estetika, fiziologiya, gigiyena, psixologiya, tarix. — Biologiya, mantiq, adabiyot, tabbiy fanlar, psixologiya — Falsafa, ona tili, musiqa, jismoniy tarbiya, fizika, tarix — Musiqa, tabiat, geografiya, mehnat, matematima, pedagogika 37 / 50 37) 43. Topshiriqni bajaring. — 1, 2, 3 — 3, 4, 5 — 2, 3, 4 — 1, 3, 5 38 / 50 38) 16. Ota-onalar bilan ishlashning axborot-tahliliy shakli to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni aniqlang. — Anketalar, so‘rovnomalar, ,,pochta qutisi’’ — Mahorat darslari,pedagogik zal, ota-onalar uchrashuvlari — Ko‘rgazmalar,tanlovlar,birgalikda dam olish — Ochiq eshiklar kuni,ota-onalar burchagi foto-ko‘rgazmalar 39 / 50 39) 32. Topshiriqni bajaring. — 1-ha, 2-yo‘q, 3-ha, 4- yo‘q — 1-yo‘q, 2-ha, 3-yo‘q, 4-ha — 1-ha, 2-ha, 3-yo‘q, 4-ha — 1-yo‘q, 2-yo‘q, 3-ha, 4-yo‘q 40 / 50 40) 6. Topshiriqni bajaring.. “Takomillashtirilgan ilk qadam’’ o‘quv dasturi qanday hujjat ekanligi to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. 4. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan huquqiy hujjat hisoblanadi. 1. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan yuridik hujjat hisoblanadi. 2. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan me’yoriy hujjat hisoblanadi. 3. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan tayanch hujjat hisoblanadi. 41 / 50 41) 46. Topshiriqni bajaring. — 2, 3, 4 — 1, 2, 4 — 2, 3 — 1, 3, 4 42 / 50 42) 13. Topshiriqni bajaring.lMTT tarbiyachisi lavozimining malaka tavsiflari to‘g‘ri ko‘rasatilgan javobni belgilang. 2. tashkilotda taʼlim-tarbiya jarayoniga “Oʻzbekiston Respublikasining ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qoʻyiladigan Davlat talablari” hamda davlat oʻquv dasturlarini joriy etilishi hamda mazkur hujjatlarda belgilangan vazifalarni toʻlaqonli bajarish; 4. tashkilotning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash yuzasidan oʻquv-didaktik,koʻrgazmali materiallar, sport jihozlari, oʻyin, oʻyinchoqlar va musiqa asboblari bilan jihozlashga boʻlgan ehtiyoj boʻyicha tuman (shahar) maktabgacha taʼlim boʻlimiga takliflar kiritish; 1. tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini kuzatish, baholashga doir maʼlumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va natijasiga koʻra aniqlangan boʻshliqlarni toʻldirish yuzasidan zarur chora-tadbirlar belgilash; 3. tashkilotni oʻquv-didaktik, metodik va koʻrgazmali materiallar, oʻyin, oʻyinchoqlar va musiqa asboblari bilan jihozlashga boʻlgan ehtiyojni aniqlash va rahbariyatga taklif kiritish; 43 / 50 43) 26. Topshiriqni bajaring. 2. Ota-onasi tomonidan hikoyalar aytib berilishini ta’minlash 3. Rasmga qarab gap tuzish, kichik hajmdagi she’rni yoddan aytish 4. Ochiq havoda harakatli o‘yinlar o‘ynatish 1. O‘qib eshittirilgan hikoya asosida rasm chizish 44 / 50 44) 36. Topshiriqni bajaring. — Fan va tabiat markazi — Til va nutq markazi — Qurish, konstruksiyalash va matematika markazi — Syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish markazi 45 / 50 45) 21. Bolalarni nutqini rivojlantiradigan o‘yinlar qatorini belgilang. 2. ,,Qo‘g‘irchoqqa xona yasatamiz’’, ,,Mazzasiga qarab top’’, ,,Mana bu tovushga so‘z top’’ 3. ,,Qo‘g‘irchoqqa xona yasatamiz’’, ,,Mazzasiga qarab top’’, ,,Yil fasllari’’ 4. ,,So‘z qo‘sh’’, ,,Orkestr’’, ,,Mana bu tovushga so‘z top’’, ,,So‘zlardan hikoya tuz’’ 1. Yuramiz,yuramiz-to‘xtaymiz’’, ,,Yil fasllari’’, ,,Kim sanashni biladi?’’, ,,Bizning kun’’ 46 / 50 46) 42. Topshiriqni bajaring. 1) 2) 3) 4) — 4 — 2 — 3 — 1 47 / 50 47) 40. Topshiriqni bajaring. — 1,2,5 — 2,3,4 — 1,3,5 — 1,3,4 48 / 50 48) 35. Topshiriqni bajaring. 1) 2) 3) 4) — 2 — 3 — 4 — 1 49 / 50 49) 3. Topshiriqni bajaring. “Ilk qadam” davlat o‘quv dasturi markazlar faoliyatlari nomlari to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. 2. qurish yasash va matematika, mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til, fan va tabiat; 3. qurish yasash va matematika, syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til,fan va tabiat, san’at markazi; 1. qurish yasash va matematika, mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til,fan va tabiat, san’at markazi, ijtimoiy hissiy rivojlantirish; 4. mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, elementar matematik tasavvurni shakllantirish, nutq va savodga tayyorlash. 50 / 50 50) 8. Topshiriqni bajaring..05-02 raqamli ish hujjati …………pedagog xodimga tegishli. Nuqtalar o‘rniga mos javobni tanlang. — Tarbiyachi — Uslubchi — MTT direktori — Musiqa rahbari Ваша оценка 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)