Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 Posted on 24.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 нет 0% 969 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 28. Topshiriqni bajaring.Bir tarbiyalanuvchingiz sizning oddiy harakatlaringizdan cho‘chiydi va tadbirlarda tortinchoqligi bilan ajralib turadi. Bu holatning sababi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javob variantini tanlang 2. Oilada kattaroq yoshli farzandlarga ko‘proq e’tibor qaratilishi 4. Oilada bola tashabbusi bo‘g‘ilishi va qat’iy nazoratda ushlab turilishi 1. Oilada bolaning doimiy ravishda noo‘rin maqtanishi va siylanishi 3. Oilada bolaning o‘rniga barcha vazifalarning kattalar tomonidan bajarilishi 2 / 50 2) 4. Shaxs rivojlanishiga ta‘sir etuvchi omillarni aniqlang. — Irsiyat,ta’lim,tarbiya; — Biogenetik omillar, tarbiya,ta’lim; — Tarbiya,muhit,biogenetik omillar; — Ijtimoiy muhit, irsiyat, tarbiya; 3 / 50 3) 8. Topshiriqni bajaring..05-02 raqamli ish hujjati …………pedagog xodimga tegishli. Nuqtalar o‘rniga mos javobni tanlang. — Musiqa rahbari — Tarbiyachi — Uslubchi — MTT direktori 4 / 50 4) 22. Topshiriqni bajaring.Kattalar bilan eslatmasiz salomlashadi;tushunarli asarlarni qiziqish bilan tinglaydi va ularga hissiyotlarini namoyon etadi-ushbu indikator ,,Ijtimoiy-hissiy rivojlanish’’ rivojlanish sohasining qaysi kichik sohasida qo‘llanilishini aniqlang. 1. Sog‘lom turmush tarzi va xavfsizlik 3. Ijtimoiylashuv, kattalar va tengdoshlar bilan muloqat 4. Hissiyotlar va ularni boshqarish 2. ,,Men konsepsiyasi’’ 5 / 50 5) 25. Topshiriqni bajaring.Javob variantlarning qaysi biri maktabgacha ta’lim muassasalari pedgog xodimlarining umumkasbiy bilimlariga taalluqli emas 2. Jamiyatni pedagogizatsiyalash sharoitida pedagogik profilaktikani tashkil etish va amalga oshirish 3. Zamonaviy ta’lim va innovatsion tendensiyalarni hisobga olgan holda, kasbiy o‘z-o‘zini rivojlantirish 4. Kasbiy faoliyatning ilmiy sohasidagi o‘zgarishlarni anglash, tahlil etish, umumlashtirish. Tarbiyalanuvchi o‘zini boshqa bolalar bilan muloqot qilishdan tortishini kuzatdingiz. Buning sababi bolaning nutqi rivojlanmaganligi ekanini aniqladingiz. Bola nutqini rivojlantirish uchun qanday mashg‘ulotlardan foydalanasiz? 1. O‘quv-tarbiyaviy jarayonni samarali boshqarish, o‘quv-me’yoriy hujjatlar bilan ishlash 6 / 50 6) 50. Topshiriqni bajaring. — 1, 3, 5, 6, 8 — 2, 3, 5, 6, 7, 8 — 1, 3, 4, 6, 7, 8 — 2, 3, 4, 6, 7 7 / 50 7) 7. Maktabgacha pedagogika fanining qaysi fanlar bilan aloqadorligini toping. — Musiqa, tabiat, geografiya, mehnat, matematima, pedagogika — Falsafa, iqtisod, etika, estetika, fiziologiya, gigiyena, psixologiya, tarix. — Falsafa, ona tili, musiqa, jismoniy tarbiya, fizika, tarix — Biologiya, mantiq, adabiyot, tabbiy fanlar, psixologiya 8 / 50 8) 21. Bolalarni nutqini rivojlantiradigan o‘yinlar qatorini belgilang. 3. ,,Qo‘g‘irchoqqa xona yasatamiz’’, ,,Mazzasiga qarab top’’, ,,Yil fasllari’’ 1. Yuramiz,yuramiz-to‘xtaymiz’’, ,,Yil fasllari’’, ,,Kim sanashni biladi?’’, ,,Bizning kun’’ 2. ,,Qo‘g‘irchoqqa xona yasatamiz’’, ,,Mazzasiga qarab top’’, ,,Mana bu tovushga so‘z top’’ 4. ,,So‘z qo‘sh’’, ,,Orkestr’’, ,,Mana bu tovushga so‘z top’’, ,,So‘zlardan hikoya tuz’’ 9 / 50 9) 16. Ota-onalar bilan ishlashning axborot-tahliliy shakli to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni aniqlang. — Anketalar, so‘rovnomalar, ,,pochta qutisi’’ — Mahorat darslari,pedagogik zal, ota-onalar uchrashuvlari — Ko‘rgazmalar,tanlovlar,birgalikda dam olish — Ochiq eshiklar kuni,ota-onalar burchagi foto-ko‘rgazmalar 10 / 50 10) 9. Ravon nutq shakllarining to‘g‘ri berilgan qatorini toping. — Monologik va dialogik shakllari — Bilishga va tasnifga ko‘ra shakllari — Qisqa va uzoq muddatli — Og‘zaki va yozma shakllari 11 / 50 11) 40. Topshiriqni bajaring. — 2,3,4 — 1,3,5 — 1,2,5 — 1,3,4 12 / 50 12) 26. Topshiriqni bajaring. 1. O‘qib eshittirilgan hikoya asosida rasm chizish 2. Ota-onasi tomonidan hikoyalar aytib berilishini ta’minlash 4. Ochiq havoda harakatli o‘yinlar o‘ynatish 3. Rasmga qarab gap tuzish, kichik hajmdagi she’rni yoddan aytish 13 / 50 13) 15. Topshiriqni bajaring.Ijodiy rivojlanish sohasidagi ta’lim va tarbiya jarayoni yakunida 6-7 yoshli qanday kompetensiyalarni egallaydi? 2. Milliy an’analarni qadrlaydi va ularni kundalik hayotining bir qismi sifatida idrok etadi 3. Predmetlar,voqea-hodisalar va holatlar o‘rtasidagi bog‘liqlikni tushunadi va ularni yaxlit bir butunlik sifatida idrok qiladi 4. So‘zning lug‘aviy ma’nosi, bo‘g‘inli va fonetik tuzilishi to‘g‘risidagi tasavvurga tushunchaga ega bo‘ladi 1. O‘z hissiyotlarini boshqaradi va ularni vaziyatga mos ravishda ifodalaydi 14 / 50 14) 10. Maktabgacha ta’lim konsepsiyasi bu- 2. ijtimoiy pedagogik yondashuv hamda psixologik yondashuvga asoslangan xuquqiy me’yoriy xujjatdir 1, maktabgacha ta’limning xalqaro andozalarga mos zamonaviy yangilanish tamoyillari va modellarini yorituvchi xuquqiy,me’yoriy xujjatdir. 4. bola shaxsiga yo‘naltirilgan ta’lim,hamkorlik pedagogikasiga asoslangan xuquqiy, me’yoriy xujjatdir 3. qayta shakllantiruvchi ta’lim texnologiyasiga asoslangan xuquqiy me’yoriy xujjatdir 15 / 50 15) 13. Topshiriqni bajaring.lMTT tarbiyachisi lavozimining malaka tavsiflari to‘g‘ri ko‘rasatilgan javobni belgilang. 1. tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini kuzatish, baholashga doir maʼlumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va natijasiga koʻra aniqlangan boʻshliqlarni toʻldirish yuzasidan zarur chora-tadbirlar belgilash; 2. tashkilotda taʼlim-tarbiya jarayoniga “Oʻzbekiston Respublikasining ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qoʻyiladigan Davlat talablari” hamda davlat oʻquv dasturlarini joriy etilishi hamda mazkur hujjatlarda belgilangan vazifalarni toʻlaqonli bajarish; 3. tashkilotni oʻquv-didaktik, metodik va koʻrgazmali materiallar, oʻyin, oʻyinchoqlar va musiqa asboblari bilan jihozlashga boʻlgan ehtiyojni aniqlash va rahbariyatga taklif kiritish; 4. tashkilotning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash yuzasidan oʻquv-didaktik,koʻrgazmali materiallar, sport jihozlari, oʻyin, oʻyinchoqlar va musiqa asboblari bilan jihozlashga boʻlgan ehtiyoj boʻyicha tuman (shahar) maktabgacha taʼlim boʻlimiga takliflar kiritish; 16 / 50 16) 43. Topshiriqni bajaring. — 1, 3, 5 — 1, 2, 3 — 2, 3, 4 — 3, 4, 5 17 / 50 17) 30. Topshiriqni bajaring. — 4,5 — 2,5 — 1,3,5 — 1,5 18 / 50 18) 27. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim muassasasining pedagog xodimi maktabgacha yoshdagi bolalarga ta’lim va tarbiya berish sohasidagi o‘quv-uslubiy qo‘llanma va uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqishni rejalashtirdi. Bu faoliyatni qanday hujjat asosida amalga oshiradi? 1. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat standarti 4. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat dasturi 2. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning ish rejasi 3. Maktabgacha ta’lim tashkilotining ish rejimi 19 / 50 19) 33. Topshiriqni bajaring. — 1,2,3 — 2,3,4 — 1,3,5 — 2,3,5 20 / 50 20) 29. Topshiriqni bajaring.Bir tarbiyalanuvchingiz amaliy mashg‘ulotlarni bajarishda juda sust ekanligini kuzatdingiz. Bu vaziyatda bolada qanday mashg‘ulotlar orqali qo‘l mushaklarini rivojlantirish mumkin? 2. Sport o‘yinlari, yozish, suzish 3. Yozish, chizish, sakrash 4. Modellashtirish, she’r yodlash 1. Stol o‘yinlari, konstruksiyalash, chizish 21 / 50 21) 32. Topshiriqni bajaring. — 1-ha, 2-ha, 3-yo‘q, 4-ha — 1-yo‘q, 2-ha, 3-yo‘q, 4-ha — 1-ha, 2-yo‘q, 3-ha, 4- yo‘q — 1-yo‘q, 2-yo‘q, 3-ha, 4-yo‘q 22 / 50 22) 3. Topshiriqni bajaring. “Ilk qadam” davlat o‘quv dasturi markazlar faoliyatlari nomlari to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. 3. qurish yasash va matematika, syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til,fan va tabiat, san’at markazi; 4. mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, elementar matematik tasavvurni shakllantirish, nutq va savodga tayyorlash. 2. qurish yasash va matematika, mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til, fan va tabiat; 1. qurish yasash va matematika, mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til,fan va tabiat, san’at markazi, ijtimoiy hissiy rivojlantirish; 23 / 50 23) 47. Topshiriqni bajaring. — 1, 2 — 3, 4 — 1, 4 — 2, 3 24 / 50 24) 45. Topshiriqni bajaring. — 1 – А, 2 – В, 3 — С — 1 – D, 2 – С, 3 — В — 1 – В, 2 – D, 3 — С — 1 – С, 2 – А, 3 — D 25 / 50 25) 37. Topshiriqni bajaring. — 1-a, 2-d, 3-b,4-c; — 1-d, 2-a, 3-c, 4-b; — 1-d, 2-e, 3-b, 4-a; — 1-c, 2-a, 3-e, 4-b; 26 / 50 26) 1.Sport o‘yinlari to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. — Konki, chang‘i, volleybol, futbol,velosiped,chana — Volleybol, stol tennisi, badminton, futbol, basketbol — Chana, volleybol, futbol, velosiped, narvonga chiqish, — Tennis, basketbol,chana, badminton,chang‘i,chana 27 / 50 27) 12. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim olib boriladigan bolalar yosh chegarasi qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? — 3 yoshdan 6-7 yoshgacha — Tug’ilgandan to 7 yoshgacha — 3 oylikdan 6-7 yoshgacha — 2 yoshdan 6-7 yoshgacha 28 / 50 28) 42. Topshiriqni bajaring. 1) 2) 3) 4) — 3 — 1 — 2 — 4 29 / 50 29) 11. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim tashkilotida teatrlashtirilgan faoliyatning asosiy vazifalari bo‘lmagan qatorni aniqlang. 3. Pedagogik jarayonda teatrlashtirilgan va boshqa faoliyat turlari o‘zaro aloqadorligi uchun sharoit yaratish. 2. Teatrlashtirilgan faoliyatda bolalarning ijodiy faolligi uchun sharoit yaratish. 1. Bolalarni teatr madaniyatiga oshno qilish. Teatrlashtirilgan faoliyatda bolalarning ijodiy faolligini oshirish 4. Kattalarning teatrlashtirilgan faoliyati (ota-onalar, xodimlar ishtirokida birgalikda spektakllar qo‘yish) 30 / 50 30) 41. Topshiriqni bajaring. — 1,2,5 — 1,4,5 — 1,2,3 — 1,3,5 31 / 50 31) 23. Quyida berilgan javob variantlarining qay biri tarbiyachi lavozim majburiyatlariga kirmaydi? — Tarbiyalanuvchilar orasida ijobiy, xavfsiz muhitni yaratish — Kun tartibi, ovqatlanishni tashkil etish, sayr qilishni nazorat qilish — Tarbiyalanuvchining dam olish kunlaridagi kun tartibini belgilash — O‘quv va tarbiyaviy mashg‘ulotlarni o‘tkazish 32 / 50 32) 17. Topshiriqni bajaring. “Bola xayoti xavfsizligi asoslari” mavzularida (haftaning shanba vayakshanba kuni dam olish kunlari boʻlganligi sababli, bolalar uyda yolgʻizqolishlari yoki ota-onalar bilan koʻngil ochar maskanlariga borishlari, suvhavzalarida choʻmilishlari va boshqa holatlarni inobatga olib, bolalarga begonashaxslar bilan muloqat qilganda, adashib qolganda qanday harakat qilish lozimligi toʻgʻrisida suhbat oʻtkiziladi).Ushbu suhbat 2023-yil 28-avgustdagi 99-sonli buyruqqa asosan haftaning qaysi kuniga rejalashtirilganligini belgilang. — Payshanba — Juma — Dushanba — Seshanba 33 / 50 33) 46. Topshiriqni bajaring. — 2, 3 — 1, 2, 4 — 2, 3, 4 — 1, 3, 4 34 / 50 34) 34. Topshiriqni bajaring. — 1-c,2-b,3-a,4-d,5-e. — 1-c,2-b,3-a,4-e,5-d. — 1-c,2-e,3-b,4-d,5-a. — 1-c,2-d,3-a,4-e,5-b. 35 / 50 35) 19. Zamonaviy tarbiyachining kasbiy kompetentligi muhim aspektlarini belgilang. — Refleksiv,kasbiy — Refleksiv,shaxsiy,tarbiyaviy — Shaxsiy,kasbiy,refleksiv — Shaxsiy,refleksiv 36 / 50 36) 20. Topshiriqni bajaring.………….- ikki va undan ortiq parallel guruhlardagi pedagogik faoliyatlar taqqoslama oʻrganiladi. Metodist, maʼlum bir yoʻnalish mazmunidagitaʼlim jarayonini har ikki guruh tarbiyachisi ish faoliyati davomida nazorat qiladi. 2023-yil 28-avgustdagi 99-sonli buyruqqa asosan qaysi nazorat turi ekanligini aniqlang. — Qiyosiy nazorat — Ishlab chiqarish — Mavzuli nazorat — Frontal nazorat 37 / 50 37) 2. Topshiriqni bajaring..Atrofdagi odamlar bilan o‘zaro munosabatlarning konstruktiv usullariva vositalariga ega bo‘lishni taqozo qiladi; muloqot qilish va yuzaga kelgan o‘yin, bilish, maishiy va ijodiy vazifalarni muvaffaqiyatli hal qilish qobiliyati ……….deyiladi. — “Men” kompetensiyasi — ijtimoiy kompetensiya — kommunikativ kompetensiya — bilish kompetensiyasi 38 / 50 38) 35. Topshiriqni bajaring. 1) 2) 3) 4) — 1 — 3 — 2 — 4 39 / 50 39) 5. Topshiriqni bajaring..…………-bu pedagogning ish jurnali bo‘lib,unda ta’lim va tarbiya jarayonining kunlik rejasi aks ettiriladi.Nuqtalar o‘rniga kerekli so‘zi qo‘ying. — Kunlik reja — Haftalik reja — Oylik reja — Yillik reja 40 / 50 40) 18. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha yoshdagi bolalarni tabiat bilan tanishtirish yo’llari to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni aniqlang. 4. O‘yinlar, kundalik faoliyat jarayonlari, ekskursiya, ko‘rgazma, sayr, muloqat 2. Mashg‘ulotlar, ko‘rgazmalar, tabiat burchaklari, muloqat, ekologik so‘qmoqlar, 1. Konsertlar, mashg‘ulotlar,yakka ishlash, tashriflar, muloqat, ekologik so‘qmoqlar, 3. Mashg‘ulotlar , o‘yinlar, kundalik faoliyat jarayonlari, ekskursiya, mehnat, rivojlanish markazlari 41 / 50 41) 38. Topshiriqni bajaring. — 1-a,2-c,3-b — 1-b,2-d,3-a — 1-d,2-b,3-a — 1-c,2-b,3-a 42 / 50 42) 31. Topshiriqni bajaring. — 1,3,5 — 1,2,3 — 2,3,4 — 2,1,5 43 / 50 43) 44. Topshiriqni bajaring. — 1-А, 2-B, 3-С — 1-B, 2-С, 3- А — 1-D, 2-А, 3- B — 1-С, 2-D, 3-B 44 / 50 44) 24. Topshiriqni bajaring.Pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish maktabgacha ta’lim pedagogining qaysi kasbiy faoliyatiga qo‘yiladigan malaka talablariga kiradi? — Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatiga — Tashkiliy-boshqaruv faoliyatiga — Pedagogik faoliyatiga — Ilmiy-tadqiqot faoliyatiga 45 / 50 45) 39. Topshiriqni bajaring. — 1-b, 2-c, 3-a, 4-d, 5-e — 1-b, 2-a, 3-e, 4-d, 5-c — 1-b, 2-d, 3-c, 4-a, 5-e — 1-b, 2-c, 3-a, 4-e, 5-d 46 / 50 46) 49. Topshiriqni bajaring. — 2, 3, 5, 6 — 2, 3, 4, 5 — 1, 3, 4, 5 — 1, 2, 4, 6 47 / 50 47) 6. Topshiriqni bajaring.. “Takomillashtirilgan ilk qadam’’ o‘quv dasturi qanday hujjat ekanligi to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. 2. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan me’yoriy hujjat hisoblanadi. 3. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan tayanch hujjat hisoblanadi. 1. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan yuridik hujjat hisoblanadi. 4. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan huquqiy hujjat hisoblanadi. 48 / 50 48) 48. Topshiriqni bajaring. — Ha, Ha, Yo‘q, Ha — Ha, Ha, Yo‘q, Yo‘q — Ha, Ha, Ha, Ha — Ha, Ha, Ha, Yo‘q 49 / 50 49) 36. Topshiriqni bajaring. — Til va nutq markazi — Syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish markazi — Qurish, konstruksiyalash va matematika markazi — Fan va tabiat markazi 50 / 50 50) 14. Tarbiya jarayoni nima? 2, Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi olib boriladigan hamkorlik jarayoni 4. Tarbiyachi tomonidan tashkil etiladigan tarbiya jarayoni 3. Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasida tashkil etiluvchi hamda aniq bir maqsadga yo‘naltirilgan hamkorlik jarayonidir 1. Shaxsning tarbiyada rivojlanish jarayoni Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)