Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 43 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 5 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 9 ta, 4 tasida 2 / 50 2) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 3 ta 7 ta 6 ta 3 / 50 3) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati oilaviy munosabatlar mazmuni; 4 / 50 4) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan 5 / 50 5) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 — yil 30 — avgust 1997- yil 29- avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 6 / 50 6) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 7 / 50 7) Interfaol usullar qaysilar? jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; 8 / 50 8) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta 16 ta 12 ta 26 ta 9 / 50 9) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta; 14 ta; 26 ta; 12 ta 10 / 50 10) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani itellektual qilib tarbiyalash bolani barkamol etib tarbiyalash; 11 / 50 11) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 12 / 50 12) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 13 / 50 13) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; o’tiradi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda 14 / 50 14) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 7 2; 4 15 / 50 15) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; jismoniy rivojlanish; 16 / 50 16) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot; katalar bilan muloqot Jamiyat bilan muloqot; oilasi bilan muloqot 17 / 50 17) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolani shaxs sifatida shakllantirish 18 / 50 18) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot. kattalar bilan muloqot; o’rtoqlari bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi 19 / 50 19) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; Davlat talablari «Uchinchi ming yilikning bolasi»; 20 / 50 20) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? predmetlar orasidan koptokni dumalatadi hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; rasmdagi predmetlarni taniydi; 21 / 50 21) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? integrallashtirilgan ta’lim; o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; tadbirlar; 22 / 50 22) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy rivojlantirish; bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash 23 / 50 23) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2 bo’lim 8 bo’lim 4 bo’lim 3 bo’lim 24 / 50 24) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 5 bosqich 4 bosqich 6 bosqich 7 bosqich 25 / 50 25) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 26 / 50 26) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 4-5 yoshda 2 yarim yoshda 27 / 50 27) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. 28 / 50 28) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot 29 / 50 29) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 8 ta 10 ta 7 ta 17 ta 30 / 50 30) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh kichik guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda katta tayyorlov guruh 31 / 50 31) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; 32 / 50 32) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 33 / 50 33) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; ovoz orqali munosabat bildiradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. tovush chiqayotgan tomonga qaraydi 34 / 50 34) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 35 / 50 35) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish 36 / 50 36) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga yosh psixologik xususiyatlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 37 / 50 37) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 13 ta; 12 ta 15 ta 14 ta; 38 / 50 38) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Fikr yuritishida o’rgatadi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; 39 / 50 39) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? mahalla-maktab Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; 40 / 50 40) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; 41 / 50 41) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; kitobning qadr-qimmatini tushunish tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; 42 / 50 42) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; minimal talablar 43 / 50 43) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? nafosat tarbiyasi orqali buyuk siymolar bilan tanishtirish tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; 44 / 50 44) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? "Quron karim","Hadislar" rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 45 / 50 45) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 3 ta 4 ta 5 ta 46 / 50 46) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Variativ dasturlar asosida Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. 47 / 50 47) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 48 / 50 48) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 2 ta; 4 ta 3 ta 5 ta. 49 / 50 49) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek M.Manguberdi A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur 50 / 50 50) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari TXTB muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)