Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 47 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish 2 / 50 2) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 7 bosqich 6 bosqich 5 bosqich 4 bosqich 3 / 50 3) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr 4 / 50 4) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda katta tayyorlov guruh kichik guruh 5 / 50 5) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat talablariga mosligi Variativ dasturlar asosida 6 / 50 6) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur 7 / 50 7) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta; 26 ta; 12 ta 14 ta; 8 / 50 8) Interfaol usullar qaysilar? topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; 9 / 50 9) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 10 / 50 10) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. 11 / 50 11) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? alohida mashg’ulot; o’yin faoliyati orqali; integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; 12 / 50 12) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 13 / 50 13) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2; 3 7 4 14 / 50 14) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? minimal talablar me’yoriy hujjatlar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; ilk matematik tushunchalar berish 15 / 50 15) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 3 ta 4 ta 5 ta 1 ta; 16 / 50 16) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 7 ta 8 ta 17 ta 10 ta 17 / 50 17) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 7 ta 6 ta 3 ta 18 / 50 18) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; Faqat mahalla mahalla-maktab 19 / 50 19) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; 20 / 50 20) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 21 / 50 21) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi 22 / 50 22) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar "Quron karim","Hadislar" atosirlar, maqollar rivoyatlar, anosirlar 23 / 50 23) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, 24 / 50 24) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning pedagogik kengashida muassasaning uslubiy kengashida TXTB 25 / 50 25) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? oilasi bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; Jamiyat bilan muloqot; katalar bilan muloqot 26 / 50 26) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati 27 / 50 27) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta; 13 ta; 15 ta 28 / 50 28) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish 29 / 50 29) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 30 / 50 30) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 9 ta, 4 tasida 7 ta , barchasida 5 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 31 / 50 31) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 32 / 50 32) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim 33 / 50 33) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; kitobning qadr-qimmatini tushunish maktabga tayyogarlik; 34 / 50 34) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 35 / 50 35) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta 16 ta 26 ta 36 / 50 36) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida 37 / 50 37) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 2 yarim yoshda 4-5 yoshda 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 38 / 50 38) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1992- yil 2 iyun 1997- yil 29- avgust 1997 — yil 30 — avgust 1997 -yil 6- oktyabr 39 / 50 39) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy rivojlantirish; bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash 40 / 50 40) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot. o’rtoqlari bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kattalar bilan muloqot; 41 / 50 41) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 42 / 50 42) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; buyuk siymolar bilan tanishtirish 43 / 50 43) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 44 / 50 44) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy an’analarga mosligi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi 45 / 50 45) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi 46 / 50 46) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; 47 / 50 47) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 8 bo’lim 2 bo’lim 4 bo’lim 48 / 50 48) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 2 ta; 5 ta. 4 ta 49 / 50 49) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot 50 / 50 50) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)