Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 43 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar atosirlar, maqollar 2 / 50 2) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 3 ta 5 ta 4 ta 3 / 50 3) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; kuladi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda o’tiradi; 4 / 50 4) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? nafosat tarbiyasi orqali buyuk siymolar bilan tanishtirish tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; 5 / 50 5) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning uslubiy kengashida TXTB muassasaning pedagogik kengashida 6 / 50 6) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 10 ta 17 ta 7 ta 8 ta 7 / 50 7) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 5 ta, 4 tasida 9 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 8 / 50 8) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish 9 / 50 9) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat talablariga mosligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi 10 / 50 10) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 11 / 50 11) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 12 / 50 12) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq 13 / 50 13) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot 14 / 50 14) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek 15 / 50 15) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? katalar bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; oilasi bilan muloqot Jamiyat bilan muloqot; 16 / 50 16) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida 17 / 50 17) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta; 12 ta 13 ta; 15 ta 18 / 50 18) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish 19 / 50 19) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2 bo’lim 4 bo’lim 3 bo’lim 8 bo’lim 20 / 50 20) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 5 ta. 2 ta; 4 ta 3 ta 21 / 50 21) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; o’qish va savodga tayyogarlik; nutq; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. 22 / 50 22) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? ovoz orqali munosabat bildiradi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. tovush chiqayotgan tomonga qaraydi 23 / 50 23) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Fikr yuritishida o’rgatadi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; 24 / 50 24) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr 25 / 50 25) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; tadbirlar; integrallashtirilgan ta’lim; 26 / 50 26) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 27 / 50 27) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; rasmdagi predmetlarni taniydi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi 28 / 50 28) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kattalar bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi o’rtoqlari bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. 29 / 50 29) Interfaol usullar qaysilar? topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; 30 / 50 30) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? katta tayyorlov guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda o’rta guruh kichik guruh 31 / 50 31) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 2; 3 4 32 / 50 32) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; 33 / 50 33) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Davlat talablari 34 / 50 34) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 1997 — yil 30 — avgust 35 / 50 35) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta 14 ta 12 ta 16 ta 36 / 50 36) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 5 bosqich 4 bosqich 7 bosqich 6 bosqich 37 / 50 37) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 38 / 50 38) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 39 / 50 39) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, oila, shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan 40 / 50 40) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; kattalarni ko’rganda jonlanadi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 41 / 50 41) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; ilk matematik tushunchalar berish me’yoriy hujjatlar minimal talablar 42 / 50 42) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. 43 / 50 43) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 44 / 50 44) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; ilk matematik tushunchalar; tevarak-atrofni bilish kitobning qadr-qimmatini tushunish 45 / 50 45) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta; 26 ta; 14 ta; 46 / 50 46) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 7 ta 6 ta 16 ta 3 ta 47 / 50 47) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 4-5 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 3-4 yoshda 48 / 50 48) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy an’analarga mosligi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 49 / 50 49) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 50 / 50 50) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? uslubchi va tarbiyachi; mahalla-maktab tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; Faqat mahalla Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)