Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 41 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 2 / 50 2) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? buyuk siymolar bilan tanishtirish tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; tevarak-atrof bilan tanishtirsh nafosat tarbiyasi orqali 3 / 50 3) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 15 ta 12 ta 13 ta; 14 ta; 4 / 50 4) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 5 / 50 5) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 8 bo’lim 3 bo’lim 2 bo’lim 4 bo’lim 6 / 50 6) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi 7 / 50 7) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Milliy an’analarga mosligi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 8 / 50 8) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 9 / 50 9) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1992- yil 2 iyun 10 / 50 10) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 8 ta 17 ta 7 ta 10 ta 11 / 50 11) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 12 / 50 12) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’qish va savodga tayyogarlik; nutq; jismoniy rivojlanish; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. 13 / 50 13) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga 14 / 50 14) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta 16 ta 12 ta 14 ta 15 / 50 15) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? mahalla-maktab Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; 16 / 50 16) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta; 12 ta 14 ta; 26 ta; 17 / 50 17) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 18 / 50 18) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar 19 / 50 19) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 20 / 50 20) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? minimal talablar me’yoriy hujjatlar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; ilk matematik tushunchalar berish 21 / 50 21) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish 22 / 50 22) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 3 ta 16 ta 7 ta 6 ta 23 / 50 23) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. 24 / 50 24) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur 25 / 50 25) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, 26 / 50 26) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 5 ta 4 ta 3 ta 27 / 50 27) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Davlat talablariga mosligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida 28 / 50 28) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; 29 / 50 29) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 30 / 50 30) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 3 2; 4 31 / 50 31) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 4 bosqich 6 bosqich 7 bosqich 5 bosqich 32 / 50 32) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? TXTB muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida mahalliy hokimiyat organlari 33 / 50 33) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish 34 / 50 34) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy rivojlantirish; bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash 35 / 50 35) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? ovoz orqali munosabat bildiradi tovush chiqayotgan tomonga qaraydi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 36 / 50 36) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? o’tiradi; kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda 37 / 50 37) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kattalar bilan muloqot; o’rtoqlari bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kichiklar bilan muloqot. 38 / 50 38) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? katta tayyorlov guruh kichik guruh o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda 39 / 50 39) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 4 ta 2 ta; 5 ta. 3 ta 40 / 50 40) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 41 / 50 41) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot; Jamiyat bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot 42 / 50 42) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 5 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 9 ta, 4 tasida 43 / 50 43) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? integrallashtirilgan ta’lim; o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; tadbirlar; 44 / 50 44) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 45 / 50 45) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul 46 / 50 46) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Fikr yuritishida o’rgatadi 47 / 50 47) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; kitobning qadr-qimmatini tushunish ilk matematik tushunchalar; tevarak-atrofni bilish 48 / 50 48) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 4-5 yoshda 49 / 50 49) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani itellektual qilib tarbiyalash bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani barkamol etib tarbiyalash; 50 / 50 50) Interfaol usullar qaysilar? ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)