Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 40 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; jismoniy rivojlanish; 2 / 50 2) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta, 3 tasida; 5 ta, 4 tasida 9 ta, 4 tasida 7 ta , barchasida 3 / 50 3) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 4 / 50 4) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 5 bosqich 4 bosqich 7 bosqich 5 / 50 5) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta; 12 ta 26 ta; 14 ta; 6 / 50 6) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr 7 / 50 7) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 7 ta 3 ta 6 ta 8 / 50 8) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta 12 ta 26 ta 14 ta 9 / 50 9) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Variativ dasturlar asosida Davlat talablariga mosligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi 10 / 50 10) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; rasmdagi predmetlarni taniydi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi 11 / 50 11) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda kuladi; 12 / 50 12) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 7 ta 10 ta 8 ta 13 / 50 13) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni maktabga tayyorlash jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish 14 / 50 14) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. 15 / 50 15) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 4 ta 3 ta 5 ta. 2 ta; 16 / 50 16) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 4 ta 1 ta; 3 ta 5 ta 17 / 50 17) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; 18 / 50 18) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek M.Manguberdi Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur 19 / 50 19) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh katta tayyorlov guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda kichik guruh 20 / 50 20) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 7 2; 4 21 / 50 21) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; ilk matematik tushunchalar berish minimal talablar me’yoriy hujjatlar 22 / 50 22) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 23 / 50 23) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 15 ta 14 ta; 12 ta 13 ta; 24 / 50 24) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? kattalarni ko’rganda jonlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 25 / 50 25) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 26 / 50 26) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; 27 / 50 27) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy an’analarga mosligi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi 28 / 50 28) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? mahalla-maktab Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; 29 / 50 29) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot Jamiyat bilan muloqot; 30 / 50 30) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 31 / 50 31) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; 32 / 50 32) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Fikr yuritishida o’rgatadi Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi 33 / 50 33) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? o’rtoqlari bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kichiklar bilan muloqot. kattalar bilan muloqot; 34 / 50 34) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 2-2 yarim yoshda 3-4 yoshda 4-5 yoshda 2 yarim yoshda 35 / 50 35) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? alohida mashg’ulot; integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; o’yin faoliyati orqali; 36 / 50 36) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; 37 / 50 37) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 38 / 50 38) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. 39 / 50 39) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 40 / 50 40) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1997- yil 29- avgust 1992- yil 2 iyun 41 / 50 41) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish 42 / 50 42) Interfaol usullar qaysilar? jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; 43 / 50 43) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 8 bo’lim 4 bo’lim 2 bo’lim 44 / 50 44) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; kitobning qadr-qimmatini tushunish 45 / 50 45) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 46 / 50 46) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tevarak-atrof bilan tanishtirsh nafosat tarbiyasi orqali buyuk siymolar bilan tanishtirish tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; 47 / 50 47) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 48 / 50 48) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish 49 / 50 49) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 50 / 50 50) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? TXTB muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida mahalliy hokimiyat organlari Ваша оценка 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)