Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 39 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi 2 / 50 2) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 3 / 50 3) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 — yil 30 — avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 1997- yil 29- avgust 4 / 50 4) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish 5 / 50 5) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2; 7 3 4 6 / 50 6) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 7 / 50 7) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari «Uchinchi ming yilikning bolasi»; «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 8 / 50 8) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta 26 ta 16 ta 12 ta 9 / 50 9) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh katta tayyorlov guruh o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda 10 / 50 10) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 13 ta; 14 ta; 15 ta 12 ta 11 / 50 11) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning uslubiy kengashida TXTB muassasaning pedagogik kengashida 12 / 50 12) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 13 / 50 13) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati 14 / 50 14) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 3 ta 4 ta 5 ta 1 ta; 15 / 50 15) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda kuladi; 16 / 50 16) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 26 ta; 16 ta; 14 ta; 17 / 50 17) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. jismoniy rivojlanish; 18 / 50 18) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 19 / 50 19) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; 20 / 50 20) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish minimal talablar 21 / 50 21) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 2 ta; 3 ta 4 ta 5 ta. 22 / 50 22) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 4-5 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 23 / 50 23) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 8 bo’lim 4 bo’lim 2 bo’lim 24 / 50 24) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" 25 / 50 25) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 26 / 50 26) Interfaol usullar qaysilar? qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; 27 / 50 27) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 10 ta 7 ta 8 ta 17 ta 28 / 50 28) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq 29 / 50 29) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Variativ dasturlar asosida Davlat talablariga mosligi 30 / 50 30) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? M.Manguberdi A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur 31 / 50 31) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 7 ta 16 ta 3 ta 6 ta 32 / 50 32) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot. o’rtoqlari bilan muloqot; kattalar bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi 33 / 50 33) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani itellektual qilib tarbiyalash bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani barkamol etib tarbiyalash; 34 / 50 34) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 5 bosqich 6 bosqich 4 bosqich 7 bosqich 35 / 50 35) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolalarni maktabga tayyorlash jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni ma’naviy kamol toptirish 36 / 50 36) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? o’yin faoliyati orqali; integrallashtirilgan ta’lim; alohida mashg’ulot; tadbirlar; 37 / 50 37) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy an’analarga mosligi. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. 38 / 50 38) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? tevarak-atrofni bilish maktabga tayyogarlik; kitobning qadr-qimmatini tushunish ilk matematik tushunchalar; 39 / 50 39) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali 40 / 50 40) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. 41 / 50 41) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. tovush chiqayotgan tomonga qaraydi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; ovoz orqali munosabat bildiradi 42 / 50 42) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish 43 / 50 43) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 44 / 50 44) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 45 / 50 45) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida 46 / 50 46) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? nafosat tarbiyasi orqali tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; tevarak-atrof bilan tanishtirsh buyuk siymolar bilan tanishtirish 47 / 50 47) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; mahalla-maktab 48 / 50 48) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 5 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 9 ta, 4 tasida 49 / 50 49) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; 50 / 50 50) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; kattalarni ko’rganda jonlanadi; Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)