Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 92 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? muassasaning pedagogik kengashida muassasaning uslubiy kengashida mahalliy hokimiyat organlari TXTB 2 / 50 2) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 3 / 50 3) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. 4 / 50 4) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 5 / 50 5) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash 6 / 50 6) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. 7 / 50 7) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 2; 4 7 8 / 50 8) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; minimal talablar me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish 9 / 50 9) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 10 / 50 10) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kattalar bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi o’rtoqlari bilan muloqot; 11 / 50 11) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 12 / 50 12) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Variativ dasturlar asosida 13 / 50 13) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta 26 ta 14 ta 14 / 50 14) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1992- yil 2 iyun 1997- yil 29- avgust 15 / 50 15) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 16 / 50 16) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Fikr yuritishida o’rgatadi 17 / 50 17) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta, 3 tasida; 9 ta, 4 tasida 5 ta, 4 tasida 7 ta , barchasida 18 / 50 18) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 4-5 yoshda 2 yarim yoshda 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 19 / 50 19) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 20 / 50 20) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 21 / 50 21) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? alohida mashg’ulot; o’yin faoliyati orqali; integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; 22 / 50 22) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 2 bo’lim 8 bo’lim 4 bo’lim 23 / 50 23) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 24 / 50 24) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 4 ta 3 ta 5 ta 25 / 50 25) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; buyuk siymolar bilan tanishtirish nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh 26 / 50 26) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? ilk matematik tushunchalar; kitobning qadr-qimmatini tushunish tevarak-atrofni bilish maktabga tayyogarlik; 27 / 50 27) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati 28 / 50 28) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Davlat talablari Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 29 / 50 29) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; 30 / 50 30) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; 31 / 50 31) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? uslubchi va tarbiyachi; mahalla-maktab tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; Faqat mahalla 32 / 50 32) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 15 ta 13 ta; 14 ta; 33 / 50 33) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 2 ta; 3 ta 5 ta. 4 ta 34 / 50 34) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati 35 / 50 35) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 4 bosqich 6 bosqich 7 bosqich 5 bosqich 36 / 50 36) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 37 / 50 37) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? katta tayyorlov guruh o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda kichik guruh 38 / 50 38) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar "Quron karim","Hadislar" atosirlar, maqollar 39 / 50 39) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur M.Manguberdi 40 / 50 40) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 8 ta 17 ta 7 ta 10 ta 41 / 50 41) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; ovoz orqali munosabat bildiradi tovush chiqayotgan tomonga qaraydi 42 / 50 42) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 43 / 50 43) Interfaol usullar qaysilar? ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; 44 / 50 44) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi 45 / 50 45) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. jismoniy rivojlanish; nutq; 46 / 50 46) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? katalar bilan muloqot Jamiyat bilan muloqot; oilasi bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; 47 / 50 47) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta; 14 ta; 12 ta 26 ta; 48 / 50 48) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolani shaxs sifatida shakllantirish 49 / 50 49) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 6 ta 16 ta 3 ta 7 ta 50 / 50 50) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)