Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 84 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta; 15 ta 13 ta; 2 / 50 2) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; jismoniy rivojlanish; 3 / 50 3) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish 4 / 50 4) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 — yil 30 — avgust 1997- yil 29- avgust 1992- yil 2 iyun 1997 -yil 6- oktyabr 5 / 50 5) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq 6 / 50 6) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot 7 / 50 7) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 8 / 50 8) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; 9 / 50 9) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 7 ta 3 ta 6 ta 10 / 50 10) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat talablariga mosligi Variativ dasturlar asosida Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi 11 / 50 11) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 12 / 50 12) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; nafosat tarbiyasi orqali buyuk siymolar bilan tanishtirish 13 / 50 13) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; 14 / 50 14) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot 15 / 50 15) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 2 bo’lim 4 bo’lim 8 bo’lim 16 / 50 16) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 17 / 50 17) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 5 ta, 4 tasida 9 ta, 4 tasida 18 / 50 18) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur M.Manguberdi Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur 19 / 50 19) Interfaol usullar qaysilar? qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; 20 / 50 20) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 5 ta. 4 ta 2 ta; 21 / 50 21) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolani shaxs sifatida shakllantirish 22 / 50 22) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Davlat talablari Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; 23 / 50 23) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta 26 ta 16 ta 24 / 50 24) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Milliy an’analarga mosligi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi 25 / 50 25) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? kattalarni ko’rganda jonlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 26 / 50 26) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda katta tayyorlov guruh kichik guruh 27 / 50 27) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 5 bosqich 4 bosqich 7 bosqich 28 / 50 28) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 4 2; 3 29 / 50 29) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? TXTB muassasaning pedagogik kengashida muassasaning uslubiy kengashida mahalliy hokimiyat organlari 30 / 50 30) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 10 ta 8 ta 7 ta 31 / 50 31) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 32 / 50 32) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda o’tiradi; kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 33 / 50 33) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr 34 / 50 34) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Fikr yuritishida o’rgatadi 35 / 50 35) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? "Quron karim","Hadislar" rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 36 / 50 36) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 37 / 50 37) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi o’rtoqlari bilan muloqot; kattalar bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. 38 / 50 38) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 39 / 50 39) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? ilk matematik tushunchalar; tevarak-atrofni bilish kitobning qadr-qimmatini tushunish maktabga tayyogarlik; 40 / 50 40) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish 41 / 50 41) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? alohida mashg’ulot; o’yin faoliyati orqali; tadbirlar; integrallashtirilgan ta’lim; 42 / 50 42) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta; 26 ta; 16 ta; 43 / 50 43) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; 44 / 50 44) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 45 / 50 45) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 3 ta 4 ta 5 ta 46 / 50 46) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 2 yarim yoshda 4-5 yoshda 2-2 yarim yoshda 47 / 50 47) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; minimal talablar me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish 48 / 50 48) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 49 / 50 49) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; Faqat mahalla uslubchi va tarbiyachi; mahalla-maktab 50 / 50 50) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)