Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 87 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Variativ dasturlar asosida Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. 2 / 50 2) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta; 16 ta; 14 ta; 12 ta 3 / 50 3) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Fikr yuritishida o’rgatadi 4 / 50 4) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2 bo’lim 8 bo’lim 4 bo’lim 3 bo’lim 5 / 50 5) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. jismoniy rivojlanish; 6 / 50 6) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? uslubchi va tarbiyachi; tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; mahalla-maktab Faqat mahalla 7 / 50 7) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar 8 / 50 8) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 9 / 50 9) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. tovush chiqayotgan tomonga qaraydi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; ovoz orqali munosabat bildiradi 10 / 50 10) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 2 ta; 4 ta 3 ta 5 ta. 11 / 50 11) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 -yil 6- oktyabr 1997- yil 29- avgust 1997 — yil 30 — avgust 1992- yil 2 iyun 12 / 50 12) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta; 15 ta 13 ta; 13 / 50 13) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot. o’rtoqlari bilan muloqot; kattalar bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi 14 / 50 14) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash 15 / 50 15) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh kichik guruh katta tayyorlov guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda 16 / 50 16) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 17 / 50 17) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot; oilasi bilan muloqot katalar bilan muloqot 18 / 50 18) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; 19 / 50 19) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Uchinchi ming yilikning bolasi»; «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; 20 / 50 20) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 21 / 50 21) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? buyuk siymolar bilan tanishtirish tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh 22 / 50 22) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? tadbirlar; integrallashtirilgan ta’lim; o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; 23 / 50 23) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; o’tiradi; kuladi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda 24 / 50 24) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida 25 / 50 25) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 5 bosqich 4 bosqich 7 bosqich 26 / 50 26) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 3-4 yoshda 4-5 yoshda 27 / 50 27) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 9 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 5 ta, 4 tasida 28 / 50 28) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 29 / 50 29) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? me’yoriy hujjatlar minimal talablar ilk matematik tushunchalar berish bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; 30 / 50 30) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 3 2; 4 31 / 50 31) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq 32 / 50 32) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? kitobning qadr-qimmatini tushunish ilk matematik tushunchalar; maktabga tayyogarlik; tevarak-atrofni bilish 33 / 50 33) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 34 / 50 34) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. 35 / 50 35) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 4 ta 5 ta 1 ta; 3 ta 36 / 50 36) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? atosirlar, maqollar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar rivoyatlar, anosirlar "Quron karim","Hadislar" 37 / 50 37) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 38 / 50 38) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 3 ta 7 ta 6 ta 39 / 50 39) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? muassasaning uslubiy kengashida TXTB mahalliy hokimiyat organlari muassasaning pedagogik kengashida 40 / 50 40) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta 16 ta 12 ta 26 ta 41 / 50 41) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 8 ta 10 ta 7 ta 42 / 50 42) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga 43 / 50 43) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? predmetlar orasidan koptokni dumalatadi rasmdagi predmetlarni taniydi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; 44 / 50 44) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 45 / 50 45) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy an’analarga mosligi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. 46 / 50 46) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy kamol toptirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni maktabga tayyorlash bolani shaxs sifatida shakllantirish 47 / 50 47) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, 48 / 50 48) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek 49 / 50 49) Interfaol usullar qaysilar? ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; 50 / 50 50) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)