Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 43 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 2 / 50 2) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; nutq; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. o’qish va savodga tayyogarlik; 3 / 50 3) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? mahalla-maktab Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; 4 / 50 4) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar "Quron karim","Hadislar" 5 / 50 5) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq 6 / 50 6) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar 7 / 50 7) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 8 / 50 8) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; 9 / 50 9) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; 10 / 50 10) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; 11 / 50 11) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Variativ dasturlar asosida Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. 12 / 50 12) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga 13 / 50 13) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani itellektual qilib tarbiyalash bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim 14 / 50 14) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; kitobning qadr-qimmatini tushunish 15 / 50 15) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta 26 ta 16 ta 16 / 50 16) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 13 ta; 15 ta 12 ta 14 ta; 17 / 50 17) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 18 / 50 18) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 9 ta, 4 tasida 5 ta, 4 tasida 19 / 50 19) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, 20 / 50 20) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 21 / 50 21) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 22 / 50 22) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? minimal talablar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; ilk matematik tushunchalar berish me’yoriy hujjatlar 23 / 50 23) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 24 / 50 24) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. 25 / 50 25) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 10 ta 8 ta 7 ta 26 / 50 26) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 4 3 7 2; 27 / 50 27) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 14 ta; 16 ta; 26 ta; 28 / 50 28) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? katta tayyorlov guruh o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda kichik guruh 29 / 50 29) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 30 / 50 30) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; kuladi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda 31 / 50 31) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy rivojlantirish; 32 / 50 32) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2 bo’lim 3 bo’lim 4 bo’lim 8 bo’lim 33 / 50 33) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur M.Manguberdi 34 / 50 34) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 5 ta. 2 ta; 4 ta 35 / 50 35) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kattalar bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kichiklar bilan muloqot. o’rtoqlari bilan muloqot; 36 / 50 36) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1992- yil 2 iyun 1997- yil 29- avgust 37 / 50 37) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; buyuk siymolar bilan tanishtirish 38 / 50 38) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 4 ta 3 ta 5 ta 39 / 50 39) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi 40 / 50 40) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning pedagogik kengashida TXTB muassasaning uslubiy kengashida 41 / 50 41) Interfaol usullar qaysilar? topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; 42 / 50 42) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash bolani shaxs sifatida shakllantirish 43 / 50 43) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Fikr yuritishida o’rgatadi 44 / 50 44) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 45 / 50 45) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 3-4 yoshda 4-5 yoshda 46 / 50 46) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; alohida mashg’ulot; o’yin faoliyati orqali; 47 / 50 47) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? oilasi bilan muloqot katalar bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; Jamiyat bilan muloqot; 48 / 50 48) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 7 ta 3 ta 6 ta 49 / 50 49) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 7 bosqich 5 bosqich 4 bosqich 50 / 50 50) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)