Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 41 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? buyuk siymolar bilan tanishtirish tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; tevarak-atrof bilan tanishtirsh nafosat tarbiyasi orqali 2 / 50 2) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 5 bosqich 7 bosqich 4 bosqich 3 / 50 3) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Davlat talablari Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; 4 / 50 4) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 5 / 50 5) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 26 ta; 16 ta; 14 ta; 6 / 50 6) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; 7 / 50 7) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 8 / 50 8) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 7 ta, 3 tasida; 5 ta, 4 tasida 9 ta, 4 tasida 9 / 50 9) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 10 / 50 10) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? me’yoriy hujjatlar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; minimal talablar ilk matematik tushunchalar berish 11 / 50 11) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? uslubchi va tarbiyachi; Faqat mahalla mahalla-maktab tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; 12 / 50 12) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr 13 / 50 13) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 8 bo’lim 4 bo’lim 2 bo’lim 3 bo’lim 14 / 50 14) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; kitobning qadr-qimmatini tushunish maktabga tayyogarlik; 15 / 50 15) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh katta tayyorlov guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda o’rta guruh 16 / 50 16) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 17 / 50 17) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 18 / 50 18) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 4 3 2; 7 19 / 50 19) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 13 ta; 15 ta 14 ta; 20 / 50 20) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 21 / 50 21) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; oilasi bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; katalar bilan muloqot 22 / 50 22) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; o’tiradi; 23 / 50 23) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning pedagogik kengashida muassasaning uslubiy kengashida TXTB 24 / 50 24) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. o’qish va savodga tayyogarlik; nutq; 25 / 50 25) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot. o’rtoqlari bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kattalar bilan muloqot; 26 / 50 26) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati 27 / 50 27) Interfaol usullar qaysilar? jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; topshiriqni bajarish; 28 / 50 28) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 6 ta 16 ta 7 ta 3 ta 29 / 50 29) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi 30 / 50 30) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash 31 / 50 31) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta 14 ta 12 ta 16 ta 32 / 50 32) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; 33 / 50 33) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida Davlat talablariga mosligi 34 / 50 34) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni jismoniy rivojlantirish; bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish 35 / 50 35) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 36 / 50 36) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar 37 / 50 37) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 4 ta 1 ta; 5 ta 3 ta 38 / 50 38) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 4-5 yoshda 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 39 / 50 39) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; 40 / 50 40) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? "Quron karim","Hadislar" rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 41 / 50 41) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? o’yin faoliyati orqali; tadbirlar; integrallashtirilgan ta’lim; alohida mashg’ulot; 42 / 50 42) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 8 ta 17 ta 10 ta 7 ta 43 / 50 43) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. 44 / 50 44) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 45 / 50 45) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur M.Manguberdi 46 / 50 46) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 2 ta; 4 ta 3 ta 5 ta. 47 / 50 47) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq 48 / 50 48) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida 49 / 50 49) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1992- yil 2 iyun 50 / 50 50) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)