Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 43 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? muassasaning pedagogik kengashida mahalliy hokimiyat organlari TXTB muassasaning uslubiy kengashida 2 / 50 2) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 1997 — yil 30 — avgust 1997- yil 29- avgust 3 / 50 3) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 4 bo’lim 2 bo’lim 8 bo’lim 4 / 50 4) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 3 ta 16 ta 6 ta 7 ta 5 / 50 5) Interfaol usullar qaysilar? ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; 6 / 50 6) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda katta tayyorlov guruh 7 / 50 7) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? minimal talablar me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; 8 / 50 8) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 9 / 50 9) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 10 / 50 10) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 4 bosqich 7 bosqich 6 bosqich 5 bosqich 11 / 50 11) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; 12 / 50 12) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati 13 / 50 13) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 5 ta 4 ta 3 ta 14 / 50 14) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Davlat talablariga mosligi Variativ dasturlar asosida 15 / 50 15) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda 16 / 50 16) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 5 ta. 2 ta; 4 ta 17 / 50 17) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati 18 / 50 18) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. 19 / 50 19) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar "Quron karim","Hadislar" atosirlar, maqollar 20 / 50 20) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta; 14 ta; 26 ta; 21 / 50 21) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? uslubchi va tarbiyachi; tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; Faqat mahalla mahalla-maktab 22 / 50 22) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. 23 / 50 23) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 24 / 50 24) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? kitobning qadr-qimmatini tushunish tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; maktabga tayyogarlik; 25 / 50 25) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali 26 / 50 26) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? buyuk siymolar bilan tanishtirish nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; 27 / 50 27) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta 14 ta 12 ta 16 ta 28 / 50 28) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Fikr yuritishida o’rgatadi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi 29 / 50 29) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 13 ta; 14 ta; 15 ta 30 / 50 30) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 31 / 50 31) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani itellektual qilib tarbiyalash 32 / 50 32) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; 33 / 50 33) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 34 / 50 34) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? ovoz orqali munosabat bildiradi tovush chiqayotgan tomonga qaraydi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 35 / 50 35) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 36 / 50 36) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur M.Manguberdi 37 / 50 37) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 7 ta, 3 tasida; 5 ta, 4 tasida 9 ta, 4 tasida 38 / 50 38) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi 39 / 50 39) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 40 / 50 40) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi rasmdagi predmetlarni taniydi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; 41 / 50 41) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; 42 / 50 42) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? o’rtoqlari bilan muloqot; kattalar bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kichiklar bilan muloqot. 43 / 50 43) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish 44 / 50 44) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul 45 / 50 45) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; alohida mashg’ulot; o’yin faoliyati orqali; 46 / 50 46) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 2; 3 4 47 / 50 47) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. jismoniy rivojlanish; o’qish va savodga tayyogarlik; nutq; 48 / 50 48) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 4-5 yoshda 49 / 50 49) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; 50 / 50 50) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 8 ta 10 ta 7 ta Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)