Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 40 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? katalar bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; Jamiyat bilan muloqot; oilasi bilan muloqot 2 / 50 2) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; 3 / 50 3) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida 4 / 50 4) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; 5 / 50 5) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; mahalla-maktab uslubchi va tarbiyachi; Faqat mahalla 6 / 50 6) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 7 / 50 7) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; minimal talablar 8 / 50 8) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 7 bosqich 4 bosqich 5 bosqich 9 / 50 9) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; 10 / 50 10) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 8 bo’lim 2 bo’lim 4 bo’lim 3 bo’lim 11 / 50 11) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash 12 / 50 12) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 13 / 50 13) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? kattalarni ko’rganda jonlanadi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 14 / 50 14) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 15 / 50 15) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 16 / 50 16) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni ma’naviy rivojlantirish bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; 17 / 50 17) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 2; 3 4 18 / 50 18) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? o’rtoqlari bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kattalar bilan muloqot; 19 / 50 19) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta; 15 ta 13 ta; 12 ta 20 / 50 20) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? yosh psixologik xususiyatlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 21 / 50 21) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta; 26 ta; 14 ta; 22 / 50 22) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr 23 / 50 23) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 6 ta 7 ta 3 ta 16 ta 24 / 50 24) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning pedagogik kengashida muassasaning uslubiy kengashida TXTB 25 / 50 25) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? o’yin faoliyati orqali; tadbirlar; alohida mashg’ulot; integrallashtirilgan ta’lim; 26 / 50 26) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani itellektual qilib tarbiyalash 27 / 50 27) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar atosirlar, maqollar rivoyatlar, anosirlar "Quron karim","Hadislar" 28 / 50 28) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ovoz orqali munosabat bildiradi tovush chiqayotgan tomonga qaraydi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 29 / 50 29) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 4-5 yoshda 3-4 yoshda 30 / 50 30) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. 31 / 50 31) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 4 ta 5 ta. 2 ta; 32 / 50 32) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta 26 ta 16 ta 12 ta 33 / 50 33) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; kuladi; o’tiradi; 34 / 50 34) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; 35 / 50 35) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, 36 / 50 36) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. 37 / 50 37) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 — yil 30 — avgust 1997- yil 29- avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 38 / 50 38) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? predmetlar orasidan koptokni dumalatadi «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; rasmdagi predmetlarni taniydi; 39 / 50 39) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 40 / 50 40) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; maktabga tayyogarlik; kitobning qadr-qimmatini tushunish 41 / 50 41) Interfaol usullar qaysilar? qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; 42 / 50 42) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 43 / 50 43) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Fikr yuritishida o’rgatadi Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi 44 / 50 44) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; buyuk siymolar bilan tanishtirish 45 / 50 45) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 17 ta 7 ta 10 ta 8 ta 46 / 50 46) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 5 ta, 4 tasida 9 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 47 / 50 47) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur 48 / 50 48) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; o’qish va savodga tayyogarlik; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; 49 / 50 49) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda katta tayyorlov guruh o’rta guruh 50 / 50 50) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 4 ta 3 ta 5 ta 1 ta; Ваша оценка 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)