Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Posted on 21.04.202424.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 нет 0% 47 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №2 1 / 50 1) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot; oilasi bilan muloqot katalar bilan muloqot 2 / 50 2) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 4-5 yoshda 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 3 / 50 3) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 9 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 5 ta, 4 tasida 4 / 50 4) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, 5 / 50 5) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? tovush chiqayotgan tomonga qaraydi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; ovoz orqali munosabat bildiradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 6 / 50 6) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? TXTB mahalliy hokimiyat organlari muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida 7 / 50 7) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? ilk matematik tushunchalar; tevarak-atrofni bilish kitobning qadr-qimmatini tushunish maktabga tayyogarlik; 8 / 50 8) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 8 ta 7 ta 17 ta 10 ta 9 / 50 9) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi 10 / 50 10) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 2; 4 7 11 / 50 11) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni ma’naviy rivojlantirish 12 / 50 12) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 16 ta 7 ta 3 ta 6 ta 13 / 50 13) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta; 26 ta; 14 ta; 14 / 50 14) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 15 / 50 15) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? katta tayyorlov guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda o’rta guruh kichik guruh 16 / 50 16) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 4 bo’lim 3 bo’lim 8 bo’lim 2 bo’lim 17 / 50 17) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 26 ta 16 ta 12 ta 14 ta 18 / 50 18) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 19 / 50 19) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; kattalarni ko’rganda jonlanadi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 20 / 50 20) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? uslubchi va tarbiyachi; Faqat mahalla mahalla-maktab tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; 21 / 50 21) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash 22 / 50 22) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi 23 / 50 23) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Fikr yuritishida o’rgatadi 24 / 50 24) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 5 ta 3 ta 4 ta 25 / 50 25) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar rivoyatlar, anosirlar 26 / 50 26) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. 27 / 50 27) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani barkamol etib tarbiyalash; konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani itellektual qilib tarbiyalash 28 / 50 28) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Milliy an’analarga mosligi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 29 / 50 29) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kattalar bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi o’rtoqlari bilan muloqot; 30 / 50 30) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 13 ta; 12 ta 15 ta 14 ta; 31 / 50 31) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; nafosat tarbiyasi orqali buyuk siymolar bilan tanishtirish tevarak-atrof bilan tanishtirsh 32 / 50 32) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1992- yil 2 iyun 1997 — yil 30 — avgust 1997 -yil 6- oktyabr 33 / 50 33) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Variativ dasturlar asosida Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi 34 / 50 34) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; 35 / 50 35) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? o’yin faoliyati orqali; tadbirlar; integrallashtirilgan ta’lim; alohida mashg’ulot; 36 / 50 36) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 37 / 50 37) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 38 / 50 38) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 39 / 50 39) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 40 / 50 40) Interfaol usullar qaysilar? ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; 41 / 50 41) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? minimal talablar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish 42 / 50 42) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur M.Manguberdi A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek 43 / 50 43) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 44 / 50 44) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot 45 / 50 45) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati 46 / 50 46) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 3 ta 5 ta. 2 ta; 4 ta 47 / 50 47) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul 48 / 50 48) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. o’qish va savodga tayyogarlik; nutq; 49 / 50 49) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. 50 / 50 50) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 7 bosqich 4 bosqich 6 bosqich 5 bosqich Your score is 0% Qayta boshla Maktabgacha ta'lim (att)