Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 398 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta'lim tarbiyachisi fanidan Attestatsiya №1 Maktabgacha ta'lim tarbiyachisi fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 10. Maktabgacha ta’lim konsepsiyasi bu- 3. qayta shakllantiruvchi ta’lim texnologiyasiga asoslangan xuquqiy me’yoriy xujjatdir 1, maktabgacha ta’limning xalqaro andozalarga mos zamonaviy yangilanish tamoyillari va modellarini yorituvchi xuquqiy,me’yoriy xujjatdir. 4. bola shaxsiga yo‘naltirilgan ta’lim,hamkorlik pedagogikasiga asoslangan xuquqiy, me’yoriy xujjatdir 2. ijtimoiy pedagogik yondashuv hamda psixologik yondashuvga asoslangan xuquqiy me’yoriy xujjatdir 2 / 50 2) 8. Topshiriqni bajaring..05-02 raqamli ish hujjati ............pedagog xodimga tegishli. Nuqtalar o‘rniga mos javobni tanlang. - Uslubchi - MTT direktori - Musiqa rahbari - Tarbiyachi 3 / 50 3) 45. Topshiriqni bajaring. - 1 – С, 2 – А, 3 - D - 1 – В, 2 – D, 3 - С - 1 – А, 2 – В, 3 - С - 1 – D, 2 – С, 3 - В 4 / 50 4) 30. Topshiriqni bajaring. - 1,3,5 - 4,5 - 2,5 - 1,5 5 / 50 5) 9. Ravon nutq shakllarining to‘g‘ri berilgan qatorini toping. - Bilishga va tasnifga ko‘ra shakllari - Monologik va dialogik shakllari - Og‘zaki va yozma shakllari - Qisqa va uzoq muddatli 6 / 50 6) 35. Topshiriqni bajaring. 1) 2) 3) 4) - 3 - 2 - 1 - 4 7 / 50 7) 2. Topshiriqni bajaring..Atrofdagi odamlar bilan o‘zaro munosabatlarning konstruktiv usullariva vositalariga ega bo‘lishni taqozo qiladi; muloqot qilish va yuzaga kelgan o‘yin, bilish, maishiy va ijodiy vazifalarni muvaffaqiyatli hal qilish qobiliyati ..........deyiladi. - bilish kompetensiyasi - ijtimoiy kompetensiya - “Men” kompetensiyasi - kommunikativ kompetensiya 8 / 50 8) 41. Topshiriqni bajaring. - 1,4,5 - 1,3,5 - 1,2,3 - 1,2,5 9 / 50 9) 39. Topshiriqni bajaring. - 1-b, 2-d, 3-c, 4-a, 5-e - 1-b, 2-c, 3-a, 4-e, 5-d - 1-b, 2-c, 3-a, 4-d, 5-e - 1-b, 2-a, 3-e, 4-d, 5-c 10 / 50 10) 12. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim olib boriladigan bolalar yosh chegarasi qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? - 3 oylikdan 6-7 yoshgacha - Tug’ilgandan to 7 yoshgacha - 3 yoshdan 6-7 yoshgacha - 2 yoshdan 6-7 yoshgacha 11 / 50 11) 22. Topshiriqni bajaring.Kattalar bilan eslatmasiz salomlashadi;tushunarli asarlarni qiziqish bilan tinglaydi va ularga hissiyotlarini namoyon etadi-ushbu indikator ,,Ijtimoiy-hissiy rivojlanish’’ rivojlanish sohasining qaysi kichik sohasida qo‘llanilishini aniqlang. 4. Hissiyotlar va ularni boshqarish 2. ,,Men konsepsiyasi’’ 1. Sog‘lom turmush tarzi va xavfsizlik 3. Ijtimoiylashuv, kattalar va tengdoshlar bilan muloqat 12 / 50 12) 46. Topshiriqni bajaring. - 2, 3 - 1, 2, 4 - 1, 3, 4 - 2, 3, 4 13 / 50 13) 14. Tarbiya jarayoni nima? 2, Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi olib boriladigan hamkorlik jarayoni 4. Tarbiyachi tomonidan tashkil etiladigan tarbiya jarayoni 1. Shaxsning tarbiyada rivojlanish jarayoni 3. Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasida tashkil etiluvchi hamda aniq bir maqsadga yo‘naltirilgan hamkorlik jarayonidir 14 / 50 14) 6. Topshiriqni bajaring.. “Takomillashtirilgan ilk qadam’’ o‘quv dasturi qanday hujjat ekanligi to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. 4. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan huquqiy hujjat hisoblanadi. 3. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan tayanch hujjat hisoblanadi. 2. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan me’yoriy hujjat hisoblanadi. 1. Bu bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishiga qaratilgan bo‘lib, ta’limva tarbiya jarayonining maqsadlari, vazifalari, tamoyillari, kutilayotgan natijalari, mazmuni va tashkil etilishini belgilaydigan yuridik hujjat hisoblanadi. 15 / 50 15) 20. Topshiriqni bajaring..............- ikki va undan ortiq parallel guruhlardagi pedagogik faoliyatlar taqqoslama oʻrganiladi. Metodist, maʼlum bir yoʻnalish mazmunidagitaʼlim jarayonini har ikki guruh tarbiyachisi ish faoliyati davomida nazorat qiladi. 2023-yil 28-avgustdagi 99-sonli buyruqqa asosan qaysi nazorat turi ekanligini aniqlang. - Mavzuli nazorat - Qiyosiy nazorat - Frontal nazorat - Ishlab chiqarish 16 / 50 16) 33. Topshiriqni bajaring. - 2,3,5 - 1,3,5 - 2,3,4 - 1,2,3 17 / 50 17) 23. Quyida berilgan javob variantlarining qay biri tarbiyachi lavozim majburiyatlariga kirmaydi? - Tarbiyalanuvchilar orasida ijobiy, xavfsiz muhitni yaratish - Kun tartibi, ovqatlanishni tashkil etish, sayr qilishni nazorat qilish - Tarbiyalanuvchining dam olish kunlaridagi kun tartibini belgilash - O‘quv va tarbiyaviy mashg‘ulotlarni o‘tkazish 18 / 50 18) 26. Topshiriqni bajaring. 4. Ochiq havoda harakatli o‘yinlar o‘ynatish 3. Rasmga qarab gap tuzish, kichik hajmdagi she’rni yoddan aytish 2. Ota-onasi tomonidan hikoyalar aytib berilishini ta’minlash 1. O‘qib eshittirilgan hikoya asosida rasm chizish 19 / 50 19) 19. Zamonaviy tarbiyachining kasbiy kompetentligi muhim aspektlarini belgilang. - Refleksiv,kasbiy - Refleksiv,shaxsiy,tarbiyaviy - Shaxsiy,refleksiv - Shaxsiy,kasbiy,refleksiv 20 / 50 20) 13. Topshiriqni bajaring.lMTT tarbiyachisi lavozimining malaka tavsiflari to‘g‘ri ko‘rasatilgan javobni belgilang. 1. tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini kuzatish, baholashga doir maʼlumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va natijasiga koʻra aniqlangan boʻshliqlarni toʻldirish yuzasidan zarur chora-tadbirlar belgilash; 4. tashkilotning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash yuzasidan oʻquv-didaktik,koʻrgazmali materiallar, sport jihozlari, oʻyin, oʻyinchoqlar va musiqa asboblari bilan jihozlashga boʻlgan ehtiyoj boʻyicha tuman (shahar) maktabgacha taʼlim boʻlimiga takliflar kiritish; 2. tashkilotda taʼlim-tarbiya jarayoniga “Oʻzbekiston Respublikasining ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qoʻyiladigan Davlat talablari” hamda davlat oʻquv dasturlarini joriy etilishi hamda mazkur hujjatlarda belgilangan vazifalarni toʻlaqonli bajarish; 3. tashkilotni oʻquv-didaktik, metodik va koʻrgazmali materiallar, oʻyin, oʻyinchoqlar va musiqa asboblari bilan jihozlashga boʻlgan ehtiyojni aniqlash va rahbariyatga taklif kiritish; 21 / 50 21) 7. Maktabgacha pedagogika fanining qaysi fanlar bilan aloqadorligini toping. - Biologiya, mantiq, adabiyot, tabbiy fanlar, psixologiya - Falsafa, iqtisod, etika, estetika, fiziologiya, gigiyena, psixologiya, tarix. - Musiqa, tabiat, geografiya, mehnat, matematima, pedagogika - Falsafa, ona tili, musiqa, jismoniy tarbiya, fizika, tarix 22 / 50 22) 11. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim tashkilotida teatrlashtirilgan faoliyatning asosiy vazifalari bo‘lmagan qatorni aniqlang. 2. Teatrlashtirilgan faoliyatda bolalarning ijodiy faolligi uchun sharoit yaratish. 3. Pedagogik jarayonda teatrlashtirilgan va boshqa faoliyat turlari o‘zaro aloqadorligi uchun sharoit yaratish. 1. Bolalarni teatr madaniyatiga oshno qilish. Teatrlashtirilgan faoliyatda bolalarning ijodiy faolligini oshirish 4. Kattalarning teatrlashtirilgan faoliyati (ota-onalar, xodimlar ishtirokida birgalikda spektakllar qo‘yish) 23 / 50 23) 24. Topshiriqni bajaring.Pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish maktabgacha ta’lim pedagogining qaysi kasbiy faoliyatiga qo‘yiladigan malaka talablariga kiradi? - Pedagogik faoliyatiga - Tashkiliy-boshqaruv faoliyatiga - Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatiga - Ilmiy-tadqiqot faoliyatiga 24 / 50 24) 15. Topshiriqni bajaring.Ijodiy rivojlanish sohasidagi ta’lim va tarbiya jarayoni yakunida 6-7 yoshli qanday kompetensiyalarni egallaydi? 1. O‘z hissiyotlarini boshqaradi va ularni vaziyatga mos ravishda ifodalaydi 3. Predmetlar,voqea-hodisalar va holatlar o‘rtasidagi bog‘liqlikni tushunadi va ularni yaxlit bir butunlik sifatida idrok qiladi 4. So‘zning lug‘aviy ma’nosi, bo‘g‘inli va fonetik tuzilishi to‘g‘risidagi tasavvurga tushunchaga ega bo‘ladi 2. Milliy an’analarni qadrlaydi va ularni kundalik hayotining bir qismi sifatida idrok etadi 25 / 50 25) 48. Topshiriqni bajaring. - Ha, Ha, Ha, Ha - Ha, Ha, Yo‘q, Yo‘q - Ha, Ha, Ha, Yo‘q - Ha, Ha, Yo‘q, Ha 26 / 50 26) 42. Topshiriqni bajaring. 1) 2) 3) 4) - 4 - 3 - 1 - 2 27 / 50 27) 16. Ota-onalar bilan ishlashning axborot-tahliliy shakli to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni aniqlang. - Anketalar, so‘rovnomalar, ,,pochta qutisi’’ - Ko‘rgazmalar,tanlovlar,birgalikda dam olish - Ochiq eshiklar kuni,ota-onalar burchagi foto-ko‘rgazmalar - Mahorat darslari,pedagogik zal, ota-onalar uchrashuvlari 28 / 50 28) 37. Topshiriqni bajaring. - 1-c, 2-a, 3-e, 4-b; - 1-d, 2-e, 3-b, 4-a; - 1-d, 2-a, 3-c, 4-b; - 1-a, 2-d, 3-b,4-c; 29 / 50 29) 28. Topshiriqni bajaring.Bir tarbiyalanuvchingiz sizning oddiy harakatlaringizdan cho‘chiydi va tadbirlarda tortinchoqligi bilan ajralib turadi. Bu holatning sababi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javob variantini tanlang 2. Oilada kattaroq yoshli farzandlarga ko‘proq e’tibor qaratilishi 4. Oilada bola tashabbusi bo‘g‘ilishi va qat’iy nazoratda ushlab turilishi 1. Oilada bolaning doimiy ravishda noo‘rin maqtanishi va siylanishi 3. Oilada bolaning o‘rniga barcha vazifalarning kattalar tomonidan bajarilishi 30 / 50 30) 27. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha ta’lim muassasasining pedagog xodimi maktabgacha yoshdagi bolalarga ta’lim va tarbiya berish sohasidagi o‘quv-uslubiy qo‘llanma va uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqishni rejalashtirdi. Bu faoliyatni qanday hujjat asosida amalga oshiradi? 4. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat dasturi 2. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning ish rejasi 1. Maktabgacha ta’lim va tarbiyaning davlat standarti 3. Maktabgacha ta’lim tashkilotining ish rejimi 31 / 50 31) 31. Topshiriqni bajaring. - 1,3,5 - 1,2,3 - 2,1,5 - 2,3,4 32 / 50 32) 17. Topshiriqni bajaring. “Bola xayoti xavfsizligi asoslari” mavzularida (haftaning shanba vayakshanba kuni dam olish kunlari boʻlganligi sababli, bolalar uyda yolgʻizqolishlari yoki ota-onalar bilan koʻngil ochar maskanlariga borishlari, suvhavzalarida choʻmilishlari va boshqa holatlarni inobatga olib, bolalarga begonashaxslar bilan muloqat qilganda, adashib qolganda qanday harakat qilish lozimligi toʻgʻrisida suhbat oʻtkiziladi).Ushbu suhbat 2023-yil 28-avgustdagi 99-sonli buyruqqa asosan haftaning qaysi kuniga rejalashtirilganligini belgilang. - Dushanba - Juma - Payshanba - Seshanba 33 / 50 33) 47. Topshiriqni bajaring. - 3, 4 - 1, 4 - 2, 3 - 1, 2 34 / 50 34) 4. Shaxs rivojlanishiga ta‘sir etuvchi omillarni aniqlang. - Ijtimoiy muhit, irsiyat, tarbiya; - Irsiyat,ta’lim,tarbiya; - Tarbiya,muhit,biogenetik omillar; - Biogenetik omillar, tarbiya,ta’lim; 35 / 50 35) 21. Bolalarni nutqini rivojlantiradigan o‘yinlar qatorini belgilang. 1. Yuramiz,yuramiz-to‘xtaymiz’’, ,,Yil fasllari’’, ,,Kim sanashni biladi?’’, ,,Bizning kun’’ 4. ,,So‘z qo‘sh’’, ,,Orkestr’’, ,,Mana bu tovushga so‘z top’’, ,,So‘zlardan hikoya tuz’’ 2. ,,Qo‘g‘irchoqqa xona yasatamiz’’, ,,Mazzasiga qarab top’’, ,,Mana bu tovushga so‘z top’’ 3. ,,Qo‘g‘irchoqqa xona yasatamiz’’, ,,Mazzasiga qarab top’’, ,,Yil fasllari’’ 36 / 50 36) 40. Topshiriqni bajaring. - 1,3,5 - 1,2,5 - 2,3,4 - 1,3,4 37 / 50 37) 1.Sport o‘yinlari to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. - Konki, chang‘i, volleybol, futbol,velosiped,chana - Chana, volleybol, futbol, velosiped, narvonga chiqish, - Tennis, basketbol,chana, badminton,chang‘i,chana - Volleybol, stol tennisi, badminton, futbol, basketbol 38 / 50 38) 29. Topshiriqni bajaring.Bir tarbiyalanuvchingiz amaliy mashg‘ulotlarni bajarishda juda sust ekanligini kuzatdingiz. Bu vaziyatda bolada qanday mashg‘ulotlar orqali qo‘l mushaklarini rivojlantirish mumkin? 4. Modellashtirish, she’r yodlash 3. Yozish, chizish, sakrash 2. Sport o‘yinlari, yozish, suzish 1. Stol o‘yinlari, konstruksiyalash, chizish 39 / 50 39) 36. Topshiriqni bajaring. - Syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish markazi - Til va nutq markazi - Fan va tabiat markazi - Qurish, konstruksiyalash va matematika markazi 40 / 50 40) 50. Topshiriqni bajaring. - 1, 3, 5, 6, 8 - 2, 3, 4, 6, 7 - 1, 3, 4, 6, 7, 8 - 2, 3, 5, 6, 7, 8 41 / 50 41) 38. Topshiriqni bajaring. - 1-a,2-c,3-b - 1-b,2-d,3-a - 1-d,2-b,3-a - 1-c,2-b,3-a 42 / 50 42) 18. Topshiriqni bajaring.Maktabgacha yoshdagi bolalarni tabiat bilan tanishtirish yo’llari to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni aniqlang. 2. Mashg‘ulotlar, ko‘rgazmalar, tabiat burchaklari, muloqat, ekologik so‘qmoqlar, 1. Konsertlar, mashg‘ulotlar,yakka ishlash, tashriflar, muloqat, ekologik so‘qmoqlar, 3. Mashg‘ulotlar , o‘yinlar, kundalik faoliyat jarayonlari, ekskursiya, mehnat, rivojlanish markazlari 4. O‘yinlar, kundalik faoliyat jarayonlari, ekskursiya, ko‘rgazma, sayr, muloqat 43 / 50 43) 34. Topshiriqni bajaring. - 1-c,2-d,3-a,4-e,5-b. - 1-c,2-e,3-b,4-d,5-a. - 1-c,2-b,3-a,4-d,5-e. - 1-c,2-b,3-a,4-e,5-d. 44 / 50 44) 43. Topshiriqni bajaring. - 2, 3, 4 - 3, 4, 5 - 1, 2, 3 - 1, 3, 5 45 / 50 45) 25. Topshiriqni bajaring.Javob variantlarning qaysi biri maktabgacha ta’lim muassasalari pedgog xodimlarining umumkasbiy bilimlariga taalluqli emas 4. Kasbiy faoliyatning ilmiy sohasidagi o‘zgarishlarni anglash, tahlil etish, umumlashtirish. Tarbiyalanuvchi o‘zini boshqa bolalar bilan muloqot qilishdan tortishini kuzatdingiz. Buning sababi bolaning nutqi rivojlanmaganligi ekanini aniqladingiz. Bola nutqini rivojlantirish uchun qanday mashg‘ulotlardan foydalanasiz? 1. O‘quv-tarbiyaviy jarayonni samarali boshqarish, o‘quv-me’yoriy hujjatlar bilan ishlash 3. Zamonaviy ta’lim va innovatsion tendensiyalarni hisobga olgan holda, kasbiy o‘z-o‘zini rivojlantirish 2. Jamiyatni pedagogizatsiyalash sharoitida pedagogik profilaktikani tashkil etish va amalga oshirish 46 / 50 46) 32. Topshiriqni bajaring. - 1-ha, 2-ha, 3-yo‘q, 4-ha - 1-yo‘q, 2-ha, 3-yo‘q, 4-ha - 1-yo‘q, 2-yo‘q, 3-ha, 4-yo‘q - 1-ha, 2-yo‘q, 3-ha, 4- yo‘q 47 / 50 47) 3. Topshiriqni bajaring. “Ilk qadam” davlat o‘quv dasturi markazlar faoliyatlari nomlari to‘g‘ri berilgan qatorni aniqlang. 4. mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, elementar matematik tasavvurni shakllantirish, nutq va savodga tayyorlash. 2. qurish yasash va matematika, mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til, fan va tabiat; 1. qurish yasash va matematika, mazmunli qoidali o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til,fan va tabiat, san’at markazi, ijtimoiy hissiy rivojlantirish; 3. qurish yasash va matematika, syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish, nutq va til,fan va tabiat, san’at markazi; 48 / 50 48) 49. Topshiriqni bajaring. - 2, 3, 5, 6 - 2, 3, 4, 5 - 1, 3, 4, 5 - 1, 2, 4, 6 49 / 50 49) 5. Topshiriqni bajaring..............-bu pedagogning ish jurnali bo‘lib,unda ta’lim va tarbiya jarayonining kunlik rejasi aks ettiriladi.Nuqtalar o‘rniga kerekli so‘zi qo‘ying. - Kunlik reja - Haftalik reja - Yillik reja - Oylik reja 50 / 50 50) 44. Topshiriqni bajaring. - 1-А, 2-B, 3-С - 1-B, 2-С, 3- А - 1-D, 2-А, 3- B - 1-С, 2-D, 3-B Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)