Tarbiya fanidan attestatsiya testlari №1 Posted on 16.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarbiya fanidan attestatsiya testlari №1 нет 0% 418 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarbiya fanidan Attestatsiya №1 Tarbiya fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 25) Yolg'onga ishonmaydi, o'zi ham qo'llamaydi; hiylaga uchmaydi, o'zi ham hiyla qilmaydi; yaxshi so'zlar eshitadi, o'zi ham yaxshi so'zlaydi; mug'ombirlik qilmaydi, donolar bilan birga yuradi; shubhaga bormaydi, o'zi ham soxtalikdan yiroq bo'ladi.Yuqoridagi ta'riflarda qanday insonning alomatlari berilgan? Rostgo'y insonning alomati Samimiy insonning alomati Aqlli insonning alomati Salbiy insonning alomati 2 / 50 2) 17) Fugarolarning dinga munosabatidan qat'i nazar, diniy qarashlarni majburan singdirishga yo'l qo’ymagan holda, ularga sharoit yaratish mamlakatimizda nimaning ustuvorligini ta'minlaydi? Vijdon erkinligini Demokratiyani rivojlantirishni Miliy qadriyatlarni rivojini Kuchli ijtimoiy himoyani 3 / 50 3) 21) Mahallaning asosiy tamoyillari to'g'ri berilgan javob variantini aniqlang. 1) ochiqlik; 2) oshkoralik; 3) jamiyatning davlat bilan bog'liqligi va xalq hokimiyatini amalga oshirish; 4) ijtimoiy-gumanitar masalalarni hal etish; 5) ijtimoiy adolat; 6) insonparvarlik; 7) mahalliy muammolarni hal qilishda erkinlik; 8) oilaviy va diniy munosabatlarni, marosimlarni, bayramlarni saqlash. 2, 1, 5, 7, 6 1, 2,5, 6, 7 1, 8, 5, 6, 7 1, 3, 5, 6, 7 4 / 50 4) 36) Rejalashtirilayotgan darsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? Bolalar bilan mulogot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim Turli xil ta'limiy ehtiyojlar, shuningdek iqtidorli o'quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim O'quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim Darsning maqsadlari, o'quvchilarning yosh xususiyatlari va o'zlashtirishiga mos kelishi lozim 5 / 50 5) 11) Etiket qoidalari to'g'ri berilgan javob variantini aniqlang.1) insonlarni bir-biriga tanishtirilganida ular haqida qisqa ma’lumot beriladi;2) tanishtirayotgan odamga xayrixohligingizni bildirish maqsadida qo'l uzatishingiz zarur;3) erkaklar qo'l uzatmasa, ayollar qo'I uzatmaydilar;4) avvalo, erkaklar ayollar bilan tanishtiriladi, salomlashiladi;5) ayol va erkaklar to'plangan katta davralarda birinchi bo'lib erkaklar so'rashadi;6) erkaklar avval ayollar bilan, keyin o'zaro salomlashishlari odobdan bo'ladi;7) ko'cha-ko'yda ayol kishi erkak kishining chap tomonida yuradi. 2. 3. 4.7 1, 2, 4, 5 1, 2,4, 6 1, 2,4, 3 6 / 50 6) 42) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo'nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish -2,4 - 1,2 3,4 2,3 7 / 50 7) 4) Albert Eynshteyn aytganidek, muvaffagiyat gozonishda hammasi juda oddiy-barcha biror ishni bajarish imkonsiz deb turganida bir jasur odam keladi-da, ularning fikriga shubha bilan qarab, o'sha ishni uddalaydi. Ushbu fikr qanday ko'nikmaga misol bo'la oladi? Kreativ fikrlash Tangidiy fikrlash Keng qamrovli ijodiy fikrlash Konstruktiv fikrlash 8 / 50 8) 38) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? muammoli ta'lim turi shaxsga yo'naltirilgan ta'lim reproduktiv ta'lim tabaqalashtirilgan ta'lim 9 / 50 9) 30) ……….insonning intellektual salohiyati, ma'rifiy kuchi, ma'naviy-axloqiy sifatlari, go'zal xulqi mujassamidir. Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Halol mehnat Boy tajriba Yaxshi tarbiya Yuksak tafakkur 10 / 50 10) 7) Tarbiya darslariga qo'yilgan talablar to'g'ri berilgan javob variantini aniqlang. 1) didaktik; 2) ilmiy-metodik; 3) pedagogik-psixologik;4) estetik; 5) gigiyenik; 6) teologik; 7) iyerarxik. 1,2, 3, 4,6 3, 4,8, 6, 9 3, 4,5, 6, 7 1, 2, 3, 4, 5 11 / 50 11) 28) Quyida berilgan qaysi javob yuqori natijaning o'lchovi bo'la olmaydi? Motivatsiyaning borligi ljobiy o'zgarishlar Daromadning oshishi Ichki mamnunlik 12 / 50 12) 24) Tiriklikning sir-u asrori ilm, odob, ongli faoliyat bo'lsa, uning asosi zukko aql, davomiyligi .... hisoblanadi. Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Qanoat Orttirilgan tajriba Samarali mehnat Yaxshi xulq 13 / 50 13) 15) Inson ma'naviy olamining kuchi, qudrati uning Vatan oldidagi burchi va yana nimani anglab tushunishda ham namoyon bo'ladi? mas'uliyatini gonunlarni his-tuyg'ularini gadriyatlarni 14 / 50 14) 19) Barcha muvaffaqiyatli odamlarga xos ko'nikma yozilgan javobni toping. Boshqalarda ko'rgan yaxshi xislatlarni o'zlarida ham shakllantirish O'z olamlaridan tashgariga chigish, xatolarni hayotning saboqlari deb qabul qilish Tavakkal qilish, yangi marralarga erishish Teran idrok qilish, xayolotdan unumli foydalana olish 15 / 50 15) 48) Hayo va iymon ikkisi bir-biriga yaginlashtirilgan. Qachon ulardan biri yo'golsa, boshqasi ham yo'goladi. Ma'naviyat xazinasidan berilgan ushbu hikmatli so'z orqali o'quvchilarda qanday kompetensiya shakllantiriladi? - Kommunikativ kompetensiya - Matematik savodxonlik kompetensiyasi - Axborot bilan ishlash kompetensiyasi - Umummadaniy kompetensiya 16 / 50 16) 50) 1-d, 2-c, 3-b, 4-a 1-a, 2-b, 3-c, 4-d 1-c, 2-a, 3-d, 4-b 1-c, 2-e, 3-d, 4-b 17 / 50 17) 13) Tamaddunning dastlabki qadamlaridan boshlab tabiat qanday o'zgardi? Tabiiy ofatlar natijasida o'zgardi Urushlar natijasida o'zgardi Inson ta'siri ostida o'zgardi ljobiy tomonga o'zgardi 18 / 50 18) 8) Berilgan javob variantlaridan go'zal tarbiya merosxo'rini aniqlang. Farzand Ota-ona Ajdodlar o'giti Donishmandlar hikmati 19 / 50 19) 45) O'gituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? - O'qituvchining ijtimoiy faoliyati - O'qituvchining qo'shimcha faoliyati - O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati - O'qituvchining innovatsion faoliyati 20 / 50 20) 3) Insonning burchlari to'rtga bo'linadi: o'z oldidagi burch; oilasi oldidagi burch; davlat oldidagi burch; o'zga odamlar oldidagi burch. Mana shu to'rt zarurat ado etilsa qanday ish amalga oshadi? ljtimoiy hamkorlik Vatanparvarlik Mas'uliyat Bag'rikenglik 21 / 50 21) 16) Nima uchun kiborlar tabaqasi dinni darhol gabul qilishni istamagan? Din mazlum va ijtimoiy ko'makka muhtoj kishilarni himoya qilishga xizmat qilganligi uchu Din jamiyatda fagat ijobiy hislatlarni targ'ib qilganligi uchun Din ularning shakllangan urf-odatlariga ta'sir gilganligi uchun Din ularning e'tigodini o'zgartirib yuborganligi uchun 22 / 50 22) 6) Dinning jamiyatda amalga oshiradigan vazifalari tartibi to'g'ri berilgan javob varintini aniqlang. 1. Tartibga solish 2. Kommunikativlik 3. Ruhiy-ma'naviy tarbiyalash 4. Birlashtirish 5.Tajriba orttirish 6. Kelajakni tasavvur qilish 7. Tasalli berish 1,2, 3,4,7 3, 4, 5, 6, 7 1,2,4, 5,6 2, 3, 4, 5, 7 23 / 50 23) 47) Ta'lim - bu. -Belgilangan maqsadga erishish yo'lida o'qituvchi va o'quvchining o'zaro hamkorligi -Ta'lim magsadi va vazifalariga erishish yo'lidagi faoliyat turlari - Ta'lim jarayonida o'zlashtirilgan bilim, ko'nikma, malaka va fikrlash usullari tizimi - Ta'lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo'llari 24 / 50 24) 46) O'gituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? - qo’llash - bilish - mulohaza - tahlil 25 / 50 25) 26) Maqsad sari qat'iy borishda ichki rag'batni oshirish yo'llarini aniqlang. 1) katta maqsadga olib boruvchi kichik maqsadlarni belgilash; 2) quruq so'zlardan voz kechib, ishga kirishish; 3) xotirjamlikni o'rganish; 4) boshqalarni xatolarini kuzatish; 5) to'g'ri ovqatlanish; 6) jismoniy mashqlar qilish; 7) muvaffaqiyatsiz insonlarga achinish hissi. 1, 3,4, 6,7 1,2,3,5,6 1,2, 3,4,7 1 2 3 4 6 26 / 50 26) 20) Nuqtalar o'rniga kerakli so'zlarni qo'yib, hikmatli so'zlarni to'ldiring. 1) Halol mehnat - mo'l .. . kasod 2) Puldan tashqari hech nimani tan qashshoqlik olmaydigan tadbirkorlik -. dir. boxabar 3) Tadbirkorlikning siri boshqalar daromad bilmagan tadbirdan .. bo'lishdir. e) soxtalik 1-a, 2-b, 3-c 1-d, 2-b, 3-c 1-d, 2-b, 3-a 1-d, 2-a, 3-c 27 / 50 27) 2) Itoatkorlik, hafsala, biror ishni astoydil berilib, sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi qaysi javob variantida to'g'ri ko'rsatilgan? Matonat Qat'iyat Qunt Mas'uliyat 28 / 50 28) 29) Mahalla haqida berilgan noto'g’ri ma'lumotlarni aniqlang. 1) qadimda mahallalarning chegarasi muazzin ovozi bilan belgilangan; 2) mahalla birlashgan kishilar jamoasi degan ma'noni anglatadi; 3) an'analar asosida tuzilgan muhim boshqaruv idorasi; 4) tarixchi olim Narshaxiyning "Qadimgi xalqlar tarixi" asarida mahalla xalqning boshqaruv uslubi bo'lganligi yozilgan; 5) mahalla raisi 2,5 yilga mahalla aholisi tomonidan saylanadi. 2, 4, 5 1,2, 5 3,4,5 2, 3, 5 29 / 50 29) 33) Insonlarning butun saodati uchun ikki narsa shart. Imom G'azzoliyning hikmatidagi bu ikki narsa to'g'ri berilgan javobni toping. 1) ilm 2) mehr-oqibat 3) amal 4) samimiyat 5) ma'naviyat 1, 2 4, 5 1, 5 1,3 30 / 50 30) 41) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta'sirni tashkil etish 4. Ta'lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g'risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 4,5 1,2 2,3 3,4 31 / 50 31) 14) Insondagi gobiliyat yuzaga chiqsa, undagi iste'doddan butun jamiyat manfaatdor bo'ladi. Insondagi iste'dodni kashf qilishning asosiy vositasi nima hisoblanadi? Tabiiy boyliklar Erkinlik Ta'lim Kashfiyot 32 / 50 32) 43) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? - Darsdan tashgari ta'lim turi - ljtimoiy ta'lim turi - Muammoli ta'lim turi - Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim 33 / 50 33) 37) O'quvchi bir loyiha ustida ishladi. O'qituvchi tomonidan loyiha taqdimotiga to'g'ri bildirilgan fikr variantlarini toping. 1) Vazifani belgilangan muddatdan oldin bajarganligini ta’kidlamoqchiman, ammo taqdimotdagi 1-muammo uchun keltirilgan malumotlarni joriy yil bo'yicha yangilash lozim. 2) Umuman olganda yomon emas. Ba'zi joylarida xatolikliklar bor, ularni birga tahlil qilishimiz lozim bo'Igani uchun, keyinroq ko'rishsak, yaxshiroq tushuntirib beraman,. 3) Loyiha ishi talab darajasida bajarilgan. Taqdimotga ba'zi o'zgartirishlar kiritish lozim. Darsdan so'ng ular haqida batafsil gaplashib olish uchun ko'rishsak ma'qul bo'lardi.4) Barakalla. Taqdimot ustida zo'r ishlabsan. Menga juda yoqdi. 2,3 1,2 1,4 1,3 34 / 50 34) 31) Tanqidiy fikrlash nimalarda namoyon bo'ladi? 1) shaxsiy nuqtayi nazarga egalik va uni himoya qila olish; 2) o'zgalarning tanqidiy fikriga sog'lom munosabatda bo'lish; 3) yangi g'oyalarni ilgari surish; 4) fikrlarini aniq tasavvur qilish; 5) ma’lumotlarni aniqligini o'rganish, tekshirish; 6) hamma narsaga shubha bilan qarash; 7) ijobiy xulosalar chiqarmaslik. 1, 2, 3,6,7 1, 2, 4, 5, 6 1, 2, 3, 4, 5 35 / 50 35) 39) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? - Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) --Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) -Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) -Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) 36 / 50 36) 22) G'azabdan saqlaning, chunki g'azab odamzod ichida yonib turganbir cho'g'dir. Agar qay biringiz o'zida g'azab alomatlarini sezsa. . Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Odamlarga xayrixoh bo'lsin Hissiyotlar bilan kurashsin Yotib olsin yoki o'tirib olsin Tez-tez chuqur nafas olsin 37 / 50 37) 9) Mardonavor harakatlar orqali insonlar gahramonlik ko'rsatishadi. Qahramonlik, avvalo insondan nimani talab etadi? Mas'uliyatni E'tigodni Tajribani Fidokorlikni 38 / 50 38) 18) Shaxs fazilatlari, ichki "men"ining eng yaxshi qirralarini namoyon qiluvchi ijod shakli qaysi javob variantida to'g'ri ko'rsatilgan? Hissiyot Mulogot Tasavvur Ishtiyog 39 / 50 39) 40) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'Igach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 3, 4 - 1.2 - 2,3 1, 4 40 / 50 40) 49) 1-g, 2-a, 3-g, 4-v 1-d, 2-g, 3-a, 4-b 1-b, 2-a, 3-g, 4-v 1-v, 2-b, 3-d, 4-g 41 / 50 41) 35) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday magsadda foydalaniladi? To'g'ri baholash va qayta alogani o'rnatish uchun Differensial yondashuvni ta'minlash uchun Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun 42 / 50 42) 34) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? o'quvchilar erkin rivojlanishlari va o'zlarini namoyon eta olishlari uchun o'zaro hurmat muhitini yaratish maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chiqib, o'z vaqtida yordam berish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas'uliyatli garorlarini gabul qilishga yordam berish 43 / 50 43) 5) Yaxshi fazilatli insonni hech kim omaddan ayira olmaydi. Yomon xulqli kishiga ..........Ushbu fikrga mos javob variantini aniqlang. Hech kim yordam berolmaydi Hech kim do'st deb bilmaydi Hamma nafrat bilan garaydi Hech kim ta'sir eta olmaydi 44 / 50 44) 10) Inson boshqalarning fikrini o'ylab o'tirgandan ko'ra qanday ish qilgani maqsadga muvofig bo'ladi? Qalbiga quloq solishi Qarorni o'zi chigarishi Jamoa a'zolari bilan hamkor bo'lishi O'z ustida ko'proq ishlashi 45 / 50 45) 12) Tomonlar o'rtasida kelishmovchiliklar paydo bo'lishining oldini olish mavjud kelishmovchiliklarning mojaroga aylanishiga yo'l qo'ymaslik shuningdek mojaroning tarqalishini cheklashga qaratilgan diplomatik harakatlar qanday nomlanadi? An'anaviy diplomatiya Preventiv diplomatiya Kiber diplomatiya Ekologik diplomatiya 46 / 50 46) 27) Samargand shahrida Amir Temur davrida bunyod etilgan Doniyor payg'ambar nomi bilan ataladigan magbara islom, xristian va yahudiylik dini vakillari tomonidan birdek e'zozlanadi.. Tarbiya darsligida berilgan ushbu misol o'quvchilarda qanday tuyg'ushakllanishiga xizmat qiladi? Minnatdorlik Diniy bag'rikenglik O'zga dinga muhabbat Ksenofobiya 47 / 50 47) 32) Ushbu kompaniyada Sundar Pichai faoliyatini oddiy menejerlik lavozimidan boshlagan. Korporatsiya butun dunyoga innovatsion qidiruv tizimi yaratuvchisi sifatida mashhur. Ushbu ta'rif qaysi mashhur kompaniya hagida ketmoqda? Google sony Samsung Meta 48 / 50 48) 1) Insonning ..., imon-e'tigodi har qanday mashaqqatni yengish uchun asosdir. Nuqtalar o'rniga mos keluvchi javob variantini aniqlang. Orttirilgan tajribasi Pok vijdoni Mahorati Mustahkam irodasi 49 / 50 49) 23) Do'kondan biror nima harid qilsangiz, uning qadog'ida foydalanish yo'riqnomasi mavjud bo'ladi. Ushbu yo'riqnoma nimaning yaqqol namunasi hisoblanadi? Reklama Muvofiqlik sertifikati Algoritm Texnologiya 50 / 50 50) 44) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 1,2,3 - 2,1,4,3 - 3,1,2,4 - 1,4,2,3 Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarbiya (att)