Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 нет 0% 206 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix fanidan Attestatsiya №2 Tarix fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST №2 1 / 50 1) 37 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi;pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi. 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 2 / 50 2) 33 1950-yillarda Hindistonda “J.Neru kursi” shakllandi. Bu nimani anglatadi? 2. Hududiy masalalarda Hindiston va Pokiston oʻrtasidagi mojorolardagi qatʼiy pozitsiyasi. 3. Iqtisodiy oʻsish kursi, rupiyaning qadrlanishi. 1. Bu buyuk davlatlar oʻrtasidagi mojorolardan chetda turish, qoʻshilmaslik siyosati edi. 4. Ishsizlikka qarshi kurashish orqali aholining kam taʼminlagan qismini moddiy yashash ahvolini yaxshilanishning oʻsish kursi. 3 / 50 3) 34 MDH tashkilotining qaysi uchrashuvida oʻtgan uchrashuvda Deklaratsiya qabul qilinib, SSSR xalqaro huquq subyekti va geosiyosiy reallik sifatida oʻz faoliyatini tugatganligi taʼkidlandi? - 1991-yil dekabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil dekabrdagi Ashxabad shahrida - 1991-yil noyabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil mart Toshkent shahrida 4 / 50 4) 1Oliy toifali oʻqituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Pedagogik faoliyatga qoʻyiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Taʼlim va oʻqitishga qoʻyiladigan talab - Amaliy ish tajribasiga qoʻyiladigan talab 5 / 50 5) 16 “Jizzax qoʻzgʻoloni” nomli doston muallifi kim? - Fozil Yoʻldosh oʻgʻli - Samandar Baxshi - Abdulboriy Qori - Ergash Jumanbulbul 6 / 50 6) 42 Pedagogik muloqot – bu … 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 7 / 50 7) 36 Pedagogik mahorat nima? 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 8 / 50 8) 6 Amir Temur davlatida jami 7 ta vazir ijroiya hokimiyat-Devonda faoliyat olib borgan. Ularning 3 nafariga bir xil yuklatilgan vazifalarini aniqlang. - Harbiy ishlar - Mulkchilik va soliq ishlari - Sarhadlar va tobe mamlakatlar boshqaruvi - Moliya ishlari 9 / 50 9) 32 Retsessiya bu-… 4. Iqtisodiyotda ishlab chiqarishning nisbatan moʼtadil pasayishini yoki iqtisodiy oʼsish surʼatlaring sekinlashuvini bildiradi 2. Jamiyatda maʼlum sohalarni boshqaruvida markazlashtirish 1. Ishlab chiqarish , texnika, texnologik jarayon kabilarni yangilash, zamonaviylashtirish 3. Ishlab chiqarishda xalq istʼemoli tovarlarini ishlab chiqarishga keng koʼlamli ishlab chiqazishga oʼtqazish 10 / 50 10) 3 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? 1. Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish 4. Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash 2. Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish 3. Fanni oʻqitishning turli usullari 11 / 50 11) 35 Asar yoshlik, orzu va unga intilish haqida. “Taqdiriga erishish — mana insonning haqiqiy burchi”deya qaysi adib oʻz asarida aytib oʻtadi? - Joan Rouling “Garri Potter” - Paulo Koelyo “Alkimyogar” - Xolid Husayniy “Shamol ortidan yugurayotgan odam” - Bernar Dadye “Ozodlik” 12 / 50 12) 11 Rus bosqini arafasida Buxoro amirligining harbiy kuchini zaiflashtirgan omillar xato berilgan javobni aniqlang? - Qoʻqon xonligi bilan olib borilgan uzluksiz urushlar - Zamonaviy harbiy texnikada ortda qolish - Aholining askarlikka borishdan bosh tortishiga qarshi soliqning joriy etilishi - Ichki nizolar 13 / 50 13) 50 Oʻrta asrlarda roman uslubida qurilgan, Fransiyada joylashgan Puate ibodatxonasi suratini toʻgʻri toping. 1) 2) 3) 4) -1 -3 -2 -4 14 / 50 14) 9 Olloqulixon markaziy hokimiyatdan mustaqil boʻlishga harakat qilgan qaysi xalqlarning qoʻzgʻolonlarini shafqatsizlik bilan bostirdi? - Turkman va qozoqlar - Turkman va qoraqalpoqlarning - Orolboʻyi oʻzbeklari va turkman - Qozoqlar va qipchoqlar 15 / 50 15) 38 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 16 / 50 16) 30 1911-yil Buyuk Britaniyada “Ish haqi minimum toʻgʻrisida”gi qonunga koʻra… - Korxonalar koʻrgan zararning tred- yunionlardan undirilishi taqiqlandi - 65 toshga toʻlgan kishilar nafaqaga chiqishi belgilandi - Pensiya, nafaqa va ish haqi oshirildi - 13 yoshgacha bolalar ishlashi taqiqlandi 17 / 50 17) 40 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi. 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 18 / 50 18) 10 XV-XIX asrlar Turkiston tarixi, jumladan Toshkent tarixi, Qoʻqon tarixi haqidagi ilmiy nuqtai nazariy shaklda yozilgan asar nomini aniqlang? - “Muntaxab ut-tavorix” - “Shohnomaiy nusratpayom” - “Tarixi jadidayi Toshkand” - “Umarnoma” 19 / 50 19) 15 Qaysi hududda milliy ziyolilarning harakati Turkiston oʻlkasiga nisbatan ogʻir ijtimoiy sharoitda yuzaga keldi? - Samarqand - Buxoro - Xiva - Toshkent 20 / 50 20) 46 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 2. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 21 / 50 21) 13 Turkistonda koʻtarilgan milliy ozodlik harakatlari boshlanishi sabablari toʻgʻri koʻrsatilgan javobni toping. 4. 1896-yili Namanganda paxta dalalari kengayib, ekin maydonlari qisqarganligiga qarshi koʻtarilgan qoʻzgʻaloni 1. 1878-yili Mingtepada Yetimxon boshchiligida koʻtarilgan qoʻzgʻalon soliq toʻplash noqonuniy tusga kirganligiga qarshi chiqishi 2. 1880-yili Xoʻjandda koʻtarilgan mingboshilar saylovi adolatli oʻtmaganidan norozi boʻlishi 3. 1885-yili Darvishxon boshchiligida qoʻzgʻolon aholidan qoʻshimcha yer soligʻi olishga qarshi boʻlishi 22 / 50 22) 21 Oʻzbekiston SSRda qachon ilk bor maʼmuriy-hududiy boʻlinish oʻtkaziladi? - 1926-yil 19-avgust - 1924-yil 25-Mart - 1926-yil 27-sentyabrda - 1925-yil 29-yanvarda 23 / 50 23) 23 SSSR hukumatining “1946-1953-yillarda Oʻzbekistonda paxtachilikni tiklash va yanada rivojlantirish rejasi va tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarori asosan … 4. Oʻzbekistonda paxta savdosiga butunlay chek qoʻyib, davlat narxini qatʼiy belgilashga qaratilgan edi 1. Oʻzbekistonda paxtani qayta ishlash sanoatini vujudga keltirishga qaratilgan edi. 3. Oʻzbekistonda paxta ekin maydonlarini ekin maydonlari hisobiga koʻpaytirmaslik edi. 2. Oʻzbekistonda paxta monokulturasini uzil-kesil joriy qilishga qaratilgan edi. 24 / 50 24) 45 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 1. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 25 / 50 25) 31 II jahon urushida “Buyuk chekinish”natijada rus qoʻshinlari qaysi hududlarni boy berishga majbur boʻldi? - Boltiqboʻyi, Belarussiya va Ukraina - Polsha, Boltiqboʻyi, Gʻarbiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina - Kavkazorti, Qora dengiz boʻylari, Shimoliy Belarussiya - Boltiqboʻyi, Sharqiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina 26 / 50 26) 28 Qaysi qadimiy davlat tarixida hukmdorlar hamma ishni oʻzining samoviy otasi amri bilan amalga oshiradi degan qarash mavjud boʻlgan? - Mesopatamiya - Qadimgi Rim - Qadimgi Hindiston - Qadimgi Misr 27 / 50 27) 22 Kimlarning tashabbusi bilan 1942-yil martda Turkiston legioniga asos solingan? - Mustafo Choʻqay, Vali Qayumxon - Sloh Umarov, Mustafo Choʻqay - Botir Boboyev, Vali Qayumxon - Boymirza Hayit, Yoʻldosh Ohunboboyev 28 / 50 28) 47 Ushbu tarixiy shaxs asos solgan jadid teatriga qoʻshgan hissasini aniqlang. 4. 1914-yil Toshkentda “Turon” teatr truppasini tashkil etdi 2. 1910-yil Samarqand va Toshkentda Komissarjevskaya truppasi namunasida teatr tashkil etilgan. 3. Mahmudxoʻja Behbudiy boshchiligida Samarqandda birinchi bor teatr tashkil etildi. 1. 1916-yil Qoʻqon shahrida havaskorlar teatri tashkil etiladi. 29 / 50 29) 20 1918–1920-yillarda amalga oshirilgan “harbiy kommunizm” siyosati mohiyatini aniqlang. 3. Yer-suv islohotini amalga oshirishda mazmunan harbiylashtirilish tizimi. 2. Xalq xoʻjaligida rahbarlik qilishning harbiylashtirish tizimdan voz kechish. 4. Xususiy mulk yoq qilinib, tadbirkorlikka keng ragʻbat berish. 1. Butun sanoat ishlab chiqarishi davlat qoʻlida jamlanib, qattiq markazlashtirish asosida boshqarish. 30 / 50 30) 24 Ittifoqqa toʻgʻridan to‘g‘ri boʻysunuvchi, mahalliy hokimiyatga boʻysunmaydigan Oʻzbekiston SSR shaharlarini aniqlang. - Zafarobod, Zarafshon, Uchquduq - Navoiy, Gazli, Uchquduq - Navoiy, Uchquduq, Zarafshon - Zarafshon, Navoiy,Shoʻrtan 31 / 50 31) 18 Konservativ- so‘zining maʼnosini aniqlang. 3. Lotincha soʼz boʼlib, eski tuzum tarafdorlari, islohotlar va oʼzgarishlarga qarshi turuvchilar 2. Grekcha soʼz boʼlib, yangicha qarash, tub islohotlarni qoʼllab- quvvatlovchilar 4. Lotincha soʼz boʼlib, hukumatda muhim voqea munosabatlarida qattiq pozitsiyasida turuvchi kuchlar 1. Lotincha soʼz boʼlib, davlat ishlarida diniy qarashlarni ilgari suruvchi, jamoaviy tashkilotlarida diniy tashkilotlar tuzishni qoʼllab quvvatlovchilar 32 / 50 32) 29 Qanday huquqiy hujjatda qora tanli qullar savdosini taqiqlovchi deklaratsiya imzolangan? - Vena kongressida - San- Stefano shartnomasida - Frankfurkt shartnomasida - Tilzit shartnomasida 33 / 50 33) 17 Javoblardan Buxoro amirligida koʻtarilgan qoʻzgʻolonlar toʻgʻri berilgan qatorni toping? - 1886-yil Bajluvonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Koʻlob bekligida koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Kalifda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1185-yil Kogonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon 34 / 50 34) 39 Qobiliyat bu- … 2. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 4. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 35 / 50 35) 49 Rasmlarda qaysi davlat hukmdorlari surati berilgan. - 1)Vladimir- Kiyev Rusi knyazi 2) Otton I- Muqaddas Rim imperatori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2) Meshko-Polsha knyazi - 1)Qirol Artur- Angliya qiroli 2)Yustinian- Vizantiya imperatori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2)Xlodvig- Franklar davlati hukmdori 36 / 50 36) 25 M.S.Garbachyov va I.A.Karimov prezidentlik maqomiga erishgan sanani aniqlang. - 1990-yil 15–18-aprel; 1990-yil 24-mart - 1990-yil 12–15-mart; 1990-yil 24-mart - 1990-yil 12–15-mart; 1991-yil 2-may - 1989-yil 12–15-mart; 1991-yil 29-dekabr 37 / 50 37) 43 Refleksiya – bu … 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 2. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 1. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi. 38 / 50 38) 48 Xaritani kuzating. Unda qanday tarixiy voqea mazmuni aks ettirilgan? - Yunon koloniyalarning joylashuvi - Yunoniston-Makedoniya urushi - Qadimgi Yunoniston xaritasi - Yunon-Fors urushlari 39 / 50 39) 7 Qaysi tarixiy voqealardan keyin hokimiyatda qoʻshhokimiyatchilik vujudga kelgan? - 1469-yil Abu Saidni oq qoʻyunlilar qarshi kurashda halok boʻlishi - 1458-yil Abulqosim Bobur vafot etishi - 1447-yil Shohruh Mirzoni vafot etishi - 1506-yil Husayn Bayqoro vafotidan keyin 40 / 50 40) 8 Ashtarxoniylar davrida qanday davlat boshqaruvidagi oʻzgarish markaziy hokimiyatni deyarli yoʻqqa chiqardi? - Saroy kutvoli lavozimining joriy etilishi - Otaliq va devonbegining vazifasining tenglashtirilishi - Maʼmuriy boshqaruvda quyi boʻgʻin -amlok boshqaruvining joriy etilishi - Devon tizimining barbod boʻlishi 41 / 50 41) 26 Xalq deputatlari Kengashlari ishining asosiy tashkiliy huquqiy shakli bu-… - Majlis - Sessiya - Kengash - Yigʻilish 42 / 50 42) 27. 2700 yillik yubileyi nishonlangan Oʻzbekiston shaharlari nomi toʻgʻri koʻrsatilgan qatorni toping. - Termiz, Qarshi - Buxoro, Margʻilon - Shahrisabz, Qarshi - Samarqand, Shahrisabz 43 / 50 43) 2 “Inson kapitalini rivojlantirish, oʻqitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash - Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 44 / 50 44) 44 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 1. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 3. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 2. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 4. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 45 / 50 45) 19 Qatorga mos boʻlmagan javobni aniqlang. - Abdulla Qodiriy “Baxtsiz kuyov” - Muhammad Yusuf Bayoniy-“Shajarayi Xorazmshohiy” - Mahmudxoʻja Behbudiy –“Padarkush” - Muqimiy “Tanobchilar”, “Saylov” 46 / 50 46) 4 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy koʻnikma? ъ1. Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, oʻz fanini boshqa fanlar bilan oʻzaro bogʻlash (korrelyatsiya) 4. Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga inobatga olgan holda, darsning aniq va oʻlchamli maqsad va natijalarini aniqlab, dars rejasini ishlab chiqish 2. Oʻqitiladigan fan davlat taʼlim standartlari va asosiy umumtaʼlim dasturi, uning tarixi, shuningdek jahon madaniyati va fanidagi oʻrni talablar doirasida 3. Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish 47 / 50 47) 5 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 4. Taʼlimning aniq va oʻlchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 3. Taʼlim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 1. Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 2. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 48 / 50 48) 14 XIX asrning ikkinchi yarmida yarmida qoraqalpoqlarda tabaqalanish jarayonining kuchayishini yanada tezlashtirgan sababni aniqlang. 3. Qoraqalpoqlarning Xiva xonligi fuqaroligiga oʻtib, Qaroqalpoq ulusining tashkil etilishi 1. Yer-suv mulkining jamoa- xalq qoʻlida boʻlishi 4. Qoraqalpoqlarda dehqonchilikning, chorvachilikni rivojlanishi 2. Qoraqalpoq yer-suv mulki , chorva mahsulotlarining katta ulushi urugʻ oqsoqollari, ruhoniylari va biylarning qoʻlida toʻplanishi 49 / 50 49) 12 Rus bosqinidan keyin Turkistonda qozilar va biylar sudlari aʼzolarining poraxoʻrligini avj oldirgan sababni koʻrsating. 4. Sudlarga tashkil etilgan saylovlar mustamlakachi hukumat ixtiyorida boʻlishi 2. Qozilar va biylarga maosh toʻlanmasligi 3. Qozilar va biylarga ish haqining kamligi 1. Qozilar va biylar sudi faoliyati cheklanardi. Asosiy daromadli ishlar rus mahkama sudlari koʻrib chiqardi 50 / 50 50) 41 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 4. har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi;muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish;muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 3. oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish;oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish;oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 1. pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi;oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi;muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 2. kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish;har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik;oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish. Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarix (att)