Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Tarix fanidan Attestatsiya testlari №2 нет 0% 207 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tarix fanidan Attestatsiya №2 Tarix fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST №2 1 / 50 1) 49 Rasmlarda qaysi davlat hukmdorlari surati berilgan. - 1)Qirol Artur- Angliya qiroli 2)Yustinian- Vizantiya imperatori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2) Meshko-Polsha knyazi - 1)Vladimir- Kiyev Rusi knyazi 2) Otton I- Muqaddas Rim imperatori - 1)Buyuk Karl- Franklar imperiyasi hukmdori 2)Xlodvig- Franklar davlati hukmdori 2 / 50 2) 24 Ittifoqqa toʻgʻridan to‘g‘ri boʻysunuvchi, mahalliy hokimiyatga boʻysunmaydigan Oʻzbekiston SSR shaharlarini aniqlang. - Zarafshon, Navoiy,Shoʻrtan - Zafarobod, Zarafshon, Uchquduq - Navoiy, Uchquduq, Zarafshon - Navoiy, Gazli, Uchquduq 3 / 50 3) 31 II jahon urushida “Buyuk chekinish”natijada rus qoʻshinlari qaysi hududlarni boy berishga majbur boʻldi? - Boltiqboʻyi, Sharqiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina - Boltiqboʻyi, Belarussiya va Ukraina - Polsha, Boltiqboʻyi, Gʻarbiy Belarussiya va Gʻarbiy Ukraina - Kavkazorti, Qora dengiz boʻylari, Shimoliy Belarussiya 4 / 50 4) 38 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 5 / 50 5) 45 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 1. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 6 / 50 6) 50 Oʻrta asrlarda roman uslubida qurilgan, Fransiyada joylashgan Puate ibodatxonasi suratini toʻgʻri toping. 1) 2) 3) 4) -1 -3 -4 -2 7 / 50 7) 12 Rus bosqinidan keyin Turkistonda qozilar va biylar sudlari aʼzolarining poraxoʻrligini avj oldirgan sababni koʻrsating. 2. Qozilar va biylarga maosh toʻlanmasligi 3. Qozilar va biylarga ish haqining kamligi 4. Sudlarga tashkil etilgan saylovlar mustamlakachi hukumat ixtiyorida boʻlishi 1. Qozilar va biylar sudi faoliyati cheklanardi. Asosiy daromadli ishlar rus mahkama sudlari koʻrib chiqardi 8 / 50 8) 2 “Inson kapitalini rivojlantirish, oʻqitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish - Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 9 / 50 9) 4 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy koʻnikma? ъ1. Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, oʻz fanini boshqa fanlar bilan oʻzaro bogʻlash (korrelyatsiya) 3. Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish 4. Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga inobatga olgan holda, darsning aniq va oʻlchamli maqsad va natijalarini aniqlab, dars rejasini ishlab chiqish 2. Oʻqitiladigan fan davlat taʼlim standartlari va asosiy umumtaʼlim dasturi, uning tarixi, shuningdek jahon madaniyati va fanidagi oʻrni talablar doirasida 10 / 50 10) 41 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 2. kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish;har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik;oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish. 1. pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi;oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi;muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 4. har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi;muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish;muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 3. oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish;oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish;oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 11 / 50 11) 28 Qaysi qadimiy davlat tarixida hukmdorlar hamma ishni oʻzining samoviy otasi amri bilan amalga oshiradi degan qarash mavjud boʻlgan? - Qadimgi Misr - Mesopatamiya - Qadimgi Hindiston - Qadimgi Rim 12 / 50 12) 47 Ushbu tarixiy shaxs asos solgan jadid teatriga qoʻshgan hissasini aniqlang. 3. Mahmudxoʻja Behbudiy boshchiligida Samarqandda birinchi bor teatr tashkil etildi. 4. 1914-yil Toshkentda “Turon” teatr truppasini tashkil etdi 1. 1916-yil Qoʻqon shahrida havaskorlar teatri tashkil etiladi. 2. 1910-yil Samarqand va Toshkentda Komissarjevskaya truppasi namunasida teatr tashkil etilgan. 13 / 50 13) 8 Ashtarxoniylar davrida qanday davlat boshqaruvidagi oʻzgarish markaziy hokimiyatni deyarli yoʻqqa chiqardi? - Saroy kutvoli lavozimining joriy etilishi - Devon tizimining barbod boʻlishi - Otaliq va devonbegining vazifasining tenglashtirilishi - Maʼmuriy boshqaruvda quyi boʻgʻin -amlok boshqaruvining joriy etilishi 14 / 50 14) 5 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 2. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 4. Taʼlimning aniq va oʻlchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 1. Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 3. Taʼlim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 15 / 50 15) 6 Amir Temur davlatida jami 7 ta vazir ijroiya hokimiyat-Devonda faoliyat olib borgan. Ularning 3 nafariga bir xil yuklatilgan vazifalarini aniqlang. - Moliya ishlari - Mulkchilik va soliq ishlari - Sarhadlar va tobe mamlakatlar boshqaruvi - Harbiy ishlar 16 / 50 16) 10 XV-XIX asrlar Turkiston tarixi, jumladan Toshkent tarixi, Qoʻqon tarixi haqidagi ilmiy nuqtai nazariy shaklda yozilgan asar nomini aniqlang? - “Shohnomaiy nusratpayom” - “Muntaxab ut-tavorix” - “Umarnoma” - “Tarixi jadidayi Toshkand” 17 / 50 17) 26 Xalq deputatlari Kengashlari ishining asosiy tashkiliy huquqiy shakli bu-… - Sessiya - Kengash - Yigʻilish - Majlis 18 / 50 18) 46 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 2. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 19 / 50 19) 20 1918–1920-yillarda amalga oshirilgan “harbiy kommunizm” siyosati mohiyatini aniqlang. 1. Butun sanoat ishlab chiqarishi davlat qoʻlida jamlanib, qattiq markazlashtirish asosida boshqarish. 3. Yer-suv islohotini amalga oshirishda mazmunan harbiylashtirilish tizimi. 4. Xususiy mulk yoq qilinib, tadbirkorlikka keng ragʻbat berish. 2. Xalq xoʻjaligida rahbarlik qilishning harbiylashtirish tizimdan voz kechish. 20 / 50 20) 42 Pedagogik muloqot – bu … 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 21 / 50 21) 11 Rus bosqini arafasida Buxoro amirligining harbiy kuchini zaiflashtirgan omillar xato berilgan javobni aniqlang? - Qoʻqon xonligi bilan olib borilgan uzluksiz urushlar - Ichki nizolar - Aholining askarlikka borishdan bosh tortishiga qarshi soliqning joriy etilishi - Zamonaviy harbiy texnikada ortda qolish 22 / 50 22) 34 MDH tashkilotining qaysi uchrashuvida oʻtgan uchrashuvda Deklaratsiya qabul qilinib, SSSR xalqaro huquq subyekti va geosiyosiy reallik sifatida oʻz faoliyatini tugatganligi taʼkidlandi? - 1991-yil noyabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil dekabrdagi Olmaota shahrida - 1991-yil mart Toshkent shahrida - 1991-yil dekabrdagi Ashxabad shahrida 23 / 50 23) 1Oliy toifali oʻqituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Taʼlim va oʻqitishga qoʻyiladigan talab - Pedagogik faoliyatga qoʻyiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Amaliy ish tajribasiga qoʻyiladigan talab 24 / 50 24) 15 Qaysi hududda milliy ziyolilarning harakati Turkiston oʻlkasiga nisbatan ogʻir ijtimoiy sharoitda yuzaga keldi? - Samarqand - Xiva - Buxoro - Toshkent 25 / 50 25) 19 Qatorga mos boʻlmagan javobni aniqlang. - Abdulla Qodiriy “Baxtsiz kuyov” - Mahmudxoʻja Behbudiy –“Padarkush” - Muhammad Yusuf Bayoniy-“Shajarayi Xorazmshohiy” - Muqimiy “Tanobchilar”, “Saylov” 26 / 50 26) 27. 2700 yillik yubileyi nishonlangan Oʻzbekiston shaharlari nomi toʻgʻri koʻrsatilgan qatorni toping. - Samarqand, Shahrisabz - Termiz, Qarshi - Buxoro, Margʻilon - Shahrisabz, Qarshi 27 / 50 27) 7 Qaysi tarixiy voqealardan keyin hokimiyatda qoʻshhokimiyatchilik vujudga kelgan? - 1458-yil Abulqosim Bobur vafot etishi - 1447-yil Shohruh Mirzoni vafot etishi - 1469-yil Abu Saidni oq qoʻyunlilar qarshi kurashda halok boʻlishi - 1506-yil Husayn Bayqoro vafotidan keyin 28 / 50 28) 29 Qanday huquqiy hujjatda qora tanli qullar savdosini taqiqlovchi deklaratsiya imzolangan? - Tilzit shartnomasida - San- Stefano shartnomasida - Vena kongressida - Frankfurkt shartnomasida 29 / 50 29) 22 Kimlarning tashabbusi bilan 1942-yil martda Turkiston legioniga asos solingan? - Sloh Umarov, Mustafo Choʻqay - Mustafo Choʻqay, Vali Qayumxon - Botir Boboyev, Vali Qayumxon - Boymirza Hayit, Yoʻldosh Ohunboboyev 30 / 50 30) 48 Xaritani kuzating. Unda qanday tarixiy voqea mazmuni aks ettirilgan? - Yunon koloniyalarning joylashuvi - Qadimgi Yunoniston xaritasi - Yunon-Fors urushlari - Yunoniston-Makedoniya urushi 31 / 50 31) 3 Quyidagilarning qaysi biri “Oʻquv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? 1. Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish 2. Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish 4. Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash 3. Fanni oʻqitishning turli usullari 32 / 50 32) 21 Oʻzbekiston SSRda qachon ilk bor maʼmuriy-hududiy boʻlinish oʻtkaziladi? - 1926-yil 19-avgust - 1926-yil 27-sentyabrda - 1924-yil 25-Mart - 1925-yil 29-yanvarda 33 / 50 33) 14 XIX asrning ikkinchi yarmida yarmida qoraqalpoqlarda tabaqalanish jarayonining kuchayishini yanada tezlashtirgan sababni aniqlang. 3. Qoraqalpoqlarning Xiva xonligi fuqaroligiga oʻtib, Qaroqalpoq ulusining tashkil etilishi 2. Qoraqalpoq yer-suv mulki , chorva mahsulotlarining katta ulushi urugʻ oqsoqollari, ruhoniylari va biylarning qoʻlida toʻplanishi 4. Qoraqalpoqlarda dehqonchilikning, chorvachilikni rivojlanishi 1. Yer-suv mulkining jamoa- xalq qoʻlida boʻlishi 34 / 50 34) 32 Retsessiya bu-… 1. Ishlab chiqarish , texnika, texnologik jarayon kabilarni yangilash, zamonaviylashtirish 3. Ishlab chiqarishda xalq istʼemoli tovarlarini ishlab chiqarishga keng koʼlamli ishlab chiqazishga oʼtqazish 4. Iqtisodiyotda ishlab chiqarishning nisbatan moʼtadil pasayishini yoki iqtisodiy oʼsish surʼatlaring sekinlashuvini bildiradi 2. Jamiyatda maʼlum sohalarni boshqaruvida markazlashtirish 35 / 50 35) 13 Turkistonda koʻtarilgan milliy ozodlik harakatlari boshlanishi sabablari toʻgʻri koʻrsatilgan javobni toping. 1. 1878-yili Mingtepada Yetimxon boshchiligida koʻtarilgan qoʻzgʻalon soliq toʻplash noqonuniy tusga kirganligiga qarshi chiqishi 4. 1896-yili Namanganda paxta dalalari kengayib, ekin maydonlari qisqarganligiga qarshi koʻtarilgan qoʻzgʻaloni 3. 1885-yili Darvishxon boshchiligida qoʻzgʻolon aholidan qoʻshimcha yer soligʻi olishga qarshi boʻlishi 2. 1880-yili Xoʻjandda koʻtarilgan mingboshilar saylovi adolatli oʻtmaganidan norozi boʻlishi 36 / 50 36) 23 SSSR hukumatining “1946-1953-yillarda Oʻzbekistonda paxtachilikni tiklash va yanada rivojlantirish rejasi va tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarori asosan … 3. Oʻzbekistonda paxta ekin maydonlarini ekin maydonlari hisobiga koʻpaytirmaslik edi. 2. Oʻzbekistonda paxta monokulturasini uzil-kesil joriy qilishga qaratilgan edi. 1. Oʻzbekistonda paxtani qayta ishlash sanoatini vujudga keltirishga qaratilgan edi. 4. Oʻzbekistonda paxta savdosiga butunlay chek qoʻyib, davlat narxini qatʼiy belgilashga qaratilgan edi 37 / 50 37) 33 1950-yillarda Hindistonda “J.Neru kursi” shakllandi. Bu nimani anglatadi? 1. Bu buyuk davlatlar oʻrtasidagi mojorolardan chetda turish, qoʻshilmaslik siyosati edi. 4. Ishsizlikka qarshi kurashish orqali aholining kam taʼminlagan qismini moddiy yashash ahvolini yaxshilanishning oʻsish kursi. 3. Iqtisodiy oʻsish kursi, rupiyaning qadrlanishi. 2. Hududiy masalalarda Hindiston va Pokiston oʻrtasidagi mojorolardagi qatʼiy pozitsiyasi. 38 / 50 38) 30 1911-yil Buyuk Britaniyada “Ish haqi minimum toʻgʻrisida”gi qonunga koʻra… - Pensiya, nafaqa va ish haqi oshirildi - 13 yoshgacha bolalar ishlashi taqiqlandi - 65 toshga toʻlgan kishilar nafaqaga chiqishi belgilandi - Korxonalar koʻrgan zararning tred- yunionlardan undirilishi taqiqlandi 39 / 50 39) 17 Javoblardan Buxoro amirligida koʻtarilgan qoʻzgʻolonlar toʻgʻri berilgan qatorni toping? - 1886-yil Bajluvonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Kalifda koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1888-yil Koʻlob bekligida koʻtarilgan qoʻzgʻolon - 1185-yil Kogonda koʻtarilgan qoʻzgʻolon 40 / 50 40) 16 “Jizzax qoʻzgʻoloni” nomli doston muallifi kim? - Fozil Yoʻldosh oʻgʻli - Ergash Jumanbulbul - Samandar Baxshi - Abdulboriy Qori 41 / 50 41) 18 Konservativ- so‘zining maʼnosini aniqlang. 2. Grekcha soʼz boʼlib, yangicha qarash, tub islohotlarni qoʼllab- quvvatlovchilar 3. Lotincha soʼz boʼlib, eski tuzum tarafdorlari, islohotlar va oʼzgarishlarga qarshi turuvchilar 4. Lotincha soʼz boʼlib, hukumatda muhim voqea munosabatlarida qattiq pozitsiyasida turuvchi kuchlar 1. Lotincha soʼz boʼlib, davlat ishlarida diniy qarashlarni ilgari suruvchi, jamoaviy tashkilotlarida diniy tashkilotlar tuzishni qoʼllab quvvatlovchilar 42 / 50 42) 44 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 2. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 3. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 1. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 43 / 50 43) 25 M.S.Garbachyov va I.A.Karimov prezidentlik maqomiga erishgan sanani aniqlang. - 1990-yil 15–18-aprel; 1990-yil 24-mart - 1990-yil 12–15-mart; 1990-yil 24-mart - 1989-yil 12–15-mart; 1991-yil 29-dekabr - 1990-yil 12–15-mart; 1991-yil 2-may 44 / 50 44) 37 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi;pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi. 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi. 45 / 50 45) 40 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi. 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. 46 / 50 46) 39 Qobiliyat bu- … 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 2. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 4. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 47 / 50 47) 43 Refleksiya – bu … 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 2. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi. 48 / 50 48) 36 Pedagogik mahorat nima? 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 49 / 50 49) 35 Asar yoshlik, orzu va unga intilish haqida. “Taqdiriga erishish — mana insonning haqiqiy burchi”deya qaysi adib oʻz asarida aytib oʻtadi? - Xolid Husayniy “Shamol ortidan yugurayotgan odam” - Joan Rouling “Garri Potter” - Bernar Dadye “Ozodlik” - Paulo Koelyo “Alkimyogar” 50 / 50 50) 9 Olloqulixon markaziy hokimiyatdan mustaqil boʻlishga harakat qilgan qaysi xalqlarning qoʻzgʻolonlarini shafqatsizlik bilan bostirdi? - Turkman va qozoqlar - Qozoqlar va qipchoqlar - Orolboʻyi oʻzbeklari va turkman - Turkman va qoraqalpoqlarning Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Tarix (att)