Jismoniy Tarbiya Attestatsiya №7 Posted on 13.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Jismoniy Tarbiya Attestatsiya №7 нет 0% 20 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Jismoniy Tarbiya Attestatsiya №7 Jismoniy Tarbiya fanidan Attestatsiya testlari №7 1 / 50 1) 608. Pedagogik innovasion (yangilanish) Oʻquv-tarbiya jarayonining natijalarini yaxshilash maqsadida pedagogik yangiliklar kiritish. Pedagogik yangiliklar gʻoyalar, jarayonlar, vositalar, usul, uslublar va natijalarinining bir butunligini majmuida oʻquv-tarbiya tizimida kiritiladi. 2 / 50 2) 610. Pedagogik oʻyin Bilim olishga qaratilgan va ma’lum bir pedagogik natijani koʻzlagan xamda ta’lim jarayonida muayyan maqsadni amalga oshiruvchi faoliyat turi. 3 / 50 3) 606. Pedagogik ziddiyat shaxsni shakllantirish va tarbiyalashga oid eski pedagogik qarashlar, gʻoyalar bilan yangiliklar oʻrtasida vujudga keladigan qarama-qarshilikdir. Ziddiyatlar ichki yoki tashqi; ijtimoiy-pedagogik yoki pedagogik jarayon ichidagi qarama-qarshiliklar boʻlishi mumkin. 4 / 50 4) 627. Oʻn uchinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Oʻtkazilmagan 1944 yil 5 / 50 5) 615. Birinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Afina shaxri 1896 yil 6 / 50 6) 630. Oʻn oltinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Melburn shaxri 1956 yil 7 / 50 7) 594. Jasorat Oʻquvchining dadillik, matonatlik, qat’iylik kabi sifatlarini oʻziga xos ravishda birikuvidan tashkil topgan murakkab irodaviy hamda xarakter xislati. 8 / 50 8) 616. Ikkinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Parij shaxri 1900 yil 9 / 50 9) 626. Oʻn ikkinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Oʻtkazilmagan 1940 yil 10 / 50 10) 595. Jasurlik Shaxsiy hayot uchun havf-xatarli boʻlgan xarakatlarni ma’tonat bilan oqilona bajarishda ifodalanadigan xislat. 11 / 50 11) 601. Oila ta’limi — Muayyan natijaga erishish maqsadida ota-onalar, oilaning katta yoshli a’zolarining bolalarga ta’siri. Oila bolalarning jismoniy va ma’naviy –ahloqiy rivojlanishini bir butun, yaxlit holda hal etadigan pedagogik, ijtimoiy omil hisoblanadi. Ota-onalarning umumta’lim saviyasi, madaniyati, turmush tarzi, shaxsiy namunasi bolalar tarbiyasida hal qiluvchi rol oʻynaydi. — Oila pedagogikasida olib borilgan tadqiqotlar natijasida ota-ona va farzandlar oʻrtasida munosabatlar turi aniqlangan. —Ular:- ota-onalar obroʻsi asosida (avtoritar) —ota-ona va farzand befarqligi asosida (liberal) —ota-ona va farzand xamkorligi asosida (demokratik) —oiladagi moddiy ahvolning qoniqarsizligi; — ma’naviy, madaniy saviyaning pastligi; —ayolning ham ishlab chiqarish va oilada oʻta bandligi; —nikohni buzilishi; —farzandlar tarbiyasida otalar rolining pasayishi; —katta va yosh avlod oʻrtasida ziddiyatlarning kuchayishi; —maktab va oila oʻrtasidagi aloqalarning etarli emasligini koʻrsatish mumkin. 12 / 50 12) 603. Optimizm Oʻquvchining xushchaqchaqlik, tetiklik, kelajakka ishonch bilan toʻlib toshgan ijobiy xarakter xislati. Darslarning samarali natijalar berish oʻquvchining sinfdan optizm xolatini yarata bilishaga bogʻliq. 13 / 50 13) 600. Ma’lumot Sistemalashtirilgan bilim, koʻnikma va malakalarni oʻzlashtirish jarayoni va natijasi. Uni egallashning asosiy yoʻli maktab va oʻquv yurtlarida ta’lim olish, mustaqil oʻqish, TV, radio, internet orqali axborotlar olishdir. 14 / 50 14) 633. Oʻn toʻqizinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Mexiko shaxri 1968 yil 15 / 50 15) 612. Pedagogik nuqtai nazar (pozisiyasi) Pedagogik dunyoga, pedagogik voqelikka va pedagogik jarayonga boʻlgan intelektual va hissiy munosabati. 16 / 50 16) 629. Oʻn beshinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Xelsinki shaxri 1952 yil 17 / 50 17) 618. Toʻrtinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? London shaxri 1908 yil 18 / 50 18) 588. Garmonik rivojlanish Har tomonlama kamolot , uygʻun sifatda voyaga etish, har tomonlama mutanosib kamol topish. “Garmoniya” nazariyasi qadimga Yunonistonda paydo boʻlgan. 19 / 50 19) 604. Pedagog tarbiyachi, oʻqituvchi, murabbiy. 20 / 50 20) 635 Yigirma birinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Monreal shaxri 1976 yil 21 / 50 21) 589. Dars tiplari 1. Darslar maqsadi, tuzilishi, qoʻllaniladigan usul, uslublari, oʻquv vositalari asosida ma’lum tiplariga ajratiladi . —Oʻquvchilarni yangi materiallar bilan tanishtirish darslari. —Bilimlarni mustahkamlash darslari. —Materiallarni umumlashtirish va tartibga solish darslari. —Koʻnikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash darslari. —Nazorat darslari. —Aralash darslar. –Har qanday dars tipi koʻrinishida tashkil etilishi mumkin. (ekskursiya, labaratoriya ishlari, seminar, ma’ruza) 22 / 50 22) 607. Pedagogik jarayon tamoyillari Oʻquv-tarbiya jarayoni mazmuni, metodi, shakllariga nisbatan qoʻyiladigan eng muhim talablar majmui hisoblanadi. Uning muhim tamoyillari sifatida quyidagilarni koʻrsatish mumkin: —- oʻquv-tarbiya jarayonining ijtimoiy xarakterdagi maqsadga yoʻnaltirilganligi; —- oʻquv-tarbiya jarayoni bir-butun, yaxlit va koʻp qirraliligi; —- oʻquv-tarbiya jarayonini hayotga bogʻliqligi; —-pedagogik jarayonda shaxsni intellektual – xissiy, irodaviy va amaliy xarakat jixatdan shakllantirish; —- oʻquv-tarbiya jarayonining dunyoviyligi, bolalar jamoasida amalga oshirilishi; —- oʻquvchi – shaxsiga nisbatan talab bilan xurmatning uzviyligi; —- oʻquv-tarbiya jarayonida oʻquvchilarning mustaqilligi, tashabbuskorligi va iqtidorligini oʻstirish bilan pedagogik rahbarligini qoʻshib olib borish; —- oʻquv-tarbiya jarayonini nafosat yoʻnalishiga ega boʻlishligi; —- oʻquv-tarbiya jarayoni – shaxsning aqliy, xissiy, ma’naviy-axloqiy, jismoniy amaliy rivojlanishda etakchi rol oʻynashi; —- oʻquv-bilish, mexnat faoliyatini jadallashtirishda oʻquvchilarning qiziqish va intilishlariga, ma’naviy –axloqiy tajribalarga tayanish; —- ta’lim-tarbiya jarayonini takomillashtirish; —- ta’limni koʻrsatmaliligi; —- ta’limning tushunarli boʻlishi; —- ta’limni mustaxkam boʻlishi; —- oʻquv tarbiyada oʻquvchilarning yosh va oʻziga xos xususiyatlarini hisobga olish. 23 / 50 23) 611. Pedagogik kommunikativ madaniyati. Pedagogning kishilar bilan qisqa muddatda muloqot oʻrnata olishi, ular bilan muloqot oʻrnatishga boʻlgan doimiy intilish. 24 / 50 24) 599. Maktab Qadimgi Yunonistonda maktab “Quvonch uyi” – ya’ni bolalarni oʻyin va oʻquv faoliyatini tashkil etadigan joy, arablarda esa “ta’lim oladigan joy”ma’nolarini anglatadi. Bugungi kundla maktab yosh avlod ta’lim- tarbiya beradigan ijtimoiy institut. Maktablarda oʻquvchilarning fanlar boʻyicha muntazam bilim olishlarini, ularning bilim olish e’tiyojlarini, ularnng asosiy oʻquv-ilmiy va umummadaniy bilimlarini, milliy va umumbashariy qadriyatlarga asoslangan ma’naviy –ahloqiy fazilatlarni, mehnat koʻnikmalarini, ijodiy fikrlash va atrof –muhitga ongli munosabatda boʻlishni va kasb tanlashni ta’minlaydi. 25 / 50 25) 617 Uchinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Sent-Lyuis shaxri 1904 yil 26 / 50 26) 620. Oltinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Oʻtkazilmagan 1916 yil 27 / 50 27) 591. Darslarning noan’aviy turlari 1. Pedagogik adabiyotlarni tahlil qilish natijasida darslarning noan’anaviy turlari sifatida quyidagilarni koʻrsatish mumkin: —Band etish darslari —Sinov darslari —Tanlov darslari —Oʻyin darslari —Konsert darslari —Seminar darslari —Predmetlararo darslari —Ekskursiya darslari —Rolli oʻyin darslari va hokazo —Ishchanlik oʻyinlari darslari —Konferensiya darslari —Musobaqa darslari —KVN darslari —Teatrlashtirilgan darslari —Maslahat darslari —Kompyuter darslari —Guruhlarda ishlashdarslari —Oʻzaro oʻrganish darslari — Ijod darslari — Oʻquvchilar olib boradigan darslar 28 / 50 28) 619 Beshinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Stokgolm shaxri 1912 yil 29 / 50 29) 609. Pedagogik faoliyat Ta’lim maqsadlarini amalga oshirishga qaratilgan ijtimoiy faoliyatning aloxida turi. 30 / 50 30) 624. Oʻninchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Los-Andjeles shaxri 1932 yil 31 / 50 31) 593. Jamoa Jamoa soʻzi pedagogikada quyidagi ma’nolarni anglatadi: —Oʻquv –tarbiya ishlarini yoʻlga qoʻyish shakli; muayyan faoliyat maqsadiga, birligiga hamda oʻz-oʻzini boshqarish vakolatiga ega boʻlgan oʻqituvchilar va oʻquvchilarning doimiy guruhi; ta’lim-tarbiya natijasida shakillanadigan va jipslashadigan maxsus guruh; shaxsga tarbiyaviy ta’sir koʻrsatishning samarali omili 32 / 50 32) 622. Sakkizinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Parij shaxri 1924 yil 33 / 50 33) 587. Vatanparvarlik ruhida tarbiyalash Oʻquvchilarda Vatanimiz oʻtmishi, buyuk farzandlari hayoti, merosi bilan tanishtirish orqali “Oʻzbekiston kelajagi buyuk davlat” boʻlishiga ishonch tuygʻusini tarkib toptirishdir. Vatanimizning ravnaqi, avvalo, uning farzandlari kamoliga bogʻliq bu esa har bir yurtdoshimizni oʻzining ma’naviy kamoloti uchun yuksak ma’suliyatni his etishga, oʻz maanfatlarini shu yurt, shu halq maanfatlari bilan uygʻunlashtirib borishga, yashashga da’vat etadi. 34 / 50 34) 598. Komil inson Prezilentimiz I.A.Karimov “Biz komil inson tarbiyasini davlat siyosatining ustivor sohasida deb e’lon qilganmiz. Komil inson deganda biz, avvalo, onggi yuksak, mustaqil fikirlay oladigan, xulq atvori bilan oʻzgalarga ibrat boʻladigan, bilimli, ma’rifatli kishilarni tushunamiz” deb ta’kidlangan edi. 35 / 50 35) 632. Oʻn sakkizinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Tokio shaxri 1964 yil 36 / 50 36) 590. Darslarga nisbatan talablar. 1. Darsning samaradorligini oshirish yuqori natijalarga erishish uchun quyidagi talablarga rioya etish zarur: —Har bir darsda ta’limiy, tarbiyaviy va shaxsni rivojlantirish maqsadlari yaxlitligini ta’minlash; —Har bir dars didaktik qonuniyat, tamoyil va qoidalar, eng avvalo ta’limning ilmiyligi, xayot bilan bogʻlanishi asosiga qurilish; —Har bir dars oʻzining aniq ta’limiy, tarbiyaviy va shaxsni har tomonlama rivojlantirish maqsadga ega boʻlish; —Darsning har bir bosqichida oʻquvchilarning oʻquv –bilim faoliyatini oshiruvchi xilma xil usul, uslub, vositalardan foydalanishi; —Darslar oʻquvchilarning hissiy holatlarini kuchaytirishga ta’sir etish orqali yangi, muhim bilim, koʻnikma va malakalarini oson, samarali oʻzlashtirib olishlarini ta’minlash; —Ha bir darsda oʻquvchilarni bilim, koʻnikma, malakalarini doim nazorat etish va baholashni amalga oshirish; —Har bir dars oʻquvchida, oʻqituvchida Fan texnika madaniyat tajribalar sohasidagi yangiliklarni egallab olishga intilish, erishilgan natijalardan quvonish, ma’naviy qoniqish, mustaqil bilim olishga qiziqishlarini oʻstirishi; —Har bir dars didaktik va texnik jihatdan optimal jihozlangan boʻlishi; —Har bir darsda doim bilim, koʻnikma va malakalarni mustahkamlab, takrorlab borish; —Har bir darsni boshqa oʻquv predmetlari darslar bilan bogʻlanishini ta’minlash; —Har bir darsda samarali natijalarga erishishga intilish; —Dars davomida oʻquvchilarni oʻquv mehnati, intizomini ta’minlashga erishish; —Har bir dars oʻzining tarkibiy qismlari bilan ajralib turish; —Har bir dars muayyan nisbiy yoʻnalishiga, oʻrganilayotgan materialini oʻquv, bilim, mehnat faoliyatini qaysi sohasida qoʻllanishini koʻrsatishga yoʻnaltirilgan boʻlishi; —Uy va oʻquv topshiriqlari samaradorligi va uning natijasini doimiy tekshirib borish; —Har bir darsda ijodiy, ma’naviy, axloqiy, ruhiy va sanitariya-gi gigienik shart –sharoitlarini yaratish. 37 / 50 37) 628. Oʻn toʻrtinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? London shaxri 1948 yil 38 / 50 38) 602. Ontalogiya Borliq haqida falsafiy ilm. 39 / 50 39) 625. Oʻn birinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Berlin shaxri 1936 yil 40 / 50 40) 597. Ziyolilik Nazariy masalalarni tushunishiga, ilmiy bilimlarni oʻzlashtirishga tayyorgarlikdan iborat ma’naviy –ma’rifiy sifat, ma’lum darajadagi aqliy etuklik. 41 / 50 41) 605. Pedagogik vaziyat: Oʻqituvchi va oʻquvchilarning muayyan maqsadga yoʻnaltirgan, mazmunli, manfaatli hamkorligi natijasida vujudga keltiriladi, oʻquv-tarbiya samaradorligini ta’minlashga xizmat qiladi. 42 / 50 42) 614. Psixologiya 1) Shaxsning borliqni faol aks ettirish jarayonini oʻrganuvchi fan. 43 / 50 43) 613. Pedagogik haqqoniylik Oʻqituvchining oddillik mezoni, uning ma’naviy tayyorgarlik darajasi. 44 / 50 44) 2) Ma’lum bir faoliyat turining oʻzaro shartlangan psixik jarayonlar toʻplami 3) Psixologiya, xarakter xususiyati, koʻngil xazinasi. 45 / 50 45) 634. Yigirmanchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Myunxen shaxri 1972 yil 46 / 50 46) 623. Toʻqizinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Amsterdam shaxri 1928 yil 47 / 50 47) 596. Zehn Shahsning maxsus qobiliyatlarini maxsus qobiliyatlarini tarkib topishi va rivojlanish uchun asos boʻladigan anatomik-fiziologik imkoniyatlarini, tugʻma is’tedod belgisi. 48 / 50 48) 631. Oʻn ettinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Rim shaxri 1960yil 49 / 50 49) 592. Dinlararo bagʻrikenglik tarbiyasi Mamlakatimizda qadimdan xilma-xil diniy e’tiqodga ega boʻlgan kishilarning yashashi, mehnat qilish, bilim olish Oʻzbekiston Respublikasi Konstitusiyasida, boshqa qonunlarda kafolatlangan. —Oʻquvchilarni dinlararo bagʻrikenglik ruhida ruhida tarbiyalashda: —Barcha dinlarda milliy va umumbashariy qadriyatlar mujassamlashgan; —Bugungi kunda halollik, poklik, mehr-shafqat, bagʻrikenglik nafaqat dindorlar, balki barcha kishilarning hamkorligini tinchlik va barqarorligini mustahkamlashga xizmat qilmoqda; —Mamlakatimizda musulmonlar, nasroniylar, induslar yonma- yon, doʻstona yashab kelmoqda, mehnat qilmoqdalar; —Hozirgi kunda vatanimizda oʻndan ziyod konfessiyaga mansub dinniy tashkilotlar faolit koʻrsatmoqda. Dindorlar oʻz masjidi, cherkovi va sinagoglariga ega. —Har bir fuqaroning vijdon erkinligi qonunlar bilan kafolatlangan, sharoit yaratilgan. —barcha din vakilllarining hamkor –hamjihat boʻlib, ulugʻ va mushtarak gʻoyalar yoʻlida mamlakatimiz salohiyatini dunyoga tanitish uchun harakat qilayotganlarini hisobga olish zarur. —Dinlararo bagʻrikenglik gʻoyasini darslarda, sinfdan tashqari tadbirlarda, ota-onalar bilan ishlashda keng targʻib etiladi. 50 / 50 50) 621. Ettinchi olimpiada oʻyinlari qachon qaerda oʻtkazildi? Antverpen shaxri 1920 yil Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Jismoniy tarbiya (att)