Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 439 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan Attestatsiya №1 Musiqa fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 50) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 2,3 1,4 1,2 2,4 2 / 50 2) 27) 1-a. 2-c. 3-d. 4-b 1-b. 2-d. 3-c. 4-e 1-b. 2-e. 3-a. 4-c 1-A, 2-E, 3-C, 4-B, 5-D 3 / 50 3) 10) Ma'lumki har bir davr yoki zamon o'z taraqqiyot darajasi negizida o'zining ma'naviy dunyosiga ega bo'ladi. Bugungi kunning zamonaviy musiqasiga qanday talablar kirmaydi? Har bir sohada mustaqil bo'lish, miliy qadriyatimizni tiklash Chet el musiqasiga taqlid qilish tug'ri javob yuq Yangi dunyoviy musiqa janrlari bilan boyib bormoqda 4 / 50 4) 30) 1-a 2-b 3-c 1-b2-d 3-c 1-b 2-c 3-a Opera , balet, simfoniya, oratoriya 5 / 50 5) 46) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'lgach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 2,3 1,4 1,2 2,4 6 / 50 6) 20) Maqomlarning "Mushkilot" cholg'u bo'limlari "Tasnif" nomli kuylar bilan boshlanadi. Shashmaqomda nechta "Tasnif" kuylari mavjud? 6,5 ta 6 ta 2,4,8 5 ta 7 / 50 7) 45) O'qituvchi mualiflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining innovatsion faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining ishdan tashgari faoliyati 8 / 50 8) 5) 1-C, E. 2-A, B, D 1-B, C, D. 2-A, E 1-A, B. 2-C, D, E 1-A, C, D. 2-B, E 9 / 50 9) 21) Dj. Verdi operalarini toping "Fidelio" "Karmen" 12 ta, "Yevgeniy Onegin", "To'ppon xonim", 10 / 50 10) 25) Bariton ovozi kimlarga xos ovoz hisoblanadi? Yuqori balandlikdagi erkaklar ovozi Past balandlikdagi erkaklar ovozi O'rta balandlikdagi erkaklar ovozi Kitob 11 / 50 11) 6) Xorazm dostonchilik maktabi o'z an'analariga ega bo'lib, u boshqa mahalliy dostonchilik maktablaridan qanday jihatlari bilan farqlanadi? Jamoa bo'lib kuylanadi, cholg'u jo'rligisiz kuylanadi. "Bo'g'ig" opvozda kuylanadi, do'mbra cholg'usi jo'r bo'ladi. "Alpomish", "Go'ro'g'li", "Kuntug'mish" kabi dostonlar ijro etiladi. "Ochig" ovozda kuylanadi, garmon, bulamon cholg'lari qo'llaniladi, 12 / 50 12) 26) Past balandlikdagi ayollar ovozi 1-C, 2-B, 3-D, 4-A, 5-E 1-C, 2-A, 3-D, 4-E, 5-B 1-B, 2-D, 3-A, 4-E, 5-C 13 / 50 13) 22) "Lazgi" raqsining nomiga ta'rif berilgan qatorni toping. Qo'l, oyoq, badan harakatlari tabiat go'zalligi, fasllar o'zgarishini aks etadi. Nafis harakatlar va maxsus kiyimlar Jo'shqinlik, olovli ehtiros mustaqil, mag'rur xalqning xarakterini aniq ifodalaydi. "Otello", "Rigoletto", "Traviata" 14 / 50 14) 17) Yevropa mamlakatlarida kompozitorlar ijodida boshqa san'at turlari kabi turli ijodiy ogimlar shakllangan. Jumladan, N.Paganini, F.Shopen, F.Mendelson, R.Shuman, F.List, G.Berlioz qaysi badiiy yonalishda ijod qilishgan? Romantizm Impressionizm Realizm Eron kasbiy musiqasining asosiy janri 15 / 50 15) 19) Balet san’atiga aloqasi yo'q so'zlarni aniqlang. 1) Libretto. 2) Puanta. 3) Ariya. 4) Xoreografiya 5) Sonata. 6) Dekoratsiya 7) Simfoniya 8) Kompozitor. 3,4, 7 "Sharq taronasi" 3, 5,7 1,6, 7 16 / 50 16) 49) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? Muammoli ta'lim turi Ijtimoiy ta'lim turi Darsdan tashgari ta'lim turi Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim 17 / 50 17) 15) Polifonik uslub qaysi davrning nechanchi asrlariga to'g'ri keladi? O'rta asr davri XII-XIV asrgacha Qirg'iz xalq musiqa cholg'ulari O'rta asr V asrdan XIV asrgacha Uyg'onish davri XIV-XVI asrgacha 18 / 50 18) 44) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) 19 / 50 19) 16) Taqsim, Kor, Basta.. Ushbu tarkibiy qismlar qaysi sharq xalqlari musiqasi hisoblanadi? Ozarbayjon xalqining badiha uslubiga xos bo'lgan yirik janr Ma'rifatparvarlik XVIll asrgacha Turkman mumtoz musiqasining asosiy janri Turk musiqasining asosiy kasbiy janrining tarkibiy qismlari 20 / 50 20) 23) 1-C, 2-A, 3-B 1-D,2-C, 3-B Oyoq depsinishining shiddati, qo'l harakatlarining keskinligi, qomat va qarashlardagi viqor, samimiylik ifodalanadi. 1-B, 2-D, 3-A 21 / 50 21) 43) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 2,1,3,4 1,4,2,3 2,1,4,3 3,1,2,4 22 / 50 22) 41) O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? tahlil qo’llash bilish mulohaza 23 / 50 23) 35) O'zbek xalq cholg'ulari orkestriga oid cholg'u guruhlarini ajrating.1. Torli kamonli 2. Torli urma 3. Torli mezrobli 4. Damli 5. Yog'och damli 6. Mis damli. 7. Zarbli 1. 5. 6. 7. 2. 4. 6. 7. 1. 2. 3. 4. 7. 1. 3. 4. 6. 7. 24 / 50 24) 42) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? reproduktiv ta'lim shaxsga yo'naltirilgan ta'lim muammoli ta'lim turi tabaqalashtirilgan ta'lim 25 / 50 25) 4) Buxoro raqs maktabi Xorazm raqs maktabi Farq'ona - Toshkent raqs maktabi Surxondaryo - Qashqadaryo raqs maktabi 26 / 50 26) 31) Xor ijrosi uchun xalq go'shiqlarini moslashtirgan kompozitorlarni toping. M. Qoriyoqubov, Tamaraxonim S.Yudakov, A. Varelas 1-d 2-c 3-a M. Burxonov, S. Boboyev, I. Akbarov, Sh. Yormatov 27 / 50 27) 2) "Mushkulot" bo'limi qaysi maqom turida qo’llaniladi va u necha qismdan iborat ? Xorazm maqomining cholg'u bo'limi 4 qismdan iborat Shashmaqomning aytim bo'limi 6 qismdan iborat Toshkent Farq'ona maqom yo'llarida yaratilgan aytimlar Shashmaqomning cholg'u bo'limi 5 qismdan iborat 28 / 50 28) 12) Qaysi milliy cholg'u "Noxun" bilan ijro etiladi? Skripka kaliti birinchi oktavaning sol tovushini ko'rsatadi Sato Rubob Dutor 29 / 50 29) 13) 1-A, 2-C, 3-B, 4-D Tanbur 1-B, 2-A, 3-D, 4-C 1-D, 2-B, 3-A, 4-C 30 / 50 30) 8) "Bulbulcha" bolalar xorining ilk nomi qanday bo'lgan? "Shodiyona" "Binafsha" "Paxtaoy" "Boychechak' 31 / 50 31) 14) Arab xalq musiqa cholg'ulari Xitoy xalq musiqa cholg'ulari 1-D, 2-A, 3-C, 4-B Qozoq xalq musiqa cholg'ulari 32 / 50 32) 40) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun Differensial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun To'g'ri baholash va gayta alogani o'rnatish uchun 33 / 50 33) 37) “Dars vaqtini ogilona tashkillashtirish, darsning magsad, shakl va usullarini aniqlash" O'qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko'nikmalariga kiradi? Ta'lim samaradorligini ta'minlash O'quv jarayonini rejalashtirish O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish O'quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 34 / 50 34) 9) Torli Kamonli cholg’ular guruhi Yogoch damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Torli urma cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog’och damli cholg'ular guruhi Torli kamonli cholg'ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog'och damli cholg'ular guruhi Torli mezrobli cholg’ular guruhi Yog’och damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi 35 / 50 35) 48) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 1,2,5 2,3,4,5 2,4,5 1,2,3,5 36 / 50 36) 34) Musigiy tovush qanday xususiyatlarga ega? Anig va noanig balandligi bilan Qisqa, uzun, shovqunli, past, baland Shovginligi bilan Balandlik, kuch, cho'zim, tembr 37 / 50 37) 7) Qaysi tonalliklarda alteratsiya belgilari yo'q? B-dur va g-mol! F-dur va d-moll G-dur va e-moll C-dur va a mol! 38 / 50 38) 3) O'zbek dostonchiligining mahalliy uslublarini aniqlang va ularda qo'llaniladigan cholg’ularni moslashtiring.1. Xorazm dostonchiligi2.Surxondaryo-Qashqadaryo dostonchilik maktabi.3. Toshkent -Farq’ona dostonlari. 1-b, 2-c, 3-a 1-c, 2-a, 3-b 1-a, 2-c, 3-b 1-b, 2-a, 3-c 39 / 50 39) 38) Qaysi holatlarda namunaviy o'quv rejalariga o'zgartirish kiritish mumkin? Yuqori tashkilot va maktab ma'muriyati buyrug'iga asosan O'quvchilarning ehtiyojlari va qizigishlaridan kelib chiqgan holda Maktab ma'muriyati va metodik birlashma takliflariga ko'ra Ota-onalar va o'quvchilarning ehtiyoji va talablariga binoan 40 / 50 40) 36) Darsni boshlashdan avval o'qituvchi har bir o'quvchining darsdan tashgari vaqtda nima bilan shug'ullanishi haqida so'radi. Dars davomida barcha o'quvchi faol ishtirok etdi. O'gituvchi ta'lim samaradorligini ta'minlash magsadida qanday usuldan foydalandi? Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi Dars vaqtini ogilona boshqarish va o'quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi O'quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashtirishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi O'quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qizigishlaridan foydalandi 41 / 50 41) 39) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chigib, o'z vaqtida yordam berish maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish o'quvchilar erkin rivojlanishlari va ozlarini namoyon eta olishlari uchun ozaro hurmat muhitini yaratish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas’uliyati qarorlarini qabul qilishga yordam berish 42 / 50 42) 1) 1-B. 2-A. 3-C 1-B. 2-A. 3-D 1-A. 2-D. 3-B 1-C. 2-B, 3-D 43 / 50 43) 29) Qaysi qatorda o'zbek xalq kasbiy musiqa janrlari to'g'ri ko'rsatilgan? Kantata, syuita, sonata, ariya Alla, yalla, lapar, qo'shiq Maqom, doston, ashula, katta ashula "Paxta" (Roslaves), "Orzu" (I. Akbarov), "Sevgi tumori" (M. Ashrafiy, "Tanavor"( A.Kozlovskiy) 44 / 50 44) 33) O'zbekistonda keyinchalik folklor maqomiga erishgan "Yalla" guruhi repertuaridagi go'shiglarni aniglang. "Uchquduq", "Yalla", "Shahrisabz" "Ra'no", "G'ayra-g'ayra", "Maftun bo'ldim" "Dilxiroj" "Yallama yorim", "Qari navo" "Ey, sabo", "Ey, nozanin", "Munojot" 45 / 50 45) 32) Shashmaqomning "Mushkilot" bo'limida mavjud bo'lgan beshta asosiy qismlarning nomini aniglang. Saft, Talgincha, Qashqarcha, Sogiynoma, Ufar N. Norxo'jayev, U. Musayev, Saraxbor, Tarona, Talqin, Tarona, Nasr, Ufar Tasnif, Tarje, Gardun, Muxammas, Saqil Maqomi Rost, Peshravi Gardun, Muxammas I, Muxammas II, Muxammasi Ushshoq,Saqili Vazmin, Ufar 46 / 50 46) 28) Sahnaviy musiqa asarlaridan balet san'ati O'zbekistonda XX asr 30-yillaridan rivojlandi. Ilk baletlarni toping. "Romeo va Julyetta" (S. Prokofyev) 1-c. 2-b. 3-a. 4-d "Gayane", "Spartak"(A. Xachaturyan), "Bog'chasaroy fontani"(B. Asafyev) "Hind dostoni' va "To'maris" (U. Musayev), "Sharq afsonasi" (A. Mansurov), "Xumo" (A.Ergashev), "Ulug'bek burji" va "Nodirabegim"(M. Bafoyev) 47 / 50 47) 11) Bas kaliti kichik oktava fa tovushini ko'rsatadi Tenor kaliti katta oktavaning mi tovushini ko'rsatadi Alt kaliti kichik oktavaning si tovushini ko'rsatadi Kelajagi buyuk davlatning ma'naviy barkamolligiga erishish 48 / 50 48) 18) 1997 yilda tashkil etilgan xalqaro musigiy festivalga D.Omonullayeva tomonidan yozilgan madhiyani aniqlang. "O'zbekiston respublikasining davlat madhiyasi" Simfonizm "O'zbekiston Vatanim manim" "Sharg festivali" 49 / 50 49) 24) Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? 1-A, 2-D, 3-C Klavir Partitura Applikatura 50 / 50 50) 47) 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-G, 2-A, 3-G, 4-V Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Musiqa (att)