Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 723 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan Attestatsiya №1 Musiqa fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 43) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 2,1,3,4 2,1,4,3 3,1,2,4 1,4,2,3 2 / 50 2) 11) Tenor kaliti katta oktavaning mi tovushini ko'rsatadi Bas kaliti kichik oktava fa tovushini ko'rsatadi Alt kaliti kichik oktavaning si tovushini ko'rsatadi Kelajagi buyuk davlatning ma'naviy barkamolligiga erishish 3 / 50 3) 45) O'qituvchi mualiflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining ishdan tashgari faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining innovatsion faoliyati 4 / 50 4) 1) 1-A. 2-D. 3-B 1-B. 2-A. 3-C 1-B. 2-A. 3-D 1-C. 2-B, 3-D 5 / 50 5) 29) Qaysi qatorda o'zbek xalq kasbiy musiqa janrlari to'g'ri ko'rsatilgan? "Paxta" (Roslaves), "Orzu" (I. Akbarov), "Sevgi tumori" (M. Ashrafiy, "Tanavor"( A.Kozlovskiy) Alla, yalla, lapar, qo'shiq Kantata, syuita, sonata, ariya Maqom, doston, ashula, katta ashula 6 / 50 6) 9) Torli urma cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog’och damli cholg'ular guruhi Torli kamonli cholg'ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog'och damli cholg'ular guruhi Torli mezrobli cholg’ular guruhi Yog’och damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Torli Kamonli cholg’ular guruhi Yogoch damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi 7 / 50 7) 21) Dj. Verdi operalarini toping "Yevgeniy Onegin", "To'ppon xonim", 12 ta, "Fidelio" "Karmen" 8 / 50 8) 39) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas’uliyati qarorlarini qabul qilishga yordam berish sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chigib, o'z vaqtida yordam berish o'quvchilar erkin rivojlanishlari va ozlarini namoyon eta olishlari uchun ozaro hurmat muhitini yaratish 9 / 50 9) 36) Darsni boshlashdan avval o'qituvchi har bir o'quvchining darsdan tashgari vaqtda nima bilan shug'ullanishi haqida so'radi. Dars davomida barcha o'quvchi faol ishtirok etdi. O'gituvchi ta'lim samaradorligini ta'minlash magsadida qanday usuldan foydalandi? Dars vaqtini ogilona boshqarish va o'quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi O'quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashtirishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi O'quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qizigishlaridan foydalandi 10 / 50 10) 34) Musigiy tovush qanday xususiyatlarga ega? Anig va noanig balandligi bilan Qisqa, uzun, shovqunli, past, baland Balandlik, kuch, cho'zim, tembr Shovginligi bilan 11 / 50 11) 50) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 2,4 1,4 1,2 2,3 12 / 50 12) 13) Tanbur 1-A, 2-C, 3-B, 4-D 1-D, 2-B, 3-A, 4-C 1-B, 2-A, 3-D, 4-C 13 / 50 13) 47) 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 14 / 50 14) 30) Opera , balet, simfoniya, oratoriya 1-b2-d 3-c 1-b 2-c 3-a 1-a 2-b 3-c 15 / 50 15) 19) Balet san’atiga aloqasi yo'q so'zlarni aniqlang. 1) Libretto. 2) Puanta. 3) Ariya. 4) Xoreografiya 5) Sonata. 6) Dekoratsiya 7) Simfoniya 8) Kompozitor. 3, 5,7 1,6, 7 3,4, 7 "Sharq taronasi" 16 / 50 16) 4) Surxondaryo - Qashqadaryo raqs maktabi Xorazm raqs maktabi Farq'ona - Toshkent raqs maktabi Buxoro raqs maktabi 17 / 50 17) 40) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? Differensial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun To'g'ri baholash va gayta alogani o'rnatish uchun Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun 18 / 50 18) 15) Polifonik uslub qaysi davrning nechanchi asrlariga to'g'ri keladi? Qirg'iz xalq musiqa cholg'ulari O'rta asr V asrdan XIV asrgacha Uyg'onish davri XIV-XVI asrgacha O'rta asr davri XII-XIV asrgacha 19 / 50 19) 8) "Bulbulcha" bolalar xorining ilk nomi qanday bo'lgan? "Binafsha" "Paxtaoy" "Boychechak' "Shodiyona" 20 / 50 20) 7) Qaysi tonalliklarda alteratsiya belgilari yo'q? C-dur va a mol! F-dur va d-moll B-dur va g-mol! G-dur va e-moll 21 / 50 21) 25) Bariton ovozi kimlarga xos ovoz hisoblanadi? Past balandlikdagi erkaklar ovozi Kitob Yuqori balandlikdagi erkaklar ovozi O'rta balandlikdagi erkaklar ovozi 22 / 50 22) 16) Taqsim, Kor, Basta.. Ushbu tarkibiy qismlar qaysi sharq xalqlari musiqasi hisoblanadi? Turkman mumtoz musiqasining asosiy janri Ma'rifatparvarlik XVIll asrgacha Ozarbayjon xalqining badiha uslubiga xos bo'lgan yirik janr Turk musiqasining asosiy kasbiy janrining tarkibiy qismlari 23 / 50 23) 49) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim Muammoli ta'lim turi Ijtimoiy ta'lim turi Darsdan tashgari ta'lim turi 24 / 50 24) 24) Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? Partitura Klavir Applikatura 1-A, 2-D, 3-C 25 / 50 25) 28) Sahnaviy musiqa asarlaridan balet san'ati O'zbekistonda XX asr 30-yillaridan rivojlandi. Ilk baletlarni toping. 1-c. 2-b. 3-a. 4-d "Hind dostoni' va "To'maris" (U. Musayev), "Sharq afsonasi" (A. Mansurov), "Xumo" (A.Ergashev), "Ulug'bek burji" va "Nodirabegim"(M. Bafoyev) "Romeo va Julyetta" (S. Prokofyev) "Gayane", "Spartak"(A. Xachaturyan), "Bog'chasaroy fontani"(B. Asafyev) 26 / 50 26) 31) Xor ijrosi uchun xalq go'shiqlarini moslashtirgan kompozitorlarni toping. M. Burxonov, S. Boboyev, I. Akbarov, Sh. Yormatov M. Qoriyoqubov, Tamaraxonim 1-d 2-c 3-a S.Yudakov, A. Varelas 27 / 50 27) 37) “Dars vaqtini ogilona tashkillashtirish, darsning magsad, shakl va usullarini aniqlash" O'qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko'nikmalariga kiradi? Ta'lim samaradorligini ta'minlash O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish O'quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish O'quv jarayonini rejalashtirish 28 / 50 28) 12) Qaysi milliy cholg'u "Noxun" bilan ijro etiladi? Rubob Dutor Sato Skripka kaliti birinchi oktavaning sol tovushini ko'rsatadi 29 / 50 29) 17) Yevropa mamlakatlarida kompozitorlar ijodida boshqa san'at turlari kabi turli ijodiy ogimlar shakllangan. Jumladan, N.Paganini, F.Shopen, F.Mendelson, R.Shuman, F.List, G.Berlioz qaysi badiiy yonalishda ijod qilishgan? Impressionizm Eron kasbiy musiqasining asosiy janri Realizm Romantizm 30 / 50 30) 14) Xitoy xalq musiqa cholg'ulari Qozoq xalq musiqa cholg'ulari Arab xalq musiqa cholg'ulari 1-D, 2-A, 3-C, 4-B 31 / 50 31) 42) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? muammoli ta'lim turi reproduktiv ta'lim shaxsga yo'naltirilgan ta'lim tabaqalashtirilgan ta'lim 32 / 50 32) 46) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'lgach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 1,2 1,4 2,4 2,3 33 / 50 33) 44) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) 34 / 50 34) 26) 1-C, 2-B, 3-D, 4-A, 5-E 1-B, 2-D, 3-A, 4-E, 5-C Past balandlikdagi ayollar ovozi 1-C, 2-A, 3-D, 4-E, 5-B 35 / 50 35) 32) Shashmaqomning "Mushkilot" bo'limida mavjud bo'lgan beshta asosiy qismlarning nomini aniglang. Saft, Talgincha, Qashqarcha, Sogiynoma, Ufar Maqomi Rost, Peshravi Gardun, Muxammas I, Muxammas II, Muxammasi Ushshoq,Saqili Vazmin, Ufar Saraxbor, Tarona, Talqin, Tarona, Nasr, Ufar Tasnif, Tarje, Gardun, Muxammas, Saqil N. Norxo'jayev, U. Musayev, 36 / 50 36) 35) O'zbek xalq cholg'ulari orkestriga oid cholg'u guruhlarini ajrating.1. Torli kamonli 2. Torli urma 3. Torli mezrobli 4. Damli 5. Yog'och damli 6. Mis damli. 7. Zarbli 2. 4. 6. 7. 1. 3. 4. 6. 7. 1. 5. 6. 7. 1. 2. 3. 4. 7. 37 / 50 37) 27) 1-b. 2-e. 3-a. 4-c 1-a. 2-c. 3-d. 4-b 1-A, 2-E, 3-C, 4-B, 5-D 1-b. 2-d. 3-c. 4-e 38 / 50 38) 23) 1-B, 2-D, 3-A 1-D,2-C, 3-B Oyoq depsinishining shiddati, qo'l harakatlarining keskinligi, qomat va qarashlardagi viqor, samimiylik ifodalanadi. 1-C, 2-A, 3-B 39 / 50 39) 18) 1997 yilda tashkil etilgan xalqaro musigiy festivalga D.Omonullayeva tomonidan yozilgan madhiyani aniqlang. "O'zbekiston respublikasining davlat madhiyasi" "Sharg festivali" "O'zbekiston Vatanim manim" Simfonizm 40 / 50 40) 5) 1-A, B. 2-C, D, E 1-C, E. 2-A, B, D 1-B, C, D. 2-A, E 1-A, C, D. 2-B, E 41 / 50 41) 48) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 2,3,4,5 1,2,5 1,2,3,5 2,4,5 42 / 50 42) 22) "Lazgi" raqsining nomiga ta'rif berilgan qatorni toping. Jo'shqinlik, olovli ehtiros mustaqil, mag'rur xalqning xarakterini aniq ifodalaydi. "Otello", "Rigoletto", "Traviata" Nafis harakatlar va maxsus kiyimlar Qo'l, oyoq, badan harakatlari tabiat go'zalligi, fasllar o'zgarishini aks etadi. 43 / 50 43) 38) Qaysi holatlarda namunaviy o'quv rejalariga o'zgartirish kiritish mumkin? Ota-onalar va o'quvchilarning ehtiyoji va talablariga binoan Yuqori tashkilot va maktab ma'muriyati buyrug'iga asosan O'quvchilarning ehtiyojlari va qizigishlaridan kelib chiqgan holda Maktab ma'muriyati va metodik birlashma takliflariga ko'ra 44 / 50 44) 2) "Mushkulot" bo'limi qaysi maqom turida qo’llaniladi va u necha qismdan iborat ? Shashmaqomning aytim bo'limi 6 qismdan iborat Shashmaqomning cholg'u bo'limi 5 qismdan iborat Xorazm maqomining cholg'u bo'limi 4 qismdan iborat Toshkent Farq'ona maqom yo'llarida yaratilgan aytimlar 45 / 50 45) 3) O'zbek dostonchiligining mahalliy uslublarini aniqlang va ularda qo'llaniladigan cholg’ularni moslashtiring.1. Xorazm dostonchiligi2.Surxondaryo-Qashqadaryo dostonchilik maktabi.3. Toshkent -Farq’ona dostonlari. 1-c, 2-a, 3-b 1-b, 2-c, 3-a 1-a, 2-c, 3-b 1-b, 2-a, 3-c 46 / 50 46) 10) Ma'lumki har bir davr yoki zamon o'z taraqqiyot darajasi negizida o'zining ma'naviy dunyosiga ega bo'ladi. Bugungi kunning zamonaviy musiqasiga qanday talablar kirmaydi? Har bir sohada mustaqil bo'lish, miliy qadriyatimizni tiklash Chet el musiqasiga taqlid qilish tug'ri javob yuq Yangi dunyoviy musiqa janrlari bilan boyib bormoqda 47 / 50 47) 6) Xorazm dostonchilik maktabi o'z an'analariga ega bo'lib, u boshqa mahalliy dostonchilik maktablaridan qanday jihatlari bilan farqlanadi? Jamoa bo'lib kuylanadi, cholg'u jo'rligisiz kuylanadi. "Bo'g'ig" opvozda kuylanadi, do'mbra cholg'usi jo'r bo'ladi. "Ochig" ovozda kuylanadi, garmon, bulamon cholg'lari qo'llaniladi, "Alpomish", "Go'ro'g'li", "Kuntug'mish" kabi dostonlar ijro etiladi. 48 / 50 48) 33) O'zbekistonda keyinchalik folklor maqomiga erishgan "Yalla" guruhi repertuaridagi go'shiglarni aniglang. "Ra'no", "G'ayra-g'ayra", "Maftun bo'ldim" "Dilxiroj" "Yallama yorim", "Qari navo" "Uchquduq", "Yalla", "Shahrisabz" "Ey, sabo", "Ey, nozanin", "Munojot" 49 / 50 49) 20) Maqomlarning "Mushkilot" cholg'u bo'limlari "Tasnif" nomli kuylar bilan boshlanadi. Shashmaqomda nechta "Tasnif" kuylari mavjud? 6,5 ta 6 ta 2,4,8 5 ta 50 / 50 50) 41) O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? tahlil mulohaza qo’llash bilish Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Musiqa (att)