Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Musiqa fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 762 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan Attestatsiya №1 Musiqa fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 46) Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo'lgach, o'quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: "Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o'rganishni xohlamaymiz". Bu holatda o'qituvchi o'quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to'liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4) Baholash 1,2 2,4 1,4 2,3 2 / 50 2) 38) Qaysi holatlarda namunaviy o'quv rejalariga o'zgartirish kiritish mumkin? Maktab ma'muriyati va metodik birlashma takliflariga ko'ra Ota-onalar va o'quvchilarning ehtiyoji va talablariga binoan Yuqori tashkilot va maktab ma'muriyati buyrug'iga asosan O'quvchilarning ehtiyojlari va qizigishlaridan kelib chiqgan holda 3 / 50 3) 18) 1997 yilda tashkil etilgan xalqaro musigiy festivalga D.Omonullayeva tomonidan yozilgan madhiyani aniqlang. "O'zbekiston respublikasining davlat madhiyasi" Simfonizm "Sharg festivali" "O'zbekiston Vatanim manim" 4 / 50 4) 29) Qaysi qatorda o'zbek xalq kasbiy musiqa janrlari to'g'ri ko'rsatilgan? Maqom, doston, ashula, katta ashula Alla, yalla, lapar, qo'shiq Kantata, syuita, sonata, ariya "Paxta" (Roslaves), "Orzu" (I. Akbarov), "Sevgi tumori" (M. Ashrafiy, "Tanavor"( A.Kozlovskiy) 5 / 50 5) 35) O'zbek xalq cholg'ulari orkestriga oid cholg'u guruhlarini ajrating.1. Torli kamonli 2. Torli urma 3. Torli mezrobli 4. Damli 5. Yog'och damli 6. Mis damli. 7. Zarbli 1. 2. 3. 4. 7. 1. 3. 4. 6. 7. 1. 5. 6. 7. 2. 4. 6. 7. 6 / 50 6) 9) Torli urma cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog’och damli cholg'ular guruhi Torli Kamonli cholg’ular guruhi Yogoch damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Torli kamonli cholg'ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi Yog'och damli cholg'ular guruhi Torli mezrobli cholg’ular guruhi Yog’och damli cholg’ular guruhi Mis damli cholg'ular guruhi 7 / 50 7) 2) "Mushkulot" bo'limi qaysi maqom turida qo’llaniladi va u necha qismdan iborat ? Xorazm maqomining cholg'u bo'limi 4 qismdan iborat Shashmaqomning cholg'u bo'limi 5 qismdan iborat Shashmaqomning aytim bo'limi 6 qismdan iborat Toshkent Farq'ona maqom yo'llarida yaratilgan aytimlar 8 / 50 8) 12) Qaysi milliy cholg'u "Noxun" bilan ijro etiladi? Dutor Rubob Skripka kaliti birinchi oktavaning sol tovushini ko'rsatadi Sato 9 / 50 9) 25) Bariton ovozi kimlarga xos ovoz hisoblanadi? Kitob O'rta balandlikdagi erkaklar ovozi Yuqori balandlikdagi erkaklar ovozi Past balandlikdagi erkaklar ovozi 10 / 50 10) 47) 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 11 / 50 11) 14) Arab xalq musiqa cholg'ulari 1-D, 2-A, 3-C, 4-B Qozoq xalq musiqa cholg'ulari Xitoy xalq musiqa cholg'ulari 12 / 50 12) 34) Musigiy tovush qanday xususiyatlarga ega? Anig va noanig balandligi bilan Balandlik, kuch, cho'zim, tembr Shovginligi bilan Qisqa, uzun, shovqunli, past, baland 13 / 50 13) 23) 1-C, 2-A, 3-B Oyoq depsinishining shiddati, qo'l harakatlarining keskinligi, qomat va qarashlardagi viqor, samimiylik ifodalanadi. 1-D,2-C, 3-B 1-B, 2-D, 3-A 14 / 50 14) 8) "Bulbulcha" bolalar xorining ilk nomi qanday bo'lgan? "Shodiyona" "Paxtaoy" "Binafsha" "Boychechak' 15 / 50 15) 24) Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? Applikatura 1-A, 2-D, 3-C Klavir Partitura 16 / 50 16) 50) O'qituvchi o'quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig'ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog' chang'i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash4. Maktabda "Ekologik muammolar" mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 2,3 2,4 1,2 1,4 17 / 50 17) 26) 1-C, 2-B, 3-D, 4-A, 5-E 1-B, 2-D, 3-A, 4-E, 5-C Past balandlikdagi ayollar ovozi 1-C, 2-A, 3-D, 4-E, 5-B 18 / 50 18) 1) 1-A. 2-D. 3-B 1-C. 2-B, 3-D 1-B. 2-A. 3-C 1-B. 2-A. 3-D 19 / 50 19) 45) O'qituvchi mualiflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining ijtimoiy faoliyati O'qituvchining innovatsion faoliyati O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining ishdan tashgari faoliyati 20 / 50 20) 27) 1-b. 2-e. 3-a. 4-c 1-b. 2-d. 3-c. 4-e 1-A, 2-E, 3-C, 4-B, 5-D 1-a. 2-c. 3-d. 4-b 21 / 50 21) 32) Shashmaqomning "Mushkilot" bo'limida mavjud bo'lgan beshta asosiy qismlarning nomini aniglang. Saft, Talgincha, Qashqarcha, Sogiynoma, Ufar N. Norxo'jayev, U. Musayev, Tasnif, Tarje, Gardun, Muxammas, Saqil Maqomi Rost, Peshravi Gardun, Muxammas I, Muxammas II, Muxammasi Ushshoq,Saqili Vazmin, Ufar Saraxbor, Tarona, Talqin, Tarona, Nasr, Ufar 22 / 50 22) 41) O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? bilish qo’llash tahlil mulohaza 23 / 50 23) 36) Darsni boshlashdan avval o'qituvchi har bir o'quvchining darsdan tashgari vaqtda nima bilan shug'ullanishi haqida so'radi. Dars davomida barcha o'quvchi faol ishtirok etdi. O'gituvchi ta'lim samaradorligini ta'minlash magsadida qanday usuldan foydalandi? O'quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashtirishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi Dars vaqtini ogilona boshqarish va o'quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi O'quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qizigishlaridan foydalandi Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi 24 / 50 24) 11) Alt kaliti kichik oktavaning si tovushini ko'rsatadi Bas kaliti kichik oktava fa tovushini ko'rsatadi Kelajagi buyuk davlatning ma'naviy barkamolligiga erishish Tenor kaliti katta oktavaning mi tovushini ko'rsatadi 25 / 50 25) 39) Nima uchun o'quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? maqsadga qay darajada erishganligini ko'rsatish, o'qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish o'quvchilar erkin rivojlanishlari va ozlarini namoyon eta olishlari uchun ozaro hurmat muhitini yaratish sinf kesimida nisbiy baholash va o'quvchilarga individual ta'lim ehtiyojlaridan kelib chigib, o'z vaqtida yordam berish o'quvchilarga o'zlarining asoslangan va mas’uliyati qarorlarini qabul qilishga yordam berish 26 / 50 26) 15) Polifonik uslub qaysi davrning nechanchi asrlariga to'g'ri keladi? O'rta asr davri XII-XIV asrgacha Uyg'onish davri XIV-XVI asrgacha O'rta asr V asrdan XIV asrgacha Qirg'iz xalq musiqa cholg'ulari 27 / 50 27) 28) Sahnaviy musiqa asarlaridan balet san'ati O'zbekistonda XX asr 30-yillaridan rivojlandi. Ilk baletlarni toping. "Hind dostoni' va "To'maris" (U. Musayev), "Sharq afsonasi" (A. Mansurov), "Xumo" (A.Ergashev), "Ulug'bek burji" va "Nodirabegim"(M. Bafoyev) "Romeo va Julyetta" (S. Prokofyev) 1-c. 2-b. 3-a. 4-d "Gayane", "Spartak"(A. Xachaturyan), "Bog'chasaroy fontani"(B. Asafyev) 28 / 50 28) 44) O'quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O'quvchi o'z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu gobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish..o'z-o'zini tartibga solish.. to'siqlarni yengish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar.. boshqalar bilan ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va mulogot qilish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) 29 / 50 29) 7) Qaysi tonalliklarda alteratsiya belgilari yo'q? F-dur va d-moll B-dur va g-mol! C-dur va a mol! G-dur va e-moll 30 / 50 30) 4) Farq'ona - Toshkent raqs maktabi Surxondaryo - Qashqadaryo raqs maktabi Buxoro raqs maktabi Xorazm raqs maktabi 31 / 50 31) 40) Darslarda mavzuga mos keladigan ko'rgazmali va targatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? To'g'ri baholash va gayta alogani o'rnatish uchun Differensial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun Ta'lim samaradorligini ta'minlash uchun 32 / 50 32) 42) O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? tabaqalashtirilgan ta'lim reproduktiv ta'lim muammoli ta'lim turi shaxsga yo'naltirilgan ta'lim 33 / 50 33) 20) Maqomlarning "Mushkilot" cholg'u bo'limlari "Tasnif" nomli kuylar bilan boshlanadi. Shashmaqomda nechta "Tasnif" kuylari mavjud? 6,5 ta 5 ta 2,4,8 6 ta 34 / 50 34) 33) O'zbekistonda keyinchalik folklor maqomiga erishgan "Yalla" guruhi repertuaridagi go'shiglarni aniglang. "Dilxiroj" "Yallama yorim", "Qari navo" "Ra'no", "G'ayra-g'ayra", "Maftun bo'ldim" "Ey, sabo", "Ey, nozanin", "Munojot" "Uchquduq", "Yalla", "Shahrisabz" 35 / 50 35) 16) Taqsim, Kor, Basta.. Ushbu tarkibiy qismlar qaysi sharq xalqlari musiqasi hisoblanadi? Ma'rifatparvarlik XVIll asrgacha Turkman mumtoz musiqasining asosiy janri Turk musiqasining asosiy kasbiy janrining tarkibiy qismlari Ozarbayjon xalqining badiha uslubiga xos bo'lgan yirik janr 36 / 50 36) 6) Xorazm dostonchilik maktabi o'z an'analariga ega bo'lib, u boshqa mahalliy dostonchilik maktablaridan qanday jihatlari bilan farqlanadi? "Bo'g'ig" opvozda kuylanadi, do'mbra cholg'usi jo'r bo'ladi. "Alpomish", "Go'ro'g'li", "Kuntug'mish" kabi dostonlar ijro etiladi. Jamoa bo'lib kuylanadi, cholg'u jo'rligisiz kuylanadi. "Ochig" ovozda kuylanadi, garmon, bulamon cholg'lari qo'llaniladi, 37 / 50 37) 43) O'qituvchi o'quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o'qitish usullari ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. Reproduktiv usul 2. Axborot to'plash - reseptiv usul 3. Muammoli ta'lim usuli 4. Tadqigot usuli 2,1,4,3 3,1,2,4 1,4,2,3 2,1,3,4 38 / 50 38) 19) Balet san’atiga aloqasi yo'q so'zlarni aniqlang. 1) Libretto. 2) Puanta. 3) Ariya. 4) Xoreografiya 5) Sonata. 6) Dekoratsiya 7) Simfoniya 8) Kompozitor. "Sharq taronasi" 1,6, 7 3,4, 7 3, 5,7 39 / 50 39) 10) Ma'lumki har bir davr yoki zamon o'z taraqqiyot darajasi negizida o'zining ma'naviy dunyosiga ega bo'ladi. Bugungi kunning zamonaviy musiqasiga qanday talablar kirmaydi? Chet el musiqasiga taqlid qilish tug'ri javob yuq Yangi dunyoviy musiqa janrlari bilan boyib bormoqda Har bir sohada mustaqil bo'lish, miliy qadriyatimizni tiklash 40 / 50 40) 31) Xor ijrosi uchun xalq go'shiqlarini moslashtirgan kompozitorlarni toping. 1-d 2-c 3-a M. Burxonov, S. Boboyev, I. Akbarov, Sh. Yormatov M. Qoriyoqubov, Tamaraxonim S.Yudakov, A. Varelas 41 / 50 41) 5) 1-A, B. 2-C, D, E 1-A, C, D. 2-B, E 1-B, C, D. 2-A, E 1-C, E. 2-A, B, D 42 / 50 42) 17) Yevropa mamlakatlarida kompozitorlar ijodida boshqa san'at turlari kabi turli ijodiy ogimlar shakllangan. Jumladan, N.Paganini, F.Shopen, F.Mendelson, R.Shuman, F.List, G.Berlioz qaysi badiiy yonalishda ijod qilishgan? Romantizm Impressionizm Eron kasbiy musiqasining asosiy janri Realizm 43 / 50 43) 3) O'zbek dostonchiligining mahalliy uslublarini aniqlang va ularda qo'llaniladigan cholg’ularni moslashtiring.1. Xorazm dostonchiligi2.Surxondaryo-Qashqadaryo dostonchilik maktabi.3. Toshkent -Farq’ona dostonlari. 1-b, 2-c, 3-a 1-b, 2-a, 3-c 1-c, 2-a, 3-b 1-a, 2-c, 3-b 44 / 50 44) 22) "Lazgi" raqsining nomiga ta'rif berilgan qatorni toping. Nafis harakatlar va maxsus kiyimlar Qo'l, oyoq, badan harakatlari tabiat go'zalligi, fasllar o'zgarishini aks etadi. "Otello", "Rigoletto", "Traviata" Jo'shqinlik, olovli ehtiros mustaqil, mag'rur xalqning xarakterini aniq ifodalaydi. 45 / 50 45) 30) 1-a 2-b 3-c 1-b2-d 3-c 1-b 2-c 3-a Opera , balet, simfoniya, oratoriya 46 / 50 46) 48) Maktabda ta'lim sifatini aniqlash uchun monitoring o'tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to'g'ri ko'rsatilgan variantlarni belgilang: 1. Ta'lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma'lumotlarni to'plash 2. Sifatli ta'lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta'lim jarayoni ishtirokchilariga rag'batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to'g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta'limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqish 1,2,3,5 2,4,5 1,2,5 2,3,4,5 47 / 50 47) 13) Tanbur 1-A, 2-C, 3-B, 4-D 1-B, 2-A, 3-D, 4-C 1-D, 2-B, 3-A, 4-C 48 / 50 48) 49) O'qituvchi o'quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi. Vazifani bajarishda fagatgina berilgan adabiyotlar ro'yxatidan foydalanmasdan, o'z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so'radi. Shunda o'qituvchi o'quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta'lim turidan foydalandi? Muammoli ta'lim turi Ijtimoiy ta'lim turi Shaxsga yo'naltirilgan ta'lim Darsdan tashgari ta'lim turi 49 / 50 49) 37) “Dars vaqtini ogilona tashkillashtirish, darsning magsad, shakl va usullarini aniqlash" O'qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko'nikmalariga kiradi? O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish O'quv jarayonini rejalashtirish O'quv va tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Ta'lim samaradorligini ta'minlash 50 / 50 50) 21) Dj. Verdi operalarini toping "Karmen" 12 ta, "Yevgeniy Onegin", "To'ppon xonim", "Fidelio" Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Musiqa (att)