Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 753 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Matematika fanidan Attestatsiya №1 Matematika fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 19 Pedagogik muloqot – bu … 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir 2 / 50 2) 46 Tengsizlikni yeching - (-1;1) - (-2;6) - (0;10) - (2;8) 3 / 50 3) 2 3a-4,a+2 va 6 sonlarining oʻrta arifmetigi a-3 ga teng. a ning qiymatini toping. - 14 - -14 - 5 - -13 4 / 50 4) 15 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 5 / 50 5) 10 . Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 4. Ta’lim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 3. O‘quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 1. Tegishli o‘quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 2. Ta’limning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 6 / 50 6) 33 Masalani yeching f(x) = x. cosx2 funksiyaning x0 = 0 nuqtadagi hosilasini toping. - -1 - 2 - 0 - 1 7 / 50 7) 22 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 4. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi 3. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 2. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 1. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 8 / 50 8) 7 “Inson kapitalini rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish - Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - O‘zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 9 / 50 9) 13 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 10 / 50 10) 5 Agar qoʻshni burchaklar oʻzaro 13∶17 nisbatda boʻlsa, shu qoʻshni burchaklardan kattasini toping. - 780 - 1120 - 680 - 1020 11 / 50 11) 30 Masalani yeching - 3 - 5 - 6 - 2 12 / 50 12) 45 Masalani yeching - 11 - 9 - √108 - 10 13 / 50 13) 3 f(x)=x^2+bx+c funksiyaning nollari 2 va 3 boʻlsa, c ni toping. - 6 - -5 - 5 - -6 14 / 50 14) 23 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 1. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 15 / 50 15) 17 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 1. Oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish; oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish; oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 2. Kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish; har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik; oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish 3. Pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi; oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi; muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 4. Har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi; muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish; muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 16 / 50 16) 1 Faqat 3 ta natural boʻluvchiga ega boʻlgan ikki xonali natural sonlarning eng kattasini toping. - 49 - 51 - 81 - 46 17 / 50 17) 18 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang. “Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Alisher Navoiy - Amir Temur - Rolf Emerson - A.P.Chexov 18 / 50 18) 50 Rasmdan foydalanib x ning qiymatini toping. - 6,5 - 9 - berilgan maʼlumotlar yetarli emas - 8 19 / 50 19) 11 Pedagogik mahorat nima? 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 20 / 50 20) 32 Tenglamaning barcha ildizlari yigʻindisini toping. - -8 - 16 - 6 - -14 21 / 50 21) 47 Tengsizlikni yeching - [1;3] - [1;9] - [3;27] - [3;9] 22 / 50 22) 34 Integralni hisoblang - sin1/2 - (-sin1/2) - cos1/2 - 0 23 / 50 23) 41 Masalani yeching - 6 - 8 - -6 - 18 24 / 50 24) 28 Hisoblang - 1,5 - 1 - 2 - -1 25 / 50 25) 16 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. 1. Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 4. Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 2. Bilim, koʻnikma, malaka 3. Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 26 / 50 26) 24 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang 1. Taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 3. Talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 4. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri 2. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri 27 / 50 27) 12 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 28 / 50 28) 35 Hisoblang - 6√3 cm - 4√7 cm - 3√5 cm - 3√6 cm 29 / 50 29) 44 Integralni hisoblang - x-3arcsin(x+1)+C - x-3arctg(x+3)+C - x+3arctg(x+3)+C - x+3arcsin(x+6)+C 30 / 50 30) 20 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? 4. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 1. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 3. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi 2. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 31 / 50 31) 27 Hisoblang 2018 2018*(1/2018) 2019 2017 32 / 50 32) 40 Masalani yeching.Agar xy = 5 va x + y= -5 bo'lsa, (3+ 2x)2. y+ (3+ 2y)2x ifodaning qiymatini toping - -5 - -25 - 5 - 0 33 / 50 33) 9 Misolni yechingA=44..44 (49 ta) bo'lsa, A sonini 3 ga bo'lgandagi qoldiqni toping. - Aniqlab boʻlmadi - 1 - 0 - 2 34 / 50 34) 25 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 2. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 35 / 50 35) 31 Tengsizlikni yeching - (3;4) ∪ (4;6] - (3;7) - [6;7) - (-7;-6 ∪ [6;7) 36 / 50 36) 8 Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? - Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish - Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash - Fanni o‘qitishning turli usullari - DTS va o‘quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o‘quv rejalarini ishlab chiqish 37 / 50 37) 21 Refleksiya – bu …. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 2. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 1. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 38 / 50 38) 38 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning uchinchi hadini toping. - 44 - 56 - 50 - 52 39 / 50 39) 39 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning oltinchi hadini toping. - 156 - 150 - 158 - 152 40 / 50 40) 6 Oliy toifali o‘qituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Pedagogik faoliyatga qo‘yiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Amaliy ish tajribasiga qo‘yiladigan talab - Ta’lim va o‘qitishga qo‘yiladigan talab 41 / 50 41) 49 Rasmdagi misolni yeching - 32 - 48 - 16 - 60 42 / 50 42) 42 Tenglamani yeching - 5 - 7 - 13 - 10 43 / 50 43) 48 Masalani yeching - 23 - 75 - 32 - 37 44 / 50 44) 43 Masalani yeching - 5 - -2 - -3 - 1 45 / 50 45) 14 Qobiliyat bu- … 1. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 2. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 4. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir 3. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 46 / 50 46) 29 Ifodani soddalashtiring (x>0): 1) 2) 3) 4) - 3 - 1 - 4 - 2 47 / 50 47) 36 Litrda ifodalang. 4 dm3 40sm3 - 0,44 - 44 - 4,4 - 4,04 48 / 50 48) 37 Oʼzaro teskari sonlarni aniqlang. - 1 va 3 - faqat 1 - 1,2 va 4 - hammasi 49 / 50 49) 26 Hisoblang: - √7 - √7-√5 - √7+√5 - √5 50 / 50 50) 4 Ikki natural sonning EKUKi 168 ga teng va ularning nisbati 3∶4 kabi boʻlsa, kichik sonni toping. - 56 - 42 - 36 - 52 Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Matematika (att)