Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4836 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida 2 / 50 2) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Laqma, yolgʻonchi — Xudbin, qoʻrqoq — Baxil, toshbagʻir — Dono, saxovatli 3 / 50 3) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi 4 / 50 4) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Chittak — Bulbul — Boyoʻgʻli — Kaklik 5 / 50 5) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 6 / 50 6) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -3 -4 -1 7 / 50 7) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -30 -20 -100 — 251 8 / 50 8) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 9 / 50 9) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Qizil va yashil — Qizil, sariq va yashil — Qizil , moviy va yashil — Moviy, sariq va yashil 10 / 50 10) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Suv tomchilari — Kuchli tebranish — Shamol — Bulutlar 11 / 50 11) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -2 -4 -3 -5 12 / 50 12) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Yalangʻoch koʻrsichqon — Delfin — Ilon — fil 13 / 50 13) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 14 / 50 14) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz 15 / 50 15) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 16 / 50 16) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 17 / 50 17) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 18 / 50 18) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Yangilikni kashf qilish — Nabirasini tartibga chaqirish — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Nabiralarini bilimini sinash 19 / 50 19) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Soztuproq — Qizil tuproq — Boʻztuproq — Qora tuproq 20 / 50 20) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. — Foyda koʻrmadi -1000000 -2000000 -3000000 21 / 50 21) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Xaltachasi — Tuyoqlari — Koʻzi — Dumi 22 / 50 22) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Merkuriy, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars 23 / 50 23) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -7 -4 -5 -6 24 / 50 24) 27 Mimika- bu … oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 25 / 50 25) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — qizil — yashil — kulrang — moviy 26 / 50 26) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Savol berish — Yangiliklardan xabardor boʻlish — Oʻz ustida ishlash — Tarixni oʻrganish 27 / 50 27) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Mars — Saturn — Yupiter — Venera 28 / 50 28) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 98 kg — 75kg — 91 kg — 77 kg 29 / 50 29) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -3 -2 — 1 -4 30 / 50 30) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pingvin — pangolin — oʻrdakburun — timsoh 31 / 50 31) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 32 / 50 32) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — shox, sulton — nufus, aholi — ortiq, abzal — ganch, boylik 33 / 50 33) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Kaktus — Akatsiya — Palma — Fikus 34 / 50 34) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 35 / 50 35) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. 36 / 50 36) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish — Bilim, koʻnikma, malaka — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 37 / 50 37) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -2 -3 -1 -4 38 / 50 38) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Ot, sifat, ravish, feʼl — Ot, feʼl — Ot, sifat, feʼl — Sifat, feʼl 39 / 50 39) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 40 / 50 40) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 41 / 50 41) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — oʻynoqi — yashamoq — tilagimiz — sarigʻi 42 / 50 42) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. 43 / 50 43) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Rolf Emerson — A.P.Chexov — Amir Temur — Alisher Navoiy 44 / 50 44) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas — Yashash sharoitining oʻzgarishi — Oʻsimlikning tuzilishi — Oziq zanjiridagi oʻrni 45 / 50 45) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. 46 / 50 46) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -1 -3 -4 -2 47 / 50 47) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Qum, loy, shagʻal va marmar — Shagʻal, ohak, marmar va ohak 48 / 50 48) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -16 -5 -1 — 10 49 / 50 49) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — Toshkent — kutubxona — maskani — shoir 50 / 50 50) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Your score is 0% Qayta boshla 0% 4836 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -7 -5 -6 2 / 50 2) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -4 -3 -1 -2 3 / 50 3) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4 / 50 4) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - qizil - yashil - kulrang - moviy 5 / 50 5) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -4 -3 -2 -1 6 / 50 6) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - yashamoq - sarigʻi - oʻynoqi - tilagimiz 7 / 50 7) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. 8 / 50 8) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 9 / 50 9) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Kaktus - Akatsiya - Fikus - Palma 10 / 50 10) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 11 / 50 11) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - shox, sulton - ortiq, abzal - nufus, aholi - ganch, boylik 12 / 50 12) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Oziq zanjiridagi oʻrni - Oʻsimlikning tuzilishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Yashash sharoitining oʻzgarishi 13 / 50 13) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Bulutlar - Kuchli tebranish - Shamol - Suv tomchilari 14 / 50 14) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - kutubxona - shoir - Toshkent - maskani 15 / 50 15) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. 16 / 50 16) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Ilon - Yalangʻoch koʻrsichqon - Delfin - fil 17 / 50 17) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Merkuriy, Venera, Yer va Mars - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars 18 / 50 18) 16 Pedagogik texnika – … insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 19 / 50 19) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Qora tuproq - Qizil tuproq - Soztuproq - Boʻztuproq 20 / 50 20) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz 21 / 50 21) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 22 / 50 22) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun 23 / 50 23) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va marmar - Qum, loy, shagʻal va ohak 24 / 50 24) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 75kg - 77 kg - 98 kg - 91 kg 25 / 50 25) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 26 / 50 26) 27 Mimika- bu ... oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. 27 / 50 27) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. 28 / 50 28) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Dono, saxovatli - Xudbin, qoʻrqoq - Baxil, toshbagʻir - Laqma, yolgʻonchi 29 / 50 29) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Mars - Yupiter - Saturn - Venera 30 / 50 30) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Dumi - Tuyoqlari - Koʻzi - Xaltachasi 31 / 50 31) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. - 10 -1 -5 -16 32 / 50 32) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, feʼl - Sifat, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Ot, sifat, feʼl 33 / 50 33) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Amir Temur - Alisher Navoiy - Rolf Emerson - A.P.Chexov 34 / 50 34) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - timsoh - pingvin - oʻrdakburun 35 / 50 35) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 36 / 50 36) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil , moviy va yashil - Moviy, sariq va yashil - Qizil va yashil - Qizil, sariq va yashil 37 / 50 37) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -4 -2 -5 -3 38 / 50 38) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Tarixni oʻrganish - Yangiliklardan xabardor boʻlish - Savol berish 39 / 50 39) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. 40 / 50 40) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -4 - 1 -2 -3 41 / 50 41) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; 42 / 50 42) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -20 -30 -100 - 251 43 / 50 43) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi 44 / 50 44) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -1 -2 -4 -3 45 / 50 45) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -2000000 - Foyda koʻrmadi -1000000 -3000000 46 / 50 46) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 47 / 50 47) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Nabirasini tartibga chaqirish - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Nabiralarini bilimini sinash - Yangilikni kashf qilish 48 / 50 48) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish - Bilim, koʻnikma, malaka - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 49 / 50 49) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 50 / 50 50) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Bulbul - Kaklik - Chittak - Boyoʻgʻli Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att