Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4838 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. 2 / 50 2) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 3 / 50 3) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Kaktus — Palma — Fikus — Akatsiya 4 / 50 4) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 91 kg — 75kg — 77 kg — 98 kg 5 / 50 5) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Soztuproq — Qizil tuproq — Boʻztuproq — Qora tuproq 6 / 50 6) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -5 -16 -1 — 10 7 / 50 7) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — yashil — moviy — kulrang — qizil 8 / 50 8) 27 Mimika- bu … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 9 / 50 9) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — sarigʻi — yashamoq — oʻynoqi — tilagimiz 10 / 50 10) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 11 / 50 11) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 12 / 50 12) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -6 -4 -7 -5 13 / 50 13) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. — Foyda koʻrmadi -2000000 -3000000 -1000000 14 / 50 14) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Qizil va yashil — Qizil , moviy va yashil — Qizil, sariq va yashil — Moviy, sariq va yashil 15 / 50 15) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — shox, sulton — ortiq, abzal — nufus, aholi — ganch, boylik 16 / 50 16) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 17 / 50 17) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz 18 / 50 18) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Bilim, koʻnikma, malaka — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 19 / 50 19) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Ot, sifat, feʼl — Ot, feʼl — Sifat, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl 20 / 50 20) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -4 -3 — 1 21 / 50 21) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 22 / 50 22) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Nabirasini tartibga chaqirish — Nabiralarini bilimini sinash — Yangilikni kashf qilish 23 / 50 23) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Boyoʻgʻli — Chittak — Kaklik — Bulbul 24 / 50 24) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Suv tomchilari — Kuchli tebranish — Shamol — Bulutlar 25 / 50 25) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. 26 / 50 26) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -4 -3 -1 -2 27 / 50 27) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Dumi — Xaltachasi — Tuyoqlari — Koʻzi 28 / 50 28) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 29 / 50 29) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -4 -1 -2 -3 30 / 50 30) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Qum, loy, shagʻal va marmar — Shagʻal, ohak, marmar va ohak — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va granit 31 / 50 31) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pangolin — oʻrdakburun — timsoh — pingvin 32 / 50 32) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 — 251 -30 -20 -100 33 / 50 33) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 34 / 50 34) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -3 -1 -2 -4 35 / 50 35) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Venera, Yer va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars 36 / 50 36) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 37 / 50 37) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Alisher Navoiy — A.P.Chexov — Rolf Emerson — Amir Temur 38 / 50 38) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -4 -5 -3 -2 39 / 50 39) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 40 / 50 40) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi 41 / 50 41) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… 42 / 50 42) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Delfin — fil — Yalangʻoch koʻrsichqon — Ilon 43 / 50 43) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Oziq zanjiridagi oʻrni — Yashash sharoitining oʻzgarishi — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas — Oʻsimlikning tuzilishi 44 / 50 44) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Mars — Yupiter — Saturn — Venera 45 / 50 45) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Savol berish — Oʻz ustida ishlash — Tarixni oʻrganish — Yangiliklardan xabardor boʻlish 46 / 50 46) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; 47 / 50 47) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Dono, saxovatli — Xudbin, qoʻrqoq — Baxil, toshbagʻir — Laqma, yolgʻonchi 48 / 50 48) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi 49 / 50 49) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — Toshkent — maskani — kutubxona — shoir 50 / 50 50) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi Your score is 0% Qayta boshla 0% 4838 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - shoir - maskani - Toshkent - kutubxona 2 / 50 2) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 3 / 50 3) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil, sariq va yashil - Moviy, sariq va yashil - Qizil , moviy va yashil - Qizil va yashil 4 / 50 4) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Tarixni oʻrganish - Savol berish - Yangiliklardan xabardor boʻlish 5 / 50 5) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Akatsiya - Kaktus - Palma - Fikus 6 / 50 6) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 7 / 50 7) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Yashash sharoitining oʻzgarishi - Oʻsimlikning tuzilishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Oziq zanjiridagi oʻrni 8 / 50 8) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - kulrang - yashil - moviy - qizil 9 / 50 9) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. 10 / 50 10) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -2 -4 -3 -5 11 / 50 11) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Xudbin, qoʻrqoq - Baxil, toshbagʻir - Laqma, yolgʻonchi - Dono, saxovatli 12 / 50 12) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -1 -4 -2 -3 13 / 50 13) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Dumi - Xaltachasi - Tuyoqlari - Koʻzi 14 / 50 14) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. 15 / 50 15) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Kuchli tebranish - Shamol - Bulutlar - Suv tomchilari 16 / 50 16) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, sifat, feʼl - Ot, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Sifat, feʼl 17 / 50 17) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - sarigʻi - oʻynoqi - yashamoq - tilagimiz 18 / 50 18) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 19 / 50 19) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -3 - 1 -4 20 / 50 20) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 21 / 50 21) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Delfin - Yalangʻoch koʻrsichqon - fil - Ilon 22 / 50 22) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 - 251 -100 -30 -20 23 / 50 23) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Mars - Venera - Saturn - Yupiter 24 / 50 24) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -3 -1 -2 -4 25 / 50 25) 27 Mimika- bu ... oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 26 / 50 26) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Boʻztuproq - Soztuproq - Qizil tuproq - Qora tuproq 27 / 50 27) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. 28 / 50 28) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Kaklik - Bulbul - Chittak - Boyoʻgʻli 29 / 50 29) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Qum, loy, shagʻal va ohak - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Qum, loy, shagʻal va marmar - Shagʻal, ohak, marmar va granit 30 / 50 30) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 31 / 50 31) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz 32 / 50 32) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - oʻrdakburun - timsoh - pingvin 33 / 50 33) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Yangilikni kashf qilish - Nabiralarini bilimini sinash - Nabirasini tartibga chaqirish 34 / 50 34) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Bilim, koʻnikma, malaka - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 35 / 50 35) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 75kg - 91 kg - 98 kg - 77 kg 36 / 50 36) 16 Pedagogik texnika – … insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 37 / 50 37) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun 38 / 50 38) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -6 -5 -7 -4 39 / 50 39) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi 40 / 50 40) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Amir Temur - A.P.Chexov - Rolf Emerson - Alisher Navoiy 41 / 50 41) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. 42 / 50 42) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars 43 / 50 43) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -3 -2 -4 -1 44 / 50 44) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - nufus, aholi - ganch, boylik - shox, sulton - ortiq, abzal 45 / 50 45) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 46 / 50 46) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 47 / 50 47) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 48 / 50 48) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. - Foyda koʻrmadi -2000000 -1000000 -3000000 49 / 50 49) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -16 -5 -1 - 10 50 / 50 50) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att