Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4821 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 2 / 50 2) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Laqma, yolgʻonchi — Dono, saxovatli — Baxil, toshbagʻir — Xudbin, qoʻrqoq 3 / 50 3) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; 4 / 50 4) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 5 / 50 5) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Qizil tuproq — Soztuproq — Boʻztuproq — Qora tuproq 6 / 50 6) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Bulbul — Boyoʻgʻli — Chittak — Kaklik 7 / 50 7) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 8 / 50 8) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pangolin — timsoh — pingvin — oʻrdakburun 9 / 50 9) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 10 / 50 10) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -1 -2 -4 -3 11 / 50 11) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Oʻz ustida ishlash — Savol berish — Yangiliklardan xabardor boʻlish — Tarixni oʻrganish 12 / 50 12) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -1 -3 -2 -4 13 / 50 13) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 14 / 50 14) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish — Bilim, koʻnikma, malaka — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 15 / 50 15) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Moviy, sariq va yashil — Qizil va yashil — Qizil, sariq va yashil — Qizil , moviy va yashil 16 / 50 16) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 17 / 50 17) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -5 -16 -1 — 10 18 / 50 18) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — yashil — kulrang — moviy — qizil 19 / 50 19) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Saturn — Yupiter — Venera — Mars 20 / 50 20) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — tilagimiz — oʻynoqi — yashamoq — sarigʻi 21 / 50 21) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — A.P.Chexov — Alisher Navoiy — Amir Temur — Rolf Emerson 22 / 50 22) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 75kg — 91 kg — 77 kg — 98 kg 23 / 50 23) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -3 -4 -1 -2 24 / 50 24) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. 25 / 50 25) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 26 / 50 26) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -4 -5 -3 -2 27 / 50 27) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Yashash sharoitining oʻzgarishi — Oziq zanjiridagi oʻrni — Oʻsimlikning tuzilishi — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas 28 / 50 28) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi 29 / 50 29) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Nabiralarini bilimini sinash — Nabirasini tartibga chaqirish — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Yangilikni kashf qilish 30 / 50 30) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Bulutlar — Shamol — Suv tomchilari — Kuchli tebranish 31 / 50 31) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Palma — Kaktus — Akatsiya — Fikus 32 / 50 32) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -3 -4 — 1 33 / 50 33) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — ortiq, abzal — shox, sulton — nufus, aholi — ganch, boylik 34 / 50 34) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 35 / 50 35) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 36 / 50 36) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 37 / 50 37) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Koʻzi — Tuyoqlari — Dumi — Xaltachasi 38 / 50 38) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — fil — Yalangʻoch koʻrsichqon — Delfin — Ilon 39 / 50 39) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. 40 / 50 40) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -3000000 -1000000 — Foyda koʻrmadi -2000000 41 / 50 41) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Ot, sifat, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl — Sifat, feʼl — Ot, feʼl 42 / 50 42) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -6 -4 -7 -5 43 / 50 43) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — Toshkent — maskani — shoir — kutubxona 44 / 50 44) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. 45 / 50 45) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz 46 / 50 46) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Venera, Yer va Mars 47 / 50 47) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Shagʻal, ohak, marmar va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Qum, loy, shagʻal va marmar — Qum, loy, shagʻal va ohak 48 / 50 48) 27 Mimika- bu … oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 49 / 50 49) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun 50 / 50 50) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -100 -30 -20 — 251 Ваша оценка 0% Qayta boshla 0% 4821 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Yupiter - Venera - Saturn - Mars 2 / 50 2) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 3 / 50 3) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4 / 50 4) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -5 -7 -4 -6 5 / 50 5) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 6 / 50 6) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - tilagimiz - sarigʻi - yashamoq - oʻynoqi 7 / 50 7) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 8 / 50 8) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Qora tuproq - Boʻztuproq - Qizil tuproq - Soztuproq 9 / 50 9) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Xaltachasi - Koʻzi - Tuyoqlari - Dumi 10 / 50 10) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Shamol - Suv tomchilari - Kuchli tebranish - Bulutlar 11 / 50 11) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - fil - Delfin - Yalangʻoch koʻrsichqon - Ilon 12 / 50 12) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Oziq zanjiridagi oʻrni - Yashash sharoitining oʻzgarishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Oʻsimlikning tuzilishi 13 / 50 13) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 14 / 50 14) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. - Foyda koʻrmadi -1000000 -3000000 -2000000 15 / 50 15) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. 16 / 50 16) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. 17 / 50 17) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - moviy - qizil - yashil - kulrang 18 / 50 18) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Qum, loy, shagʻal va ohak - Qum, loy, shagʻal va marmar - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Shagʻal, ohak, marmar va ohak 19 / 50 19) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -4 -2 -3 -1 20 / 50 20) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - maskani - kutubxona - Toshkent - shoir 21 / 50 21) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -100 - 251 -20 -30 22 / 50 22) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 23 / 50 23) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Tarixni oʻrganish - Yangiliklardan xabardor boʻlish - Savol berish 24 / 50 24) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 91 kg - 75kg - 98 kg - 77 kg 25 / 50 25) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - pingvin - oʻrdakburun - timsoh 26 / 50 26) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, sifat, ravish, feʼl - Ot, feʼl - Ot, sifat, feʼl - Sifat, feʼl 27 / 50 27) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -3 -4 -5 -2 28 / 50 28) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi 29 / 50 29) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Fikus - Akatsiya - Palma - Kaktus 30 / 50 30) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Dono, saxovatli - Baxil, toshbagʻir - Xudbin, qoʻrqoq - Laqma, yolgʻonchi 31 / 50 31) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - shox, sulton - nufus, aholi - ortiq, abzal - ganch, boylik 32 / 50 32) 27 Mimika- bu ... oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 33 / 50 33) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. 34 / 50 34) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; 35 / 50 35) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. 36 / 50 36) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 37 / 50 37) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Bulbul - Chittak - Boyoʻgʻli - Kaklik 38 / 50 38) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -4 -3 -1 39 / 50 39) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. 40 / 50 40) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Bilim, koʻnikma, malaka - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 41 / 50 41) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Rolf Emerson - A.P.Chexov - Amir Temur - Alisher Navoiy 42 / 50 42) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -3 -2 -4 -1 43 / 50 43) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -5 -1 -16 - 10 44 / 50 44) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz 45 / 50 45) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -3 -4 - 1 46 / 50 46) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Yangilikni kashf qilish - Nabirasini tartibga chaqirish - Nabiralarini bilimini sinash - Ikki qizni doʻst boʻlishi 47 / 50 47) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil, sariq va yashil - Qizil va yashil - Moviy, sariq va yashil - Qizil , moviy va yashil 48 / 50 48) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars 49 / 50 49) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun 50 / 50 50) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att