Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4477 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Koʻzi — Tuyoqlari — Xaltachasi — Dumi 2 / 50 2) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus va Salomat qiz — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz 3 / 50 3) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -6 -5 -7 -4 4 / 50 4) 27 Mimika- bu … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. 5 / 50 5) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. 6 / 50 6) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Oʻsimlikning tuzilishi — Yashash sharoitining oʻzgarishi — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas — Oziq zanjiridagi oʻrni 7 / 50 7) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 8 / 50 8) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 9 / 50 9) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -4 -1 -3 -2 10 / 50 10) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 75kg — 77 kg — 98 kg — 91 kg 11 / 50 11) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Tarixni oʻrganish — Yangiliklardan xabardor boʻlish — Oʻz ustida ishlash — Savol berish 12 / 50 12) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning azotga toʻyinganligi uchun — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 13 / 50 13) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 14 / 50 14) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Qora tuproq — Qizil tuproq — Boʻztuproq — Soztuproq 15 / 50 15) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — A.P.Chexov — Amir Temur — Alisher Navoiy — Rolf Emerson 16 / 50 16) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Sifat, feʼl — Ot, sifat, feʼl — Ot, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl 17 / 50 17) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Dono, saxovatli — Laqma, yolgʻonchi — Xudbin, qoʻrqoq — Baxil, toshbagʻir 18 / 50 18) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Fikus — Palma — Kaktus — Akatsiya 19 / 50 19) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 20 / 50 20) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi 21 / 50 21) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — sarigʻi — oʻynoqi — yashamoq — tilagimiz 22 / 50 22) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 23 / 50 23) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Bilim, koʻnikma, malaka — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 24 / 50 24) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. 25 / 50 25) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -3 -1 -4 -2 26 / 50 26) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 27 / 50 27) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — fil — Delfin — Yalangʻoch koʻrsichqon — Ilon 28 / 50 28) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Nabiralarini bilimini sinash — Yangilikni kashf qilish — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Nabirasini tartibga chaqirish 29 / 50 29) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. 30 / 50 30) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va ohak — Qum, loy, shagʻal va marmar 31 / 50 31) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Moviy, sariq va yashil — Qizil , moviy va yashil — Qizil va yashil — Qizil, sariq va yashil 32 / 50 32) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Boyoʻgʻli — Chittak — Bulbul — Kaklik 33 / 50 33) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — Toshkent — maskani — kutubxona — shoir 34 / 50 34) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 35 / 50 35) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -16 -5 -1 — 10 36 / 50 36) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — ortiq, abzal — nufus, aholi — ganch, boylik — shox, sulton 37 / 50 37) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -1 -3 -4 38 / 50 38) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Venera — Mars — Saturn — Yupiter 39 / 50 39) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -5 -3 -2 -4 40 / 50 40) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -1000000 -3000000 -2000000 — Foyda koʻrmadi 41 / 50 41) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 42 / 50 42) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -20 -100 — 251 -30 43 / 50 43) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -4 -2 — 1 -3 44 / 50 44) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 45 / 50 45) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Merkuriy, Venera, Yer va Mars 46 / 50 46) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Suv tomchilari — Shamol — Bulutlar — Kuchli tebranish 47 / 50 47) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; 48 / 50 48) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. 49 / 50 49) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — moviy — kulrang — qizil — yashil 50 / 50 50) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — timsoh — oʻrdakburun — pingvin — pangolin Ваша оценка 0% Qayta boshla 0% 4477 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Yalangʻoch koʻrsichqon - fil - Delfin - Ilon 2 / 50 2) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Venera - Mars - Yupiter - Saturn 3 / 50 3) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - nufus, aholi - ortiq, abzal - shox, sulton - ganch, boylik 4 / 50 4) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Boyoʻgʻli - Chittak - Bulbul - Kaklik 5 / 50 5) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - oʻrdakburun - timsoh - pingvin 6 / 50 6) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -2 -3 -1 -4 7 / 50 7) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -16 -5 - 10 -1 8 / 50 8) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 77 kg - 75kg - 91 kg - 98 kg 9 / 50 9) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. - 1 -3 -2 -4 10 / 50 10) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 11 / 50 11) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 12 / 50 12) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - A.P.Chexov - Alisher Navoiy - Amir Temur - Rolf Emerson 13 / 50 13) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Kuchli tebranish - Suv tomchilari - Bulutlar - Shamol 14 / 50 14) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 15 / 50 15) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 16 / 50 16) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil , moviy va yashil - Qizil, sariq va yashil - Qizil va yashil - Moviy, sariq va yashil 17 / 50 17) 27 Mimika- bu ... oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 18 / 50 18) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, sifat, feʼl - Ot, feʼl - Sifat, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl 19 / 50 19) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 20 / 50 20) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. 21 / 50 21) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -5 -7 -4 -6 22 / 50 22) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -2 -3 -1 -4 23 / 50 23) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va marmar - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Qum, loy, shagʻal va ohak 24 / 50 24) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Soztuproq - Boʻztuproq - Qora tuproq - Qizil tuproq 25 / 50 25) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Savol berish - Tarixni oʻrganish - Yangiliklardan xabardor boʻlish 26 / 50 26) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -30 -20 -100 - 251 27 / 50 27) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Palma - Kaktus - Fikus - Akatsiya 28 / 50 28) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Laqma, yolgʻonchi - Xudbin, qoʻrqoq - Baxil, toshbagʻir - Dono, saxovatli 29 / 50 29) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; 30 / 50 30) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 31 / 50 31) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - oʻynoqi - yashamoq - tilagimiz - sarigʻi 32 / 50 32) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 33 / 50 33) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz 34 / 50 34) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - moviy - qizil - kulrang - yashil 35 / 50 35) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - kutubxona - Toshkent - shoir - maskani 36 / 50 36) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. 37 / 50 37) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -1 -4 -2 -3 38 / 50 38) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars 39 / 50 39) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Oziq zanjiridagi oʻrni - Yashash sharoitining oʻzgarishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Oʻsimlikning tuzilishi 40 / 50 40) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Tuyoqlari - Dumi - Xaltachasi - Koʻzi 41 / 50 41) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. - Keling, opa, achchiq choy damladim. 42 / 50 42) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -3000000 -2000000 - Foyda koʻrmadi -1000000 43 / 50 43) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 44 / 50 44) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -5 -4 -2 -3 45 / 50 45) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 46 / 50 46) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 47 / 50 47) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 48 / 50 48) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 49 / 50 49) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Bilim, koʻnikma, malaka - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 50 / 50 50) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Nabirasini tartibga chaqirish - Nabiralarini bilimini sinash - Yangilikni kashf qilish Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att