Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 817 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Matematika fanidan Attestatsiya №1 Matematika fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 46 Tengsizlikni yeching - (2;8) - (0;10) - (-2;6) - (-1;1) 2 / 50 2) 31 Tengsizlikni yeching - (3;4) ∪ (4;6] - [6;7) - (-7;-6 ∪ [6;7) - (3;7) 3 / 50 3) 25 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 3. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 2. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 4 / 50 4) 17 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 1. Oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish; oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish; oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 3. Pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi; oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi; muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 2. Kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish; har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik; oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish 4. Har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi; muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish; muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 5 / 50 5) 6 Oliy toifali o‘qituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Pedagogik faoliyatga qo‘yiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Ta’lim va o‘qitishga qo‘yiladigan talab - Amaliy ish tajribasiga qo‘yiladigan talab 6 / 50 6) 18 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang. “Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Amir Temur - Rolf Emerson - Alisher Navoiy - A.P.Chexov 7 / 50 7) 26 Hisoblang: - √7+√5 - √7 - √7-√5 - √5 8 / 50 8) 27 Hisoblang 2019 2018*(1/2018) 2017 2018 9 / 50 9) 49 Rasmdagi misolni yeching - 60 - 48 - 16 - 32 10 / 50 10) 40 Masalani yeching.Agar xy = 5 va x + y= -5 bo'lsa, (3+ 2x)2. y+ (3+ 2y)2x ifodaning qiymatini toping - 5 - -25 - 0 - -5 11 / 50 11) 20 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? 4. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 2. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 3. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi 1. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 12 / 50 12) 30 Masalani yeching - 5 - 2 - 3 - 6 13 / 50 13) 4 Ikki natural sonning EKUKi 168 ga teng va ularning nisbati 3∶4 kabi boʻlsa, kichik sonni toping. - 42 - 36 - 56 - 52 14 / 50 14) 36 Litrda ifodalang. 4 dm3 40sm3 - 4,04 - 4,4 - 44 - 0,44 15 / 50 15) 2 3a-4,a+2 va 6 sonlarining oʻrta arifmetigi a-3 ga teng. a ning qiymatini toping. - 5 - -14 - 14 - -13 16 / 50 16) 47 Tengsizlikni yeching - [1;9] - [3;9] - [1;3] - [3;27] 17 / 50 17) 16 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. 3. Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 2. Bilim, koʻnikma, malaka 1. Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 4. Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 18 / 50 18) 14 Qobiliyat bu- … 2. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 3. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 1. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 4. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir 19 / 50 19) 44 Integralni hisoblang - x-3arctg(x+3)+C - x-3arcsin(x+1)+C - x+3arcsin(x+6)+C - x+3arctg(x+3)+C 20 / 50 20) 21 Refleksiya – bu …. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 1. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 2. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 21 / 50 21) 39 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning oltinchi hadini toping. - 150 - 156 - 158 - 152 22 / 50 22) 19 Pedagogik muloqot – bu … 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir 23 / 50 23) 12 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 24 / 50 24) 10 . Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 1. Tegishli o‘quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 3. O‘quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 2. Ta’limning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 4. Ta’lim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 25 / 50 25) 1 Faqat 3 ta natural boʻluvchiga ega boʻlgan ikki xonali natural sonlarning eng kattasini toping. - 49 - 81 - 46 - 51 26 / 50 26) 22 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 1. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 3. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 2. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi 27 / 50 27) 29 Ifodani soddalashtiring (x>0): 1) 2) 3) 4) - 4 - 2 - 3 - 1 28 / 50 28) 35 Hisoblang - 6√3 cm - 3√6 cm - 4√7 cm - 3√5 cm 29 / 50 29) 15 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi 30 / 50 30) 33 Masalani yeching f(x) = x. cosx2 funksiyaning x0 = 0 nuqtadagi hosilasini toping. - -1 - 0 - 1 - 2 31 / 50 31) 9 Misolni yechingA=44..44 (49 ta) bo'lsa, A sonini 3 ga bo'lgandagi qoldiqni toping. - 1 - 0 - 2 - Aniqlab boʻlmadi 32 / 50 32) 50 Rasmdan foydalanib x ning qiymatini toping. - 9 - 8 - 6,5 - berilgan maʼlumotlar yetarli emas 33 / 50 33) 23 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 1. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 34 / 50 34) 7 “Inson kapitalini rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - O‘zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish 35 / 50 35) 32 Tenglamaning barcha ildizlari yigʻindisini toping. - -8 - -14 - 6 - 16 36 / 50 36) 37 Oʼzaro teskari sonlarni aniqlang. - faqat 1 - hammasi - 1,2 va 4 - 1 va 3 37 / 50 37) 28 Hisoblang - 1 - -1 - 1,5 - 2 38 / 50 38) 45 Masalani yeching - 11 - 10 - √108 - 9 39 / 50 39) 38 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning uchinchi hadini toping. - 50 - 44 - 52 - 56 40 / 50 40) 48 Masalani yeching - 32 - 75 - 37 - 23 41 / 50 41) 11 Pedagogik mahorat nima? 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 42 / 50 42) 5 Agar qoʻshni burchaklar oʻzaro 13∶17 nisbatda boʻlsa, shu qoʻshni burchaklardan kattasini toping. - 1120 - 680 - 780 - 1020 43 / 50 43) 3 f(x)=x^2+bx+c funksiyaning nollari 2 va 3 boʻlsa, c ni toping. - 6 - -6 - 5 - -5 44 / 50 44) 13 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 45 / 50 45) 34 Integralni hisoblang - sin1/2 - (-sin1/2) - cos1/2 - 0 46 / 50 46) 41 Masalani yeching - 6 - 18 - -6 - 8 47 / 50 47) 43 Masalani yeching - 1 - 5 - -2 - -3 48 / 50 48) 42 Tenglamani yeching - 13 - 10 - 7 - 5 49 / 50 49) 8 Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? - Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish - DTS va o‘quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o‘quv rejalarini ishlab chiqish - Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash - Fanni o‘qitishning turli usullari 50 / 50 50) 24 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang 2. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri 1. Taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 3. Talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 4. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Matematika (att)