Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 824 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Matematika fanidan Attestatsiya №1 Matematika fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 21 Refleksiya – bu …. 1. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 2. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 2 / 50 2) 45 Masalani yeching - √108 - 11 - 9 - 10 3 / 50 3) 15 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 4 / 50 4) 5 Agar qoʻshni burchaklar oʻzaro 13∶17 nisbatda boʻlsa, shu qoʻshni burchaklardan kattasini toping. - 780 - 1020 - 1120 - 680 5 / 50 5) 39 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning oltinchi hadini toping. - 156 - 158 - 150 - 152 6 / 50 6) 48 Masalani yeching - 32 - 37 - 75 - 23 7 / 50 7) 30 Masalani yeching - 2 - 3 - 5 - 6 8 / 50 8) 32 Tenglamaning barcha ildizlari yigʻindisini toping. - -14 - 16 - -8 - 6 9 / 50 9) 38 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning uchinchi hadini toping. - 56 - 44 - 52 - 50 10 / 50 10) 22 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 4. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi 3. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 2. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 1. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 11 / 50 11) 18 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang. “Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Alisher Navoiy - Amir Temur - Rolf Emerson - A.P.Chexov 12 / 50 12) 26 Hisoblang: - √5 - √7-√5 - √7 - √7+√5 13 / 50 13) 17 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 1. Oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish; oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish; oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 4. Har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi; muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish; muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 2. Kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish; har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik; oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish 3. Pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi; oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi; muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 14 / 50 14) 27 Hisoblang 2018 2017 2018*(1/2018) 2019 15 / 50 15) 24 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang 3. Talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 2. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri 1. Taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 4. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri 16 / 50 16) 47 Tengsizlikni yeching - [1;9] - [3;27] - [3;9] - [1;3] 17 / 50 17) 36 Litrda ifodalang. 4 dm3 40sm3 - 4,4 - 44 - 4,04 - 0,44 18 / 50 18) 1 Faqat 3 ta natural boʻluvchiga ega boʻlgan ikki xonali natural sonlarning eng kattasini toping. - 49 - 46 - 51 - 81 19 / 50 19) 33 Masalani yeching f(x) = x. cosx2 funksiyaning x0 = 0 nuqtadagi hosilasini toping. - 1 - 0 - -1 - 2 20 / 50 20) 31 Tengsizlikni yeching - (3;4) ∪ (4;6] - (-7;-6 ∪ [6;7) - (3;7) - [6;7) 21 / 50 21) 37 Oʼzaro teskari sonlarni aniqlang. - faqat 1 - 1,2 va 4 - 1 va 3 - hammasi 22 / 50 22) 42 Tenglamani yeching - 5 - 7 - 13 - 10 23 / 50 23) 9 Misolni yechingA=44..44 (49 ta) bo'lsa, A sonini 3 ga bo'lgandagi qoldiqni toping. - 0 - Aniqlab boʻlmadi - 1 - 2 24 / 50 24) 20 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? 2. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 4. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 3. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi 1. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 25 / 50 25) 12 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 26 / 50 26) 11 Pedagogik mahorat nima? 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 27 / 50 27) 19 Pedagogik muloqot – bu … 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir 28 / 50 28) 44 Integralni hisoblang - x-3arcsin(x+1)+C - x+3arcsin(x+6)+C - x-3arctg(x+3)+C - x+3arctg(x+3)+C 29 / 50 29) 29 Ifodani soddalashtiring (x>0): 1) 2) 3) 4) - 1 - 3 - 2 - 4 30 / 50 30) 46 Tengsizlikni yeching - (0;10) - (-1;1) - (-2;6) - (2;8) 31 / 50 31) 25 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 2. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 32 / 50 32) 6 Oliy toifali o‘qituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Pedagogik faoliyatga qo‘yiladigan talab - Amaliy ish tajribasiga qo‘yiladigan talab - Ta’lim va o‘qitishga qo‘yiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab 33 / 50 33) 3 f(x)=x^2+bx+c funksiyaning nollari 2 va 3 boʻlsa, c ni toping. - -5 - -6 - 5 - 6 34 / 50 34) 8 Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? - Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash - DTS va o‘quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o‘quv rejalarini ishlab chiqish - Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish - Fanni o‘qitishning turli usullari 35 / 50 35) 34 Integralni hisoblang - sin1/2 - 0 - cos1/2 - (-sin1/2) 36 / 50 36) 23 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 3. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 1. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 37 / 50 37) 35 Hisoblang - 6√3 cm - 4√7 cm - 3√5 cm - 3√6 cm 38 / 50 38) 49 Rasmdagi misolni yeching - 48 - 32 - 60 - 16 39 / 50 39) 50 Rasmdan foydalanib x ning qiymatini toping. - berilgan maʼlumotlar yetarli emas - 6,5 - 8 - 9 40 / 50 40) 4 Ikki natural sonning EKUKi 168 ga teng va ularning nisbati 3∶4 kabi boʻlsa, kichik sonni toping. - 36 - 56 - 42 - 52 41 / 50 41) 40 Masalani yeching.Agar xy = 5 va x + y= -5 bo'lsa, (3+ 2x)2. y+ (3+ 2y)2x ifodaning qiymatini toping - -25 - 5 - 0 - -5 42 / 50 42) 13 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 43 / 50 43) 2 3a-4,a+2 va 6 sonlarining oʻrta arifmetigi a-3 ga teng. a ning qiymatini toping. - 5 - -14 - 14 - -13 44 / 50 44) 14 Qobiliyat bu- … 4. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir 3. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 1. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 2. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 45 / 50 45) 10 . Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 4. Ta’lim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 3. O‘quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 2. Ta’limning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 1. Tegishli o‘quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 46 / 50 46) 28 Hisoblang - 1,5 - 2 - -1 - 1 47 / 50 47) 7 “Inson kapitalini rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash - O‘zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish 48 / 50 48) 41 Masalani yeching - -6 - 18 - 8 - 6 49 / 50 49) 16 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. 4. Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 3. Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 1. Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 2. Bilim, koʻnikma, malaka 50 / 50 50) 43 Masalani yeching - 5 - -3 - 1 - -2 Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Matematika (att)