Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4778 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 2 / 50 2) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Qum, loy, shagʻal va ohak — Qum, loy, shagʻal va marmar — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Shagʻal, ohak, marmar va ohak 3 / 50 3) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 4 / 50 4) 27 Mimika- bu … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 5 / 50 5) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Suv tomchilari — Kuchli tebranish — Bulutlar — Shamol 6 / 50 6) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. 7 / 50 7) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. 8 / 50 8) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Moviy, sariq va yashil — Qizil, sariq va yashil — Qizil va yashil — Qizil , moviy va yashil 9 / 50 9) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 91 kg — 77 kg — 98 kg — 75kg 10 / 50 10) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 11 / 50 11) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning azotga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun 12 / 50 12) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Baxil, toshbagʻir — Laqma, yolgʻonchi — Xudbin, qoʻrqoq — Dono, saxovatli 13 / 50 13) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -3 — 1 -4 14 / 50 14) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 15 / 50 15) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Yalangʻoch koʻrsichqon — fil — Delfin — Ilon 16 / 50 16) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. — 10 -5 -16 -1 17 / 50 17) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 18 / 50 18) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Dumi — Xaltachasi — Koʻzi — Tuyoqlari 19 / 50 19) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. 20 / 50 20) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Oʻsimlikning tuzilishi — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas — Oziq zanjiridagi oʻrni — Yashash sharoitining oʻzgarishi 21 / 50 21) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — maskani — Toshkent — kutubxona — shoir 22 / 50 22) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Oʻz ustida ishlash — Tarixni oʻrganish — Yangiliklardan xabardor boʻlish — Savol berish 23 / 50 23) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — kulrang — qizil — moviy — yashil 24 / 50 24) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Sifat, feʼl — Ot, sifat, feʼl — Ot, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl 25 / 50 25) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 — 251 -100 -20 -30 26 / 50 26) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; 27 / 50 27) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Yangilikni kashf qilish — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Nabiralarini bilimini sinash — Nabirasini tartibga chaqirish 28 / 50 28) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pingvin — timsoh — oʻrdakburun — pangolin 29 / 50 29) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 30 / 50 30) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Fikus — Akatsiya — Palma — Kaktus 31 / 50 31) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -2 -5 -4 -3 32 / 50 32) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Saturn — Mars — Yupiter — Venera 33 / 50 33) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. 34 / 50 34) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 35 / 50 35) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -3 -1 -4 -2 36 / 50 36) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -4 -3 -1 -2 37 / 50 37) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — nufus, aholi — ganch, boylik — shox, sulton — ortiq, abzal 38 / 50 38) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -5 -6 -7 39 / 50 39) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 40 / 50 40) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz 41 / 50 41) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 42 / 50 42) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — tilagimiz — sarigʻi — yashamoq — oʻynoqi 43 / 50 43) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -2 -1 -3 -4 44 / 50 44) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi 45 / 50 45) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Merkuriy, Venera, Yer va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars 46 / 50 46) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Bilim, koʻnikma, malaka — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 47 / 50 47) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Alisher Navoiy — Amir Temur — A.P.Chexov — Rolf Emerson 48 / 50 48) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. — Foyda koʻrmadi -3000000 -1000000 -2000000 49 / 50 49) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Boyoʻgʻli — Bulbul — Kaklik — Chittak 50 / 50 50) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Boʻztuproq — Qizil tuproq — Soztuproq — Qora tuproq Ваша оценка 0% Qayta boshla 0% 4778 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va ohak - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Qum, loy, shagʻal va marmar 2 / 50 2) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Savol berish - Tarixni oʻrganish - Yangiliklardan xabardor boʻlish 3 / 50 3) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 75kg - 98 kg - 91 kg - 77 kg 4 / 50 4) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 5 / 50 5) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - fil - Ilon - Delfin - Yalangʻoch koʻrsichqon 6 / 50 6) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 7 / 50 7) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 8 / 50 8) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -4 -2 -3 -1 9 / 50 9) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Xaltachasi - Tuyoqlari - Koʻzi - Dumi 10 / 50 10) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - timsoh - pingvin - oʻrdakburun 11 / 50 11) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -5 -2 -4 -3 12 / 50 12) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Kuchli tebranish - Bulutlar - Shamol - Suv tomchilari 13 / 50 13) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. 14 / 50 14) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. 15 / 50 15) 27 Mimika- bu ... oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 16 / 50 16) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - kutubxona - Toshkent - shoir - maskani 17 / 50 17) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; 18 / 50 18) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Sifat, feʼl - Ot, sifat, feʼl 19 / 50 19) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Oʻsimlikning tuzilishi - Oziq zanjiridagi oʻrni - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Yashash sharoitining oʻzgarishi 20 / 50 20) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -1 - 10 -16 -5 21 / 50 21) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Yangilikni kashf qilish - Nabiralarini bilimini sinash - Nabirasini tartibga chaqirish 22 / 50 22) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi 23 / 50 23) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -1000000 - Foyda koʻrmadi -2000000 -3000000 24 / 50 24) 16 Pedagogik texnika – … insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 25 / 50 25) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Venera - Saturn - Yupiter - Mars 26 / 50 26) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -100 - 251 -30 -20 27 / 50 27) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz 28 / 50 28) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -4 -1 -2 -3 29 / 50 29) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -3 - 1 -2 -4 30 / 50 30) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars 31 / 50 31) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 32 / 50 32) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Bilim, koʻnikma, malaka - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 33 / 50 33) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - qizil - moviy - kulrang - yashil 34 / 50 34) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -6 -5 -7 -4 35 / 50 35) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Rolf Emerson - A.P.Chexov - Alisher Navoiy - Amir Temur 36 / 50 36) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. 37 / 50 37) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Xudbin, qoʻrqoq - Baxil, toshbagʻir - Laqma, yolgʻonchi - Dono, saxovatli 38 / 50 38) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - shox, sulton - ortiq, abzal - ganch, boylik - nufus, aholi 39 / 50 39) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Boyoʻgʻli - Kaklik - Bulbul - Chittak 40 / 50 40) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Qizil tuproq - Qora tuproq - Boʻztuproq - Soztuproq 41 / 50 41) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 42 / 50 42) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. 43 / 50 43) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Akatsiya - Fikus - Palma - Kaktus 44 / 50 44) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi 45 / 50 45) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 46 / 50 46) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - oʻynoqi - sarigʻi - yashamoq - tilagimiz 47 / 50 47) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -4 -2 -3 -1 48 / 50 48) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 49 / 50 49) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 50 / 50 50) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil va yashil - Moviy, sariq va yashil - Qizil , moviy va yashil - Qizil, sariq va yashil Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att