Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4836 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — shoir — maskani — Toshkent — kutubxona 2 / 50 2) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. 3 / 50 3) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Moviy, sariq va yashil — Qizil , moviy va yashil — Qizil, sariq va yashil — Qizil va yashil 4 / 50 4) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. 5 / 50 5) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -6 -5 -7 6 / 50 6) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 7 / 50 7) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Suv tomchilari — Bulutlar — Kuchli tebranish — Shamol 8 / 50 8) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pingvin — oʻrdakburun — timsoh — pangolin 9 / 50 9) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida 10 / 50 10) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Nabirasini tartibga chaqirish — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Nabiralarini bilimini sinash — Yangilikni kashf qilish 11 / 50 11) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Yalangʻoch koʻrsichqon — Ilon — fil — Delfin 12 / 50 12) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Qum, loy, shagʻal va marmar — Shagʻal, ohak, marmar va ohak 13 / 50 13) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 14 / 50 14) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Koʻzi — Tuyoqlari — Dumi — Xaltachasi 15 / 50 15) 27 Mimika- bu … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 16 / 50 16) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Amir Temur — Rolf Emerson — A.P.Chexov — Alisher Navoiy 17 / 50 17) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 18 / 50 18) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Kaktus — Akatsiya — Fikus — Palma 19 / 50 19) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 20 / 50 20) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 21 / 50 21) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -4 -2 — 1 -3 22 / 50 22) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Xudbin, qoʻrqoq — Laqma, yolgʻonchi — Baxil, toshbagʻir — Dono, saxovatli 23 / 50 23) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz 24 / 50 24) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Ot, feʼl — Ot, sifat, feʼl — Sifat, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl 25 / 50 25) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 26 / 50 26) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 27 / 50 27) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — sarigʻi — oʻynoqi — yashamoq — tilagimiz 28 / 50 28) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 29 / 50 29) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun 30 / 50 30) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -4 -3 -2 -1 31 / 50 31) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Chittak — Boyoʻgʻli — Bulbul — Kaklik 32 / 50 32) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 33 / 50 33) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -2000000 — Foyda koʻrmadi -1000000 -3000000 34 / 50 34) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 35 / 50 35) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -3 -4 -2 -1 36 / 50 36) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — kulrang — moviy — yashil — qizil 37 / 50 37) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Boʻztuproq — Qora tuproq — Soztuproq — Qizil tuproq 38 / 50 38) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Oziq zanjiridagi oʻrni — Yashash sharoitining oʻzgarishi — Oʻsimlikning tuzilishi — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas 39 / 50 39) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Yupiter — Venera — Saturn — Mars 40 / 50 40) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Oʻz ustida ishlash — Yangiliklardan xabardor boʻlish — Tarixni oʻrganish — Savol berish 41 / 50 41) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 75kg — 77 kg — 91 kg — 98 kg 42 / 50 42) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. 43 / 50 43) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -2 -4 -3 -1 44 / 50 44) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Merkuriy, Venera, Yer va Mars 45 / 50 45) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — ortiq, abzal — shox, sulton — ganch, boylik — nufus, aholi 46 / 50 46) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -4 -3 -2 -5 47 / 50 47) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -16 -5 — 10 -1 48 / 50 48) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 — 251 -100 -30 -20 49 / 50 49) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Bilim, koʻnikma, malaka — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 50 / 50 50) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi Your score is 0% Qayta boshla 0% 4836 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Yangilikni kashf qilish - Nabiralarini bilimini sinash - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Nabirasini tartibga chaqirish 2 / 50 2) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Kuchli tebranish - Shamol - Suv tomchilari - Bulutlar 3 / 50 3) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 4 / 50 4) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 5 / 50 5) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz 6 / 50 6) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 7 / 50 7) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -3 -1 -4 -2 8 / 50 8) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - yashil - qizil - kulrang - moviy 9 / 50 9) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. 10 / 50 10) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Savol berish - Tarixni oʻrganish - Oʻz ustida ishlash - Yangiliklardan xabardor boʻlish 11 / 50 11) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. 12 / 50 12) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -1 - 10 -5 -16 13 / 50 13) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -5 -3 -4 -2 14 / 50 14) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Ot, sifat, feʼl - Ot, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Sifat, feʼl 15 / 50 15) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - oʻrdakburun - timsoh - pingvin 16 / 50 16) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 17 / 50 17) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -3 -4 -1 -2 18 / 50 18) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -20 -30 -100 - 251 19 / 50 19) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 20 / 50 20) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. - Keling, opa, achchiq choy damladim. 21 / 50 21) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Soztuproq - Qizil tuproq - Boʻztuproq - Qora tuproq 22 / 50 22) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - maskani - Toshkent - kutubxona - shoir 23 / 50 23) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Alisher Navoiy - Amir Temur - Rolf Emerson - A.P.Chexov 24 / 50 24) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Yashash sharoitining oʻzgarishi - Oziq zanjiridagi oʻrni - Oʻsimlikning tuzilishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas 25 / 50 25) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Dumi - Xaltachasi - Koʻzi - Tuyoqlari 26 / 50 26) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va ohak - Qum, loy, shagʻal va marmar 27 / 50 27) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Venera - Yupiter - Saturn - Mars 28 / 50 28) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -2 -1 -4 -3 29 / 50 29) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Yalangʻoch koʻrsichqon - Ilon - fil - Delfin 30 / 50 30) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 31 / 50 31) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Bilim, koʻnikma, malaka - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 32 / 50 32) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - ortiq, abzal - nufus, aholi - ganch, boylik - shox, sulton 33 / 50 33) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 34 / 50 34) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 35 / 50 35) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars 36 / 50 36) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Laqma, yolgʻonchi - Dono, saxovatli - Baxil, toshbagʻir - Xudbin, qoʻrqoq 37 / 50 37) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 91 kg - 75kg - 98 kg - 77 kg 38 / 50 38) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; 39 / 50 39) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -4 -2 - 1 -3 40 / 50 40) 27 Mimika- bu ... oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 41 / 50 41) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. 42 / 50 42) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. 43 / 50 43) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Moviy, sariq va yashil - Qizil va yashil - Qizil , moviy va yashil - Qizil, sariq va yashil 44 / 50 44) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Kaklik - Chittak - Bulbul - Boyoʻgʻli 45 / 50 45) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -7 -5 -6 46 / 50 46) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - yashamoq - tilagimiz - sarigʻi - oʻynoqi 47 / 50 47) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 48 / 50 48) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Akatsiya - Fikus - Palma - Kaktus 49 / 50 49) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. - Foyda koʻrmadi -2000000 -3000000 -1000000 50 / 50 50) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att