Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4480 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — kulrang — qizil — moviy — yashil 2 / 50 2) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun 3 / 50 3) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Boyoʻgʻli — Chittak — Bulbul — Kaklik 4 / 50 4) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. — Foyda koʻrmadi -1000000 -2000000 -3000000 5 / 50 5) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Alisher Navoiy — Rolf Emerson — Amir Temur — A.P.Chexov 6 / 50 6) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Qum, loy, shagʻal va marmar — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va granit — Shagʻal, ohak, marmar va ohak 7 / 50 7) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -30 -100 — 251 -20 8 / 50 8) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Moviy, sariq va yashil — Qizil , moviy va yashil — Qizil va yashil — Qizil, sariq va yashil 9 / 50 9) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Qora tuproq — Soztuproq — Qizil tuproq — Boʻztuproq 10 / 50 10) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Yangiliklardan xabardor boʻlish — Tarixni oʻrganish — Oʻz ustida ishlash — Savol berish 11 / 50 11) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 12 / 50 12) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Venera — Mars — Yupiter — Saturn 13 / 50 13) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. — 10 -16 -5 -1 14 / 50 14) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 15 / 50 15) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 16 / 50 16) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. 17 / 50 17) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Tuyoqlari — Koʻzi — Dumi — Xaltachasi 18 / 50 18) 27 Mimika- bu … oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 19 / 50 19) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Akatsiya — Kaktus — Fikus — Palma 20 / 50 20) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Yashash sharoitining oʻzgarishi — Oziq zanjiridagi oʻrni — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas — Oʻsimlikning tuzilishi 21 / 50 21) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. 22 / 50 22) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -5 -6 -4 -7 23 / 50 23) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 24 / 50 24) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 25 / 50 25) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 75kg — 77 kg — 98 kg — 91 kg 26 / 50 26) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Bilim, koʻnikma, malaka — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 27 / 50 27) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — ortiq, abzal — shox, sulton — ganch, boylik — nufus, aholi 28 / 50 28) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -4 — 1 -2 -3 29 / 50 29) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — oʻynoqi — yashamoq — tilagimiz — sarigʻi 30 / 50 30) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -4 -3 -5 -2 31 / 50 31) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -1 -4 -3 -2 32 / 50 32) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Ilon — fil — Delfin — Yalangʻoch koʻrsichqon 33 / 50 33) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Nabirasini tartibga chaqirish — Nabiralarini bilimini sinash — Yangilikni kashf qilish — Ikki qizni doʻst boʻlishi 34 / 50 34) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 35 / 50 35) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 36 / 50 36) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Merkuriy, Venera, Yer va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars 37 / 50 37) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Baxil, toshbagʻir — Xudbin, qoʻrqoq — Dono, saxovatli — Laqma, yolgʻonchi 38 / 50 38) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; 39 / 50 39) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 40 / 50 40) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Kuchli tebranish — Suv tomchilari — Bulutlar — Shamol 41 / 50 41) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi 42 / 50 42) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. 43 / 50 43) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. — Keling, opa, achchiq choy damladim. 44 / 50 44) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz 45 / 50 45) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… 46 / 50 46) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -1 -3 -4 47 / 50 47) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — oʻrdakburun — timsoh — pingvin — pangolin 48 / 50 48) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Ot, sifat, ravish, feʼl — Ot, sifat, feʼl — Ot, feʼl — Sifat, feʼl 49 / 50 49) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — kutubxona — shoir — Toshkent — maskani 50 / 50 50) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -2 -3 -4 -1 Ваша оценка 0% Qayta boshla 0% 4480 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Savol berish - Oʻz ustida ishlash - Tarixni oʻrganish - Yangiliklardan xabardor boʻlish 2 / 50 2) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz 3 / 50 3) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 4 / 50 4) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - shoir - maskani - kutubxona - Toshkent 5 / 50 5) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Nabirasini tartibga chaqirish - Nabiralarini bilimini sinash - Yangilikni kashf qilish 6 / 50 6) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -2 -4 -3 -5 7 / 50 7) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pingvin - pangolin - oʻrdakburun - timsoh 8 / 50 8) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Boʻztuproq - Qizil tuproq - Soztuproq - Qora tuproq 9 / 50 9) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 10 / 50 10) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 -4 -3 - 1 11 / 50 11) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - yashamoq - sarigʻi - tilagimiz - oʻynoqi 12 / 50 12) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 13 / 50 13) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -5 -16 -1 - 10 14 / 50 14) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi 15 / 50 15) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; 16 / 50 16) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va ohak - Qum, loy, shagʻal va marmar - Shagʻal, ohak, marmar va ohak 17 / 50 17) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. 18 / 50 18) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - kulrang - moviy - yashil - qizil 19 / 50 19) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Ilon - Delfin - fil - Yalangʻoch koʻrsichqon 20 / 50 20) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 21 / 50 21) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 22 / 50 22) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Tuyoqlari - Dumi - Xaltachasi - Koʻzi 23 / 50 23) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -3 -4 -1 24 / 50 24) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Venera - Saturn - Yupiter - Mars 25 / 50 25) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. 26 / 50 26) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 27 / 50 27) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -3000000 -2000000 - Foyda koʻrmadi -1000000 28 / 50 28) 27 Mimika- bu ... oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. 29 / 50 29) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -6 -7 -5 30 / 50 30) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - nufus, aholi - shox, sulton - ortiq, abzal - ganch, boylik 31 / 50 31) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 32 / 50 32) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -30 - 251 -100 -20 33 / 50 33) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 34 / 50 34) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Xudbin, qoʻrqoq - Baxil, toshbagʻir - Laqma, yolgʻonchi - Dono, saxovatli 35 / 50 35) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Chittak - Boyoʻgʻli - Kaklik - Bulbul 36 / 50 36) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. 37 / 50 37) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -2 -1 -3 -4 38 / 50 38) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. 39 / 50 39) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 40 / 50 40) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Akatsiya - Kaktus - Palma - Fikus 41 / 50 41) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Amir Temur - A.P.Chexov - Rolf Emerson - Alisher Navoiy 42 / 50 42) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Oʻsimlikning tuzilishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Oziq zanjiridagi oʻrni - Yashash sharoitining oʻzgarishi 43 / 50 43) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars 44 / 50 44) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil, sariq va yashil - Qizil va yashil - Moviy, sariq va yashil - Qizil , moviy va yashil 45 / 50 45) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Bulutlar - Shamol - Kuchli tebranish - Suv tomchilari 46 / 50 46) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Sifat, feʼl - Ot, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Ot, sifat, feʼl 47 / 50 47) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -4 -3 -1 -2 48 / 50 48) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun 49 / 50 49) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Bilim, koʻnikma, malaka - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 50 / 50 50) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 98 kg - 91 kg - 77 kg - 75kg Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att