Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 14.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Boshlang’ich talim(o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 4833 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang’ich ta’lim (o’zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o’tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? — yashamoq — oʻynoqi — sarigʻi — tilagimiz 2 / 50 2) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? — Savol berish — Tarixni oʻrganish — Oʻz ustida ishlash — Yangiliklardan xabardor boʻlish 3 / 50 3) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. — pangolin — pingvin — timsoh — oʻrdakburun 4 / 50 4) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. — Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars — Merkuriy, Venera, Yer va Mars — Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars — Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars 5 / 50 5) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. — Ijod; fikrlash tezligi; mahorat — Bilim, koʻnikma, malaka — Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish — Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 6 / 50 6) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? — Oʻsimlikning tuzilishi — Yashash sharoitining oʻzgarishi — Oziq zanjiridagi oʻrni — “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas 7 / 50 7) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi — lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi — yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 8 / 50 8) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. — 75kg — 91 kg — 77 kg — 98 kg 9 / 50 9) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. — Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. — Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. 10 / 50 10) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? — Sifat, feʼl — Ot, sifat, ravish, feʼl — Ot, sifat, feʼl — Ot, feʼl 11 / 50 11) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. 12 / 50 12) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. — Bulbul — Boyoʻgʻli — Kaklik — Chittak 13 / 50 13) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. — Toshkent — shoir — kutubxona — maskani 14 / 50 14) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? — Ikki qizni doʻst boʻlishi — Yangilikni kashf qilish — Nabirasini tartibga chaqirish — Nabiralarini bilimini sinash 15 / 50 15) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. — Dono, saxovatli — Xudbin, qoʻrqoq — Laqma, yolgʻonchi — Baxil, toshbagʻir 16 / 50 16) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? — Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. — Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. — Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. — Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. 17 / 50 17) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -1 -3 -4 -2 18 / 50 18) 16 Pedagogik texnika – … oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 19 / 50 19) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? — Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. — O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… — Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. — Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. 20 / 50 20) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 21 / 50 21) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? — Koʻzi — Tuyoqlari — Dumi — Xaltachasi 22 / 50 22) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -2 -3 -1 -4 23 / 50 23) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. — Saturn — Mars — Yupiter — Venera 24 / 50 24) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? — Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun — Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun — Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun — Qonning azotga toʻyinganligi uchun 25 / 50 25) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” — Amir Temur — A.P.Chexov — Alisher Navoiy — Rolf Emerson 26 / 50 26) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 27 / 50 27) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. — Shagʻal, ohak, marmar va ohak — Qum, loy, shagʻal va marmar — Qum, loy, shagʻal va ohak — Shagʻal, ohak, marmar va granit 28 / 50 28) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. — talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. — taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 29 / 50 29) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. — Ilon — Delfin — fil — Yalangʻoch koʻrsichqon 30 / 50 30) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. — Qora tuproq — Boʻztuproq — Soztuproq — Qizil tuproq 31 / 50 31) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. 32 / 50 32) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 33 / 50 33) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -1 -4 -3 -2 34 / 50 34) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -4 -5 -6 -7 35 / 50 35) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? — moviy — yashil — kulrang — qizil 36 / 50 36) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? — nufus, aholi — shox, sulton — ganch, boylik — ortiq, abzal 37 / 50 37) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 38 / 50 38) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. -3000000 -1000000 — Foyda koʻrmadi -2000000 39 / 50 39) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. — 10 -5 -1 -16 40 / 50 40) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. -2 — 1 -3 -4 41 / 50 41) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? — Fikus — Palma — Akatsiya — Kaktus 42 / 50 42) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -100 -20 -30 — 251 43 / 50 43) 27 Mimika- bu … oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. 44 / 50 44) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. — Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz — Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz — Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz — Mikrob, virus va Salomat qiz 45 / 50 45) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? — Kuchli tebranish — Suv tomchilari — Bulutlar — Shamol 46 / 50 46) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? — Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. — Keling, opa, achchiq choy damladim. — Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. — Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. 47 / 50 47) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -3 -4 -2 -5 48 / 50 48) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” — Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; — Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; — Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida 49 / 50 49) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? — Qizil , moviy va yashil — Qizil, sariq va yashil — Moviy, sariq va yashil — Qizil va yashil 50 / 50 50) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! — Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. — Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. — Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. — Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. Your score is 0% Qayta boshla 0% 4833 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek) fanidan Attestatsiya testlari №1 Boshlang'ich ta'lim (o'zbek1) fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 38 Eng unumli tuproq berilgan qatorni aniqlang. - Boʻztuproq - Soztuproq - Qora tuproq - Qizil tuproq 2 / 50 2) 18 Kumush qishdan, zumrad bahordan Qolishmaydi kuzning ziynati. Ushbu parchada mustaqil soʻz turkumlaridan qaysilariga oid soʻzlar ishtirok etgan? - Sifat, feʼl - Ot, sifat, ravish, feʼl - Ot, sifat, feʼl - Ot, feʼl 3 / 50 3) 6 Feruza Jalilovaning “Gʻaroyib tanlov” ertagida buvi oʻz nabiralari oʻrtasida tanlov oʻtkazishdan maqsadi nima edi? - Ikki qizni doʻst boʻlishi - Yangilikni kashf qilish - Nabirasini tartibga chaqirish - Nabiralarini bilimini sinash 4 / 50 4) 31 Qattiq sirtga ega boʻlgan sayyoralarni aniqlang. - Yupiter, Venera, Yer, Neptun va Mars - Merkuriy, Venera, Yer va Mars - Merkuriy, Yupiter, Venera, Yer va Mars - Yupiter, Saturn, Yer, Neptun va Mars 5 / 50 5) 46 Berilgan tenglamaga mos sxemani aniqlang. 4) 3) 2) 1) -3 -4 -2 -1 6 / 50 6) 1Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin? Echki va podachiPodachi adashib qolgan Echkini podaga qaytarib kelish uchun rosa qidiribdi. U hushtak chalibdi, surnay chalibdi. Ammo bularning foydasi boʻlmabdi: orqada qolib ketgan Echki bu tovushlarga ahamiyat bermabdi. Oxiri, podachi unga tosh otibdi, Echkining shoxi sinibdi. Shunda podachi Echkidan bu haqda xoʻjayiniga aytmaslikni iltimos qilibdi.Echki shunday deb javob beribdi:— Ey, esi yoʻq odam, men indamaganim bilan shoxlarim hammasini aytib qoʻyadi-ku! - Qissadan hissa: Boshingga qilich kelsa ham rost soʻzla. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 7 / 50 7) 27 Mimika- bu ... oʻqituvchining gavdasi, qoʻl, oyoq harakatini tartibga soluvchi uslubdir. oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. oʻz fikrlarini, kayfiyatini, holatini, hissiyotini qosh, koʻz va chehra muskullarining harakati bilan bayon qilish sanʼatidir. 8 / 50 8) 28 Quyida berilgan hayvonlar qatoridan sovuq qonli sutemizuvchini aniqlang. - Yalangʻoch koʻrsichqon - fil - Delfin - Ilon 9 / 50 9) 5 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. - Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish - Ijod; fikrlash tezligi; mahorat - Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish - Bilim, koʻnikma, malaka 10 / 50 10) 39 Eshitish qobiliyati boshqa qushlarga nisbatan yaxshi rivojlangan qushni aniqlang. - Bulbul - Kaklik - Chittak - Boyoʻgʻli 11 / 50 11) 30 Sayyoralar ichida kam oʻrganilgan sirli sayyor nomini aniqlang. - Mars - Venera - Saturn - Yupiter 12 / 50 12) 43 Ilk yaratilgan svetoforda qanday rangli chiroqlar bor edi? - Qizil, sariq va yashil - Qizil va yashil - Moviy, sariq va yashil - Qizil , moviy va yashil 13 / 50 13) 42 I.N.Semyonov kooperativ refleksiyani qanday sharhlagan? Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 14 / 50 14) 44 Tenglik insonning asosiy huquqlaridan biri ekanligini aks ettiruvchi quyida keltirilgan mulohaza qanday hujjatda qayd etilgan?“Hamma odamlar oʻz qadr-qimmati hamda huquqlarida erkin va teng boʻlib tugʻiladilar.” - Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; - Oʻzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi; Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida - Bollarni himoya qilish haqidagi konvensiyasida; 15 / 50 15) 10 Oʻzi/boʻlarchilik, qah/qaha, bir/chimdim, sap/sariq, jim/jit. Berilgan soʻzlardan nechtasi qoʻshib yoziladi? -2 -5 -4 -3 16 / 50 16) 29 Amerikaning tropik oʻrmonlarida chumolilar qanday oʻsimlik tanasiga uya quradi? - Fikus - Palma - Kaktus - Akatsiya 17 / 50 17) 34 Oʻsimliklar dunyosidagi qaysi faktorga qarab, “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin? - Oʻsimlikning tuzilishi - “Qizil kitob”ga oʻzgartirish kiritish mumkin emas - Yashash sharoitining oʻzgarishi - Oziq zanjiridagi oʻrni 18 / 50 18) 50 Lola,Aziz va Karim kubdan turli shakllar yasashmoqda. Lola kubdan quyida berilgan shaklni yasadi. Aziz Lolaning chap tomonida oʻtirgan boʻlsa unga Lola yasagan shakldan qanday ranglardagi kublar koʻrinadi? 1) 2) 3) 4) -2 -4 -1 -3 19 / 50 19) 15 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang. - taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. - talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri. - talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 20 / 50 20) 16 Pedagogik texnika – … insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi oʻqituvchi axloqiy-maʼnaviy qiyofasini namoyon etuvchi meʼyor tuygʼusi yoki xulq va odob qoidalariga rioya qilishi demakdir. oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. oʻqituvchining nafaqat taʼlim–tarbiya jarayonida, balki butun kasbiy faoliyatida zarur boʻlgan umumiy pedagogik bilim va malakalari majmuidir. 21 / 50 21) 47 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 22 / 50 22) 21 Berilgan tenglamani yeching.74 ∙(x + 456) – 24 732 = 10 492 -100 - 251 -20 -30 23 / 50 23) 9 Ushbu gapda necha oʻrinda imloviy xatoga yoʻl qoʻyilgan?2023 yilda kompaniyamiz Yaponiyalik mutaxassislar bilan hamkorlikda yengil sanoat uchun 2000 tonna mahsulot yetkazib berdi. - 1 -3 -2 -4 24 / 50 24) 4 “Merosga kim munosib?” rivoyatidagi katta oʻgʻilga xos sifatlarni aniqlang. - Dono, saxovatli - Xudbin, qoʻrqoq - Laqma, yolgʻonchi - Baxil, toshbagʻir 25 / 50 25) 35 “Qizil kitob”da kam oʻrganilgan oʻsimliklar berilgan sahifa qanday rang bilan ajratilgan? - moviy - qizil - kulrang - yashil 26 / 50 26) 33 Qushlar va reptiliyalar kabi tuxum qoʻyib koʻpayuvchi sutemizuvchini aniqlang. - pangolin - timsoh - pingvin - oʻrdakburun 27 / 50 27) 48. Chilangar bergan sxemalardan qay biri bogʻbon uchun kamxarj ekanligini aniqlang. Bogʻbon toʻgʻri toʻrtburchak shakldagi bogʻni toʻrtta bir xil toʻgʻri toʻrtburchak maydonga ajratib berishi uchun chilangarga murojaat qildi. Izoh: bogʻning boʻyi enidan ikki marta kam. 4) 3) 2) 1) -1 -3 -2 -4 28 / 50 28) 17 Tuzli, milliy, kuzgi, bolalik, ilmiy, qizillik, kuchsiz. Berilgan soʻzlardan nechtasi yasama sifat hisoblanadi? -6 -7 -5 -4 29 / 50 29) 20 Qaysi gapda aniqlovchi tarkibida tovush ortishi kuzatiladi? - Bu yil avgust oyi rekord darajada issiq boʻlar ekan. - Oltovlon ola boʻlsa, ogʻzidagin oldirar. - Keling, opa, achchiq choy damladim. - Shundan beri tilimda oting, shundan beri dilimda oting. 30 / 50 30) 36 Energiya turlari toʻgʻri berilgan qatorni aniqlang. - Mexanik energiya, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, quyosh energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi, elektr energiyasi. - Mexanik energiya, issiqlik energiyasi, yorugʻlik energiyasi 31 / 50 31) 14 Qaysi javobda uch oʻrinda yasama soʻz ishtirok etgan? - Qobil amaki oʻzi jikkakkina boʻlsa ham, ovozi doʻrildoq edi. - Sovuq shamol atirgullarning bargini ayamay qamchilardi. - Ichkariga kirgan yoshgina yigit hammaning diqqatini tortdi. - Mehrixonning oqish yuzlarida ajib bir qizillik oʻynar edi. 32 / 50 32) 37 Yomgʻirdan keyin quyosh nurining kamalak rangga boʻlinib koʻrinishiga sabab nimada? - Bulutlar - Suv tomchilari - Shamol - Kuchli tebranish 33 / 50 33) 2 Masal mazmunidan qanday xulosa chiqarish mumkin?Baqa bilan buqa— Ota, — debdi kichkina Baqa koʻlmakda turgan katta Baqaga, — men shunaqangi bir qoʻrqinchli maxluqni koʻrdimki! U togʻdek ulkan edi. Uning boshida shoxi, uzun dumi, tuyoqlari bor edi.— Bolam, — debdi qari Baqa, — bu bor-yoʻgʻi chorvador Oqyigitning Buqasi, biroq sen aytgandek katta emas. Boʻyi mendan ozgina baland boʻlishi mumkin. Men ham oʻzimni shunaqa katta qilib koʻrsatishim mumkin. Mana, qarab tur. Shunday deb katta Baqa havoni yutib oʻz ichiga puflabdi, puflabdi.— U shunaqa kattamidi? — deb soʻrabdi u oʻgʻlidan.— Ancha kattaroq edi, — deb takrorlabdi yosh Baqa.Qari Baqa yana oʻz ichiga puflabdi va Baqachadan: — Buqa shunchalik kattamidi? — deb soʻrabdi.— Kattaroq edi, dada, kattaroq, — deb javob beribdi Baqacha. Shunday qilib Baqa chuqur nafas olib, ichiga puflayveribdi, shishgandan shishib ketaveribdi.— Ishonchim komilki, Buqa bundan katta boʻlgan emas, — debdi bir mahal shishib ketgan Baqa va shu payt paq etib yorilib ketibdi. - Qissadan hissa: Ortiqcha chiranish belni sindiradi. - Qissadan hissa: Yomonlik jazosiz qolmaydi. - Qissadan hissa: Yolgʻonchilik yomon illat. - Qissadan hissa: Kasalni yashirsang, isitmasi oshkor qiladi. 34 / 50 34) 3 Kavsar Turdiyevaning “Mikrob, virus va Salomat qiz” ertagi qahramonlari berilgan qatorni aniqlang. - Mikrob, virus va Salomat qiz - Mikrob, virus, mitti odamchalar va Salomat qiz - Mikrob, virus, qaltiroq niqob va Salomat qiz - Mikrob, virus, donishmand va Salomat qiz 35 / 50 35) 40 Choʻkindi jinsga mansub boʻlgan element nomini aniqlang. - Shagʻal, ohak, marmar va ohak - Qum, loy, shagʻal va ohak - Shagʻal, ohak, marmar va granit - Qum, loy, shagʻal va marmar 36 / 50 36) 49 I.N.Semyonov shaxsiy refleksiyani qanday sharhlagan? 2) Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 3) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 1) Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 4) Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. 37 / 50 37) 19 Toshkent markazidagi buyuk shoir nomi bilan yuritiluvchi kutubxona yoshlarning sevimli maskani hisoblanadi. Gapning egasini aniqlang. - maskani - Toshkent - shoir - kutubxona 38 / 50 38) 25 Shu uy liftining qaysi tugmasi eng koʻp bosiladi?Oʻn olti qavatli uyning birinchi qavatida ikki kishi, ikkinchi qavatida toʻrt kishi, uchinchi qavatida sakkiz kishi,toʻrtinchi qavatida oʻn olti kishi va hokazo. -1 - 10 -16 -5 39 / 50 39) 32 Yirtqich va oʻtxoʻr hayvonlar tanasidagi qaysi aʼzoning joylashuvi biri-ikkinchisidan farq qiladi? - Tuyoqlari - Xaltachasi - Dumi - Koʻzi 40 / 50 40) 24 Agar taom tayyorlash uchun 266 kg guruch olingan boʻlsa, uchinchi kuni oshxonada necha kilogramm guruch ishlatilgan?Oshxonaga taom tayyorlash uchun guruch sotib olindi. Birinchi kun guruchning 11/38qismi, ikkinchi kuni kuni birinchi kundagidan 3/38 qism koʻp guruch ishlatildi. Uchinchi kun qolgan guruchdan taom tayyorlangan. - 98 kg - 91 kg - 77 kg - 75kg 41 / 50 41) 12 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi - lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi - yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 42 / 50 42) 26 Venadagi qon rangi toʻq va qoramtir boʻlishiga sabab nimada? - Qonning kislorodga toʻyinganligi uchun - Qonning azotga toʻyinganligi uchun - Gemoglobin miqdori yetarli boʻlganligi uchun - Qonning karbonat angidridga toʻyinganligi uchun 43 / 50 43) 45 Ilm- fanda eng muhim narsa nima? - Oʻz ustida ishlash - Yangiliklardan xabardor boʻlish - Tarixni oʻrganish - Savol berish 44 / 50 44) 23 Oʻqituvchining shaxsiy xislatlari berilgan javob qatorini aniqlang. milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlar, milliy anʼana va urf-odatlarning asl mohiyatini tushunishi oʻquvchilarning asab psixik holati darajasini aniqlay olishi, oʻz pedagogik faoliyati natijalarini tanqidiy tahlil qila olishi, ustoz oʻqituvchilar mahoratini nazariy va amaliy jihatdan oʻrganib borishi bolalarni sevishi, kamtarligi, dilkashligi, mehnatsevarligi. oʻquvchilar jamoasini uyushtira bilishi, turli ziddiyatli vaziyatlarda ham oʻquvchilar jamoasini boshqarishi 45 / 50 45) 41 I.N.Semyonov intellektual refleksiyani qanday sharhlagan? Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 46 / 50 46) 8 Qaysi gapda fonetik oʻzgarishga uchragan soʻzlar ikki oʻrinda qoʻllangan? - Sinfda oʻquvchilarning shoʻx kulgisi yangradi. - O‘zing mening ulug‘lardan Ulug‘imsan, Vatanim… - Hovliga kirdim, dimogʻimga issiq non hidi urildi. - Olmani ikkiga boʻlib, yarmini unga uzatdi. 47 / 50 47) 13 Qaysi javobdagi soʻzlar oʻzaro sinonim hisoblanadi? - ganch, boylik - nufus, aholi - shox, sulton - ortiq, abzal 48 / 50 48) 11 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang.“Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - A.P.Chexov - Rolf Emerson - Amir Temur - Alisher Navoiy 49 / 50 49) 22 Yollanma ishchi manipulyatsiya natijasida qancha foyda qildi?Bir yollanma ishchi bozorga borib, u yerda 5 000 000 soʻmga ot sotib oldi. Ammo tez orada u otlar qimmatlashayotganini payqadi va otni 6 000 000 soʻmga sotdi. Keyin u qaytishga hech narsasi yoʻqligini tushundi va xuddi shu otni 7 000 000 soʻmga sotib oldi. Keyin u bunday qimmat xarid uchun xojasidan pul ololmasligi haqida oʻyladi va uni 8 000 000 soʻmga sotdi. - Foyda koʻrmadi -1000000 -3000000 -2000000 50 / 50 50) 7 Qaysi javobdagi soʻz tarkibida ikki oʻrinda fonetik hodisa yuz bergan? - yashamoq - sarigʻi - oʻynoqi - tilagimiz Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Boshlang'ich (o'zbek)-att