Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 88 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" rivoyatlar, anosirlar pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 2 / 50 2) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 7 bosqich 6 bosqich 5 bosqich 4 bosqich 3 / 50 3) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 5 ta. 3 ta 4 ta 2 ta; 4 / 50 4) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ovoz orqali munosabat bildiradi tovush chiqayotgan tomonga qaraydi 5 / 50 5) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish 6 / 50 6) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda o’rta guruh katta tayyorlov guruh 7 / 50 7) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Milliy an’analarga mosligi. 8 / 50 8) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kattalar bilan muloqot; o’rtoqlari bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. 9 / 50 9) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta 12 ta 26 ta 16 ta 10 / 50 10) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; o’tiradi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 11 / 50 11) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? maktabga tayyogarlik; kitobning qadr-qimmatini tushunish ilk matematik tushunchalar; tevarak-atrofni bilish 12 / 50 12) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 15 ta 12 ta 14 ta; 13 ta; 13 / 50 13) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim 14 / 50 14) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni ma’naviy rivojlantirish bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; 15 / 50 15) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 8 bo’lim 2 bo’lim 4 bo’lim 16 / 50 16) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. 17 / 50 17) Interfaol usullar qaysilar? qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; topshiriqni bajarish; 18 / 50 18) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 19 / 50 19) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 7 ta 3 ta 16 ta 6 ta 20 / 50 20) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi 21 / 50 21) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 3 ta 1 ta; 5 ta 4 ta 22 / 50 22) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; jismoniy rivojlanish; 23 / 50 23) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali 24 / 50 24) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997 — yil 30 — avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1997- yil 29- avgust 1992- yil 2 iyun 25 / 50 25) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 5 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 9 ta, 4 tasida 26 / 50 26) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 27 / 50 27) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2; 4 3 7 28 / 50 28) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek M.Manguberdi A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur 29 / 50 29) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta; 14 ta; 26 ta; 30 / 50 30) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; 31 / 50 31) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? «Uchinchi ming yilikning bolasi»; Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; Davlat talablari 32 / 50 32) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish 33 / 50 33) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 34 / 50 34) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 35 / 50 35) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 7 ta 10 ta 17 ta 8 ta 36 / 50 36) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 37 / 50 37) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? buyuk siymolar bilan tanishtirish tevarak-atrof bilan tanishtirsh nafosat tarbiyasi orqali tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; 38 / 50 38) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; 39 / 50 39) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? TXTB muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida mahalliy hokimiyat organlari 40 / 50 40) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 41 / 50 41) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati 42 / 50 42) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? ilk matematik tushunchalar berish me’yoriy hujjatlar minimal talablar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; 43 / 50 43) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; 44 / 50 44) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi 45 / 50 45) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga 46 / 50 46) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. 47 / 50 47) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? tadbirlar; o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; integrallashtirilgan ta’lim; 48 / 50 48) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 4-5 yoshda 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 3-4 yoshda 49 / 50 49) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot 50 / 50 50) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? mahalla-maktab Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)