Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 39 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1997 — yil 30 — avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 2 / 50 2) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 3 ta 7 ta 6 ta 16 ta 3 / 50 3) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 13 ta; 14 ta; 12 ta 15 ta 4 / 50 4) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? ovoz orqali munosabat bildiradi tovush chiqayotgan tomonga qaraydi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; 5 / 50 5) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Variativ dasturlar asosida Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Davlat talablariga mosligi 6 / 50 6) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 7 ta 10 ta 8 ta 17 ta 7 / 50 7) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 8 / 50 8) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati 9 / 50 9) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 4 3 7 2; 10 / 50 10) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 4 ta 5 ta. 2 ta; 3 ta 11 / 50 11) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 12 / 50 12) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda o’tiradi; kuladi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 13 / 50 13) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek 14 / 50 14) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; 15 / 50 15) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 4-5 yoshda 2 yarim yoshda 2-2 yarim yoshda 16 / 50 16) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? oilasi bilan muloqot katalar bilan muloqot Jamiyat bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot; 17 / 50 17) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? kitobning qadr-qimmatini tushunish ilk matematik tushunchalar; tevarak-atrofni bilish maktabga tayyogarlik; 18 / 50 18) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi kattalarni ko’rganda jonlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 19 / 50 19) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? rasmdagi predmetlarni taniydi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi 20 / 50 20) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolani shaxs sifatida shakllantirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni ma’naviy kamol toptirish bolalarni maktabga tayyorlash 21 / 50 21) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? me’yoriy hujjatlar ilk matematik tushunchalar berish minimal talablar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; 22 / 50 22) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 7 ta, 3 tasida; 9 ta, 4 tasida 5 ta, 4 tasida 23 / 50 23) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish 24 / 50 24) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta; 12 ta 26 ta; 16 ta; 25 / 50 25) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr 26 / 50 26) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 27 / 50 27) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; uslubchi va tarbiyachi; Faqat mahalla mahalla-maktab 28 / 50 28) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? kichik guruh katta tayyorlov guruh o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda 29 / 50 29) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? muassasaning pedagogik kengashida mahalliy hokimiyat organlari muassasaning uslubiy kengashida TXTB 30 / 50 30) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bolalarni ma’naviy rivojlantirish 31 / 50 31) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? integrallashtirilgan ta’lim; o’yin faoliyati orqali; tadbirlar; alohida mashg’ulot; 32 / 50 32) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; jismoniy rivojlanish; 33 / 50 33) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 34 / 50 34) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi 35 / 50 35) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? buyuk siymolar bilan tanishtirish tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh 36 / 50 36) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar 37 / 50 37) Interfaol usullar qaysilar? topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; 38 / 50 38) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. 39 / 50 39) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; 40 / 50 40) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Fikr yuritishida o’rgatadi 41 / 50 41) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani itellektual qilib tarbiyalash konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish 42 / 50 42) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. 43 / 50 43) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 44 / 50 44) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 26 ta 16 ta 14 ta 45 / 50 45) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 46 / 50 46) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 4 bo’lim 3 bo’lim 8 bo’lim 2 bo’lim 47 / 50 47) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar 48 / 50 48) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 1 ta; 4 ta 5 ta 3 ta 49 / 50 49) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 4 bosqich 5 bosqich 7 bosqich 50 / 50 50) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? o’rtoqlari bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi kichiklar bilan muloqot. kattalar bilan muloqot; Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)