Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 84 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? kichiklar bilan muloqot. kattalar bilan muloqot; «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi o’rtoqlari bilan muloqot; 2 / 50 2) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta; 26 ta; 16 ta; 12 ta 3 / 50 3) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda o’tiradi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; kuladi; 4 / 50 4) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi 5 / 50 5) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. 6 / 50 6) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; 7 / 50 7) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati oilaviy munosabatlar mazmuni; maroqli hordiq qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq 8 / 50 8) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? Jamiyat bilan muloqot; katalar bilan muloqot oilasi bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; 9 / 50 9) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi rasmdagi predmetlarni taniydi; 10 / 50 10) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 11 / 50 11) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga xarakteriga, odatiga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga 12 / 50 12) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 13 ta; 14 ta; 15 ta 13 / 50 13) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 16 ta 12 ta 14 ta 26 ta 14 / 50 14) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 15 / 50 15) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. 16 / 50 16) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? M.Manguberdi A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek 17 / 50 17) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 8 bo’lim 4 bo’lim 3 bo’lim 2 bo’lim 18 / 50 18) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? rivoyatlar, anosirlar atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar 19 / 50 19) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 2; 7 4 3 20 / 50 20) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; Davlat talablari «Uchinchi ming yilikning bolasi»; 21 / 50 21) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, 22 / 50 22) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; buyuk siymolar bilan tanishtirish nafosat tarbiyasi orqali tevarak-atrof bilan tanishtirsh 23 / 50 23) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. o’qish va savodga tayyogarlik; nutq; jismoniy rivojlanish; 24 / 50 24) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? bolani barkamol etib tarbiyalash; konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish bolani itellektual qilib tarbiyalash 25 / 50 25) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 5 ta 4 ta 3 ta 1 ta; 26 / 50 26) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; 27 / 50 27) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr 28 / 50 28) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi 29 / 50 29) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? mahalliy hokimiyat organlari muassasaning pedagogik kengashida muassasaning uslubiy kengashida TXTB 30 / 50 30) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? alohida mashg’ulot; integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; o’yin faoliyati orqali; 31 / 50 31) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. 32 / 50 32) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? ovoz orqali munosabat bildiradi yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; tovush chiqayotgan tomonga qaraydi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 33 / 50 33) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy rivojlantirish bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash 34 / 50 34) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? kattalarni ko’rganda jonlanadi; tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 35 / 50 35) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? kitobning qadr-qimmatini tushunish tevarak-atrofni bilish ilk matematik tushunchalar; maktabga tayyogarlik; 36 / 50 36) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1997 — yil 30 — avgust 1992- yil 2 iyun 37 / 50 37) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 5 ta. 2 ta; 4 ta 3 ta 38 / 50 38) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? Faqat mahalla mahalla-maktab uslubchi va tarbiyachi; tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; 39 / 50 39) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta, 3 tasida; 7 ta , barchasida 9 ta, 4 tasida 5 ta, 4 tasida 40 / 50 40) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot 41 / 50 41) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 7 ta 10 ta 17 ta 8 ta 42 / 50 42) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? ilk matematik tushunchalar berish me’yoriy hujjatlar minimal talablar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; 43 / 50 43) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 5 bosqich 7 bosqich 6 bosqich 4 bosqich 44 / 50 44) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, oila, shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish 45 / 50 45) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 4-5 yoshda 46 / 50 46) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy kamol toptirish jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolalarni maktabga tayyorlash bolani shaxs sifatida shakllantirish 47 / 50 47) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh katta tayyorlov guruh kichik guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda 48 / 50 48) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 3 ta 6 ta 7 ta 16 ta 49 / 50 49) Interfaol usullar qaysilar? topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; 50 / 50 50) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)