Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Posted on 11.05.202411.05.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 нет 0% 87 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Maktabgacha ta’lim Attestatsiya №2 Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyachisi fanidan Attestatsiya testlari №2 1 / 50 1) Davlat talablarining vazifalaridan birini belgilang? jamiyatda maktabgacha ta’limning nufuzini ko’tarish bolani shaxs sifatida shakllantirish bolalarni maktabga tayyorlash bolalarni ma’naviy kamol toptirish 2 / 50 2) Bolalar ahloq-odob qoidalarini o’zlashtirishda nima asosiy vosita bo’lib hisoblanadi? Kattalarni eslatish bo’yicha o’ynaydi Bola o’zlashtirgan barcha bilim ko’nikmalarini o’yinda mustaqil va aniq tasvirlaydi; Fikr yuritishida o’rgatadi Mehmonda qatnashish holatini aks ettiradi 3 / 50 3) M.Mantessori metodikasining tarkibiy qisimlari nechta? 6 ta 7 ta 3 ta 16 ta 4 / 50 4) Dasturning tamoyillaridan birini belgilang. Bolalarning ijodkorlik qobiliyatini o’stirish. Maktabgacha ta’limning ijtimoiy turmush bilanmosligi Milliy an’analarga mosligi. Milliy o’zlikni anglash tuo’g’usi. 5 / 50 5) Interfaol usullar qaysilar? jismoniy mashq, tevarakni bilish, topshiriqni bajarish; qisqa ma’ruza, aqliy hujum, kichik jamoalarga bo’linishi, amaliy topshiriq, charxpalak, jamoalar taqsomoti; topshiriqni bajarish; ma’ruza, kengash, yig’ilish, jamoa bo’lish, topshiriqni bajarish; 6 / 50 6) Qaysi faoliyatlar orqali bolalarni «Hayot xavfsizligi asoslari»ni o’rgatish mumkin? mashg’ulot, voqeband roliy o’yinlar rasmlarini tomosha qilish, sahnalashtiruvchi o’yinlar, badiiy adabiyot yig’ilishlar, seminarlar, maslahatlar, metodbirlashmalar ochiq eshiklar kunlari, mashg’ulotlar, tabirlar, sport bayramlari, ota-onalar majlislari; sayohatlar, rasmlar, ko’rik-tanlovlar orqali 7 / 50 7) 24-36 oylik bolaning nutq ko’rsatkichlaridan birini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yorqin rasmli kitoblarni tomosha qilishga qiziqish bildiradi; tovush chiqayotgan tomonga qaraydi ovoz orqali munosabat bildiradi 8 / 50 8) Bolalarni tarbiyalashda asosan nimaga e’tibor berish kerak? xarakteriga, odatiga rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga xarakteriga, odatiga, rag’batlantirish, jazolash me’yorlariga yosh psixologik xususiyatlariga 9 / 50 9) 24-36 oylik bolaning elementar matematik bilim va ko’nikmalar ko’rsatkichlarinianiqlang? «ko’p», «kam» predmetlarni ajratadi, predmetlarning katta va kichikligini ajratadi, doira va kubni taniydi, shakllar ichiga boshqa shaklarni kiritadi; predmetlar orasidan koptokni dumalatadi rasmdagi predmetlarni taniydi; hayotiy voqea va hodisalarni, so’zlarni tushunadi; 10 / 50 10) Ijtimoiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? katalar bilan muloqot kichiklar bilan muloqot; oilasi bilan muloqot Jamiyat bilan muloqot; 11 / 50 11) MTMda ta’lim jarayoni qatnashchilari kimlar hisoblanadi? Faqat mahalla tarbiyalanuvchilar, ota-onalar, ularni o’rnini bosuvchi shaxslar, pedagog xodimlar; mahalla-maktab uslubchi va tarbiyachi; 12 / 50 12) Hissiy rivojlanish bo’limlaridan birini aniqlang? o’rtoqlari bilan muloqot; kattalar bilan muloqot; kichiklar bilan muloqot. «Men» kontsepsiyasining rivojlanishi 13 / 50 13) Davlat talablari maqsadlaridan birini belgilang? bolalarni ma’naviy rivojlantirish bolalarni jismoniy va ma’naviy jihatdan barkamol etib tayyorlash bola shaxsi asoslari shaklanishi asoslari hamda uning bilim olishga bo’lgan qiziqishlarini rivojlantirish; bolalarni jismoniy rivojlantirish; 14 / 50 14) Ta’lim muassasasining Ustavi qayerda qabul qilinadi? muassasaning uslubiy kengashida muassasaning pedagogik kengashida TXTB mahalliy hokimiyat organlari 15 / 50 15) Farzandlar tarbiyasiga eng kuchli ta’sir ko’rsatuvchi omil nima? qarindosh-urug’chilik munosabati maroqli hordiq oilaviy munosabatlar mazmuni; qarindosh-urug’chilik munosabati, maroqli hordiq 16 / 50 16) Tayyorlov guruhida haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 14 ta; 12 ta 15 ta 13 ta; 17 / 50 17) Impressiv muloqotchanlik qayta ishlangan davlat talablarining qaysi yo’nalishiga kiradi? jismoniy rivojlanish; o’z-o’ziga xizmat va gigiyena. nutq; o’qish va savodga tayyogarlik; 18 / 50 18) Qayta ishlangan Davlat talablari bo’yicha jismoniy riovojlanish nechta qismdan iborat? 5 ta 3 ta 1 ta; 4 ta 19 / 50 19) «Bolajon» tayanch dasturining omillaridan birini belgilang. Davlat talablariga mosligi Davlat va jamiyatning barkamol shaxsga bo’lgan ehtiyojining kuchayganligi Maktabgacha ta’limda o’yin faoliyatining yetakchiligi. Variativ dasturlar asosida 20 / 50 20) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 26 ta 14 ta 16 ta 21 / 50 21) Bolaga yo’naltirilgan dasturning 3 qirrasi qaysilar? konstruktivizm, rivojlanishning o’ziga xosligi, ilg’or ta’lim bolani itellektual qilib tarbiyalash bolani barkamol etib tarbiyalash; bolani mustaqil bilim olishga o’rgatish 22 / 50 22) Nutq, o’qish va savodga tayyogarlik yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 7 3 4 2; 23 / 50 23) MTMda bolalarga qaysi buyuk siymolar haqida bilim beriladi? M.Manguberdi .Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek Shiroq, Tumaris, A.Navoiy, Z.Bobur; Nodirabegim, Z.Bobur A.Navoiy, Z.Bobur, A.Beruniy, M.Ulug’bek, Ibn Sino,A.Temur 24 / 50 24) O’zbekiston Respublikasi madhiyasining so’zini kim yozgan va musiqasini kim bastalagan? Vohidov so’zi. D.Omonullayeva musiqasi O.Matjon so’zi. M.Burxonov musiqasi M.Burxonov musikasi. A.Oripov so’zi A.Mirzayev musikasi. A.Oripov so’zi 25 / 50 25) Qaysi javobda kadrlar tayyorlashning milliy modeli to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim, fan shaxs, oila, uzliksiz ta’lim, fan madaniyati shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta’lim fan, ishlab chiqarish shaxs, oila, 26 / 50 26) O’zbekiston Respublikasi Davlat bayrog’i qachon va qayerda tasdiqlangan? O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashining X-sessiyasida.1992- yil 2-iyul O’zbekiston Respublikasi. Kengashining navbatdan tashqari o’tkazilgan XII-sesesiyasida.1991 yil 18 noyabr O’zbekiston Respublikasi. Kengashining XIY-sessiyasida.1993- yil 28 -dekabr O’zbekiston Respublikasi. Oliy Kengashinig XII-sesesiyasida 1993- yil 23- sentyabr 27 / 50 27) Dastur qaysi hujjat asosida yaratildi? Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi Davlat talablari «Ta’lim to’g’risida»gi Qonun; «Uchinchi ming yilikning bolasi»; 28 / 50 28) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning ijtimoiy-hissiy rivojlanish ko’rsatkichlarini aniqlang? kuladi; nutqdan foydalani suhbatlashadi, ko’rsatmalar asosida predmetlar bilan harakatlar bajaradi, kattalarga yordam so’rab murojaat qiladi, kattalar bilan juftlikda o’tiradi; so’zlashayotgan kishilari va harakatlinayotgan predmetlarni kuzatadi; 29 / 50 29) J.Manguberdi haqida tarbiyaviy mashg’ulot qaysi guruhlarda o’tkazish mumkin? o’rta guruh o’rta, tayyorlov guruhlarda kichik guruh katta tayyorlov guruh 30 / 50 30) 24-36 oylik bolaning atrof-olamni bilish va anglashga doir ko’rsatkichlarni aniqlang? predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi, «kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; kattalarni ko’rganda jonlanadi; 31 / 50 31) Bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash davrini necha bosqichga bo’lish mumkin? 6 bosqich 5 bosqich 7 bosqich 4 bosqich 32 / 50 32) “Ta’lim to’g’risida”gi qonunda maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko’zlaydi? maktabgacha ta’lim bola shaxsini aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bola shaxsini sog’lom va yetuk maktabga o’qishiga tayyorlangan tarzda shakllanishi maqsadini ko’zlaydi. maktabgacha ta’lim bolani alifboni o’rganishiniko’zlaydi. aqliy tomondan o’sishni ko’zlaydi. 33 / 50 33) Milliy g’oyani bolalarga singdirish shakllaridan birini belgilang? tabiat haqidagi bilimlarni oshirish; tevarak-atrof bilan tanishtirsh buyuk siymolar bilan tanishtirish nafosat tarbiyasi orqali 34 / 50 34) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini aniqlang? 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi ) predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi 35 / 50 35) 3 yoshdan 5 yoshga bo’lgan bolaning nutq, o’qish va savodga o’rgatish ko’rsatkichlarini aniqlang? muloqot qilish uchun nutqdan foydalandi, ma’lum darajada lug’at boyligiga ega, bir qancha soda so’zlardan hikoya tuza oladi, yaxshi tanish bo’lgan ertaklar asosida savollarga javob bera oladi, tovushlarni talaffuz qila oladi; yaqin atrofdagi predmetlarni nomi bilan aytadi, tabiat hodisalarini kuzatadi, predmetlarni belgilari asosida guruhlay oladi 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi.ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi «Kim», «nima», «qanday», «nima qilay» kabi savollar beradi 36 / 50 36) Qayta ishlangan maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo’yiladigan davlat talablari qaysi hujjatlar asosida ishlab chiqildi? “Uchinchi ming yillikning bolasi ”tayanch dasturi 0 “Ta’lim to’g’risidagi” qonun va “kadrlar tayyorlash milliy dasturi”asosida ) Maktabgacha ta’lim to’g’risidagi nizom )Maktab ta’limini rivojlantirish Davlatumummilliy dasturi 37 / 50 37) Kichik guruhda mashg’ulotlar haftalik mashg’ulotlar soni nechta? 12 ta 16 ta; 14 ta; 26 ta; 38 / 50 38) Milliy g’oyani singdirish dasturi yuzasidan ta’lim berish qay tarzda amalga oshiriladi? o’yin faoliyati orqali; alohida mashg’ulot; integrallashtirilgan ta’lim; tadbirlar; 39 / 50 39) 5 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarning jismoniy rivojlanishi ko’rsatkichlarini atib bering? yo’nalish va tezlikni o’zgartiradi, to’siqlarni yengib o’tadi, yo’nalish va tezlikni o’zgartirib: chegaralangan yuzada, muvozanatni saqlab yuradi; predmetlarni ushlab oladi, kaftlarini ochadi, kattalar tomonidan berilgan predmetlarni ushlay oladi 1,5-2 daqiqa to’xtovsiz yuguradi, oyoq uchida tovonga suyangan holda, turli tezlikda, bir oyoqda to’xtab-to’xta yuradi, gimnastik norvonga chiqadi va tushadi, chegaralangan yuzada 2 oyoqda emaklaydi, ikki qo’l bilan harakat qiladi, kattalarning so’zlariga asosan turli harakatlarni bajaradi; 3-5 so’zlar orqali gapirishga harakat qiladi, kattalar ko’rsatmalarini bajaradi, predmetlar va ularning bo’laklarini aytib beradi. 40 / 50 40) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi Qonuni qachon qabulqilingan? 1997- yil 29- avgust 1997 — yil 30 — avgust 1997 -yil 6- oktyabr 1992- yil 2 iyun 41 / 50 41) Huquqiy ta’lim necha yo’nalishda olib boriladi? 5 ta. 4 ta 2 ta; 3 ta 42 / 50 42) Inklyuziv ta’limning asosiy maqsadi nima? bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi. yordamga muhtoj bo’lgan bolalarga samarali bilim olishi uchun sharoit yaratishdir; sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish; bolalarni tabiatga nisbatan ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo’lishini o’rgatadi, sog’lom bolalarga bilim olishlari uchun yordam berish 43 / 50 43) Matematik bilim va malakalar qaysi yo’nalish tarkibiga kiradi? me’yoriy hujjatlar minimal talablar bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash; ilk matematik tushunchalar berish 44 / 50 44) 3 yoshdan 5 yoshgacha bo’lgan bolalarning madaniy-gigiyenik ko’rsatkichlarini aniqlang? salfetka bilan yuzini artishga intiladi, piyoladagi choyni o’zi mustaqil ichadi. eslatmasa ham yuzini yuvadi, tishini tozalashga harakat qiladi, hojat qog’ozidan foydalanadi, ro’molchadan foydalanishni biladi, o’yindan so’ng o’yinchoqlarni joy-joyiga qo’yadi, tovush bilan javob beradi, jim bo’lib qoladi, kattalarga o’z nazarini tashlaydi; ko’pik paydo bo’lguncha ko’lni sovunlaydi, ko’pikni yuvib tashlaydi, qoshiq bilan mustaqil ovqatlanadi; 45 / 50 45) Qaysi yosh davrida bolalarda sahnalashtirilgan o’yin faoliyati tarkib topadi? 3-4 yoshda 2-2 yarim yoshda 2 yarim yoshda 4-5 yoshda 46 / 50 46) «Bolaga yo’naltirilgan Dastur» dasturi bo’yicha guruhda nechta markaz bo’lishi kerak? 10 ta 7 ta 17 ta 8 ta 47 / 50 47) Insoniy qadriyatlar manbai nimalar? atosirlar, maqollar "Quron karim","Hadislar" pand-nasihatlar, xalq an’analari, hikmatlar rivoyatlar, anosirlar 48 / 50 48) O’qish va savodga tay………………………..yogarlikka qaysilar kiradi? ilk matematik tushunchalar; maktabga tayyogarlik; kitobning qadr-qimmatini tushunish tevarak-atrofni bilish 49 / 50 49) «Ta’lim to’g’risida»gi Qonunda nechta ta’lim turi belgilangan va ulardan nechtasida davlat standartlari qo’llaniladi? 7 ta , barchasida 9 ta, 4 tasida 7 ta, 3 tasida; 5 ta, 4 tasida 50 / 50 50) Bilish jarayoni, atrof-olam to’g’risidagi bilimga ega bo’lish va uni anglash yo’nalishi necha bo’limdan iborat? 3 bo’lim 4 bo’lim 8 bo’lim 2 bo’lim Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Maktabgacha ta'lim (att)