Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 Posted on 17.04.202417.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Matematika fanidan Attestatsiya testlari №1 нет 0% 641 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Matematika fanidan Attestatsiya №1 Matematika fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TESTI 1 / 50 1) 49 Rasmdagi misolni yeching - 60 - 48 - 16 - 32 2 / 50 2) 37 Oʼzaro teskari sonlarni aniqlang. - 1,2 va 4 - hammasi - 1 va 3 - faqat 1 3 / 50 3) 31 Tengsizlikni yeching - [6;7) - (3;7) - (3;4) ∪ (4;6] - (-7;-6 ∪ [6;7) 4 / 50 4) 12 Pedagogik mahoratning asosini tashkil etuvchi komponentlarni aniqlang. 2. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi. 1. Pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 4. Oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi 3. Oʻqituvchilik kasbiga sadoqat; oʻz fanining oʻqitish metodikasini mukammal bilishi; pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; pedagogik texnikani oʻz oʻrnida qoʻllay bilishi 5 / 50 5) 17 Oʻquvchilar bilan muloqot qilish madaniyatining individual shaxsiy xususiyatlari berilgan qatorni aniqlang. 2. Kamchiliklarga barham berish choralarini darhol izlab topish; har qanday vaziyatda oʻquvchilarga qoʻpollik qilmaslik; oʻquvchi shaxsini mensimaslik kabi salbiy holatlarni bartaraf etish 1. Oʻquvchilar shaxsiy xususiyatlarini mustaqil tahlil qilish; oʻquvchilar ichki imkoniyatlariga har tomonlama tavsif berish; oʻqituvchining muloqot madaniyatini toʻgʻri tashkil etishi. 3. Pedagogik faoliyatiga monand muloqot madaniyati modelini ishlab chiqishi; oʻz-oʻzini kuzatish bilan muloqotdagi yutuq va kamchiliklarini muntazam taqqoslab borishi; muloqotda milliy maʼnaviyatimiz, urf-odat va anʼanalarimiz imkoniyatlaridan doimiy foydalanish. 4. Har bir oʻquvchining individual xususiyatlariga mos muloqot tizimini ishlab chiqishi; muloqotning tarbiyaviy taʼsirini va samarasini eʼtirof etish; muloqot madaniyati asosida pedagogik mahoratni namoyish etish. 6 / 50 6) 5 Agar qoʻshni burchaklar oʻzaro 13∶17 nisbatda boʻlsa, shu qoʻshni burchaklardan kattasini toping. - 1120 - 1020 - 680 - 780 7 / 50 7) 1 Faqat 3 ta natural boʻluvchiga ega boʻlgan ikki xonali natural sonlarning eng kattasini toping. - 46 - 49 - 81 - 51 8 / 50 8) 50 Rasmdan foydalanib x ning qiymatini toping. - berilgan maʼlumotlar yetarli emas - 6,5 - 9 - 8 9 / 50 9) 23 Oʻzaro fikr almashish omillari bilan bevosita bogʻliq boʻlgan kommunikativ qobiliyatning qanday yoʻnalishlari mavjud? 1. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 2. Oʻquvchilarni moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 4. Oʻquvchilarni ishontirish; oʻquvchilar ongi va jismiga taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 3. Oʻquvchilarni ishontirish va moslashish; oʻquvchilar jismoniy taʼsir etish; oʻzgalarga taqlid qilish. 10 / 50 10) 15 Shaxsning ichki qobiliyati nimada aks etadi? 2. Oʻz-oʻzini mukammal bilishi, tushunishi va his qilishi, irodasi mustahkam, qatʼiyatli, har qanday vaziyatda oʻz fikr-mulohazasini erkin bayon eta olishida. 1. Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni, matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi 3. Oʻqituvchining oʻz xatti harakatlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yoʻnaltiradi, vaqtni harakat surʼati bilan his qiladi. 4. Musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotirada saqlaydi, ayniqsa, sheʼr va qoʻshiqlarni sevib tinglaydi 11 / 50 11) 39 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning oltinchi hadini toping. - 158 - 152 - 156 - 150 12 / 50 12) 21 Refleksiya – bu …. 4. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 1. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir. 2. Insonning uzluksiz hayot jarayonini goʻyo bir daqiqaga toʻxtatib, uzib qoʻyadi va insonni xayolan uning sarhadlaridan olib chiqib ketadi, shu vaziyatda insonning har bir harakati hayot haqidagi falsafiy fikr-mulohazalari muayyan bir xarakter kasb etadi 13 / 50 13) 40 Masalani yeching.Agar xy = 5 va x + y= -5 bo'lsa, (3+ 2x)2. y+ (3+ 2y)2x ifodaning qiymatini toping - 5 - -5 - -25 - 0 14 / 50 14) 43 Masalani yeching - -2 - 1 - -3 - 5 15 / 50 15) 16 Intellektning asosiy sifatlarini aniqlang. 4. Ijod; fikrlash tezligi; koʻnikmaga ega boʻlish 3. Ijod; fikrlash tezligi; mahorat 2. Bilim, koʻnikma, malaka 1. Ilm olish; fikrlash tezligi; malakani shakllantirish 16 / 50 16) 34 Integralni hisoblang - sin1/2 - (-sin1/2) - 0 - cos1/2 17 / 50 17) 30 Masalani yeching - 5 - 2 - 3 - 6 18 / 50 18) 33 Masalani yeching f(x) = x. cosx2 funksiyaning x0 = 0 nuqtadagi hosilasini toping. - 2 - -1 - 1 - 0 19 / 50 19) 29 Ifodani soddalashtiring (x>0): 1) 2) 3) 4) - 3 - 2 - 4 - 1 20 / 50 20) 48 Masalani yeching - 37 - 32 - 23 - 75 21 / 50 21) 8 Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi zaruriy bilim? - Zamonaviy axborot texnologiyalarini fanga singdirish - Fanni o‘qitishning turli usullari - Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarni aniqlash - DTS va o‘quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o‘quv rejalarini ishlab chiqish 22 / 50 22) 25 Soʻz bilan ogʻzaki taʼsir qilishda oʻqituvchi nutqiga qanday boʻlishi maqsadga muvofiq boʻladi? 1. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda qisqa, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 2. Oʻqituvchi nutqi tushunarli va intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 4. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida jazolash uchun ishlatilishi kerak. 3. Oʻqituvchi nutqi nihoyatda muxtasar, ravon, va muloyim boʻlishi, intonatsiyalar oʻz oʻrnida ishlatilishi kerak. 23 / 50 23) 32 Tenglamaning barcha ildizlari yigʻindisini toping. - -8 - 6 - -14 - 16 24 / 50 24) 19 Pedagogik muloqot – bu … 2. Oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 4. Oʻqituvchining oʻquvchilar bilan darsda va darsdan tashqari faoliyatda eng qulay psixologik muhitni vujudga keltirib, ijobiy ruhiy iqlimni yaratishi uchun imkoniyat beruvchi kasbiy munosabatidir 3. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir. 1. Shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʼindisidir 25 / 50 25) 22 I.N.Semyonov kommunikativ refleksiyani qanday sharhlagan? 4. Muloqot jarayonida sheriklarining oʻzaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni taʼminlaydi 1. Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. 2. Oʻqituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni taʼminlaydi. 3. Jamoa aʼzolarining birgalikdagi oʻzaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bogʻliq boʻlgan faoliyat. 26 / 50 26) 28 Hisoblang - 1 - 1,5 - 2 - -1 27 / 50 27) 42 Tenglamani yeching - 7 - 13 - 5 - 10 28 / 50 28) 24 Taʼlim va tarbiya jarayonida oʻqituvchi tomonidan pedagogik taʼsir koʻrsatishning asosiy usullari berilgan javobni aniqlang 2. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri 4. Talab, istiqbol, ragʻbatlantirish va jamoatchilik fikri 3. Talab, taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 1. Taklif, istiqbol, ragʻbatlantirish va jazolash. 29 / 50 29) 6 Oliy toifali o‘qituvchi - kamida 8 yillik ish tajribasi talab qilishi qanday talab hisoblanadi? - Ta’lim va o‘qitishga qo‘yiladigan talab - Pedagogik faoliyatga qo‘yiladigan talab - Faoliyatni amalga oshirishga ruxsat berish uchun maxsus talab - Amaliy ish tajribasiga qo‘yiladigan talab 30 / 50 30) 13 Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligi shartli ravishda qanday yoʻnalishlarda olib boriladi? 4. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 2. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlar boʻyicha tayyorgarligi; oʻqituvchining ruhiy psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy va nazariy jihatdan tayyorgarligi; oʻqituvchining ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi. 3. Oʻqituvchining ruhiy – psixologik tayyorgarligi; oʻqituvchining ijtimoiy – pedagogik va ilmiy – nazariy jihatdan tayyorgarligi. 31 / 50 31) 7 “Inson kapitalini rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari hamda shaxslar-aro va ijtimoiy aloqa jarayonlarini” quyidagilarning qay biriga mansub? - Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish - Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash - O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish - O‘zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 32 / 50 32) 4 Ikki natural sonning EKUKi 168 ga teng va ularning nisbati 3∶4 kabi boʻlsa, kichik sonni toping. - 42 - 56 - 52 - 36 33 / 50 33) 27 Hisoblang 2017 2019 2018*(1/2018) 2018 34 / 50 34) 26 Hisoblang: - √7 - √5 - √7-√5 - √7+√5 35 / 50 35) 10 . Quyidagilarning qaysi biri “O‘quv jarayonini rejalashtirish”dagi mehnat harakati? 1. Tegishli o‘quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish 4. Ta’lim maqsadlariga erishish uchun har xil turdagi rejalarni tayyorlashning tuzilishi va tamoyillari 3. O‘quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 2. Ta’limning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar (yil, chorak, dars) uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 36 / 50 36) 3 f(x)=x^2+bx+c funksiyaning nollari 2 va 3 boʻlsa, c ni toping. - 6 - -6 - 5 - -5 37 / 50 37) 18 Quyida keltirilgan hikmatli soʻz muallifini aniqlang. “Til shirinligi – koʻngilga yoqimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin soʻz sof koʻngillar uchun asal kabi totlidir” - Alisher Navoiy - Amir Temur - Rolf Emerson - A.P.Chexov 38 / 50 38) 44 Integralni hisoblang - x+3arctg(x+3)+C - x-3arcsin(x+1)+C - x-3arctg(x+3)+C - x+3arcsin(x+6)+C 39 / 50 39) 35 Hisoblang - 3√6 cm - 4√7 cm - 6√3 cm - 3√5 cm 40 / 50 40) 45 Masalani yeching - √108 - 11 - 9 - 10 41 / 50 41) 46 Tengsizlikni yeching - (-1;1) - (-2;6) - (0;10) - (2;8) 42 / 50 42) 20 Refleksiya soʻzi qanday maʼnoni anglatadi? 2. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta tiklashish maʼnosini ifodalaydi 4. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 3. Yunon tildan olingan boʻlib «reflexsio» — qayta takrorlash maʼnosini ifodalaydi 1. Lotin tildan olingan boʻlib «reflexsio» — orqaga qaytish maʼnosini ifodalaydi 43 / 50 43) 11 Pedagogik mahorat nima? 4. Pedagogik mahorat — umumiy fazilatlarini belgilovchi, kasbiy mahoratini takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 1. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 3. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir 2. Pedagogik mahorat — oʻqituvchilarning shaxsiy va kasbiy fazilatlarini belgilovchi xususiyat boʻlib, oʻqituvchilarning taʼlim-tarbiyaviy faoliyatida yuqori darajaga erishishini, kasbiy mahoratini doimiy takomillashtirib borish imkoniyatini taʼminlovchi faoliyatdir. 44 / 50 44) 9 Misolni yechingA=44..44 (49 ta) bo'lsa, A sonini 3 ga bo'lgandagi qoldiqni toping. - Aniqlab boʻlmadi - 1 - 0 - 2 45 / 50 45) 2 3a-4,a+2 va 6 sonlarining oʻrta arifmetigi a-3 ga teng. a ning qiymatini toping. - 14 - 5 - -13 - -14 46 / 50 46) 41 Masalani yeching - 6 - 8 - -6 - 18 47 / 50 47) 36 Litrda ifodalang. 4 dm3 40sm3 - 4,04 - 4,4 - 0,44 - 44 48 / 50 48) 38 Masalani yeching.Hadlari xn - 4n2+ cn + 2 formula bilan berilgan ketma-ketlikda X4 - x2 = 52 bo'lsa, bu ketma-ketlikning uchinchi hadini toping. - 50 - 44 - 56 - 52 49 / 50 49) 14 Qobiliyat bu- … 2. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 3. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi umumiy pedagogik sifatlar yigʻindisidir. 1. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yigʻindisidir. 4. shaxsning individual-psixologik xususiyati boʻlib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish obyektiv shart–sharoitini ifodalovchi individual pedagogik sifatlar yigʻindisidir 50 / 50 50) 47 Tengsizlikni yeching - [3;9] - [1;9] - [3;27] - [1;3] Ваша оценка 0% Qayta boshla Attestatsiya, Matematika (att)