Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 15.04.202415.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Davlat tili-O’zbek tili fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 900 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Davlat tili (O'zbek tili) fanidan Attestatsiya testlari №1 Davlat tili-O'zbek tili fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 42. O'qituvchi mualliflik dasturi va maktabni rivojlantirish konsepsiyasi ustida ish olib bordi. Bunday jarayon o'qituvchining qaysi faoliyat turiga kiradi? O'qituvchining qo'shimcha faoliyati O'qituvchining innovatsion faoliyati O'qituvchining ishdan tashqari faoliyati O'qituvchining ijtimoiy faoliyati 2 / 50 2) 25. -sa qo‘shimchasi vazifasiga ko‘ra qanday qo‘shimcha? lug‘aviy shakl yasovchi va so‘z yasovchi faqat so‘z yasovchi so‘z yasovchi va sintaktik shakl yasovchi faqat sintaktik shakl yasovchi 3 / 50 3) 43. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o’tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to’g’ri ko’rsatilgan variantlarni belgilang 1. Ta’lim sifati,uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma’lumotlarni to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantirish va motivatsion ta’sirni tashkil etish 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hotirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqish 1,2,3,5 1,2,5 2,3,4,5 2,4,5 4 / 50 4) 35. Ta’lim -bu …. Ta’lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo’llari Belgilangan maqsadga erishish yo’lida o’qituvchi va o’quvchining o’zaro hamkorligi Ta’lim jarayonida o’zlashtirilgan bilim,ko’nikma,malaka va fikrlash usullari Ta’lim maqsadi va vazifalariga erishish yo’lidagi faoliyati turlari 5 / 50 5) 5. Yaxshi tarbiya ko‘rgan odam... xislatlari... biri shuki, bunday odam o‘z faoliyati... boshqalar... bir qadam oldinga o‘tsa, sheriklari... yordam qo‘li... uzatadi, sail... kengaytirib, yangi g‘alaba... ko‘zlaydi. Ushbu gapda nuqtalar o‘rnida ishlatilishi kerak bo"lgan qo‘shimchalar tartibi qaysi javobda to‘g‘ri ko"rsatilgan? -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni -ni, -dan, -da, -dan, -ga, -ga, -ni, -ni, -ni -ning, -dan, -da, -dan, -ga, -ni, -ni, -ni, -ni 6 / 50 6) 3. Jamlovchi sonning -ov,-ala qo’shimchalari qaysi sonlarga qo’shiladi? birdan o’ngacha ikkidan o’ngacha bu qo’shimchaning sonlarga qo’shilishi cheklanmagan birdan yettigacha 7 / 50 7) 18. Shaxslarni yashash joyiga ko‘ra nomlab kelgan otlarni aniqlang. Sarvi xola, Turdi tog‘a, Yo‘ldosh amaki suvchi, zargar, kosib chol, kampir, yigit, qiz shaharlik, farq‘onalik, buxorolik 8 / 50 8) 28. Qaysi qatordagi gapda undalmalar uyushib kelgan? Muhtaram otalar, munis onaxonlarimiz bizni duo qilib o'tiribdi. Qadrli ustozlar, aziz talabalarni bayram bilan muborakbod etaman! Seni unutolmas yuragim aslo, Ey O'rta Osiyo, O'rta Osiyo. Salom, yashil vodiylar, ko'm-ko'k o'rmonlar! 9 / 50 9) 44 O'qituvchi muayyan mavzu bo'yicha o'quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so'ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta'lim turiga taalluqli? reproduktiv ta'lim shaxsga yo'naltirilgan ta'lim tabaqalashtirilgan ta'lim muammoli ta'lim turi 10 / 50 10) 40. O‘qituvchi o‘quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirishmoqchi. Buning uchun u o‘qitish usullari ketmaketligini qanday tanlashi lozim? Reproduktiv usul Axborot to‘plash - reseptiv usul Muammoli ta’lim usuli Tadqiqot usuli 2,1,3,4 2,1,4,3 3,1,2,4 1,4,2,3 11 / 50 11) 32 Ko‘z so‘zining o‘z ma’nosida qo‘llangan variantini aniqlang. derazaning ko‘zi buloq ko‘zi qushning ko‘zi ishning ko‘zi 12 / 50 12) 10. Nutq qanday yo‘l bilan amalga oshiriladi? tovushlar zanjiri asosida bayon qilish orqali so‘zlarni bir-biriga bog‘lab bayon qilish orqali tovushlar vositasida so‘zlash va harflar vositasida yozish orqali harflar ketma-ketligi asosida bayon qilish orqali 13 / 50 13) 38. Qaysi holatlarda namunaviy o’quv rejalarga o’zgartirish kiritish mumkin? Yuqori tashkilot va maktab ma’muriyati buyrug’iga asosan Ota-onalar va o’qituvchilarning ehtiyoj va talablariga binoan Maktab ma’muriyati va metodik birlashma takliflariga ko’ra O’quvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqqan holda 14 / 50 14) 39. Rejalashtirilayotgandarsning shakl va usullari nimalarga mos kelishi lozim? Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr -qimmatini tan olish tamoyillariga mos kelishi lozim O’quvchilarning jamoaviy va loyiha ishlarini tashkil etish va nazorat qilishga mos kelishi lozim Darsning maqsadlari,o’quvchilarning yosh xususiyatlari va o’zlashtirishga mos kelishi lozim Turli xil ta’limiy ehtiyojlar,shuningdek iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash tamoyillariga mos kelishi lozim 15 / 50 15) 21. Matnni o’qing va noto’g’ri hukmni toping Marokash bozori Marokashdagi Marokash bozorida haqiqiy Sharq ertaklaridagi muhitni his qilish mumkin. Go’yoki asrlar bu bozorni chetlab o’tgandek,kelajak ham tarixni, albatta,kutib oladigandek tasavvur uyg’onadi.Marokashga kelgan sayyoh bu bozorni aylanmay qaytmaydi. Ayniqsa,bozor o’zining xushbo’y ziravorlari bilan nom qozongan va butun rastalar bo’ylab ularning ifori aylanib yuradi.Shunningdek,bo’taloq junidan tayyorlangan nafis matoli liboslar bozor ramziga aylangan Marokash bozorida kelajak tarixni kutib oladi. Bozor bo‘taloq junidan tayyorlangan liboslari bilan nom qozongan. Bozor rastalar bo‘ylab ifori anqib yuradigan ziravorlari bilan mashhur. Bozor dunyodagi mashhur bozorlardan sanaladi. 16 / 50 16) 15. Aqlli,es-hushli,tadbirli inson so’z boshlar,suhbatdosh jim bo’lgan zamon. Ushbu gapda nechta so’z yasovchi qo’shimcha mavjud? 3 ta 5 ta 4 ta 6 ta 17 / 50 17) 31 Qaysi gapda uyushiq aniqlovchi qo‘llangan? Ba’zilari qayroqtoshday uzunchoq va silliq edi. Hulkar kulib, quvnab o‘yinga tushdi. Quyosh yorug‘ida ko‘k, sariq, qizg‘ish qum zarrachalari yaltirardi. Ko‘lning atrofi o‘siq tollar, qalin qamishlar bilan o‘ralgan. 18 / 50 18) 26. Omon menga qaradi,men unga qaradim. Gapda ikkinchi darajali bo’lakning qaysi turi mavjud? hol to‘ldiruvchi ega aniqlovchi 19 / 50 19) 2. Opamning kitobi, qizil gul, uyga kirmoq birliklari bog’lanishning qaysi turiga mansub? teng bog’lanish otli birikma so’z birikmasi so’z qo’shilmasi 20 / 50 20) 12. Qaysi qatorda sintaktik shakl yasovchi qo‘shimchalar o‘zaro omonimlik (shakldoshlik) hosil qilgan? do‘stI-boyI (moq) to‘plaM-akaM o‘yinCHOQ-qo‘ziCHOQ ishlaNG-opaNG 21 / 50 21) 19. Miqdor-daraja ravishi berilgan gapni toping. Idoraga yaqin qolganda, Nuriddin otga qamchi urdi. Bular piyoda asta-sekin o‘rdaga bordilar. Ajdodlar yodi hamisha qalbimizda yashaydi. Bo‘ying sal cho‘zilsin, bironta duradgor usta topilsa, shogirdlikka topshirardim. 22 / 50 22) 16. Quyida berilgan gaplarning qaysi birida ohangni o‘zgartirish orqali farqli fikr hosil qilish mumkin? Tog‘ qushlarining sayrashi qo‘ylarning ma‘ragan ovozlariga jo‘r bo‘lmoqda. Gulchehra mo‘ysafidga nima javob qilishni bilmay, o‘zini tramvayga otdi. – Nima bo‘ldi, qizim, nega yig‘layapsan? Haligi sumka ko‘targan qizini chaqirdi. 23 / 50 23) 1. Ko’p yashash emas,qanday yashash muhim. Ushbu gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so’z fe’lning qaysi vazifa shaklida kelgan? sof fe’l ravishdosh sifatdosh harakat nomi 24 / 50 24) 50. Darslarda mavzuga mos keladigan o'rgazmali va tarqatma materiallardan qanday maqsadda foydalaniladi? Differencial yondashuvni ta'minlash uchun O'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish uchun To'g'ri baholash va qayta aloqani o'rnatish uchun Ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun 25 / 50 25) 22. Qaysi gapda // shartli belgisi o'rnida tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Saltanat ham // ikkinchi bosqich talabasi. Bugun bu yerda eshitganlarim ham // haqiqat edi Shuni bilingki // biz sizni aslo unutmaymiz. Tilga ixtiyorsiz // elga e'tiborsiz. 26 / 50 26) 41. O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib,bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig’ish ishlarini tashkil etish. 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish. 3. Tog’ chang’i dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash 4. Maktabda “Ekologik muammolar “ mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish 2,4 2,3 1,2 1,4 27 / 50 27) 14. Qadar ko‘makchisi qanday ma’no ifodalaydi? maqsad yo‘nalish evazlik chegara 28 / 50 28) 34. “Hali ko‘nglingiz g‘unchaday yosh, ota”, – dedi Sayramov. Qo‘shtirnoqqa olingan jumla qaysi qatorda to‘g‘ri izohlangan? buyruq gap ko‘chirma gap muallif gapi o‘zlashtirma gap 29 / 50 29) 49. Faoliyat doirasida o'qituvchi o‘quvchilaming kognitiv va amaliy ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun turli usullardan foydalanadi. O‘qitish usullari va ularni amalga oshirishning o‘ziga xos xususiyatlarini moslaslitiring 1. Izohli- ko’rgazmali O‘quvchi belgilangan model bo'yicha harakatlami amalga oshiradi - o‘qituvchi ma’lumot beradi, o‘quvchilar uni idrok etadilar 2. Reproduktiv O‘qituvchi ma’lumot beradi - o’quvchi berilgan ma’lumotni qabul qiladi 3. Muammoli v) O‘quvchilaming mustaqil izlanuvchanlik faoliyatini amalga oshiradilar (nazariy yoki amaliy) 4. Tadqiqot g) O‘quvchilar oldilariga qo‘yilgan masalani hal qilisli ketma-ketligiga rioya qilgan holda vazifani bajaradilar va shu orqali bilimlarini rivojlantiradilar O‘quvchilar oldiga qo‘yilgan muammoni hal qilishda o’qituvchining ko‘rsatmalaridan bosqichma- bosqich foydalanadilar 1-D, 2-G, 3-A, 4-B 1-V, 2-B, 3-D, 4-G 1-B, 2-A, 3-G, 4-V 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 30 / 50 30) 29. Modal so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. To‘rtta savag‘ich bilan tap-tap urib, par singari titiladi. -Yuring, salqinga o‘tamiz. – Xo‘p. -Hay, shoshma, – debdi Zebi. Avvalo, insonning qalbi go‘zal bo‘lmog‘i kerak. 31 / 50 31) 33. Qaysi asarda o‘z ishining ustalari Boniy va Moniy obrazlari ishtirok etgan? “Qarz” hikoyasida “Buyuk sakrash” hikoyasida “Farhod va Shirin” dostonida “Yulduzlar mangu yonadi” romanida 32 / 50 32) 23. Qaysi qatorda yasama so‘z berilmagan? kuldon uzviy injiq turtki 33 / 50 33) 17. Qaysi zamon shakli ba’zan harakatning doimiy, har uch zamonga ham oidligini ifodalaydi? o‘tgan zamon hozirgi zamon kelasi zamon kelasi zamon sifatdoshi 34 / 50 34) 45 O’qituvchi o’quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi.Vazifani bajarishda faqatgina berilgan adabiyotlar ro’yxatidan foydalanmasdan,o’z shaxsiy fikr va mulohazalari bilan boyitishni so’radi. Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? ijtimoiy ta’lim turi darsdan tashqari ta’lim turi muammoli ta’lim turi shaxsga yo’naltirilgan ta’lim 35 / 50 35) 47. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi.O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi.Bu qobiliyat qaysi faoliyati turiga kiradi? Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish....o'z-o'zini tartibga solish...to'siqlarni yengish) Kommunikativ (shaxslararo ko'nikmalar... ishlash va o'zaro hamkorlikda bo'lish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma'lumotlarni sharhlash va ishlatish) Kognitiv (yangi ma'lumotlarni o'rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) 36 / 50 36) 24. Qizchaga biror narsa bo’lganini payqagan Alisher bor kuchi bilan unga qarab yugurdi. Mazkur gapda kishilik olmoshi qaysi so’z o’rnida qo’llangan? qizchaga kuchi payqagan Alisher 37 / 50 37) 11. Tilimizning ma’lum davrida qo‘llanilib, hozirgi kunda foydalanilmaydigan so‘zlarga nima deyiladi? eskirgan so‘zlar vulgar so‘zlar yangi so‘zlar jargon so‘zlar 38 / 50 38) 37. Darsni boshlashdan avval o’qituvchi har bir o’quvchining darsdan tashqari vaqtda nima bilan shug’ullanishi haqida so’radi. Dars davomida barcha o’quvchi faol ishtirok etdi. O’qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash maqsadida qanday usuldan foydalandi? O’quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashitrishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi motivatsion vaziyatlarni yaratish,ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi o’quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qiziqishlaridan foydalandi Dars vaqtini oqilona boshqarish va o’quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi 39 / 50 39) 7. Soyga qarab to’n bichmoq iborasi qanday ma’no anglatadi? andoza olmoq kashf etmoq baho bernoq tayyorlamoq 40 / 50 40) 8 Bir biriga ma’nodosh (sinonim ) bo’lmagan so’zlar qatorini aniqlang tong,sabo sayyoh,turist sovg’a,hadya vatan,yurt 41 / 50 41) 20. O’z tarix va ajdodlarini siylagan xalqning kelajagi,albatta,porloq bo’lad. Mazkur gapda yordamchi so’z turkumining qaysi turi mavjud? yuklama ko‘makchi bog‘lovchi modal so‘z 42 / 50 42) 4. gramatika(1), yovoyi(2),afsuz(3) Berilgan so’zlarning imlosi haqida qaysi javobda to’g’ri fikr bildirilgan? 2 va 3-so’z xató yozilgan 1-so’z xató yozilgan barcha so’zlar to’g’ri yozilgan barcha so’zlar xató yozilgan 43 / 50 43) 46. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo‘lgach, o‘quvchilaming quyidagi savoliga duch keldi: “Bulaming bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o‘rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o‘qituvchi o‘quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to‘liq amalga oshirmagan? 1) Maqsad 2) Mazmun 3) Nazorat qilish 4)Baholash 1,2 1,4 2,4 2,3 44 / 50 44) 30 Qaysi gapda tire tinish belgisi tushirib qoldirilgan? Na qor, na yomg‘ir, na to‘fon va na bo‘ron // hech narsa dovyuraklarni qo‘rqita olmadi. Shunday odamlar borki // kelajakni oldindan bashorat qila oladilar. Ehtimol, sizda ham shunday hollar bo‘lgandir // tun yarmidan og‘ganda birdan uyg‘onib ketasiz. Mening opam ham // tajribali shifokor. 45 / 50 45) 27. Agar fe’lda ham nisbat, ham mayl qo‘shimchasi bo‘lsa, ularning joylashuvi qay tartibda bo‘ladi? fe’lning undosh yoki unli bilan tugallanganiga qarab belgilanadi. fe’llarga bir vaqtda yo nisbat, yo mayl qo‘shimchalari qo‘shilmaydi. avval nisbat, keyin mayl qo‘shimchalari qo‘shiladi. avval mayl, keyin nisbat qo‘shimchalari qo‘shiladi. 46 / 50 46) 48. O'qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o'quvchida qanday ko'nikma turi shakllantiriladi? bilish mulohaza tahlil qo'llash 47 / 50 47) 13. Shaxslarning ichki kechinmalari va narsaning bir holatdan ikkinchi holatga o‘tish jarayonini ifodalovchi fe’llar… holat fe’llari tafakkur fe’llari ruhiy holat fe’llari harakat fe’llari 48 / 50 48) 9. Taqlid so‘z ishtirok etgan gapni aniqlang. – Shoshma, Qorako‘z, shoshma. … Drr! Ana bo‘ldi, ketdik, – Chu, birodar. Shu o‘rinda ta’kidlab o‘tish lozimki, eng qadimgi turkiy so‘z qisqa, lo‘nda, bir bo‘g‘inli bo‘lgan: bosh, qosh, ko‘z, qo‘l, kul, bor, yot, o‘t va hokazo. Kanizak aftidan shuni aytmoqchi edi, shekilli, noiloj “ha” dedi. Namoz g‘azabi oshib, dag‘-dag‘ qaltiray boshladi. 49 / 50 49) 36. Nima uchun o’quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? O’quvchilarga o’zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishda yordam berish o’quvchilar erkin rivojlanishlari va o’zlarini o’zaro namoyon eta olishlari uchun o’zaro hurmat muhitini yaratish sinf kesimida nisbiy baholash va o’quvchilardan kelib chiqib o’z vaqtida yordam berish maqsadga qay darajada erishganligini ko’rsatishga,o’qishni davom ettirishga qiziqtirish,motivatsiya berish 50 / 50 50) 6. Nisbiy sifatlarni aniqlang xushbichim,serg’alva,qizil devsifat, do’ppili,soyaki yashil,chiroyli, kamtar kuzgi,aniq,to’la Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Davlat tili (o'zbek tili) (att)