Kimyo fanidan Attestatsiya testlari No1 Posted on 16.04.202416.04.2024 By anvartoshev Комментариев к записи Kimyo fanidan Attestatsiya testlari No1 нет 0% 686 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Kimyo fanidan Attestatsiya testlari №1 Kimyo fanidan MALAKA SINOVI UCHUN 2024-yil martda test.uzedu.uz saytida o'tkazilgan rasmiy REPETITSIYA TEST 1 / 50 1) 43. 400 ml HBr eritmasiga 600 ml suv quyilganda [H’+*** ionlari konsentratsiyasi 4*10’-3 mol/dm’3 bo'Isa dastlabki eritmaning pH qiymatini aniqlang. - 3 - 4 - 2 - 1 2 / 50 2) 36. Topshiriqni bajaring.. 1. vodorod xlorid vodorod yodidga nisbatan bug‘lanishi oson 4. yodid ioni qaytaruvchilik xususiyati xlorid ioninikidan kuchliroq 3. xlor ionlari yod ionlari bilan almasha oladi 2. sulfat kislota NaI bilan reaksiyaga kirishganda suvni kuchli adsorbsiya qiladi. 3 / 50 3) 38. Topshiriqni bajaring.. - 21,6 g - 46,2 g - 63 g - 23,1 g 4 / 50 4) 29. Topshiriqni bajaring.. - 8,4 g - 7,4 g - 18 g - 7,2 g 5 / 50 5) 46. Topshiriqni bajaring.. - 2,3 - 1,3 - 2,4 - 1,3 6 / 50 6) 31. Topshiriqni bajaring.. 1-120°,2-107°,3-90°; 1-120°, 2-109,5°, 3-109,5°; 1-120°,2-120°, 3-109,5°; 1-120°, 2-109,5°, 3-109,5°; 7 / 50 7) 35. Topshiriqni bajaring.. - a, c - a, b, c - a, b - b, c 8 / 50 8) 28. 18 g noma'lum ikki valentli metall va uning karbonati HCI bilan ishlanganda 6,72 1 gazlar aralashmasi ajraldi. Bu gazlar yondirilib, suv bug'lari kondensatlanganda gazning hajmi 2,24 1(n.sh.) ga qadar kamaygan bo'lsa, boshlang'ich aralashmadagi metallning massa ulushini (%) toping. - 66,6 - 33,4 - 55,56 - 44,44 9 / 50 9) 41. Ftor va geliydan tashkil topgan gazlar aralashmasining molyar massasi 21 g/mol. Massasi 4,2 g bo'Igan aralashmadagi hajmini (dm’3, n.sh.) aniqlang. - 3,36 - 1,12 - 0,56 - 4,48 10 / 50 10) 17. O‘quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi. O‘quvchi o‘z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi? 3. Kognitiv (yangi ma’lumotlarni o‘rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) 1. Kommunikativ (shaxslararo ko‘nikmalar… boshqalar bilan ishlash va o‘zaro hamkorlikda bo‘lish) 2. Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma’lumotlarni sharhlash va ishlatish) 4. Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish….o‘z-o‘zini tartibga solish… to‘siqlarni yengish) 11 / 50 11) 15. Ta’lim – bu... 2. Ta’lim maqsadi va vazifalariga erishish yo‘lidagi faoliyat turlari 4. Belgilangan maqsadga erishish yo‘lida o‘qituvchi va o‘quvchining o‘zaro hamkorligi 1. Ta’lim jarayonining yakuniy natijalariga erishish yo‘llari 3. Ta’lim jarayonida o‘zlashtirilgan bilim, ko‘nikma, malaka va fikrlash usullari tizimi 12 / 50 12) 1. 4,05 g EO tarkibli E element oksidi 3,65 g HCl bilan reaksiyaga kirishishi ma’lum bo‘lsa, elementni aniqlang. Ularning to‘la reaksiyaga kirishishini qaysi qonunga asoslanib isbotlash mumkin? - Ba; tarkibning doimiylik qonuni - Zn; ekvivalentlar qonuni - Au; hajmiy nisbatlar qonuni - Cu; Avogadro qonuni 13 / 50 13) 25. +2 oksidlanish darajasiga ega bo'Igan metal sulfati va oksidi aralashmasida massa ulushi 16 % oltingugurt va 36 % kislorod bo'lsa, metalni aniqlang. - Cu - Mg - Ca - Ti 14 / 50 14) 47. Topshiriqni bajaring.. - 1-B, 2-A, 3-G, 4-V - 1-D, 2-G, 3-A, 4-B - 1-V, 2-B, 3-D, 4-G - 1-G, 2-A, 3-G, 4-V 15 / 50 15) 12. Umumlashtirilgan mehnat vazifalarining tavsifining umumlashtirilgan mehnat vazifasida ta’lim va o‘qitishga qo‘yiladigan talablarga nimalar kiradi? 2. Toifasiz o‘qituvchi - ish tajribasi talab qilinmaydi. 1. Oliy ma’lumot - birinchi daraja (bakalavr darajasi). 3. Boshlang‘ich (kichik) sinf o‘qituvchilari ishga qabul qilinayotganida, o‘rta maxsus kasb-hunar ta’limi (texnikum, kasb-hunar kolleji)ga yo‘l qo‘yiladi. 4. Ta’lim yo‘nalishi – “Ta’lim va pedagogika” yoki ta’lim berilayotgan fanga mos keladigan sohada (keyinchalik pedagogik faoliyat sohasidagi kasbiy qayta tayyorlash bilan). 16 / 50 16) 27. Fe<2+ ioniga sifat reaksiyasida (OH- ioni bilan) qanday rangli cho'kma tushadi. - Ko‘k - Oq - Qo‘ng‘ir - Och yashil 17 / 50 17) 30. Topshiriqni bajaring.. 1) 2) 3) 4) - 3 - 4 - 2 - 1 18 / 50 18) 3. 17,6 g noma’lum karbon kislota natriy gidroksid bilan reaksiyaga kirishganda 22 gramm tuz hosil bo‘ldi. Karbon kislotani toping. - etan kislota - pentan kislota - butan kislota - oktan kislota 19 / 50 19) 45. Topshiriqni bajaring.. - 1,2,4 - 1,2,3 - 2,3,4 - 1,3,4 20 / 50 20) 23. Topshiriqni bajaring.. - 1, 2, 3, 4 - 1, 3, 4 - 1, 4 - 2, 3, 4 21 / 50 21) 42. CuSO’4 eritmasi inert elektrodlar yordamida elektroliz qilinganda eritma massasi 50g ga, eritmadagi atomlar soni esa 3,8*N’A ga kamaydi. Eritmadan necha faraday tok o'tganini aniqlang. - 3,8 F - 0,4 F - 2,8 F - 1,4 F 22 / 50 22) 21. 20,4 g H’2S mol miqdorda kislorodda yondirildi. Olingan gaz o'yuvchi natriy bilan reaksiyasida nordon tuz massasi o'rta tuz massasidan 16,4 g ga ko'p bo'Isa, o'yuvchi natriy massasini (g) aniqlang. - 32 - 24 - 40 - 28 23 / 50 23) 32. Topshiriqni bajaring.. - 5,85 - 8,775 - 11,7 - 17,55 24 / 50 24) 20. Topshiriqni bajaring.. 4. KMnO’4 - 63,2: MgCO’3- 8,4. 3. KMn0’4 - 47,4; MgCO’3 -24,2. 1. KMnO’4 - 46,4; MgCO’3 - 25,2 2. KMnO’4 - 54,8; MgCO’3- 16,8. 25 / 50 25) 7. Quyida berilgan qaysi qatorda mis (II) karbonatning olinishi to‘g‘ri aks ettirilgan? 3. Suyultirillgan sulfat kislota eritmasiga mis (II) oksid qo‘shiladi, keyin mol miqdorda natriy karbonat qo‘shiladi. Cho‘kma filtirlanadi. 1. Mis (II) oksid suvga solinadi, keyin mol miqdorda natriy karbonat qo‘shiladi. Cho‘kma filtirlanadi. 4. Suyultirilgan xlorid kislota eritmasiga mis qo‘shiladi, keyin natriy karbonat qo‘shiladi. Cho‘kma filtrlanadi. 2. Mo‘l miqdordagi natriy karbonat eritmasiga mis (II) oksid qo‘shiladi. Cho‘kma filtrlanadi. 26 / 50 26) 5,5 l siklobutanning mo‘l miqdorda kislorodda yonishidan hosil bo‘lgan suv bug‘lari kondensatlandi. Agar ortib qolgan gazlar hajmi 65 l ni tashkil etsa, reaksiya uchun olingan kislorod hajmini (n.sh.da) aniqlang. - 60 - 45 - 100 - 76 27 / 50 27) 44. Metan, etan va propandan iborat 9 g aralashma yondirilganda, 13,44 1(n.sh.) CO’2 hosil bo'Isa, reaksiya natijasida hosil bo'Igan suvning massasini (g) hisoblang. - 5,4 g - 16,2 g - 7,2 g - 3,6 g 28 / 50 28) 37. Topshiriqni bajaring.. - 37,64 - 35,84 - 34,75 - 36,94 29 / 50 29) 49. Topshiriqni bajaring.. - 1,4,2,3 - 2,1,4,3 - 3,1,2,4 - 2,1,3,4 30 / 50 30) 13. O‘qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o‘quvchida qanday ko‘nikma turi shakllantiriladi?1. kuchga kirgan sud hukmiga muvofiq pedagogik faoliyat bilan shug‘ullanish huquqidan mahrum etilganlar2. tarkibi va turlari O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida belgilangan jinoyatlar uchun avval yoki hozirgi davrda jinoiy javobgarlikka tortilganlar3. Oliy ma’lumotli, muqaddam sudlanmagan.4. qonun hujjatlarida belgilangan tartibda muomalaga layoqatsiz deb topilganlar - tahlil - bilish - mulohaza - qo‘llash 31 / 50 31) 26. Topshiriqni bajaring.. - 2, 3 - 1, 2, 3 - 1, 2 - 1,3 32 / 50 32) 24. Topshiriqni bajaring - kaliy - litiy - seziy - natriy 33 / 50 33) 19. Topshiriqni bajaring.. - 40 - 30 - 60 - 60 34 / 50 34) 16. Nima uchun o‘quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish juda muhim? 1. o‘quvchilar erkin rivojlanishlari va o‘zlarini namoyon eta olishlari uchun o‘zaro hurmat muhitini yaratish 3. o‘quvchilarga o‘zlarining asoslangan va mas’uliyatli qarorlarini qabul qilishga yordam berish 2. sinf kesimida nisbiy baholash va o‘quvchilarga individual ta’lim ehtiyojlaridan kelib chiqib, o‘z vaqtida yordam berish 4. maqsadga qay darajada erishganligini ko‘rsatish, o‘qishni davom ettirishga qiziqtirish, motivatsiya berish 35 / 50 35) 22. Topshiriqni bajaring.. - xlorid kislota, mis (II) gidroksid, suv - xlor, mis (II) gidroksid, ammiak - xlorid kislota, mis (II) gidroksid, ammiakli suv - xlorid kislota, mis (II) gidroksid, natriy gidroksid 36 / 50 36) 14. Darsni boshlashdan avval o‘qituvchi har bir o‘quvchining darsdan tashqari vaqtda nima bilan shug‘ullanishi haqida so‘radi. Dars davomida barcha o‘quvchi faol ishtirok etdi. O‘qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash maqsadida qanday usuldan foydalandi? 3. Dars vaqtini oqilona boshqarish va o‘quvchilar ishini ongli ravishda tashkil etish texnologiyasidan foydalandi 1. O‘quvchilarni darsga qiziqtirish va ularni faollashtirishda turli usul va texnologiyalardan foydalandi 4. O‘quvchilar darsda faol qatnashishlarini motivatsiyalashda ularning shaxsiy qiziqishlaridan foydalandi 2. Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish texnologiyasidan foydalandi 37 / 50 37) 40. Topshiriqni bajaring.. - 303 - 308 - 242 - 264 38 / 50 38) 6. Alyuminiy yuqori haroratda mol miqdordagi havoda qizdirilganda hosil bo‘lgan moddalar gidrolizlanganda 11,2 l (n.sh.) gaz va 64,5 g cho‘kma hosil bo‘ldi. Reaksiya uchun olingan alyuminiyni massasini (g) aniqlang. - 54 - 13,5 - 40,5 - 22,33 39 / 50 39) 8. 25,2 g tripeptid gidrolizlanganda 30 gramm bir xil aminokislota hosil bo‘lsa, tripeptidning molyar massasi va qanday aminokislotadan tashkil topganligini aniqlang. - 189 g/mol; glitsin - 357 g/mol; leysin - 315 g/mol; valin - 231 g/mol; alanin 40 / 50 40) 4. Kaliy yodid eritmasiga yetarli miqdordagi ozon gazi ta’sir ettirilganda 57,2 oddiy modda(lar) hosil bo‘lsa, reaksiya uchun olingan KI massasini aniqlang. - 37,4 - 33,2 - 74,7 - 66,4 41 / 50 41) 10. Quyidagilarning qaysi biri Ta’lim samaradorligini ta’minlash (ta’lim dasturlarini amalga oshirish)dagi zarur ko‘nikma? 1. O‘quvchilarning ta’limiy maqsadlari va yosh xususiyatlariga mos keladigan o‘qitish usullari va yondashuvlarini tanlash 3. Umumiy o‘rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o‘quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko‘nikmalarini rivojlantirishga yo‘naltirilgan usullardan foydalanish. 4. O‘quv dasturining mazmuni mos keladigan samarali usullarini tanlash, interfaol metodlarni qo‘llash 2. O‘qitishning faol usullaridan foydalanish (frontal ta’lim ustun bo‘la olmaydi) 42 / 50 42) 50. Topshiriqni bajaring.. - 2,4 - 1,4 - 1,2 - 2,3 43 / 50 43) 2. 106 mg chumoli kislota va chumoli aldegid aralashmasi kumush oksidining ammiakdagi eritmasi bilan to‘liq oksidlanganda 648 mg kumush hosil bo‘ldi. Ushbu jarayonda reaksiyaga kirishgan chumoli aldegid massasini aniqlang - 40 mg - 30 mg - 60 mg - 75 mg 44 / 50 44) 18. O‘qituvchi muayyan mavzu bo‘yicha o‘quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so‘ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta’lim turiga taalluqli? 2. muammoli ta’lim turi 3. shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim 1. tabaqalashtirilgan ta’lim 4. reproduktiv ta’lim 45 / 50 45) 48. Topshiriqni bajaring.. - 2,4 - 2,3 - 1,2 - 1,4 46 / 50 46) 11. Quyidagilarning qaysi biri Ta’lim samaradorligini ta’minlash (ta’lim dasturlarini amalga oshirish)dagi zarur bilim emas? 3. Motivasion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish va kerakli natijalarga erishishda o‘z harakatlarini o‘zgartirish 4. Samarali ta’limni ta’minlashda xalqaro tajribani tahlil qilish usullarini 1. Ta’limning asosiy nazariyalari va samarali o‘qitish usullari (va ularni qanday qilib o‘quvchining shaxsiy, yaxlit rivojlanishi bilan bog‘lash mumkinligi). 2. Turli xil ta’limiy ehtiyojlar, shuningdek iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlashdagi o‘ziga xos xususiyatlarni 47 / 50 47) 9. Quyidagilarning qaysi biri Ta’lim samaradorligini ta’minlash (ta’lim dasturlarini amalga oshirish)dagi mehnat harakati emas? 2. Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish/ 1. Dars maqsadlari asosida o‘quvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash. 4. Interaktiv usullarni qo‘llash 3. Darsda vaqtdan oqilona foydalanish 48 / 50 48) 34. Topshiriqni bajaring.. - 1, 2, 3, 4 - 1, 2, 3, 4, 5 - 1, 3, 4 - 1, 2, 4, 5 49 / 50 49) 39. C’3H’x. tarkibli noma'lum uglevodorod yetarli miqdordagi kislorodda yondirildi. Suv bug'lari kondensatlangandan keyin hajm dastlabki hajmga nisbatan ikki marta kamaydi. x-ni qiymatini toping. - 6 - 8 - 4 - 2 50 / 50 50) 33. Tarkibi 3CO+7CO’2 bo'Igan gazlar aralashmasining o'rtacha molyar massasini (g/mol) toping. - 39,2 - 392 - 78,4 - 36,2 Your score is 0% Qayta boshla Attestatsiya, Kimyo (att)